Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (1336. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
27.467
Cevap
83
Favori
1.898.759
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 13341335133613371338
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • icon33 kullanıcısına yanıt
    Sağol üstad evet epey yordu beni. Neyseki elimden geliyo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selam eski dostlar.Bi sorum olacaktı.Aracım 2013 kangoo.sehir içi ortalama hiz 12 km yakıt tüketimi 9.5 ,sizce normal mi, malûm havalar soğuk.mesafe çok az,ve ekseriyetle yokuş çıkış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CLİO SYMBOL

    2002 ve yukarısı olan modellerde polen filtresi yolcu tarafı sileceğinin siyah plastik muhafazasının altında bulunuyor.

    85 hp nadirde olsa bulunuyor. Kendim bir kerr kullandım muazzam tork sunan harika bir makina
    Teşekkür ederim Clio Symbol abi ve serguneysu hocam, bunu sizin sayenizde öğrenmiş oldum.

    85 Hp de 200 Nm var diye biliyorum.
  • Sizlere bir şey danışacam;


    Bizim araba bildiğiniz gibi 2011 Model Symbol 1.2 Cc 16 Valf Benzinli, Expression donanımlı. 70 Bin Kilometre civarlarında.


    Yarın, ailem 2012 Model Renault Fluence 1.5 DCİ ye bakacaklar ve 120 Bin Kilometre civarlarında. Makyajlı mı yoksa makyajsız mı onu bilmiyorum, gücü hakkında da bilgim yok. 85 Hp - 90 Hp - 105 Hp yoksa 110 Hp mi hiç bilmiyorum.


    Sizin bildiğiniz kadarı ile Fluence 1.5 DCİ nasıldır ? Yakıt tüketimi nasıldır sizce özellikle de şehir dışında ?

    Konforu Symbol e göre bence iyidir, yol tutuşu da iyidir ama bu yakıt tüketimi konusunda biraz endişe ediyorum acaba aldığımız da yakıt tüketimi bizi üzer mi diye ? Malum Fluence 1300 Kg civarında.


    Edit : Fluence 1.5 DCİ Manuel Vites. ( Orta Veya Full Donanımlısı. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 16_MJT_05 -- 15 Kasım 2018; 21:30:0 >
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Akrabamdada var , şirket aracıda kullandım ikiside 105-110 bg olanlarıydı

    Saglam bakımlı motora denk gelirseniz hiç bir konuda üzmez, gerek yakıt gerekse performans.

    1.2 benzinli ile 1.5 dizel zaten yan yana gelemez.

    Dizel düşük devirde tam torku veriyor.



    Dizel hiç kullanmadıysanız benzinli atmosferikde 3000-3500 devir gidiyorsanız

    Dizelde 2000 devir ceviriyorsunuz böylelikle performans tam, düşük devir ilede yakıt ekonomisi



    105-110 bg tercih edin diger motorlardan uzak durum derim.



    Diger motor secenekleri kesinlikle 1.2 atmosferik benzinliyi karıştırmayın.

    Dizelde 65 bg motorada binseniz 1.2 den daha performanslıdır

    Nedeni üste belirttim düşük devirde tam torku veriyor.



    85 ile 105 bg karşılastırdıgımda acık ara performans fark edilir düzeyde olur. Sadece iş beygirde bitmiyor parca durumuda söz konusu intercooler var 105 bg de



    105 -110 bg dışında motora bakmayın . Digerlerin 2. Eli daha zayıf , zayıf oldugu gibi eşek almaya gerek yok.



    Kalite konfor donanıma gelince

    Symbolle hangi aracı kıyaslarsanız kıyaslayın symbollün hiçbir üstünlüğü yok.

    Vakti zamanın 2009-2011 model b segmenti sedan kasaların en iyisi en kullanışlısı bana göre.

    B segmenti hb kasalar ozamanki yıllarda symbolden bi cıt daha iyiydi.



    Artık günümüzde elle tutulur halk arabadı b segmenti sedan arac yok.



    Fluens kalitesine gelince symbolden farkı yok, tek fark konsol üstü yumuşak malzeme, diger parcalar tamamen görsellik üzerine tasarlanmış durumda plastik malzeme

    Koltuk kumaşları kaliteli, gerek iç hacmi gerekse bagajı en geniş araba.



    Konfor durumuna gelince ne cok kötü nede cok iyi orta durumda. Esp yok , yol sesi fena degil.



    Donanımda ise pek birsey yok 4 cam otomatik klima elektro direksiyon bluetooth:)



    Bunları yazıp söylüyorum ama

    Symbolden fluense gecince zaten mersedese binmiş gibi olursun, oldumda

    Fakat unutmayalım ki aracların segmenti farklı, fiyatları farklı

    Nekadar ekmek okadar köfte..

