arkadaşlar benim araca uygun yağ ve marka bu mudur (10-40 elf-moligraf)
aracım clio 2001 hb 1.4 benzinli (lpg yok).
aklıma gelmişken sorayım lpgliler farklı yağ mı kullanır?
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
merhabalar,
Bu sabah aracım ıle yolda gıderken brden Ön Isıtma İkazı ışığı yandı(elektronik arıca İkazı diye geciyormuş benzinlide) ve 1 dakika sonrasında da motor ışığı devamlı şekilde yanmaya başladı. Ne olduğunu anlayamadım.
Babam aracı ustaya göstermiş. Bilgisayardan arızayı kaldırmış ama bir daha olursa bobinlere bakmak gerek demiş. Açıkcası anlamadım. Bobin dediği bujiler mi oluyor. inş. arıza çıkartmaz bir daha.
clio nun bir kronik arızası daha.Bobin bujilere elektrik dağıtarak ateşlemeyi sağlayan parçadır.malesef 1.2 lerde kablolarıda direk bobine bağlı olduğu için komple değiştirilmesi gerek.orjinal parça fiyatı 240 tl.bobinden kaynaklı bir arıza ise çekişten düşer.hızlanma süresi ve yakıt sarfiyatı artar.özellikle sabahları motor çok huzursuz çalışır.sallantılı yani.Yenisini alırken muhakkak kabloları ayrı takılabilen türden bir bobnin alın.yoksa her saferinde kablolarla birlikte değişmek zorunda kalırsınız.yani sadece kablodan kaynaklı olsa bile tüm bobini değiştirmek zorunda kalırsınız...
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
www.hepsiburada.com
Elf Moligraf F1 10W/40 Benzinli 4 Lt Motor Yağı 652020 Fiyatı
arkadaşlar benim araca uygun yağ ve marka bu mudur (10-40 elf-moligraf)
aracım clio 2001 hb 1.4 benzinli (lpg yok).
aklıma gelmişken sorayım lpgliler farklı yağ mı kullanır?
ELF yağdan başkasını kullanmayın.servis tavsiyesidir.Zira farklı markalarda yağ yakma sorunuyla karşılaşmanız söz konusu...
Arkadaşlar bu aralar bir clio 3 merakı sarmış gidiyor.Geçenlerde oto pazarına gittim şöle bir bakındım.Bir clio 3 ü inceledim derinlemesine.Malzeme kalitesi çok düşük gibi geldi.özellikle sac kalınlığı düşürülmüş gibi.Kaputu tutup çektiğim zaman destek çobuğu eğilmesi gerekirken ki benim clio rxt de öle, bi baktım sabitlendiği yerden kaput sacı oynuyor.Onun dışında iç malzeme daha çabuk deforme olan cinsten kullanılmış sanki.koltuk yüzleri aynı şekilde.ve buna benzer daha bi kaç ayrıntı.Yerli üretim olmasından mı kaynaklı bilinmez ama kalitede bir düşüş gördüm şahsen.Umarım yanılıyorumdur...
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
Arkadaşlar bu aralar bir clio 3 merakı sarmış gidiyor.Geçenlerde oto pazarına gittim şöle bir bakındım.Bir clio 3 ü inceledim derinlemesine.Malzeme kalitesi çok düşük gibi geldi.özellikle sac kalınlığı düşürülmüş gibi.Kaputu tutup çektiğim zaman destek çobuğu eğilmesi gerekirken ki benim clio rxt de öle, bi baktım sabitlendiği yerden kaput sacı oynuyor.Onun dışında iç malzeme daha çabuk deforme olan cinsten kullanılmış sanki.koltuk yüzleri aynı şekilde.ve buna benzer daha bi kaç ayrıntı.Yerli üretim olmasından mı kaynaklı bilinmez ama kalitede bir düşüş gördüm şahsen.Umarım yanılıyorumdur...
bzimde bir tandık şikayetçi çukurlara girince gacur gucur ses geliyormuş ve iç hacmi daha küçük bence ben 2 de rahatça oturabiliyorum 1.90 olarak ama onda rahat değilim.
arkadaşlar iyi akşamlar, motor silk(bor) motor katkısı kullanan varmı acaba, bizim araçlarda da işe yarıyormu? birde 90.000. bakımında neler değişiyor acaba bilginiz varmı.? tşk.
