Şimdi Ara

CLIO II SAHİPLERİ (12. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15.864
Cevap
80
Favori
1.592.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar alfa -x arkadaşımızın yağ konusundaki tavsiyesini ben bizzat yaşadım.Aracımda 60000 bakımı öncesinde Elf'in Evulatıon 5w30 yağı vardı.Fakat usta bakım sırasında ;kaşla göz arasında Total'in 10w40 yağını boşalttı.Ben ne kadar itiraz etsemde bu daha iyi falan diyerek beni ikna etti.Bende sonuçta usta o diye güvenerek kabullendim.Fakat o günden sonra aracımın o güne kadar hiç duymadığım motor gürültüsünü duymaya başladım.Şimdi motor ne kadar ısınsada gürültü tam anlamı ile ortadan kalkmıyor.Yakıt ortalamasıda 100 km'de 5 litre'den 5.5'a falan çıktı.Sanırım Total'in 10w40 yağı yarı sentetik bir yağmış.Elf 5w30 ise tam sentetik.Elf'in kutusundada yazdığı gibi yüksek performans ve yakıt ekonomisini gerçekten sağlıyor bence.Yakında bakım yaptıracak arkadaşlar bu konuya lütfen dikkat etsinler benim gibi pişman olmamak için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremege -- 18 Ağustos 2007; 14:03:20 >
  • Clio II'ciler tatilde herhalde...Kimseden bir kaç gündür ses soluk çıkmadı.Nerelerdesiniz arkadaşlar ?

    Ben uzun zamandır arabama şu beyaz ışık veren ampullerden taktırmak istiyorum ama henüz fırsat bulamadım.Hiç taktıran varmı acaba aramızda bu ampullerden,tavsiyesi olan varmı acaba...
  • efemertmetin arkadaşım Ampuller konusunda : çok siyah asfaltta ve yağmurlu havalarda yolu az gösteriyor ama dışardan çok güzel görünüyor ben piyasadan aldım 5+5 ytl ye ama osram silverstar ....marka... ama kullanmadım. zaten kısaya takacaksın al dene eskilerini bir kenarda tut 20 bin km de kalitelisi bile bitiyor....
    Yarın clio 1,4 privilage'm ile tatile çıkıyorum memlekete yayla fotolarını sizlerle paylaşırım dostlar......Elvede istanbul-Bekle, Giresun...
  • Evet herkez aynı sorundan bahsediyor.Sanırım pek akıllıca bir iş değil benim düşündüğüm,görüntü güzelliğide önemli ama sürüş güvenliği ve insan hayatı kadar değerli olamaz tabiki...
    Sana Hayırlı yolculuklar...Aman dikkatli gel git...
  • Peki xenon dışında en yüksek performansı alabileceğimiz far ampulü nedir arkadaşlar?
  • ben bu konuda philips ürünlerinin çok iyi olduğunu duymuştum..
    bi kaç ay önce ampüllerin çifti 70 küsür ytl idi..

    quote:

    Orjinalden alıntı: Falmor

    Peki xenon dışında en yüksek performansı alabileceğimiz far ampulü nedir arkadaşlar?
  • Çok çeşidi var philipsinde.Bazıları görsel bazılarıda performans odaklı sanırım.Bu ikisinin ortası olarak hangisini tercih edebiliriz.Bi de her ampulun HB3 modeli var mıdır?
  • Arkadaşlar dün başıma şöyle bir durum geldi.

    14:00 civarında arabama bindim sorunsuz bir şekilde çalıştırdım ve evimden 10 dk mesafede bir yere gittim,aracımı park ettim;yarım saat içinde işimi halledip aracıma tekrar döndüm.Arabama binip kontağa bastım yine herhangi hata uyarısı falan yoktu fakat marş basmasına rağmen bir türlü motor çalışmadı.Yaklaşık 10 sefer kadar aralarında biraz bekleyerek marşa bastım ama arabayı çalıştıramadım.Yapacak bir şey olmayınca renault servisine gittim ve durumu anlattım.Onlarda durum benim için çok acil değil ise 18:30'da arabanın başında buluşup bakalım dediler.18:00 civarı beni arayıp servis geliyoruz dedi ben yine onlardan önce vardım arabanın yanına.Tekrar deneyim dedim ilkinde çalışacak gibi oldu fakat çalışmadı fakat ikincisinde çalıştı.Acaba benzinden kaynaklanan bir pislik durumumu oldu ? Bende araba ile servise gittim.Arabayı bilgisayara bağlayıp kontrol ettiler.Hiç bir hata yoktu.Şimdilik yapacak bir şey olmadığını ama istersem arabanın orada kalıp detaylı inceleyebilceklerini söylediler.Bende bunu istemedim.Açıkçası servisin bir şeyleri eskimiş diye değiştirip bir dünya fatura çıkarmasından çekindim.

