Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (124. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.972
Cevap
173
Favori
1.792.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 122123124125126
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şöföre ve ön yolcuya doğru olan alan seçiliydi, ön cam aktif değildi. Arıza gibi değil de devreye sokmamış gibi, bir durum.

    Citron C4 lerde iç hava kalitesi yeterli değilse dışarıdan hava girişini engellemiyormuşşşşş falan, oha falan olduruyormuş bizi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INCARA

    Şöföre ve ön yolcuya doğru olan alan seçiliydi, ön cam aktif değildi. Arıza gibi değil de devreye sokmamış gibi, bir durum.

    Citron C4 lerde iç hava kalitesi yeterli değilse dışarıdan hava girişini engellemiyormuşşşşş falan, oha falan olduruyormuş bizi



    C4 aklına yatmayanı yapmıyor, biraz kıl
  • Havalandirmadaki ic devir daim ilkinde devreye girmiyor, aynen auto modu kurcaladiktan sonra devreye giriyor. Bende de oyle ama bir ariza degil kullanma kitabindan okumustum su an aciklamasini hatirlayamiyorum.
    Benim bir sorum olacak park ederken bazen jantlar kaldirimi surtunce minik zedelenmeler oluyor jant uzerinde sinir bozucu. Bunun bir koruyucu maddesi ya da gidermenin bir yolu var mi arkadaslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melexykvc

    Havalandirmadaki ic devir daim ilkinde devreye girmiyor, aynen auto modu kurcaladiktan sonra devreye giriyor. Bende de oyle ama bir ariza degil kullanma kitabindan okumustum su an aciklamasini hatirlayamiyorum.
    Benim bir sorum olacak park ederken bazen jantlar kaldirimi surtunce minik zedelenmeler oluyor jant uzerinde sinir bozucu. Bunun bir koruyucu maddesi ya da gidermenin bir yolu var mi arkadaslar


    Bende normalde devreye giriyor, girmediğini yeni farkediyorum. Bir sebebi vardır ama neyse önemli birşey değildir.

    Jantları korumanın en iyi yolu, jantları kaldırıma sürtmemek
    Jant boyası benzeri ürünler oluyor ama derin çizikler veya ufak ölçekli kırıklar oldu ise yok etmen zor sanıyorum.

    Google da Jant Koruma vs diye aratırsan bazı ürünler çıkıyor, mesela;

    http://www.neistesenvar.com/store/ProductDetails.aspx?productid=135999




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INCARA

    Şöföre ve ön yolcuya doğru olan alan seçiliydi, ön cam aktif değildi. Arıza gibi değil de devreye sokmamış gibi, bir durum.

    Citron C4 lerde iç hava kalitesi yeterli değilse dışarıdan hava girişini engellemiyormuşşşşş falan, oha falan olduruyormuş bizi



    her yerinden kablo geçiyor, ne dersen beyni bozulur diyorlar , canı istememiş açmamıştır bence
  • Yeni Citroen C4'te Yolculuk İzlenimleri

    Karşılanma
    Ankara Konya yolundaki Citoren bayiisine gittik. Ne hikmetse içeri de 3-4 kişi vardı. Kıvılcım Hanım bizi karşıladı ve daha önce Haluk Abi'nin almış olduğu randevu gereği test sürüşüne hemen geçelim dedik. İşlemler tamamlanıp test sürüşüne çıkmadan önce diğer araçları inceledik, ama bizimle ilgilenen kimse yoktu. Ne içersiniz bile demediler.

    Test Sürüşü: Fransızlar'ın Yüz Akı C4, Önyargılarınızı Bir Kenara Bırakın

    Benim otomobile bakış açımda Fransızlar hep listenin sonlarındadır. Fakat C4 yüzümü kara çıkardı. Gerek tasarım olarak gerekse öne çıkan özellikleriyle acayip bir albeni oluşturuyor.

    Aracın içerisine oturduğunuzda, biraz tuhaf bir koltuk sizi karşılıyor, açıkçası yolculuk boyunca koltuğun size verdiği ne rahatlık ne de sıkıntı..Ortalama bir değer diyelim..Kapıları gerektiğinden daha hafif..Fakat C4'ü yakından inceleyenler bilir bu araç eski C4'e göre 2 kat fazla yalıtım malzemesi ile kaplanmış. Bunu kapıların fitillerinde de görebilirsiniz. Yolcu için kol dayama bölümü (cam kenarında olan) sıradan dizayn edilmiş, düğmelere erişimde bir sıkıntı yok. Konsolda açıkçası yolcu için bir atraksiyon yok yani göz zevkine hitap edilmemiş bunun yerine yine Fransız ruhu korunup ilginç bölmeler, tuşlar, düğmeler ve aydınlatmalar eklenmiş. Klima sıradan bildiğimiz tuşlar yerine kendine özgü düğmelerden oluşuyor. Ama kesinlikle söyleyebilirim ki aracı bizim gibi ilk defa kullananlar alışana ve keşfedene kadar biraz uğraşacaklar...Genel olarak sıradışı olarak söyleyebileceğimiz bir dizayna sahip. Yine kesinlikle kötü değil diyebiliriz