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
merhabalar,
Bu sabah aracım ıle yolda gıderken brden Ön Isıtma İkazı ışığı yandı(elektronik arıca İkazı diye geciyormuş benzinlide) ve 1 dakika sonrasında da motor ışığı devamlı şekilde yanmaya başladı. Ne olduğunu anlayamadım.
Babam aracı ustaya göstermiş. Bilgisayardan arızayı kaldırmış ama bir daha olursa bobinlere bakmak gerek demiş. Açıkcası anlamadım. Bobin dediği bujiler mi oluyor. inş. arıza çıkartmaz bir daha.
clio nun bir kronik arızası daha.Bobin bujilere elektrik dağıtarak ateşlemeyi sağlayan parçadır.malesef 1.2 lerde kablolarıda direk bobine bağlı olduğu için komple değiştirilmesi gerek.orjinal parça fiyatı 240 tl.bobinden kaynaklı bir arıza ise çekişten düşer.hızlanma süresi ve yakıt sarfiyatı artar.özellikle sabahları motor çok huzursuz çalışır.sallantılı yani.Yenisini alırken muhakkak kabloları ayrı takılabilen türden bir bobnin alın.yoksa her saferinde kablolarla birlikte değişmek zorunda kalırsınız.yani sadece kablodan kaynaklı olsa bile tüm bobini değiştirmek zorunda kalırsınız...
merhaba, dün aksam yine yaptı aynı arızayı. büyük olasılıkla bobinin değişmesi gerekiyor diye düşünmeye başladım. dediğin gibi ayrı takılabilen türden bobin bakarım. dediğin gibi sabahları cok sallantılı calısıyor bır de cekısı farketti. başka sorun çıkarmasın da. açıkcası da epey pahalı geldi.
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
www.hepsiburada.com
Elf Moligraf F1 10W/40 Benzinli 4 Lt Motor Yağı 652020 Fiyatı
arkadaşlar benim araca uygun yağ ve marka bu mudur (10-40 elf-moligraf)
aracım clio 2001 hb 1.4 benzinli (lpg yok).
aklıma gelmişken sorayım lpgliler farklı yağ mı kullanır?
ELF yağdan başkasını kullanmayın.servis tavsiyesidir.Zira farklı markalarda yağ yakma sorunuyla karşılaşmanız söz konusu...
hocam teşekkür ederim. ancak elfin de çeşitleri var sanırım. linkteki uygun mudur demek istemiştim...
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
merhabalar,
Bu sabah aracım ıle yolda gıderken brden Ön Isıtma İkazı ışığı yandı(elektronik arıca İkazı diye geciyormuş benzinlide) ve 1 dakika sonrasında da motor ışığı devamlı şekilde yanmaya başladı. Ne olduğunu anlayamadım.
Babam aracı ustaya göstermiş. Bilgisayardan arızayı kaldırmış ama bir daha olursa bobinlere bakmak gerek demiş. Açıkcası anlamadım. Bobin dediği bujiler mi oluyor. inş. arıza çıkartmaz bir daha.
clio nun bir kronik arızası daha.Bobin bujilere elektrik dağıtarak ateşlemeyi sağlayan parçadır.malesef 1.2 lerde kablolarıda direk bobine bağlı olduğu için komple değiştirilmesi gerek.orjinal parça fiyatı 240 tl.bobinden kaynaklı bir arıza ise çekişten düşer.hızlanma süresi ve yakıt sarfiyatı artar.özellikle sabahları motor çok huzursuz çalışır.sallantılı yani.Yenisini alırken muhakkak kabloları ayrı takılabilen türden bir bobnin alın.yoksa her saferinde kablolarla birlikte değişmek zorunda kalırsınız.yani sadece kablodan kaynaklı olsa bile tüm bobini değiştirmek zorunda kalırsınız...
merhaba, dün aksam yine yaptı aynı arızayı. büyük olasılıkla bobinin değişmesi gerekiyor diye düşünmeye başladım. dediğin gibi ayrı takılabilen türden bobin bakarım. dediğin gibi sabahları cok sallantılı calısıyor bır de cekısı farketti. başka sorun çıkarmasın da. açıkcası da epey pahalı geldi.
