Şimdi Ara

Clio 0.9 TCe ile uzunyol deneyimim. (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
184
Cevap
4
Favori
16.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
57 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RmzBurak

    Bana yardımcı olabilir misiniz
    Clio joy donanım 1165 kg
    Symbol joy donanım 1088 kg

    Symbol ile aralarında yaklaşık 10k fiyat farkı var ve yaklaşık 80kg daha hafif bir araç symbol.
    Hem bagaj hacmi hem ağırlık vs bakılarak aynı motor ( 0.9 TCi ) olan araçlardan symbol almak daha mantıklı olur mu ?
    Symbol; dacia logan(megane 1) platformunda romanya dacia üretimi bir araç. Direksiyonu elektrikli değil, şehir içi park manevrasında ağırdır, yol tutuşu kötüdür, iç mekan tasarımı daha demode, malzeme kalitesi clio da da çok yüksek değil ama symbolde daha düşük. Hacim konusuna gelirsek clio 4 st versiyonunun bagajı 400 lt civarı yani günlük kullanımda sıkıntı yaratmaz, uzun yolculuklar için ise kaliteli bir tavan bagajı ile sorun çözülebilir. Şahsen sırf 100 lt bagajı büyük diye clio st varken symbol almazdım.

    Şunu da eklemek lazım her aracın bir kullanım amacı var, symbolun de avantajlı olduğu yerler mevcut elbette. Özellikle yerden daha yüksek olması, daha geniş iç hacmi ile kırsal kesimlerde kullanıma çok daha müsait bir araç, ben yorumumu kentlerde yaşayıp yazları tatiline giden bireyleri baz alarak yaptım.




  • Bence ortalama şahane. Akaryakıt fiyatları bu kadar yüksek olmasa bedava.
  • Güle güle kullanın ağız tadıyla binin burada aracın ne olduğundan çok size istediğinizi vermesi önemli. Kazasız belasız inşallah.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tüp ile ne olur acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfkli

    110-120 km/h'den sonra güven veriyor mu, direksiyon hakimiyeti iyi mi
    Clio 5 i soruyorsanız 150-160 civarı kontrolün sizde olduğunu hissettiriyor ama en güzel yanı ses yalıtımı çok iyi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -dead kullanıcısına yanıt
    Tamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quxall

    Symbol; dacia logan(megane 1) platformunda romanya dacia üretimi bir araç. Direksiyonu elektrikli değil, şehir içi park manevrasında ağırdır, yol tutuşu kötüdür, iç mekan tasarımı daha demode, malzeme kalitesi clio da da çok yüksek değil ama symbolde daha düşük. Hacim konusuna gelirsek clio 4 st versiyonunun bagajı 400 lt civarı yani günlük kullanımda sıkıntı yaratmaz, uzun yolculuklar için ise kaliteli bir tavan bagajı ile sorun çözülebilir. Şahsen sırf 100 lt bagajı büyük diye clio st varken symbol almazdım.

    Şunu da eklemek lazım her aracın bir kullanım amacı var, symbolun de avantajlı olduğu yerler mevcut elbette. Özellikle yerden daha yüksek olması, daha geniş iç hacmi ile kırsal kesimlerde kullanıma çok daha müsait bir araç, ben yorumumu kentlerde yaşayıp yazları tatiline giden bireyleri baz alarak yaptım.

    Alıntıları Göster
    bu doğru ama sümbülün 2. elinin daha iyi olduğu da doğru.




  • Midnightmrt M kullanıcısına yanıt
    yok hocam ben clio 4 için sormuştum, benimki 2015 1.2joy, 120'den sonra güven vermiyor nedenini anlamadım, direksiyon geziyor gibi oluyor sanki, normalde hızlanınca direksiyon daha sertleşiyor ama 120den sonraki o gezme/yumuşama gibi his daha yüksek süratlere çıkmamı direk olarak engelliyor. Biliyorum aslında clio uzun yol için pek uygun değil daha çok şehir içi güzel ama yine de sonuç olarak bir araba. Bu kadar kolay güven sarsmaması lazım. Belki benim aracımda herhangi bir sorundan dolayı öyledir bilemiyorum. bundan sonraki arabamı kesinlikle daha ağır ve 1.4 veya üzeri seçeceğim
  • Oğuzhan/ kullanıcısına yanıt
    çok noktadan enjeksiyonlu bir motor olduğu için lpg uyumu sıkıntısız. en ucuz sıralı kitlerle sorunsuz gezenler var. ben zaten az yaktığı için taktırmayı düşünmüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzgarnufel

    Yok hocam gayet net rakamlar ailemiz de baktı.Arkadaşlar da baktılar yol bilgisayarı verilerine. Bir de aynı motora sahip dsg toledo var bizde onun yakıt değerleri daha fazla.Baya yapıştırıp geldik. 80 le yol bitmez zaten. Bende pek öyle sakin bi kullanıcı değilim. Sadece sabit radar noktalarında yavaşladık mecburiyetten.
    Bugün bakıma verdim aracı yoksa resmini de atardım konu denk geldiği için paylaşayım dedim.

    Bu arada araç 5 vites manual.
    Dediğiniz hızlarda 5 vitesli bir araçla o yakıtı yakması mümkün değil.132-180 km hızlarda aracın yakıt tüketimi bayağı yükselir.120 altına düşmedim diyorsunuz bir de.Aracın devir oranları belli hangi devirde ne yakacağı belli.Yanlışınız var bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2019 Clio 0.9TCe ile uzun yol yaptım ilk defa 1300km. Bagajları da adamdan sayarsak araçta sürücü dahil toplam 3 yetişkin vardı diyebilirim. Ortalama 5.7lt/100km yakıt tüketmiş. Klima açıktı. Yolun %80'inde hızı 110'a sabitleyerek geldim. Yolunun tamamına yakını düzdü, yani yokuş değil. Yakıtın yarısını PO'dan, yarısını da Opet'ten aldım.
    Zaten şehirler arası fabrika değerlerinin 4.5lt olduğunu düşünürsek bana normal geldi.