    Haluk Abi aracı çalıştırdığında, sarsılıp sarsılmama konusunda biraz tereddüt ediyor bu alet. Tabi biraz robotize şanzımanın da azizliğine uğrayarak sarsıntılı bir kalkış yapıyoruz. Hemen yokuş aşağı inmeye başladığımızda hemen Hillholder'ı deneyelim dedik ve başarıyla testi geçtiğini söyleyelim. Aracın direksiyonun ve sürüş özelliklerinin biraz sert olduğu inanın oturduğunuz yerden bile anlaşılıyor. Tatlı-sert desek daha doğru olur.

    Ankara'daki belki tek deliksiz, çukursuz yol olan Konya yolunda C4 resmen süzülüyor.. Araç hızlanıyor fakat araçta tuhaf bir şeyler var. Araçtan ses gelmiyor!!!! Kapılardan ses gelmiyor, rüzgar sesi almıyor, motor çalışıyor mu belli değil, şanzıman ses yapmıyor, uğultu yok, amortisörler inanılmaz sessiz...Nasıl PVC'li bir evde camı kapattığınızda ortalık sakinleşir, ses mes kalmaz aynı hissi C4 mükemmel bir şekilde veriyor.. Yalıtım konusunda gördüklerimin en iyisi diyebilirim

    120 km hıza çıktık, çıktığınızı anlamanız için sadece göstergeleri kullanabilirsiniz, başka hiç bir şekilde anlayamazsınız. Sert sayılacak bir fren yaptık ve o kadar tatlı durduk ki, aynen Haluk abinin dediği gibi yaylana yaylana.. Şanzımandan tekrar bahsedecek olursak, klasik bir şekilde 1-2 viteslerde öne doğru bir yığılma oluyor ancak 3 ve üzeri viteslerde hiç bir problem yok..

    Motor 112 bg' lik e-hdi motordu..Kasayı taşıyamaması söz konusu bile değil. Viraj kabiliyeti ve yol tutuş maalesef test edilemedi yol çok düzdü

    Sonuç: Citroen bu modelle tabuları yıkmaya hazır.


    Ekleme: Citroen Dizel Bakım hususunda DPF (Dizelcilerin korkulu rüyası Dizel Partikül Filtresi)

    120.000 bakımında DPF sıvısı değişiyor. Litresi 150 lira, 5 litre sıvı alıyor 750 lira ek masraf demek bu da.

    180.000 bakımında DPF değişiyor.. Fiyatı 2.000 lira.




    Haluk Test Sürüşü 1. Citroen C4 1.6 e-HDi 112 HP Confort MCP Plus


    Hatırlatma: C4 test sürüşüyle ilgili tüm yazılarımı bu mesajımda topladım...


    Aracı ben kullandım. Bize yardımcı olan Göral'dan Kıvılcım hanım konusuna ve de aracına hakim birisiydi. Bir gün önceden randevulu gittiğimiz için hiç bir sıkıntı olmadı. Kendisine buradan bir kez daha teşekkür ederim.

    Gelelim öncelikle araçla ilgili olumsuz noktalara:

    1. Fiyat :) Bizim kullandığımız 1.6 HDI comfort MCP araca plus paketi eklenmişti ve de 50.400 TL fiyata sahipti. En üst donanım olan Exclusive versiyonuna kör nokta uyarı sistemi ve cam tavan eklendiğinde ise 55.200 TL oluyor araç. Navigasyon + metalik boya ile 58.000 TL'cik oluyor :) Gerçi C sınıfı araçların dizel motorlu dolu versiyonları 50 bin TL üzerinde ama yine de rahatsızım işte.

    2. Aracın koltuklarını sevemedim bir türlü. İç mekanı daraltmasın diye galiba, kalıpları küçük geldi biraz. Yoksa görünüş olarak ve de yanal destek olarak fena değiller. Dolgu maddesi biraz daha sert olabilirdi ayrıca.