Ustaya tekrar gosterdık aracı. usta bobinlerden de yapabilir dedi , kelebek boğazından da yapabilir dedi. ne yapacağımı şaşırdım acıkcası.
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
merhabalar,
Bu sabah aracım ıle yolda gıderken brden Ön Isıtma İkazı ışığı yandı(elektronik arıca İkazı diye geciyormuş benzinlide) ve 1 dakika sonrasında da motor ışığı devamlı şekilde yanmaya başladı. Ne olduğunu anlayamadım.
Babam aracı ustaya göstermiş. Bilgisayardan arızayı kaldırmış ama bir daha olursa bobinlere bakmak gerek demiş. Açıkcası anlamadım. Bobin dediği bujiler mi oluyor. inş. arıza çıkartmaz bir daha.
clio nun bir kronik arızası daha.Bobin bujilere elektrik dağıtarak ateşlemeyi sağlayan parçadır.malesef 1.2 lerde kablolarıda direk bobine bağlı olduğu için komple değiştirilmesi gerek.orjinal parça fiyatı 240 tl.bobinden kaynaklı bir arıza ise çekişten düşer.hızlanma süresi ve yakıt sarfiyatı artar.özellikle sabahları motor çok huzursuz çalışır.sallantılı yani.Yenisini alırken muhakkak kabloları ayrı takılabilen türden bir bobnin alın.yoksa her saferinde kablolarla birlikte değişmek zorunda kalırsınız.yani sadece kablodan kaynaklı olsa bile tüm bobini değiştirmek zorunda kalırsınız...
merhaba, dün aksam yine yaptı aynı arızayı. büyük olasılıkla bobinin değişmesi gerekiyor diye düşünmeye başladım. dediğin gibi ayrı takılabilen türden bobin bakarım. dediğin gibi sabahları cok sallantılı calısıyor bır de cekısı farketti. başka sorun çıkarmasın da. açıkcası da epey pahalı geldi.
Ustaya tekrar gosterdık aracı. usta bobinlerden de yapabilir dedi , kelebek boğazından da yapabilir dedi. ne yapacağımı şaşırdım acıkcası.
Hocam nasıl ustalara gösteriyorsunuz bilmiyorum ama bobin olup olmadığını siz bile eğer motordan biraz anlıyorsanız yapabilirsiniz.bobinden çıkan 4 kablo bulunuyor.belirli bir sıraya göre bujilere yerleşiyor.motor çalışır vaziyetteyken bujilerdeki kabloları saoldan sağa doğru sırasıyla birer birer çıkarın ve motor sesinde bir değişme olup olmadığına bakın.örneğin soldan 1. buji kablosunu çıkardınız, eğer motor teklerse yani stop edecek şekilde bariz bir değişme olursa o kablo sağlam demektir.bunu denedikten sonra kabloyu yerine takıp aynı işlemi soldan 2. buji kablosu için yapıyorsunuz.ve sırasıyla 3. ve 4. kablolar içinde aynı işlemi tekrarlıyorsunuz.ama burda önemli bir nokta var çıkardığınız buji kablosunu yerine takmadan diğerini çıkarmamanız gerek.nese sonuç olarak bir buji kablosunu çıkardığınızda motorda hiç bir değişiklik olmuyorsa (tekleme, devirin düşmesi vb.) o kabloda sorun var demektir dolayısıyla o kabloya bağlı buji ateşleme yapmıyor.demek ki sorun bobinden kaynaklı... Bu bahsettiğimiz durum gözlenmiyorsa bobin sağlamdır... YALNIZ MOTORDAN ANLAMIYORSANIZ KESİNLİKLE ÖLE BİRŞEYE GİRİŞMEYİN DERİM... Yani burda demek istediğim arızanın bobinden olup olmadığını test etmek gayet kolay.ustanız neden bu kadar tereddüte düşüyor anlamadım doğrusu...