    Durum böyle ; bu konuda bir fikri yada daha önceden bir tecrübesi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: efemertmetin

    Arkadaşlar dün başıma şöyle bir durum geldi.

    14:00 civarında arabama bindim sorunsuz bir şekilde çalıştırdım ve evimden 10 dk mesafede bir yere gittim,aracımı park ettim;yarım saat içinde işimi halledip aracıma tekrar döndüm.Arabama binip kontağa bastım yine herhangi hata uyarısı falan yoktu fakat marş basmasına rağmen bir türlü motor çalışmadı.Yaklaşık 10 sefer kadar aralarında biraz bekleyerek marşa bastım ama arabayı çalıştıramadım.Yapacak bir şey olmayınca renault servisine gittim ve durumu anlattım.Onlarda durum benim için çok acil değil ise 18:30'da arabanın başında buluşup bakalım dediler.18:00 civarı beni arayıp servis geliyoruz dedi ben yine onlardan önce vardım arabanın yanına.Tekrar deneyim dedim ilkinde çalışacak gibi oldu fakat çalışmadı fakat ikincisinde çalıştı.Acaba benzinden kaynaklanan bir pislik durumumu oldu ? Bende araba ile servise gittim.Arabayı bilgisayara bağlayıp kontrol ettiler.Hiç bir hata yoktu.Şimdilik yapacak bir şey olmadığını ama istersem arabanın orada kalıp detaylı inceleyebilceklerini söylediler.Bende bunu istemedim.Açıkçası servisin bir şeyleri eskimiş diye değiştirip bir dünya fatura çıkarmasından çekindim.

    Durum böyle ; bu konuda bir fikri yada daha önceden bir tecrübesi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırlarsa sevinirim.





    Arkadaşım bence sevise göster detaylı incelesinler sana ne yapılması gerektiğini söylesinler sen de ister yaptır istersen yaptırma...Sonuçta hemen oradea yaptırmak zorunda dilsin....Ben arabamı herzaman servise götürürüm ve de çok memnunum...

    Dediğim gibi bırak incelesinler sana zaten yaptırıp yaptırmak istemedsiğini soracaklar...kararını verirsin....




  • Birader immobilisier sorunu olabilir.Kontak anahtarının pili zayıf ya da temas etmiyorsa araba çalışmayabilir.
  • "efemertmetin" benzer sorun bendede olmuştu..önceden daha az aralıklarla olurken sonradan sıklaştı ve arabanın zor çalışmaya başlamasıyla benim ustanın yolunu tuttum..moral bozucu bi durum..gitmedende küçük bi araştırma sonunda bizim araçlarda "manyetik kaptör" denen bir parçanın olduğunu ve bu olaya sebep olabileceğini öğrendim..usta elini hava filtresinin hortumunun altında biyerlere uzattı ve ordaki bi parçanın gevşediğini ondan olabileceğini söyledi..sıkılaştırdı..sonuç sorun çözüldü ve bi daha yapmadı..seninkinde de böyle bi durum olabilir tabi benzinden de olabilir..immobilisier dan olsa panelde uyarı ışığının yanması lazım..
  • Merhaba herkeze
    Aranıza yeni katıldım
    13.07.2007 tarihinde 15500 ytl ye
    2004 Clio sembol Aten. 1.5 DCI 65bg 48kw 66550km-de ikinci sahibi oldum
    3000km geçtim ve şu sonuclara vardım
    iyi yönleri:
    1.super ekonomik-şehiriçi+şehirdışı+klima=km-de 125 kr
    2.çok seri hareket kabiliyeti ve dar alanlarda dönüş imkanı
    3.aşırı hızlarda (max.170kmye ulaştım) direksiyon hakimiyeti çok iyi
    4.kısa farları yolu görmeni rahat sağalayor
    5.bagaj hacmi çok iyi

    eksi yönleri:
    1.dikiz aynası sağ çapraz görüş alanımı engelliyor eyilmem gerekiyor
    2.virajlara biraz suratli girerseniz savuruyor
    3.marşa bastığınızda normalden fazla sarsıntı yapıyor.
    4.devir saati yok