    3. Aracın arka kısım diz mesafesi benim Bravo ile aynı ebatlarda sayılabilir ama daha iyi olmasını beklerdim. Golf bu konuda Ceed ve Civic Hb ile birlikte en iyi değerleri sunuyor.

    4. Dashboard yerleşimi biraz karışık geldi bana. Daha sade bir dizayn olabilirdi sanki ama kişisel görüşüm bu ve de bağlayıcı değildir. Eminim beğenenler de vardır.

    5. Yarı otomatiklerin kaderi herhalde ama herkese hitap etmeyebilir MCP olayı. Hareket etmek için illaki gaza basmak zorundasınız. Tam otomatiklerde araç hafiften öne gitmek ister ve de bu bazen çok kolaylık sağlıyor. Vites geçişleri hissediliyor tabii ama araçta genel bir "yaylana yaylana gitme" eğilimi olduğundan ilk 2 vites hariç diğer viteslerde de bir yaylanma hissi var. İlk 2 vites bugünkü test şartlarında rahatsız etmedi ama Bravo bazen yavaşlarken ya da motor soğukken vites küçültme ya da büyütme konusunda kararsız kalıyordu. Daha detaylı bir test sırasında bu durumu iyice incelemek lazım. Bu aracı düşünen arkadaşlar mutlaka test sürüşü yapsınlar mümkünse. Eşim Bravonun yarı otomatiğine alışamadı.

    Ve hepsi bu kadarrrrr..



    Gelelim beğendiklerime...


    Nereden başlasam bilmem ki?


    1. Benim en takıntılı olduğum konu dizel araçlardaki motor gürültüsü. Daha doğrusu boğuk, kaba bir ses. Bravoda motor soğukken çok gürültülü çalışıyordu ve de yarı açık otoparkta eminim benim aracın giriş çıkışı belli oluyordu. Isındıktan sonra sessizleşse de ilk 5 dk rahatsız oluyordum (ama aracın yalıtımı çok iyiydi de içeriye pek gelmiyordu) Kia Ceed test sürüşünde çok daha az rahatsız eden, tıkırtı olarak nitelendirebileceğim güzel bir makine sesi aldım mesela. C4 ün motoru da az gürültü çıkartanlar grubunda. Eski aracım C-Max'in gürültüsünden bilirim bu PSA motorunu ama yeni versiyonda daha sessiz çalışır hale gelmiş.

    2. Aracın yol yalıtımı da çok iyiydi gerçekten. Bugünkü araçlar arasında en iyi yalıtıma sahip araçtı diyebilirim. Bu konuda eski aracım Bravo da çok iyiydi ama C4 bir gıdım daha iyiydi. Golf 6 testi de yapmıştım ve de onunla kafa kafaya diyebilirim.

    3. C4 ün en beğendiğim yanı süspansiyonları oldu. Eski Amerikan araçları gibi yaylana yaylana (ama rahatsız etmiyor kesinlikle) gidiyor. Yolu hissettirmediği gibi frenlemelerde aracın öne doğru eğildiğini görebiliyorsunuz. Grand Picasso test sürüşlerimde aracın gövde salınımları rahatsızlık veriyordu ama yeni C4 o kadar yüksek bir araç olmadığı için bana çoookk keyif verdi.


    4. Aracın en beğendiğim yanını göstergeleri olarak değiştiriyorum :)

    Bir araçta en çok kullandığım donanımların başında gelen hız sabitlemeyi büyük hız göstergesinin ortasındaki kısımdan takip ediyorsunuz. Ama işin güzel tarafı analog göstergenin kenarında ibreyi görürken alt kısmında büyük puntolarla mevcut hızınızı dijital olarak ta görebilirken aynı anda üst kısmında sabitlediğiniz hızı da görebiliyorsunuz. Daha önce kullandığım araçlarda bu özellik olmadığından bana süper geldi.

    5. Aracı Konya yolundan Kepekli yokuşuna ve oradan da Oran sitesi yoncadan geri Fen lisesi kavşağına kadar olan güzergahta sürdüm. 70 hız limiti levhasını geçtikten sonra hız sabitleme ile hızlanmaya başladım yokuş yukarı ve de kısa bir sürede 120'ye çıkıverdik. Focus 1.6 ecoboost 180 bg likten bile daha fazla bir hızlanma hissi verdi bana.


    6. Araçta bulunan stop start özelliğini de çok başarılı buldum. Görkemi indirdikten sonra bu özelliği test etmemiş olduğumu farkettiğim için bir de bayii otoparkında tur attım. Vites A konumunda, yani otomatikte iken frene bastığınızda 2 sn kadar sonra stop ediyor ve de ayağınızı frenden kaldırınca çok fazla sarsılmadan otomatik olarak çalışıyor. Bu sistemlerin hepsinde olduğu gibi herhalde daha güçlü bir şarj dinamosu, akü ya da diğer yardımcı sistemler kullanmışlardır diye düşünüyorum.


