Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
Aslında 16 jantlı bir araç var hastanede bi bakayım yüksekli farkına. 17ye geçtikten sonra direksiyon ağırlaştı. Çok sert değil ama bazen böyle yollardaki uzunlamasına kasislerde sanki direksiyonu çekiyor. Onun dışında ses azaldı yada kışlıklar çıkınca ben öyle hissettim.
Araç almadan önce iyice araştırmıştım, kaza test herşeyiyle bizzat gördüm baktım ayrıca. i30 teneke diyorum. Yakıtı iyiymiş ama. Ucuz olup çok konfor sunan arabalara kuşkuyla bakıyorum. Ayrıca euroncap değil iihs videoları daha güzel. Euroncap değerlendirmelerinde aracın şaseden giriyolar. iihs ise şaseyi es geçerek ve birkaç değişik denemeler var. Neredeyse tüm araçlar denenmiş bizimki yoktu en son. Volvo harika. Beton gibi. Resmen sekiyor. CCyi gördüm hava yastığından mankenin kafa es geçiyordu.
Sportage olan arkadaşın aracı gelsin bi bakacam yol bilgisayarına gerçekten doğrumu diye.
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Senin lastikçi lastiğe 40ps hava basmış olmasın
Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
ben 16ya uzun yolda 36 hava vurmuştum önlere 38e kadar yolu varmış gene lastikçi yalancısıyım. ALmancılar gelirken havaları tam basıyolar gelince indiriyolar.
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Senin lastikçi lastiğe 40ps hava basmış olmasın
Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
ben 16ya uzun yolda 36 hava vurmuştum önlere 38e kadar yolu varmış gene lastikçi yalancısıyım. ALmancılar gelirken havaları tam basıyolar gelince indiriyolar.
Uzun yolda lastikleri neden yüksek vuruyorsunuz sebebi nedir?
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
Aslında 16 jantlı bir araç var hastanede bi bakayım yüksekli farkına. 17ye geçtikten sonra direksiyon ağırlaştı. Çok sert değil ama bazen böyle yollardaki uzunlamasına kasislerde sanki direksiyonu çekiyor. Onun dışında ses azaldı yada kışlıklar çıkınca ben öyle hissettim.
Araç almadan önce iyice araştırmıştım, kaza test herşeyiyle bizzat gördüm baktım ayrıca. i30 teneke diyorum. Yakıtı iyiymiş ama. Ucuz olup çok konfor sunan arabalara kuşkuyla bakıyorum. Ayrıca euroncap değil iihs videoları daha güzel. Euroncap değerlendirmelerinde aracın şaseden giriyolar. iihs ise şaseyi es geçerek ve birkaç değişik denemeler var. Neredeyse tüm araçlar denenmiş bizimki yoktu en son. Volvo harika. Beton gibi. Resmen sekiyor. CCyi gördüm hava yastığından mankenin kafa es geçiyordu.
Sportage olan arkadaşın aracı gelsin bi bakacam yol bilgisayarına gerçekten doğrumu diye.
Citroeni çok merak ettim kapı yerindemi duracak yoksa fırlayacak mı diye
pamukP
kullanıcısına yanıt
Sürtünme direncini azaltıp daha az yakmasını sağlamak için.
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Senin lastikçi lastiğe 40ps hava basmış olmasın
Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
Ben genelde önleri 33-34 arkaları da 31 olarak kullanıyorum. 36 olunca araç şehiç içi en ufak bir tümsekte çok zıplar gibime geliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Senin lastikçi lastiğe 40ps hava basmış olmasın
Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
ben 16ya uzun yolda 36 hava vurmuştum önlere 38e kadar yolu varmış gene lastikçi yalancısıyım. ALmancılar gelirken havaları tam basıyolar gelince indiriyolar.
Uzun yolda lastikleri neden yüksek vuruyorsunuz sebebi nedir?
Uzun yolda daha çok hava vurmanın sebebi yerle teması azaltıp yolun etkisini süspansiyonlara etki ederek daha iyi yol tutuşu sağlama ve sesi azaltmak. Zaten forumdada bununla ilgili başlık var. 3 pse kadar arttırılabilir diyor. ben 36 ps vurdum şehir içi gerçekten sıkıntı. Gerçi 17den sonra şehir içi sadece garip yol şekillerinde sıkıntı yaşadım ama diğer anlamda sanki daha iyi gibiydi.
Lastik havası çok oldukça yükle beraber lastik tabanı daha çok yerle teması edecektir. Direksiyona da pozitif etki eder sürtünmesi azalacağı için.
Oha o nası bişe yaa hiç böyle şikayet görmedim duymadım ben ama!