    bana katılanlar ve katılmayanlar yorumlarınızı bekliyorum
    Saygılarımla.
  • Fikir veren arkadaşlara çok teşekkür ederim.Dediklerinizi kontrol edicem.
    Bugun sorun tekrarladı fakat kısa sürdü.Yine kısa mesafeli bir yere gittim 10 - 15 dk durdum ve tekrar marşa bastım araba çalışmadı.4'üncü basışımdan sonra çalıştı.Bende sanayide bir özel servise gittim.Oradaki ustada da Renault yetkili servisindekiler gibi arıza anında bakmamız lazım dedi.Fakat sorunun havaların sıcak olması nedeni ile araba ilk çalıştırmada sorunsuz çalışıyor durdurduktan sonra tekrar sorun yapıyorsa benzin yoğuşmasından dolayı benzin süzgecinden yapıyor olabilir dedi.Ustanın yanında sorun çıkarmı diye bekledim 2 saat kadar ama her seferinde saat gibi çalıştı.Bakalım yarın yine öğlen sıcağında araba ile dolaşıp ustanın dediğini gibi yapacakmı onu bekliyorum...
  • Aramıza hoşgeldin öncelikle.Arabanda hayırlı olsun kasasız belasız binersin inşallah.
    Dizel almaklada çok akıllıca davranmışsın bence,ddiğin gibi bagaj hacmi çok iyi farlar şahane vede çok cimri daha ne olsun.Araban 66550 km'de yazmışsın 60000 km büyük bakımı yapılmıştır herhalde.Triger'i falan değişiyor önemli bir durum yoksa çok masraf çıkartıyormuş koparsa falan
    quote:

    Orjinalden alıntı: aaakodi

    Merhaba herkeze
    Aranıza yeni katıldım
    13.07.2007 tarihinde 15500 ytl ye
    2004 Clio sembol Aten. 1.5 DCI 65bg 48kw 66550km-de ikinci sahibi oldum
    3000km geçtim ve şu sonuclara vardım
    iyi yönleri:
    1.super ekonomik-şehiriçi+şehirdışı+klima=km-de 125 kr
    2.çok seri hareket kabiliyeti ve dar alanlarda dönüş imkanı
    3.aşırı hızlarda (max.170kmye ulaştım) direksiyon hakimiyeti çok iyi
    4.kısa farları yolu görmeni rahat sağalayor
    5.bagaj hacmi çok iyi

    eksi yönleri:
    1.dikiz aynası sağ çapraz görüş alanımı engelliyor eyilmem gerekiyor
    2.virajlara biraz suratli girerseniz savuruyor
    3.marşa bastığınızda normalden fazla sarsıntı yapıyor.
    4.devir saati yok

    bana katılanlar ve katılmayanlar yorumlarınızı bekliyorum
    Saygılarımla.




  • Teşekkürler allah hepimize kazasız belasız ve de cezasıs kullanmak nasip ettsin
    Arabayı aldığım gibi soluğumu reno servisinde aldım
    60000km bakımı yapılmıştı fakat serviste değil kontrol ettirdim sorun sadece akis körüklerinde ve şanzuman yağında çıktı
    akis körükleri patlamış ve şanzuman yağını deyiştirisem iyi olacağını söylediler
    iki adet akis körüğü ve şanzuman yağının değişimi 200ytl ye mal oldu
    daha sonra tatile çıktım 2000e yakın kilometre geçtim takrar reno servisine gittim kontrol ettirdim sorun çıkmadı
    fakat bu gün 30km geçtim durduğumda arabayı yakayem dedim sol tekerden buharlar çıkmaya başladı zannedersem balata bırakmamış ve yolda diskler sürtünmüş
    servis yolu gözüktü yine.
  • Arkadaşlar sizlere bir şey soracağım konuyla ilgili olarak bir başlık açılmış ama tüm clio II konularının burada paylaşaıldığını bildiğimden buraya yazmak istedim:
    clio II lerimiz in direksiyonu sadece elektrikli mi? yoksa hidrolik destekli elektrikli direksiyon mu? bugün ben yağını kontrol etmek için kaputu kaldırdığımda aklıma geldi sizlere bir danışayım istedim motor suyu ve fren hidroliği dışında sıvı konacak bir yer bulamadım kimisi hidrolik destekli elektrikli direksiyon diyor kimisi sadece elektrikli direksiyon hidrolik yok diyor kafam karıştı açıkçası aslında yakındaki servise gidip sorabilirdim ama forumda paylaşmak istedim maksat bilgi paylaşımı... gelecek cevaplar için tesekkürler...
  • Selam Arkadaşlar

    Arabayı 60.000 bakımına servise götürecem bana bir fiyat çıkardılar sormayın 750 küsür ytl. Yaw arabayı daha yeni 13.000 ytl ye aldım 57000 de. Bende anlamadım. Servisteki kadın bir saymaya başladı sanki bütün araba değişiyor

    Araba klimalı olduğunda triger ve klima kayışlarının tamamı bütün filtreler ve bir iki bişi daha dedi. Hoş ben filtreleri arabayı alınca sanayide tanıdık bir serviste komple değiştirttim. Ama sanayide bana triger kayışının değişimini 250-280 arası bişi dedi. O zaman sanayide 230 verdim. ama arada fren diskleri , sağ arka yatak rulmanı ve arka kapı otomatiğide değişmişti. yaw herkes verdi mi bu kadar servis e 60.000 de. Ben diyom gene tanıdık sanayiye gidem. Ne dersiniz?