    7. Araç daha 3 bin küsur kilometredeydi ve de yakıt tüketimi 6 küsur idi. Büyük ihtimalle seri kullanılmıştır zaten.



    C4 ile ilgili birkaç şey daha ekleyeyim:

    Araçta triger zinciri yok. Yine eskisi gibi kayışlı.

    Ama eskisinde (aynı motora sahip Ford dizel için yazıyorum bu kısmı) 5 yıl ya da 90 bin km olan değişim periyodu 10 yıl veya 180 bin km olarak değişmiş. Triger zincirli motorların bazılarında bile 200 bin km değişimi istendiğine göre gayet güzel olmuş bu değişim.


    Tabii artık müşteriden triger kayışı değişimi adı altında para tırtıklayamayacakları için DPF olayını kullanacak gibi duruyor üreticiler.


    Yanlış hatırlamıyorsam (Görkem belki hatırlar) 120 binde DPF sıvısı (AD BLUE idi galiba, bugün adı geçmedi ama başka biryerlerden hatırlıyorum) eklemesi yapılması gerekiyor. Litresi 150 TL imiş (belki o zamana ucuzlar) ve de sıvı haznesi 5 litre imiş (yani 750 TL'cik (ısrarla ve itinayla sorulmuştur ). 180 binde de (yanlış olabilir) DPF'nin tamamı değişecekmiş ve de 2 bin TL gibi birşey telaffuz edildi.


    Aracın bakım periyodu yılda bir ya da her 15 binde bir.


    Ben bu aracı beğendim.



    C 4 ile ilgili netten birkaç fotoğraf:
    < Resme gitmek için tıklayın >


    < Resme gitmek için tıklayın >
    Hız sabitlemeyle ayarladığınız sürat bu fotoda ortada yazan kilometre göstergesinin üstündeki kısımda yer alıyor.

    Bu fotoda o kısım boş şu an.


    Bu da MCP şanzumanın vites parmağı:

    < Resme gitmek için tıklayın >


    Vites kolu demek haksızlık olur zira parmak ebatında olduğundan bir vites PARMAĞI var C4'te.

    "Niye daha önce kimse bunu akıl edememiş" denecek türden bir yenilik olmuş gerçekten.





    Teşekkürler.


    Alıntı son




    İki ayrı yorum donanim haber için iki arkadaş yorum yapmış bence biz ses konusunda kuruntu yapar olduk




  • tekrar yaziim,bu aracın düzgün asfaltta çıt sesi bile çıkarmadan yaylana yaylana gidişine hastayım sessizliği dinlemek için klima,müzik ne varsa kapatıyorum yok böyle bir sessizlik.




  • Bugün beni aradılar Citroen ın müşteri memnuniyeti araştırma şirketinden, musaid oldugunuz bir gün size gelip anket degerlerdırme felan filan yapacaz dediler, bende buyrun gelin kapim herkese açık dedim.
    Hayırlısı bakalım...
  • Benim hasarsızlığım %65 de.. Yani en üst kademede.. Yakın zamanda fiyat aldım bir çok yerden.. Geçen seneki gibi Anadolu Sigorta'dan devam edeceğim.. 550 TL civarında bir rakam ödeyeceğim.. Birde bu kaskoda ince ayrıntılara dikkat etmenizi öneririm.. Mali mesuliyet sigortasını kimi sigortalar maddi ve bedeni şeklinde ayrı ayrı gösteriyor kimi sigortalar ise maddi bedeni ayırımı yapılmaksızın tek rakam limit gösteriyor.. Buradaki rakam oldukça önemli.. Kaskom var diye 3.20D ye arkadan çarpdığınızdaki rahat tavırlarınız gerçeği öğrendiğinizde hüsrana dönüşebilir.. Eğer bu mesuliyet rakamında atıyorum 50.000 TL yazıyor ise önünüzdeki çarptığınız araç pert olursa sizin kaskonuz maksimum 50.000 TL öder.. Birde zorunlu trafik sigortasından 15000 TL alır.. Kalanı siz cebinizden ödersiniz.. Eğer 3.20D nin değeri 100.000 TL ise cebinizden 35.000 TL daha ödemek zorunda kalırsınız..

    Bu maddi/bedeni mesuliyet rakamını en düşük 100.000 TL yapmakta fayda var!! Dikkat..