Trafikte böyle bir sorunla karşılaşan mühtemelen o andan itibaren zaten aramızda olmaz. O yüzden duymamış olabilirsin .
Videoyu izledim de o kadar da değildir diyesim geldi mahsus olamaz mı?
pamukP
kullanıcısına yanıt
Hp ve tork farkı olsa gerek. Pişman gibiyim 92 hp aldığıma ama ekonomim ona yeterliydi. Megachip düşünüyorum hala. Bu arada araçlarımız 200ü göremiyor. Hız limitimiz varmış. 199da kalıyor. Otoyolda rezil oldum
Bu arada ön taraftan gelen bir lokutu vardı , resimdeki yeri güzelce sıvı gres ile yağladım.1 ay olmuştur herhangi bir ses gelmiyor . [simage]
[/simage]
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Sürtünme direncini azaltıp daha az yakmasını sağlamak için.
e yol tutuşunu etkilemez mi?
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Bu arada ön taraftan gelen bir lokutu vardı , resimdeki yeri güzelce sıvı gres ile yağladım.1 ay olmuştur herhangi bir ses gelmiyor . [simage]
[/simage]
aynı yere serviste gres sıktırmıştım motor kulağı oluyo orası. İçinde kauçuk var esnemesi için galiba su toz toprak görünce herhalde gıcır gıcır. Çok çilekeş bi ses cidden. Diğer kulaktan gelmiyor sanırım o kapalı yerde
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
quote:
Orijinalden alıntı: pamuk
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Senin lastikçi lastiğe 40ps hava basmış olmasın
Bende 34-32 vuracam minnacık kalksa yeter 36 vursam sorun olur mu acaba?
Ben genelde önleri 33-34 arkaları da 31 olarak kullanıyorum. 36 olunca araç şehiç içi en ufak bir tümsekte çok zıplar gibime geliyor.
36 bende bi deniyim en iyisi.
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
Hp ve tork farkı olsa gerek. Pişman gibiyim 92 hp aldığıma ama ekonomim ona yeterliydi. Megachip düşünüyorum hala. Bu arada araçlarımız 200ü göremiyor. Hız limitimiz varmış. 199da kalıyor. Otoyolda rezil oldum
200 ü görmesin zaten
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Bu arada ön taraftan gelen bir lokutu vardı , resimdeki yeri güzelce sıvı gres ile yağladım.1 ay olmuştur herhangi bir ses gelmiyor . [simage]
[/simage]
aynı yere serviste gres sıktırmıştım motor kulağı oluyo orası. İçinde kauçuk var esnemesi için galiba su toz toprak görünce herhalde gıcır gıcır. Çok çilekeş bi ses cidden. Diğer kulaktan gelmiyor sanırım o kapalı yerde
Ben direk 13tl ye sıvı gres aldım.Ses geldikçe sıkarım artık.Kapı kilitlerine de sıktım.Kaymak gibi oldular ama hala araca binen dan diye kapatıyor kapıları Diğer tarafada baktım öle bir kulak göremedim.Diğer taraftaki bağlantı bu şekilde değil.
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Bu arada ön taraftan gelen bir lokutu vardı , resimdeki yeri güzelce sıvı gres ile yağladım.1 ay olmuştur herhangi bir ses gelmiyor . [simage]
[/simage]
aynı yere serviste gres sıktırmıştım motor kulağı oluyo orası. İçinde kauçuk var esnemesi için galiba su toz toprak görünce herhalde gıcır gıcır. Çok çilekeş bi ses cidden. Diğer kulaktan gelmiyor sanırım o kapalı yerde
Ben direk 13tl ye sıvı gres aldım.Ses geldikçe sıkarım artık.Kapı kilitlerine de sıktım.Kaymak gibi oldular ama hala araca binen dan diye kapatıyor kapıları Diğer tarafada baktım öle bir kulak göremedim.Diğer taraftaki bağlantı bu şekilde değil.