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
www.hepsiburada.com
Elf Moligraf F1 10W/40 Benzinli 4 Lt Motor Yağı 652020 Fiyatı
herkese merhaba.benim clio2 hb 2006 model 1.2 16v benzinli bir aracım var.yakıt tüketim 0.33-0.35 krş civarı yakıyor.sizce yakıt tüketimi nasıl.hava filtresini benzin filtresini ve yağını yeni değiştirdim.bujilerede baktırıcam.bujilerde herhangi bir problem olsa ilk çalıştırmada birşeyler yaşarım diye düşünüyorum.Ama araba kontağı çeviri çevirmez çalışıyor.Birde usta debriyaj yukarda kavrıyor oda yakıtı artırır dedisizin önerileriniz nelerdir..az daha düşürebilirsem gaz taktırmamyı düşünüyorum
Arkadaşlar bu MOTRİO marka lastikler hakkında bilginiz var mı? Kullanan oldu mu? Tercih edilirmi sizce? İzlenimlerinizi paylaşırsanız sevinirim...
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
quote:
Orijinalden alıntı: oblohan
merhabalar,
Bu sabah aracım ıle yolda gıderken brden Ön Isıtma İkazı ışığı yandı(elektronik arıca İkazı diye geciyormuş benzinlide) ve 1 dakika sonrasında da motor ışığı devamlı şekilde yanmaya başladı. Ne olduğunu anlayamadım.
Babam aracı ustaya göstermiş. Bilgisayardan arızayı kaldırmış ama bir daha olursa bobinlere bakmak gerek demiş. Açıkcası anlamadım. Bobin dediği bujiler mi oluyor. inş. arıza çıkartmaz bir daha.
clio nun bir kronik arızası daha.Bobin bujilere elektrik dağıtarak ateşlemeyi sağlayan parçadır.malesef 1.2 lerde kablolarıda direk bobine bağlı olduğu için komple değiştirilmesi gerek.orjinal parça fiyatı 240 tl.bobinden kaynaklı bir arıza ise çekişten düşer.hızlanma süresi ve yakıt sarfiyatı artar.özellikle sabahları motor çok huzursuz çalışır.sallantılı yani.Yenisini alırken muhakkak kabloları ayrı takılabilen türden bir bobnin alın.yoksa her saferinde kablolarla birlikte değişmek zorunda kalırsınız.yani sadece kablodan kaynaklı olsa bile tüm bobini değiştirmek zorunda kalırsınız...
merhaba, dün aksam yine yaptı aynı arızayı. büyük olasılıkla bobinin değişmesi gerekiyor diye düşünmeye başladım. dediğin gibi ayrı takılabilen türden bobin bakarım. dediğin gibi sabahları cok sallantılı calısıyor bır de cekısı farketti. başka sorun çıkarmasın da. açıkcası da epey pahalı geldi.
Ustaya tekrar gosterdık aracı. usta bobinlerden de yapabilir dedi , kelebek boğazından da yapabilir dedi. ne yapacağımı şaşırdım acıkcası.