    Ekleme: Hali hazırda kasko poliçesi olan arkadaşlara tavsiyem bu limitleri kontrol etmeleri.. Eğer 50.000 TL gibi rakam var ise yeni zeyille limit arttırımı yaptırabilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gareysar -- 13 Eylül 2011; 22:07:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VLife

    Bugün beni aradılar Citroen ın müşteri memnuniyeti araştırma şirketinden, musaid oldugunuz bir gün size gelip anket degerlerdırme felan filan yapacaz dediler, bende buyrun gelin kapim herkese açık dedim.
    Hayırlısı bakalım...


    garantiyi hatırlat abi
  • artı garanti olayına gir millet 5 yıl sınırsız km garanti veriyor siz 2 yıl bu konuda çok eksiksiniz falan gibisinden gir abi
  • servislerin arabayı tanımadığını ve eğitim verilmeleri gerektiği, sorulan her soruya birşey olmaz, sürekli yaparsa getirin, şundan olabilir vs gibi cevaplar vermemeleri gerektiği ve
    profesyonel bir ekip olması gerektiğini söylemeli...
  • aynen ne söylesek cevap şu ''bunlarda genelde oluyor''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INCARA

    servislerin arabayı tanımadığını ve eğitim verilmeleri gerektiği, sorulan her soruya birşey olmaz, sürekli yaparsa getirin, şundan olabilir vs gibi cevaplar vermemeleri gerektiği ve
    profesyonel bir ekip olması gerektiğini söylemeli...


    Servisler bizde acemiliklerini atarlar merak etmeyin, yeni çıka nbir arabayı almanın bedeli bu olsa gerek, enufak sorum için 3-4 kişi ye danışmalarından belli oluyordu servisin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozturkce


    quote:

    Orijinalden alıntı: VLife


    quote:

    Orijinalden alıntı: coldfire34


    birde ben bu bagaj kapanı anlayamadım ya bi kapanıyo bi kapanmıyor yavaşca bırakınca daha güzel kapanıyor bir gün şu avmlere girerken en sonunda ben incem açıp kapıcam güvenlikler kapağı açarken kopartacaklar sanki kapağı nasıl acma o yaa !! sonra kapatamıyor filan ......



    Bende de bagaj kapağı sorunu var
    Her gittiğim AVM de bagajı kontrol eden adama camı açıp "tekrar biraz daha sert kapatırmısın" diye bağırıyorum.

    Şimdiye kadar ilk seferde kapatan olmadı


    Aynı sıkıntı bende de var. Buna bir çözüm bulabilen olmadı mı arkadaşlar?

    Bu arada tatilde araç ile yaylaya gittim ve bir süre orda kaldım. Maalesef aracın üzerinde reçine lekeleri oluşmuş. Bunlardan bazılarıda maalesef çıkmıyor?
    Bunları çıkarmak için özel bir yöntem var mı yoksa illaki dış boya koruma yaptırmak mı gerekecek?


    Bende de geçmeyen pütürtüler bırakan bir fıskıye problemi olmuştu. Sirkeyle birlikte cam suyu vb. karıştırıp silmeyi dener misiniz? Çocuk sirkeyle bir şeyleri karıştırdığı karışımı 50 TL'ye uyguladı bana ve hepsi anında geçti. :) İnsan sirkeye 50 TL verince kendini salak gibi hissediyor tabii.. Ama çocuk tam karışımı söylemedi.




  • dediklerinizi not aldım geldiklerinde söyliyeceğim
    bakalım cevapları ne olacak?
  • Yukarıda test sürüşü izlenimim alıntı yapılmış :)


    Arkadaşlar benim test sürüşlerimin avantajı Ankarada Konya yolu üzerinde bulunan 15 kadar markanın test araçlarını aynı güzergahta ve tarih değişse de neredeyse aynı şartlarda kullanabiliyor olmam.

    Ya da Eskişehir yolu üzerindeki 10 kadar markanın veya İstanbul yolu üzerindeki 5-6 markanın.

    Yani başka marka modellerle kıyaslama yapmak için ideal.


    Yeni C4'ü de 3 kez test ettim.


    Fakat bunların hiçbiri siz asıl kullanıcıların binlerce km sonundaki deneyimlerinin yerini tutmaz haliyle.



    Selamlar.
  • Arkadaşlar, Mcp'li aracınızla sessiz yol şartlarında giderken 3. özellikle de 4. viteste şanzımandan uğultu sesi geliyor mu?
  • Bende uğultu yok
  • 
Sayfa: önceki 122123124125126
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.