Şimdi Ara

Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu (494. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11.465
Cevap
47
Favori
929.423
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 492493494495496
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • merhaba bende bugün itibari ile clio III kullanıcısı olarak aranıza katıldım arkadaşlar.. aracın paspasları yıpranmış durumda bana paspas tavsiyesinde bulunabilirmisiniz acaba? internetten alabileceğim bir yer varmıdır? birde trafik seti tavsiyesi varmı yoksa herhangi birtane alsak da olurmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: expolder

    Arkadaşlar... clio 3 jelik jantımın biri eğrildi ve 1 tane çelik jant arıyorum.. satan varsa talibiim :)

     Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu


    selam arkadaşlar 2008 clio 1,5 dci var bende aracı 2 gün çalıştırmasam marş basmıyor aküyü söktüm su ekledim şarja falan bağladım akü şarjı gayet iyi araçta kaçakmı var aküm neden bitiyor bilen varmı??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leeeooon

    quote:

    Orijinalden alıntı: expolder

    Arkadaşlar... clio 3 jelik jantımın biri eğrildi ve 1 tane çelik jant arıyorum.. satan varsa talibiim :)

     Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu


    selam arkadaşlar 2008 clio 1,5 dci var bende aracı 2 gün çalıştırmasam marş basmıyor aküyü söktüm su ekledim şarja falan bağladım akü şarjı gayet iyi araçta kaçakmı var aküm neden bitiyor bilen varmı??

    Benim az yukarıda bir mesajım var. Orada bahsettiğim sorun, şarj dinamosu bozuk olabilir mi? Düşün devirlerde aracım ön sağ tarafından bir ugultu geliyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacaroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: leki

    2011 eylül'de yetkili serviste 900 tl. Triger değişimi yapıldı. Güvenilir bir özel servisin varsa aynı işlemi 500-600 liraya yaptırabilirsin orijinal parçalarla.

    Gecen hafta altunizade Detay plazada yaptirdim. Kampanyali fiyati 820 tl ye geldi. Bu arada sarj dinamosu da bozukmus onu da degistirdiler. 60 bin bakimi kadarda ona verdim. Bakim sonrasinda arabanin performansi gozle gorulur bicimde artti...

    bende araştırdım ya diyot tablası diye bişi varmış o arızalı yada konjektör diyolar (diyot tablasıda kojektörün içinde sanırım)
    komple şarj dinamosuda baktım
    http://onuryedekparca.com/default.asp?git=urun&urunid=1038&cat_id=69,75
    hele bi elektirikçiye gösteriimmde bakalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: leeeooon

    quote:

    Orijinalden alıntı: nacaroglu

    quote:

    Orijinalden alıntı: leki

    2011 eylül'de yetkili serviste 900 tl. Triger değişimi yapıldı. Güvenilir bir özel servisin varsa aynı işlemi 500-600 liraya yaptırabilirsin orijinal parçalarla.

    Gecen hafta altunizade Detay plazada yaptirdim. Kampanyali fiyati 820 tl ye geldi. Bu arada sarj dinamosu da bozukmus onu da degistirdiler. 60 bin bakimi kadarda ona verdim. Bakim sonrasinda arabanin performansi gozle gorulur bicimde artti...

    bende araştırdım ya diyot tablası diye bişi varmış o arızalı yada konjektör diyolar (diyot tablasıda kojektörün içinde sanırım)
    komple şarj dinamosuda baktım
    http://onuryedekparca.com/default.asp?git=urun&urunid=1038&cat_id=69,75
    hele bi elektirikçiye gösteriimmde bakalım

    Ben otomobil konusunda acemi oldugumdan dolayi yetkili serviste yaptirdim. Guvendik bir elektrikci varsa yapabilir seklinde forumlarda yorumlar vardi. Secim sizin...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-1-5-dizel-sifir-ayarinda-bir-araba-91493203/detay

    Arkadaslar clio almayı dusunuyorum ancak bu Beygir oranları canımı sıktı 65 beygırler yakıt tuketımı ve cekıslerı nasıldır daha önce fiesta kullandım ve igrendım fiestadan 68 beygırdı cok yakıyordu çekişide tatmın etmıyordu sizce bu arac alınırmı fıyatı nasıldır sımdıden TŞk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapresyonik

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-1-5-dizel-sifir-ayarinda-bir-araba-91493203/detay

    Arkadaslar clio almayı dusunuyorum ancak bu Beygir oranları canımı sıktı 65 beygırler yakıt tuketımı ve cekıslerı nasıldır daha önce fiesta kullandım ve igrendım fiestadan 68 beygırdı cok yakıyordu çekişide tatmın etmıyordu sizce bu arac alınırmı fıyatı nasıldır sımdıden TŞk.

    bence güzel bir araba. En azından geçmişi ve kullananı belli... Ayrıca clio larda 1,5 motor var ve kasa daha hafif. Bence daha iyi bir performans alırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rapresyonik

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-1-5-dizel-sifir-ayarinda-bir-araba-91493203/detay

    Arkadaslar clio almayı dusunuyorum ancak bu Beygir oranları canımı sıktı 65 beygırler yakıt tuketımı ve cekıslerı nasıldır daha önce fiesta kullandım ve igrendım fiestadan 68 beygırdı cok yakıyordu çekişide tatmın etmıyordu sizce bu arac alınırmı fıyatı nasıldır sımdıden TŞk.

    2009 model 1.5 dci 65 beygir cliom var.Aracın çekisi fena değil.En azından ben 1.3 mtj fiorinodan bu arabaya gecis yaptıgımdan beğendim diyebilirim daha farklı arac kullanan arkadaslar bu konuda daha detaylı yorum yapacaktır.Yakıt konusuna gelince ilk defa 220 TL ye depomu fulledim suanda 300 km yol gittim (sehir ici-sehir dısı karısık) gosterge 2 seviye indi henüz sanırım 900-950 km yi rahat görürüm.Bundan once 100 tl ye 430-450 cıvarı km yapmıstım.




  • Merhaba Arkadaşlar,

    Bende Geçen hafta itibari ile CLIO III ailesine katıldım. Gerçi henüz katıldım sayılmaz, aracı ağustos başında teslim alacağım. CLIO III Extreme 1.5 DCi 75 Bg Euro5 Motor. Platin gri. Zaten bildiğim araba. Fabrikasında çalıştığım için
  • Arkadaşlar ben 2008 clio 3 1.2 sahibiyim 90.000 bakımına az kaldı.90.000 bakımı bana acaba kaça malolur? İzmit te oturuyorum. Bildiğiniz özel servis var mı?
    Teşekkürler.....
  • merhabalar, bi konuda fikrinizi almak istiyorum,sizce bu araç alınır mı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-fullllllll-fulllllllll-92393720/detay/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataslan55

    merhabalar, bi konuda fikrinizi almak istiyorum,sizce bu araç alınır mı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-fullllllll-fulllllllll-92393720/detay/

    ..alınır.. temiz görülüyor.. bayilerde sıfırı 38 - 38,5 civarı.. ilk model yılı olduğu için yaklaşık % 15 düşerseniz 5,700 eksiği 32,500 gibi olur ki , fiatı 31,850 yazmış.. 5000 km diyor ama , fotoğrafta görülmeyen kısım olan yürüyen aksamında herhangi bir şey var mı diye , serviste cüzi bir bedelle expertiz yaptırırsanız , daha garanti olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murataslan55

    merhabalar, bi konuda fikrinizi almak istiyorum,sizce bu araç alınır mı
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-fullllllll-fulllllllll-92393720/detay/

    hocam aracı satan kişi aracı 20 haziran 2012 tarihinde almış. ilan tarihi 2 temmuz 2012. 12 günde 5000 km yapamayacağını düşünerek ( belkide yapmış olabilir) ilk sahibi olmadığını düşünüyorum. Burdan yola çıkarak araç alıp 10 gün sonra satmaya çalışmak niyedir? iyice araştırmak lazım diye düşünüyorum.