Hocam nasıl ustalara gösteriyorsunuz bilmiyorum ama bobin olup olmadığını siz bile eğer motordan biraz anlıyorsanız yapabilirsiniz.bobinden çıkan 4 kablo bulunuyor.belirli bir sıraya göre bujilere yerleşiyor.motor çalışır vaziyetteyken bujilerdeki kabloları saoldan sağa doğru sırasıyla birer birer çıkarın ve motor sesinde bir değişme olup olmadığına bakın.örneğin soldan 1. buji kablosunu çıkardınız, eğer motor teklerse yani stop edecek şekilde bariz bir değişme olursa o kablo sağlam demektir.bunu denedikten sonra kabloyu yerine takıp aynı işlemi soldan 2. buji kablosu için yapıyorsunuz.ve sırasıyla 3. ve 4. kablolar içinde aynı işlemi tekrarlıyorsunuz.ama burda önemli bir nokta var çıkardığınız buji kablosunu yerine takmadan diğerini çıkarmamanız gerek.nese sonuç olarak bir buji kablosunu çıkardığınızda motorda hiç bir değişiklik olmuyorsa (tekleme, devirin düşmesi vb.) o kabloda sorun var demektir dolayısıyla o kabloya bağlı buji ateşleme yapmıyor.demek ki sorun bobinden kaynaklı... Bu bahsettiğimiz durum gözlenmiyorsa bobin sağlamdır... YALNIZ MOTORDAN ANLAMIYORSANIZ KESİNLİKLE ÖLE BİRŞEYE GİRİŞMEYİN DERİM... Yani burda demek istediğim arızanın bobinden olup olmadığını test etmek gayet kolay.ustanız neden bu kadar tereddüte düşüyor anlamadım doğrusu...
demiş olduğunuz örnekleri babam ile yapıp denerim. az çok anlıyorum motordan ama babam o konuda daha iyidir. Ayrıca usta dediğim kişi de daha öncesinden tanımadığım, başkası tarafından önerilmiş bir usta. o yüzden iyidir kötüdür diyemem onun için. arıza ışığı 2. defa yandığında babam ustaya götürdüğünde öyle demiş. bobinlerden de olabilir, boğaz kelebeğinden de olabilir demiş. eğer boğaz kelebeği ise maliyeti 750 tl ye kadar bulur demiş.
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
Arkadaşlar bu MOTRİO marka lastikler hakkında bilginiz var mı? Kullanan oldu mu? Tercih edilirmi sizce? İzlenimlerinizi paylaşırsanız sevinirim...
ben kullanmadım ama @leki kullandı diye biliyyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: yasrhere
herkese merhaba.benim clio2 hb 2006 model 1.2 16v benzinli bir aracım var.yakıt tüketim 0.33-0.35 krş civarı yakıyor.sizce yakıt tüketimi nasıl.hava filtresini benzin filtresini ve yağını yeni değiştirdim.bujilerede baktırıcam.bujilerde herhangi bir problem olsa ilk çalıştırmada birşeyler yaşarım diye düşünüyorum.Ama araba kontağı çeviri çevirmez çalışıyor.Birde usta debriyaj yukarda kavrıyor oda yakıtı artırır dedisizin önerileriniz nelerdir..az daha düşürebilirsem gaz taktırmamyı düşünüyorum
bujiler çok etkili yakıtta. yaklaşık %25 fazla yakan 1.2 16v clio3 eski yakışına geri döndü yeni bujilerle. bujinin eskime ölçütü çalıştırmadaki hızı değil bence. bujileri değiştirmeden önce ben de tak diye çalıştırıyordum. ortalama 10,6 lt/100 olunca değiştirmemi tavsiye ettiler.
0,33 kr tüketim şehir içi mi dışı mı? benim şehir içi tüketimim de böyle, yol bilgisayarı 7,3-7,4 lt/100 gösteriyor. şu haliyle piyasadaki birçok 1.4 ya da 1.6 arabanın lpg'li haliyle aynı yakıyor zaten, en güzel yönü, lpg yüzünden çıkabilecek sorun riski de yok.
şehir dışında da sürüş hızı, arabanın doluluğu ve arazi şekillerine göre tüketim 5,2 lt ve 6,0 lt arasında değişiyor. debriyaj yüksekliğinin yakıta etkisi hakkında bilgim yok çünkü bende debriyaj yok. lpg ile ilgili düşüncem şu; taktırmam, lpg'li araba almam. çevremde lpg takılıp sorun yaşamamış birisi yok. dediğim gibi, "yok"ların şehrinde riskli iş, millet 120 km uzaktaki bafra'ya gidiyor gaz ayarı yaptırmaya. ne anladım ben böyle ekonomiden?