    Jipsy




  • Bende arabamın 60000 km bakımını ocak ayında yaptırdım.Malesef 60000 bakımı bu arabaların en masraflı bakımları.Ben bir çok yerden fiyat aldım hemen hemen üç aşağı beş yukarı aynı fiyat çıkıyor.Tabiki özel servisler ile yetkili servis arasında 200 ytl kadar fiyat oynuyor.
    Söylediğin fiyat yetkili servis fiyatı sanırım bu nedenle onlar bazı eskimeyen parçalar olsa dahi hiç bakmadan değiştiriyorlar bana o zaman 650 ytl fiyat çıkarmışlardı.Pazarlık edebilirsin bastırınca indirim yapıyorlar.Ama ben yinede bir özel serviste yaptırdım bakımı.Şimdilik yazayım yapılan işlemleri ve fiyatlarını yarın arabadan faturayı alır bir yanlışlık varsa düzeltirim.

    Triger seti (egzantrik kayış kiti)(bir kayış+bir rulman) = 135 ytl
    Triger seti değişim ücreti = 75 ytl
    Motor yağı (elf 5w30 Evulatıon 4 lt) = 50 ytl
    Buji ( Champıon ) = 50 ytl
    Hava filtresi = 32 ytl
    Ön fren balataları = 26 ytl
    Arka fren balataları = 30 ytl
    Disk ve kampanalarının tornaya girmesi = 30 ytl
    Yağ filtresi = 6ytl
    Benzin filtresi = 14 ytl
    diğer kullanılan ufak tefek malzemeler temizleme araçalrı vs.
    TOPLAM = 480 ytl verdim o zaman

    ayrıca polen filtresi 32 ytl klima gazı 80 ytl bunlarda bildiğim diğer fiyatlar
    Bence bir kaç yer dolaş,oto parçacılardan fiyat al böylece 100 ytl kadar bir karın olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: jipsy

    Selam Arkadaşlar

    Arabayı 60.000 bakımına servise götürecem bana bir fiyat çıkardılar sormayın 750 küsür ytl. Yaw arabayı daha yeni 13.000 ytl ye aldım 57000 de. Bende anlamadım. Servisteki kadın bir saymaya başladı sanki bütün araba değişiyor

    Araba klimalı olduğunda triger ve klima kayışlarının tamamı bütün filtreler ve bir iki bişi daha dedi. Hoş ben filtreleri arabayı alınca sanayide tanıdık bir serviste komple değiştirttim. Ama sanayide bana triger kayışının değişimini 250-280 arası bişi dedi. O zaman sanayide 230 verdim. ama arada fren diskleri , sağ arka yatak rulmanı ve arka kapı otomatiğide değişmişti. yaw herkes verdi mi bu kadar servis e 60.000 de. Ben diyom gene tanıdık sanayiye gidem. Ne dersiniz?

    Jipsy



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keremege -- 24 Ağustos 2007; 15:02:04 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: efemertmetin

    Fikir veren arkadaşlara çok teşekkür ederim.Dediklerinizi kontrol edicem.
    Bugun sorun tekrarladı fakat kısa sürdü.Yine kısa mesafeli bir yere gittim 10 - 15 dk durdum ve tekrar marşa bastım araba çalışmadı.4'üncü basışımdan sonra çalıştı.Bende sanayide bir özel servise gittim.Oradaki ustada da Renault yetkili servisindekiler gibi arıza anında bakmamız lazım dedi.Fakat sorunun havaların sıcak olması nedeni ile araba ilk çalıştırmada sorunsuz çalışıyor durdurduktan sonra tekrar sorun yapıyorsa benzin yoğuşmasından dolayı benzin süzgecinden yapıyor olabilir dedi.Ustanın yanında sorun çıkarmı diye bekledim 2 saat kadar ama her seferinde saat gibi çalıştı.Bakalım yarın yine öğlen sıcağında araba ile dolaşıp ustanın dediğini gibi yapacakmı onu bekliyorum...


    Manyetik kaptör arızası olabilir. Eğer bilgisayarda kaptör arızalı görünmüyorsa, kaptörü çıkarıp soketleri kontrol ettirip tekrar taktırın bazen bağlantı sağlanamadığını biliyorum. Benim de başıma geldi çünkü. Değiştirdiğim hâlde, bi kaç defa çalışmazlık yaptı, sonra kaptörü söküp soketleri biraz eğdiler ve sorun çözüldü.




  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.