    Yol hafif yokuş olursa çok daha fazla yakardı. Yokuşta tüketim aşırı artıyor.

    Yol bilgisayarının hesaplaması doğruydu. Çünkü petrolden aldığım yakıt ile yol bilgisayarının hesapladığı kullanılan yakıt uyuşuyordu. Ayrıca yol bilgisayarının ortalama yakıt tüketimi de doğruydu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilexsamet -- 18 Ağustos 2020; 15:18:32 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bilexsamet kullanıcısına yanıt
    sadece şehir dışı için biraz fazla yakmış gibi geldi. en son yaptığım uzun yol 420km. kocaeli içinde de şehir içi gezdik, toplamda 646km yol yaptım, 35 litre benzin aldı araba. küçük şehirde yaşıyorum ve trafik çok yoğun değil. şehir içinde 6 litre yakıyorum 33km ortalama hızla.
  • ben de bu araçtan düşünüyorum, fazla trafiğe girmeyince dizele yakın yakıyor gibi.
  • disparity kullanıcısına yanıt
    basmayınca yakmıyor ama 10lt ortalamayla gezenler de var gruplarda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Psyduck17

    sadece şehir dışı için biraz fazla yakmış gibi geldi. en son yaptığım uzun yol 420km. kocaeli içinde de şehir içi gezdik, toplamda 646km yol yaptım, 35 litre benzin aldı araba. küçük şehirde yaşıyorum ve trafik çok yoğun değil. şehir içinde 6 litre yakıyorum 33km ortalama hızla.
    Şehirler arası 1300km yapmıştım. Şehir içlerinde dinlenmek için durduklarımla beraber bu şekildeydi. Yani ortalama 5.7lt.

    Benim şehir içi 9-10lt yakıyor. Ama şehir yokuşta. Her yer yokuş. Yol bilgisayarındaki ortalama hız 15-20km falan. Düz bir şehirde şehir içi deneme fırsatım pek olmadı ama 6lt yakmasına pek imkan vermiyorum. Çünkü şehir içi fabrika verisi 6.5lt. Şehir içinde çok dur kalk oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilexsamet -- 18 Ağustos 2020; 15:35:39 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bianconera kullanıcısına yanıt
    arkadaşınki neyseki tdi miş bir de tsi olsa depo yakıt üretirdi. burada gelip böyle yazıyorlar ama burada çok fazla a haber müşterisi yok bir türlü anlamıyorlar. buradaki insanların kafası çalışıyor ve sorguluyorlar. 180 ile gideceksin ve 5 lt bile yakmayacaksın. cem yılmazın dediği gibi zıplamaya başla aya ancak ulaşırsın. benim gözümde suyla çalışan motor ne kadar mantıklıysa bu tip "yaktım" muhabbeti de o kadar mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilexsamet

    2019 Clio 0.9TCe ile uzun yol yaptım ilk defa 1300km. Bagajları da adamdan sayarsak araçta sürücü dahil toplam 3 yetişkin vardı diyebilirim. Ortalama 5.7lt/100km yakıt tüketmiş. Klima açıktı. Yolun %80'inde hızı 110'a sabitleyerek geldim. Yolunun tamamına yakını düzdü, yani yokuş değil. Yakıtın yarısını PO'dan, yarısını da Opet'ten aldım.
    Zaten şehirler arası fabrika değerlerinin 4.5lt olduğunu düşünürsek bana normal geldi.

    Yol hafif yokuş olursa çok daha fazla yakardı. Yokuşta tüketim aşırı artıyor.

    Yol bilgisayarının hesaplaması doğruydu. Çünkü petrolden aldığım yakıt ile yol bilgisayarının hesapladığı kullanılan yakıt uyuşuyordu. Ayrıca yol bilgisayarının ortalama yakıt tüketimi de doğruydu.
    yanlış anlamazsan merak ettiğim için soruyorum; ben bu ülkede 100 kn düz yol görmedim sen 1300 km düz yolu nerede yaptın?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    yanlış anlamazsan merak ettiğim için soruyorum; ben bu ülkede 100 kn düz yol görmedim sen 1300 km düz yolu nerede yaptın?

    Alıntıları Göster
    Düz dediğim, yokuş olmayan veya eğimi çok az olan yol. Virajlarda bahsetmiyorum. Yani dağ tepe değildi gittiğim yollar, onu demek istedim.

    Mardin'den Konya'ya kadar düz mesela. Adana otoyolunda biraz yokuş vardı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilexsamet -- 18 Ağustos 2020; 15:54:12 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • bilexsamet kullanıcısına yanıt
    hocam genel olarak arabanın memnun olduğum tek yeri yakıtı. geri kalan yerleri de aldığım fiyata göre fena değil ama aynı sınıfta diğer arabalarla kıyaslanacak tek yanı boş pakette hız sabitleme ve yokuş kalkış sunması. malzeme kalitesi, yalıtım, konfor olarak pek bir kıyaslama yapmamak gerek.

    şu anki depoda uzun yoldan gelip kullandığım için hız ortalamam yüksek ama bir sonraki depoyu bitirince ortalama hız ve aldığım yakıt fişini paylaşırım. depo hesabıyla 6 lt civarında çıkıyor.
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.