    Symbol kendine göre cok iyi fluens kendine göre iyi



    Fluensi kendi segmentinde kıyaslanmalı

    Kıyaslansıgında diger markalar daha öne gecer fluensin tek tutulur yani diger markada benzinli alırken fluens de dizel alabiliyorsun hatta otomatik.



    Bundan 7-8 belkide 1 yıl önce arabasızdım arabalara bakınıyordum, yorumlarım olumsuz karşılanabilir fakat bende 2015 model fluens touch 110 luk dizel otomatiklere bakıyordum. En iyi fiyata en iyi kombinasyonu vardı bana göre

    Yalnız 2 akrabamda fluens vardiye vazgeçtim.

    Desiğim gidi fluens dizel otomatik parasına diger markaların benzinlisine bakar oldum jetta golf astraj nissan qq gibi



    Daha sonrasında 2. Ele bakarken sıfırlarada baktım baz(boş) donanım benzinli

    Eski kurdan hesaplanınca fiyatı daha cazip geldi sıfır olması dahada yogunlaştırdı.



    Focus trendx aldım

    Fluensden farkı daha iyi yol tutuşu bagımsız süspansiyon,

    Esp mevcut, yol izalasyonu daha iyi baz donanım olmasına karşın ufak detaylardan kacınılmamış. İçi fluense göre dar ama bana yetiyor, malzema kalitesi aynı bana göre.

    Yani focus daha güvenilir daha konfor içeriyor.



    Fluensin artısı daha geniş iç hacim, aynı paraya dizel

    Focusta olmayan ihtiyac duydugum bluetooth var:)



    Focusta karsrtılmış cam, hız sabitleyici.

    ....

    Durumu toparlarsam fluens parasına göre cok iyi araba

    Yalnız cok iyi arabanın denk gelmesi lazım.

    Şirkete denk gelirseniz yada dolandırıcılara işte ozaman işiniz vahim.



    Bu yüzden sık eleyip sık dokuyacaksınız. 2. El dolandırıcıların şerefsizlerin sektörü gelmiş durumda..

    Aracı sahibinden ve ilk el kullanandan alın. Aracı şaseden servise ve sigorta ajentasına sorgulatın.



    Birazdan dolandırıcıların son sahtekarlıgını paylascam

    https://m.youtube.com/watch?v=J2sWSRHUkjI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leon_312 -- 16 Kasım 2018; 0:2:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Rica ederiz. Doğrudur 200 nm tork var. Benim şu anda kullandığım motor(symbol 2) ve araç kendini kolay kolay ezdirmiyor kimseye:))
  • şazenuş kullanıcısına yanıt
    Merhaba, dizel ise biraz yüksek gibi. Tabi tüketimin her zaman kullanıma bağlı yola bağlı olduğunu biliriz ama aşırı zorlamıyorsanız arabayı dizel için yüksek bir rakam.
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    Ben fluence kullanmadım ama almaya niyetlendiğimden forumları biraz gözden geçirdim.
    Symbolden sonra aracın kalitesini donanımı vs.çok dile dolamaya gerek yok bence. Ancak alınabiliyor ise verilecek paraya göre en donanımlısını almakta fayda var.
    Motor konusunda benim görebildiğim kadarı ile kullanıcılar yüksek beygirlerde(105/110) şehir içi araç zorlandığında tüketimin arttığından bahsetmişler. Bu tabi ki normal bir durum ancak 85 beygir motor ile 110 beygir motorun artışı farklı olacak ki kullanıcılar bunlar üzerinde durmuş. Aslında fabrika verileri hemen hemen aynı ancak bu gücü çıkarmak için sihirbaz olmak yetmez bir miktar da mazot gerekebilir.
    85 beygirlik motor için ise şunu diyeyim arkadaşımda olan bir araç bu. Şu ana kadar hızlanma vs. gibi konularda hiç şikayetini duymadım. Zannederim aracın öyle aşırı hantallık gibi bir durumu söz konusu değil. Sonuçta turbo dizel bir motor.Uygun vites oranları ile de rahatlıkla bu kasayı idare eder.
    Sonuç olarak bence alacağınız modelin eldeki paraya göre en donanımlısı olmasına çalışmakta fayda var diye düşünüyorum.
    Dolandırıcılar konusunda ise internette seyrettiğim videolardan sonra gerçekten araç almaya korkmaya başladım. Elimdeki bende kalsın satarsam daha alama diye düşünüyorum. Allah yardımcısı olsun ikinci el araç alacakların (Gerçi bayiden boyalı satılan araçlar da var ya , neyse.Konu dışı...)
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Yok ustam, hiç zorlamiyorum.ortalama hız 12 kmh.kislik lastikler de takıldı, şimdi 10 litre oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şazenuş kullanıcısına yanıt
    Yakıtı etkileyen o kadar çok şey var ki, bakım,lastikler, kullanım, yol, yük vs.vs. uzar gider.
    İnşallah daha düşer diyelim o zaman :))
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Kışa girmeden önce aynı kullanim senaryosu ile 7.5-8 arasıydi şehir içi.Uzun yolda 5.5 litreye kadar düşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şazenuş kullanıcısına yanıt
    Dizel mi araç?
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Tabiki ,1.5 dci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işin içindeyim farklı motor gamı üretimi mevcut