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
Arkadaşlar bu MOTRİO marka lastikler hakkında bilginiz var mı? Kullanan oldu mu? Tercih edilirmi sizce? İzlenimlerinizi paylaşırsanız sevinirim...
ben 15bin km kadar kullandım. önce önlere aldım, hoşuma gidince bir çift daha alıp ilk aldıklarımla ön-arka yaptırdım. daha uzun vadede nedir bilemem, çünkü ani bir kararla arabayı sattık lastikleri taktıktan 3-4 hafta sonra. kullandığım süre içinde parasının hakkını fazlasıyla verdi. konforlu, yumuşak, sessiz bir lastik. diğer lastikler 100-110 lira iken bu lastiğin 70 lira olması büyük avantajdı, o ara param da yoktu, incelemeden soruşturmadan bodoslama almıştım ilk çiftleri. ikinci çift motrio için servise not bıraktım gelince bana haber versinler diye çünkü kapış gitmeye başlamıştı, hatta burada da konuşmuştuk, istanbul'da araştırmıştı bu forumdan bir arkadaş.
quote:
Orijinalden alıntı: edsamu
quote:
Orijinalden alıntı: 1.4 RXT
Arkadaşlar bu aralar bir clio 3 merakı sarmış gidiyor.Geçenlerde oto pazarına gittim şöle bir bakındım.Bir clio 3 ü inceledim derinlemesine.Malzeme kalitesi çok düşük gibi geldi.özellikle sac kalınlığı düşürülmüş gibi.Kaputu tutup çektiğim zaman destek çobuğu eğilmesi gerekirken ki benim clio rxt de öle, bi baktım sabitlendiği yerden kaput sacı oynuyor.Onun dışında iç malzeme daha çabuk deforme olan cinsten kullanılmış sanki.koltuk yüzleri aynı şekilde.ve buna benzer daha bi kaç ayrıntı.Yerli üretim olmasından mı kaynaklı bilinmez ama kalitede bir düşüş gördüm şahsen.Umarım yanılıyorumdur...
bzimde bir tandık şikayetçi çukurlara girince gacur gucur ses geliyormuş ve iç hacmi daha küçük bence ben 2 de rahatça oturabiliyorum 1.90 olarak ama onda rahat değilim.
iç hacim konusundaki fikrine katılmıyorum. clio3 belirgin şekilde 2'den geniş oturma mesafesi olarak. benim boyum 1.84. clio 2'de koltuğu öne almak zorunda kalıyordum arkaya birisi oturacağında. clio3'te bu sorun yok, özellikle arka oturma çok yeterli. bagaj 50 lt daha geniş. clio 3'ün malzeme kalitesi 2 kadar iyi değil, buna katılıyorum. bir de donanım eksiklikleri moralimi çok bozmuştu. fabrika çıkışlı elektrikli sunroof'u olan bir arabadan inip aynaları elektrikli olmayan bir arabaya 7bin lira fark vermek koymuştu ilk başlarda. ama konfor ve yol tutuş çok çok üst clio 3'te. gacır gucur sesler ya da oynayan kaput destek çubuğu o arabalara özeldir bence.
benim clio 2'den özlediklerim 98bg motorun seriliği ve sunroof. bunlar dışında az önce dediğim 7bin liralık fark gayet normal geliyor artık. aynaları elektrikli yaptım zaten :)
evet.... 3 yıldır kullandığım aracım olan minicooperimi yyani cliomu satlığa çıkarmış bulunmaktayım. Allah nasip ederse 2004 model skoda octavia 1.6 alma niyetindeyimm. arkadaşlar ilan ile ilgili düzeltme gereken yer varsa lütfen bildirin. benim için görüşler önemli. aracımı 12.750 ile ilan verdim. az pazarlık payı mevcut. herkese iyi geceler.