  • clio3 hb ile 3 ayı devirdik, çok şükür hiç pişman eden bir yönü çıkmadı. şehir içinde (araçta 2 kişiyle, kalabalık olsa bilemem) yokuşlar da dahil hiç çekmeme vb sorun yaşamadım. ne park sorunu yaşatacak kadar büyük ne de güvensiz hissettirecek kadar küçük olmaması gerçekten keyifli sürüş sağlıyor.

    not: ilk aracım olarak sürüşü gerçekten çok kolay, direksiyonu çok kontrollü ama hafif.
  • merhaba arkadaşlar. bilgisi olan herkes soruma cevap verirse sevinirim. 2009 model 1,5 dizel clio 3 aldım.arabalardan anlamayan biisiyim.arabayı deniyen herkes debriaj çok yukarıdan kavrıyor baskı balata sorulu olabilir falan diyor. bu modeller böyle mi,sizlerinde debriaj yukrıdan mı kavrıyor ?
  • iyi gunler arkadaslar, ihtiyac dogdu ikinci bir arac almamiz gerekiyor. su anda punto 1.3 dizel var onu ailem kullansi ben kendime ikinci el bir arac alayim diyordum clio3 ler aklima geldi bir de ilan gordum 3 kapili 1.4 motor extreme modeli nasildir bu araclarin bilinmesi gereken bakilmasi gereken en onemli seyleri nelerdir yardimci olursaniz sevinirim lpg takmayi dusundugum icin 1.4 modeli tercih etmegi dusundum...


    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi furkanbozkurt -- 24 Temmuz 2012; 11:44:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkuazzo67

    merhaba arkadaşlar. bilgisi olan herkes soruma cevap verirse sevinirim. 2009 model 1,5 dizel clio 3 aldım.arabalardan anlamayan biisiyim.arabayı deniyen herkes debriaj çok yukarıdan kavrıyor baskı balata sorulu olabilir falan diyor. bu modeller böyle mi,sizlerinde debriaj yukrıdan mı kavrıyor ?

    Bende 1 aylık clio var benimkide yukardan kavrıyo. Sağın solun lafına bakma. Bi yetkili servise göster, bişey varsa fiyat al. işine gelmezse dışarıda yaptırırsın. Aşağıda bazı yararlı bilgiler var işine yarayacağını düşünüyorum.

    DEBRİYAJ BALATASI NE ZAMAN DEĞİŞTİRİLMELİ ?

    Pek çoğumuzun korkulu rüyasıdır balatalar. Değişimi hem zaman alır ,hemde pahalıdırlar. Pek çok araç için balata görünmez olduğundan kesin olarak anlamakta zordur. Acaba ne zaman değiştirilmeli? Evdeteknik olarak bu yazımızda debriyaj baskı balatasını işleyeceğiz.

    Debriyaj balatalarının triger gibi sabir bir ömrü yoktur. Tamamen kullanıcıya göre değişen sürelerde aşınır. Aşınmada en önemli etkenler aracın yük durumu ,soförün kullanım alışkanlığı ve trafik durumudur. Özellikle hidrolik merkezli debriyajlarda sürücü ayağını debriyaj üzerinde tutmaya alışmışsa o balata kısa sürede aşınacaktır. Hidrolik debriyajlar çok hafif bir etki ile baskıya hareket verirler. Şoför ayağı pedal üzerinde tutmaya alışkınsa ayağı yoruldukça farkına varmadan hafif hafif debriyaja basacaktır. Bu durumda baskı balatayı kısmen bırakacak ve hızla aşınacaktır. Uzun ömürlü bir balata için ayağınızı kesinlikle debriyaj pedalı üzerinde tutmayın. Keza trafiğin yoğun olduğu illerde sık vites değiştirmek ve sürekli dur kalk yapmakta balatanızın ömrünü etkileyecektir. Sert sürüşlerde balatanızı yoran ve aşındıran bir etkendir. Aracınızda taşıdığınız aşırı yüklerde balatanız için özellikle trafikte bir işkencedir.

