Şimdi Ara

Clio 1.2 yakıt sarfiyat problemi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
24.832
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bende de orijinal 61 binde 2005 model Clio 1.2 16V Authentique HB var. İzmir'de yaşıyorum. Aracı düzenli olarak Bornova-Çiğli arasında kullanıyorum çok da şehir içi denemez yani pek dur kalk olmuyor Anadolu Caddesi ve Ankara Asfaltı'nda. Aracı mümkün olduğunca düşük devirde ve ekonomik kullanmaya çalışıyorum 100 kilometrede 5.9 gibi bir değerde uzun süredir stabil idare ediyorken (çok soğuk havalarda 6.2 olduğu olmuştu) son aylarda kullanımımda hiçbir değişiklik olmamasına ve havalar da sıcak seyretmesine rağmen 100 kilometrede 6.3 litre yakmaya başladı. Üstelik 60 binde triger kayışı ve yağı değişti, lastikler de yeni sayılır havasını sürekli kontrol ediyorum. Benzini aldığım yerden mi kaynaklı acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soulrebel -- 26 Şubat 2016; 13:07:01 >
  • 1.2 motor clio 3 ve clio 4 kullanmış biri olarak
    bu motorlar düşük hacimli olduğu için gaza fazla yüklenmezseniz yakıtı çok ekonomiktir.
    (Bende 6.8 civarı ortlama iç/dış)
    Ancak hız yapayım gazı kökliyim derseniz yakıtı katlanarak artar. ortalama 10 normal değil sakin kullanımda
  • bende 2006 clio 1.4 var ortalama 6.5 lt yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yukay_dayi

    seviste 3.000 km yi bekle 8.2 civarına düşecek dedi. Birde yüksek devirli kullanma yorumunu yaptı. Düz yolda 3.500 de, yokuşta 4.000 ile 4.500 devirde vites atıyorum Honda almadığıma pişman olacak gibiyim.
    konu baya eski ama sonradan dahil olanlar için belirteyim dedim...

    1.2 motorda (aslında 1.1 lt yani 1149cc) düz yolda araç akıyorken 1800 - 2000 devir civarı vites yükseltmeniz mümkün. yani araç titremeden, zorlanmadan 2000 devir civarı vites değiştirebiliyorsunuz. yol bilgisayarı vites asistanı da 1800 devir civarı öneride bulunuyor. Hadi sen düzde ~2000 - 2500 devir aralığında değiştir. 3500 civarı vites değiştirmek çok gereksiz bir durum, yakıt tüketiminin bu denli yüksek çıkması da bu kullanım tarzından görünüyor. araç şehiriçi ekonomi odaklı, vites oranları kısa tutulmuş. bu yüzden hacmine göre şehiriçi atik, kullanımı rahat diyebilirim.

    genelikle düzde 2000 - 2500 aralığı, rampada ~3500 civarı vites değiştiriyorum (4000 devir çok nadir), performans için basmıyorum zaten araç o araç değil. bu kullanım tarzı ile şehiriçi 6.5 - 7 litre aralığında tüketim oluyor. uzun yolda ortalama 100km/s hız ile 4.8 - 5.2 aralığında geziyor...

    lpg olmadan benzinle kullanıyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirparcasi

    Bende 6 yıldır 2004 model Clio 1.2 16v var. Çok memnunum, performans, yakıt tüketimi, konfor ve sorunsuzluk açısından.
    1.2 16V avantajı 75BG diğer 1.4 ve 1.6 motorlara göre daha düşük sürtünmeden kaynaklanan yakıt tüketimi avantajıdır. Ayrıca 75Bg diğer motorlara göre bildiğim belirgin bir performans dezavantajı da yoktur. Fakat tüketim avantajını almak için çoğu benzinli araçta olduğu gibi düşük devirlerde yani 3500 altında kullanmak ve vitesleri 2000 devirde atmak lazım.
    Renault da 2003 yılında 1.2 16v eski 75BG 1.4 motor yerine geliştirmiştir. Bildiğim karaıyla 1.2 16v eski düz 1.4 e göre üretim maliyeti biraz daha yüksek motor olmasına rağmen bütün araçlarında (Türkiye'de üretilen Renault Clio Symbol haricinde) hemen uygulamıştır. Günümüzde nerdeyse bütün otomotic üreticileri de Renault gibi aynı güçte fakat daha küçük hacimli motorlar geliştirmeye çalışıyorlar. Verimlilik ve yakıt ekonomisi avantajlarından dolayı.