    1 turbo

    2 yakıt pompası

    3enjektör



    85 beygire aynı parca 105 beygire aynı parca kullanılsa aaaamennna bu beygirler havadan gelmiyor yakıttan deriz



    Parcalar farklı extra intercooler mevcut soguk hava saglayarak yakıtın daha verimli yanması buna dayalı motordan daha iyi performans saglaması.



    Güçlü motor herzaman az yakar bu böyle biline en basit örnek girin bmw mercedes sayfasına 2.0 motor ne yakıyor.



    Hic dizel kullanmayan veya dizel motorun performansını unutan birisine 65 bg versen waooow der turbo düşük devirde hızlanıyor kimsede şikayetci olmaz.

    85 bg kullanan birisi 105 beygire gecince yine waow der güze zorlanmadan gidiyor der.



    Cebinizde nekadar fazla para varsa okadar rahat edersiniz

    Aynısı yol içinde gecerli ne kadar güçlü arqcınız varsa okadar rahat edersiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 16_MJT_05 1 kullanıcısına yanıt
    2012 makyajsız Euro5 110 bg 6 ileri olanını bi tanıdık 51.000 TLye aldı. Km 122.000 de. Şunu belirteyim Euro5 motor daha sessiz ve daha ekonomik. Yine Euro4 makyajsız 105 bg olanda alternatif olabilir. 1.2 Symbolden sonra uçak gibi gelir. Konfor, yol tutuşu Symbolden çok çok iyi. İş yerinde şirket aracı olarak Fluence'lar 1.5 dCi motorun her versiyonundan var. Orijinal motorları hiç rektefe olmadı. En düşük km 500.000 km birara firsat olursa resim çeker foruma koyarım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Piyasada duyduğum 90 bg 5 vites olan şehiriçinde az yakiyor. 6 ileri 110 bg ise şehirdışında daha az yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu tartışmaya acık...

    benim kendi bilgim ve tecrubem ortada

    1.5 dizel 90 bg

    1.5 dizel 105-110 bg



    Hacim aynı hacim düşük beygirin az yakma olasılıgı yok.

    1300 kg kasayı 90 bg ilk kalkışta daha fazla yakıt isterken

    110 bg 90 beygire göre daha az yakıt isteyip kalkış gercekleştircek...



    Hacim düşük olsaydı şehir içi dur kalklarda az yakardı.



    Yüksek hacim uzun yolda daha rahat hareket ettiği için daha az yakar



    Ben herzaman yüksek hacim ve beygirden yanayım.

    Yok vergiymiş yok yakıt mış hepsi fasa fiso.

    Yolda rahat etmek istiyorsanız digerlerini düşünmeyeceksiniz.



    Elbette hersey bütce ile orantılı bütce son noktayı koyuyor.

    Tavsiyem olabildiğince yüksek hacim yüksek beygirden yana olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Beygir gücü elbette önemli ama vites dişli oranlarını es geçemeyiz. Örnek vermek gerekirse Hyundai Accent Blue 1.4 benzinli manuel 5 vites ile 6 vites arasındaki farkta tıpkı Fluence'taki gibi 1 vites fazlalık. Vites oranlarını şehiriçi kullanımda tolere etmek için fabrikada buna göre hesap edilip uygulama yapılıyor. Her iki motorun teknik verilerine bakıldığında bu daha da iyi anlaşılıyor. Tabi motor yazılımı da konuya direk etken. Yıllardır çalışma hayatımda elektrik motorları ve dişli kutuları ile haşır neşirim. Elimizdeki motorun dişli kutusunda (redüktör) sorun olduğunda muadil olarak dakikada10_15 devir fazla dönen bir dişli kutusu takıldığında motor zorlanip fazla elektrik akımı çekerse mecburen motoruda büyütüyoruz. Dolayısıyla fazla enerji = fazla tüketim . Ha diyelim büyültmedik. Motor sınırda çalıştıgında ömrü kisalior ve yaniyor. Bu işlemi motor sürücüsünden yapiyoruz. Bunu chip tuninge benzetebilirsiniz.

    Kısaca verimlilik ön plana çikiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim Symbollerde ELM OBD cihazı kullanan var mı aramızda ?
  • serguneysu S kullanıcısına yanıt
    Ben kullaniyorum. Program olarak Torque Pro kullaniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 13341335133613371338
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.