    Tüm bu etmenlerin yanı sıra son zamanlarda bazı markaların balata tercihleride balata ömrünü etkiler olmuştur. Klasik balatalarda aspest kullanılır. Bu kanserojen ve zehirli madde balatanın sert ve uzun ömürlü olmasını sağlar. Çevreci yaklaşımlarla son zamanlarda WV gibi bazı firmalar oto larında artık aspest içermeyen balatalara dönmüşlerdir. Bu balataların ömrü son derece kısa olmaktadır. 30.000-40.000 Km arası yaklaşık ömür verilmektedir.

    Trafiğin tenha olduğu şehirlerde ,uzun yola sık çıkan araçlarda şoförde dikkatli ise bir balata ile 100.000 Km ve üzeri yol yapılabilir. Tabiki bu iyimser bir rakamdır. Şehir içi ,trafikte kullanılan bir araçta aynı şoförün aynı araç ve balatayla yapacağı yol 70.000 Km ye kadar iner. Birde şoförün ayağını debriyaj üzerinde tutmak gibi ,arabayı sert kullanmak gibi alışkanlıkları varsa bu rakam dahada inecektir (aspestli balatalarda).

    Uzun lafın kısası balatanızın ömrü tamamen kullanım şeklinize ve trafik durumuna göre değişecektir.


    Şimdi debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.

    1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir.


    2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır.


    3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir.


    4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir.


    5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir.


    Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir.


    Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.



    Keyifli sürüşler.....



    alıntıdır. (www.evdeteknik.com)




  • Arkadaşlar merhaba,

    Bugün itibariyle 1.2 night&day aldım. Fakat kafamda şöyle bir soru işareti var bu araç euro 5 mi yoksa 4 mü?
    Renault sitesinde özelliklere girdiğimde euro 4 diyor night&day modeli için ama auto modeline girince yine 1.2 euro 5 yazıyor.
    5 mi yoksa 4 mü olduğunu aracı teslim alırken nasıl anlayacağım yardımlarınızı bekliyorum. Bugün peşinatı göndericem çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mediken

    Arkadaşlar merhaba,

    Bugün itibariyle 1.2 night&day aldım. Fakat kafamda şöyle bir soru işareti var bu araç euro 5 mi yoksa 4 mü?
    Renault sitesinde özelliklere girdiğimde euro 4 diyor night&day modeli için ama auto modeline girince yine 1.2 euro 5 yazıyor.
    5 mi yoksa 4 mü olduğunu aracı teslim alırken nasıl anlayacağım yardımlarınızı bekliyorum. Bugün peşinatı göndericem çünkü.

    arkadaşım hayırlı olsun. Güle güle kullan. Sitede yanlış yazıyor olabilir. Renault un sitesi araçların özelliklerinin güncelliği açısından bence diğer bütün markalara göre en kötüsü. Aracı pazarlık yapıp siparişini verdiniz heralde. Eğer siparişi verdiyseniz size aracın versiyonu, motor hacmi, emisyon normu, şase-motor numaraları vs vs gibi bilgileri içeren imzalı bir "YENİ OTO SİPARİŞ VE FATURALAMA FORMU" vermiş olmaları lazım. Orada bu bilgi mevcut. Eğer yoksa renault müşteri hizmetlerini bir arayın veya müşteri temsilcinizi arayın bir sorun. Dahada emin olmak için başka bir renault bayisini arayın sorun. Peşinatı vermeden içiniz rahat olsun.




  • Evet pazarlık yaptım 2 bayi arasında=)) 35.000 TL den kapı açıldı, en son 33.250 TL 'ye kredili olarak aldım. Şimdi 10.000 TL peşinat gönderdim. Gerisini de kredili ödeyeceğim. Temsilcime sordum euro 4 yok artık dedi euro 5 merak etmeyin dedi:) Çok heyecanlıyım çünkü ilk arabam olacak benim. Dediğiniz belgeyi mail attım gönderir misiniz diye. Onun dışında aracı salı günü teslim edeceklermiş, rengi beyaz. Aracı teslim alırken dikkat etmem gereken bir konu var mı acaba? Malum yetkili bayi olsada kullanılmış araç veya hatası olan araçları 0 diye satabiliyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 492493494495496
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.