    1.2 16v motordan sıcakken 2000 devir civarında 30 beygir gücü alırsınız, soğukken 30BG altındadır. Sizin probleminiz ise küçük hacimli motor olmasından değil aslında düşük güçteki motor olmasından kaynaklanıyor. Motor soğukken ve yokuşta dur kalk yaparken 75BG bu motor 2000 devirlerde size yeterli olacak gücü sağlayamadığından deviri arttırıyorsunuz. Bu motorda 3500 deviri geçtikçe verimliliğini kaybetmeye başlıyor çünkü o devirde kullanılmak için yapılmış bir motor değildir. Sizin ihtiyacınız yüksek güç ise 100 BG gücündeki bir motor ile 2500 - 3000 devirde ihtiyacınız olan performansı alırsınız ve daha rahat edersiniz.
    Ayrıca sürtünme az olduğu için küçük hacimli motorlar daha az ısı üretirler. Isı normalde kayıp enerjidir ve istenmez. Fakat motorun ideal çalışma ısına ulaşması için başlangıçta ısı gerekir. Küçük hacimli motor daha az ısı ürettiğinden ideal ısıya ulaşmak için büyük hacimli motora göre daha uzun süreye ihtiyaç duyar. Bu uzanyan sürede küçük hacimli motorun sağladığı sürtünmedne kaynaklı yakıt avantajının azalması demektir.
    Sizin kullanım sorununuz aracı soğuk iklimde, yüksek güç gerektiren kısa mesafeli bir yolda yüksek devirde kullanmanız. Kısaca siz 75Bglik 1.2 16v için en verimsiz olduğu koşullarda aracınızı kullanıyorsunuz demektir. Yaz geldiği zaman daha uzun mesafelerde ve daha düz yollarda kullandığınız zaman Clio'nun yakıt tüketiminin belirgin bir ölçüde azaldığını ve ekonomikleştiğini görürsünüz.

    Soğuk iklim, kısa mesafe ve yüksek güç gerekitiren kullanımda en ideal motorlar atmosferik çalışan benzinli motorlardır. Bu teknolojinin en iyisi de Honda diye söylenir ama Renault'nun 1.6 16v leride oldukça iyidir. Fakat güçlü dahi olsalar turbo beslemeli benzinli (VW TSI) veya dizel motorları (piyasadakilerin hemen hemen hepsi) almanızı tavsiye etmem, çünkü motor soğukken yüksek güç ihtiyaçlı devirli kullanım turboya zarar verir.

    Ben 1.2 16v ten çok memnum çünkü İstanbul'da ara sokaklarda, trafikte ve otobanda kullanıyorum. Ne yüksek hız (130km/saat ve üzeri) yapılacak yol ne de çıkılacak çok dik yokuşlar oluyor, 75BG bana yetiyor. 1.2 16V trafik sıkışmışken ve 90-100km hızlarda yakıt ekonomisi ile beni memnun ediyor. Özellikle rölantide diğer motorlara göre ciddi az yakıt harcıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: big_planner

    Bizde de Clio 1.2 var, henüz 1300 km'de. Ortalama tüketim devamlı gözetitimim altında. Şu anda 6.9 gösteriyor. 1300 km'nin 1000 km'si ş.içi. Fabrika Ortalaması ş. içi olarak 7.4 idi galiba. sanırım tamamen ş. içi kullanılsa bile o değeri aşmayacak. Motor gücü olarak bence gayet yeterli. Kalkışları seri, yüksek viteste toparlaması çok iyi. 4. viteste 40'a düşse (sürat) banamısın demiyor, çok istekli araç. Ama yüksek süratte çabuk bağırmaya başlıyor. 90-100ü geçmemek lazım. Vites oranlarını ş. içi kullanıma göre yapmışlar. O yüzden ş. içinde kullanması hem rahat hem ekonomik hem de zevkli.
    kesinlikle doğru kullanıldığında üzmeyecek bir araç... benzer tüketim var...
  • Clio 4 1.2 75 bg olan araçtan bizde de mevcuttu. Araç otobanda dizel kadar az yakıyor. 80-90 km hız aralığında.Şehir içi ise 8.9 litre gördüm. Aslında araç yokuşlu yerler de kullanılmadığı takdirde az yakıyor. Fakat dur kalk ve rampa tırmanıldığı takdirde yakıt tüketimi artıyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.