200de gidiyor usta. Güzel gidiyor. Pedal %60 basılıydı inan. Bilmiyorum memleketin nere ankara-istanbul otoyolunu ne kadar kullanıyosun. Geçen hafta ankaraya gittim ve çok acil işim vardı. 2 saat 15 dkda aldım 280 kmyi. Basa basa gittim. kış lastiğim vardı (16 inch) dediğim gibi 36 hava bastım zaten yumuşak olduğu için yeterli tutuşu sağlayağacını düşünürek. 30 havada çok savruluyor ani tepkilerde arkanın kaydığını hissediyorum virajlarda filan sıkıntılı. Neyseki c4 bu konuda gerçekten iyi. BMW bilmemne lord çıktı önüme yol verdi hızımı artırdım 199da kaldı tabi bende kaldım bu ne lan diye. Çamlıdere kavşağı aşağı inişte oldu bu durum. Direksiyon hala güzel akış gayet iyiydi. Bende clio hb 1,4 16 fransız vardı. 225 yaptım diyorum kimse inanmıyor. Ha hız çok tehlikeli onu biliyorum da lazım olduğu yerler çok. bizim aracın 240ı görmesi ve rahat gitmesi gerekli. Zaten bi hızdan sonra aktığınızı hissediyorsunuz. Yol iyiyse, iyiden kastım ıslak olmayan ve az trafik olan yerler, çünkü trafikte ne olacağı belli olmuyor aniden çıkan olursa önünüze bi anda bitiveriyor sanki. İstanbul kocaeli arası 2 şerit gerçekten çekilmez yavaş gitseniz dert hızlı gitseniz dert.
http://www.turkishriders.org/forum/index.php?topic=9700.0;wap2 bu sitede lastik basıncı ile ilgili bilgi verilmiş. Ne çok ne de az. Ben yumuşak sevmiyorum. Aksi gibi bizim süspansiyonlar sert. Şehir içi kasisli dönüşlerde kafamı vuracam direklere o kadar sallanma var. Yaz lastikleri için düşük basınç olabilir.
İş çıkışı bi bakayım lastikte ne kadar hava var.
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
quote:
Orijinalden alıntı: NioX
quote:
Orijinalden alıntı: ognemir
Bu arada ön taraftan gelen bir lokutu vardı , resimdeki yeri güzelce sıvı gres ile yağladım.1 ay olmuştur herhangi bir ses gelmiyor . [simage]
[/simage]
aynı yere serviste gres sıktırmıştım motor kulağı oluyo orası. İçinde kauçuk var esnemesi için galiba su toz toprak görünce herhalde gıcır gıcır. Çok çilekeş bi ses cidden. Diğer kulaktan gelmiyor sanırım o kapalı yerde
Ben direk 13tl ye sıvı gres aldım.Ses geldikçe sıkarım artık.Kapı kilitlerine de sıktım.Kaymak gibi oldular ama hala araca binen dan diye kapatıyor kapıları Diğer tarafada baktım öle bir kulak göremedim.Diğer taraftaki bağlantı bu şekilde değil.
200de gidiyor usta. Güzel gidiyor. Pedal %60 basılıydı inan. Bilmiyorum memleketin nere ankara-istanbul otoyolunu ne kadar kullanıyosun. Geçen hafta ankaraya gittim ve çok acil işim vardı. 2 saat 15 dkda aldım 280 kmyi. Basa basa gittim. kış lastiğim vardı (16 inch) dediğim gibi 36 hava bastım zaten yumuşak olduğu için yeterli tutuşu sağlayağacını düşünürek. 30 havada çok savruluyor ani tepkilerde arkanın kaydığını hissediyorum virajlarda filan sıkıntılı. Neyseki c4 bu konuda gerçekten iyi. BMW bilmemne lord çıktı önüme yol verdi hızımı artırdım 199da kaldı tabi bende kaldım bu ne lan diye. Çamlıdere kavşağı aşağı inişte oldu bu durum. Direksiyon hala güzel akış gayet iyiydi. Bende clio hb 1,4 16 fransız vardı. 225 yaptım diyorum kimse inanmıyor. Ha hız çok tehlikeli onu biliyorum da lazım olduğu yerler çok. bizim aracın 240ı görmesi ve rahat gitmesi gerekli. Zaten bi hızdan sonra aktığınızı hissediyorsunuz. Yol iyiyse, iyiden kastım ıslak olmayan ve az trafik olan yerler, çünkü trafikte ne olacağı belli olmuyor aniden çıkan olursa önünüze bi anda bitiveriyor sanki. İstanbul kocaeli arası 2 şerit gerçekten çekilmez yavaş gitseniz dert hızlı gitseniz dert.
http://www.turkishriders.org/forum/index.php?topic=9700.0;wap2 bu sitede lastik basıncı ile ilgili bilgi verilmiş. Ne çok ne de az. Ben yumuşak sevmiyorum. Aksi gibi bizim süspansiyonlar sert. Şehir içi kasisli dönüşlerde kafamı vuracam direklere o kadar sallanma var. Yaz lastikleri için düşük basınç olabilir.
İş çıkışı bi bakayım lastikte ne kadar hava var.
Ben 1 defa 203 gördüm , daha devir vardı gidebilirdi ama yol yokuş olmaya başladı ve açıkçası ekranda o hızı görünce tırstım
35 olabilir herhalde bazı yerlerde de arkalar çok basın diyo da çok ilginç