Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (79. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
28.895
Cevap
178
Favori
1.739.092
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün depoyu yeniden fulledim.. Araç 7000 km de.. Şimdiye kadar sadece Total Excellium eurodizel aldım.. Tamamı Antalya şehiriçi 1050 km yol yaptım.. Daha 230 km menzil gösteriyordu.. Ortalama yakıtım 5,1 lt idi.. Süper değerler.. Hele hele sattığım benzinli yeni sportagenin neredeyse yarısı yakıt değerleri..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melexykvc


    quote:

    Orijinalden alıntı: INCARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: Melexykvc

    Benim araç exclusive 112 e-hdi. Sormak istediğim bir soru olacak, tavandaki iki tane küçük led ışık nasıl yakılıyor bir türlü beceremedim. Forumun önceki sayfalarındaki tarifi de okudum ama olmuyor. Kullanma kitabında yol bilgisayarında ayarı olduğu yazıyor ama ben bulamadım. Bilen birisi varsa lütfen tarif edebilir mi?

    benim araçtaki sürekli yanıyor, ayarı mı varmış?
    arabaya döndüğümde bir kurcalarım.


    İncara, senin menude refakat aydinlatmasi ve karsilama aydinlatmasi acik mi? Acaba onunla mi ilgili diye dusunuyorum

    Cam tavan olmayanlarda yanmama ihtimali cok yüksek, benimde exclusive ve normal tavan yanmıyor.




  • euro yuzunden yeni zamlar kapida gozukuyor, kademeli olarak %5 artacak diye duydum fiyatlar almayi dusunenler hizli olsunlar.

    Bu arada gecen hafta ilk nazarligimi yaptim park sensoru oldugu halde arkada bir sey goremeyip "heralde tas falan var" diyip geri geri gitmeye devam edince arkadaki krom cubugu bi boruya carptim salak gibi iki kualkcigi kirilip sol tarafdan birakti kendini ben de kulakcigi patex ile yerine yapistirip geri sabitletedim simdilik durdu gibi bakalim. Resmen kendi kendime nazar degdirdim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokere

    euro yuzunden yeni zamlar kapida gozukuyor, kademeli olarak %5 artacak diye duydum fiyatlar almayi dusunenler hizli olsunlar.

    Bu arada gecen hafta ilk nazarligimi yaptim park sensoru oldugu halde arkada bir sey goremeyip "heralde tas falan var" diyip geri geri gitmeye devam edince arkadaki krom cubugu bi boruya carptim salak gibi iki kualkcigi kirilip sol tarafdan birakti kendini ben de kulakcigi patex ile yerine yapistirip geri sabitletedim simdilik durdu gibi bakalim. Resmen kendi kendime nazar degdirdim.


    Geçmiş olsun,

    bizim araçta da eşimin ufacık bir çiziği var, çok belli olmuyor, nazarlık gibi duruyor

    ilk günler kafayı çok takıyordum ama artık hiç gözüme çarpmıyor bile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33


    quote:

    Orijinalden alıntı: civileng06

    quote:

    aynı şeyler benimde başıma geldi, otosay şaşmazdaki olan servis nispeten biraz daha alakalı, ankarada olmama rağmen ozaman arabayı istanbuldan arkasotodan telefonla aldım, görmediğim bir adama 50 bin havale yaptım okadar gözüm döndü düşün yani, ben otosayı şikayet etmiştim arayıp özür dilediler demekki ay nı tas aynı hamam , sana önerim benim gibi citroen.com.tr sayfasına gir ve şikayet et, faturanı sakla o senin garantin mecbur arıza durumunda değişecekler, umarım fatura almıştırsın ?


    Evet faturam var, en azından onu verdiler şikayet etmeyi düşünüyorum ama birşey değişeceğine dair bir umudum yok. Aynı şeyi yapmayı bende düşündüm ama bayilerde araç sıkıntısı vardı, artık bakımlar için bende İstanbula giderim heralde.

    Buarada arkadaşlar 2 sorum olacak.
    1- Bana satış sırasında verilen kullanma klavuzu önceki kasa C4 lere ait, dolayısıylada arada çok fark. Sizdede durum aynımı yoksa ben yine galerinin gazabına mı uğradım?
    2-Test sürüşüne çıkdığım araçta start-stop süresini gösteren bir sayaç görünüyordu fakat ben bunu göstermeyi kendi aracımda bir türlü beceremedim, Ne yapmam gerekir?


    1. soruna cevap ya karışıklık olmuş yada hakkaten öküzlük yapmışlar
    2. soruna cevap eğer hiç start stop olmamış ise, orası sıfırdır, ilk stopdan sonra sayaç çalışır ve her kontak anahtarı kapatmanla sıfırlanır , her kontak anahtarı ile açmanla yeniden başlar,



    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33


    quote:

    Orijinalden alıntı: civileng06

    quote:

    aynı şeyler benimde başıma geldi, otosay şaşmazdaki olan servis nispeten biraz daha alakalı, ankarada olmama rağmen ozaman arabayı istanbuldan arkasotodan telefonla aldım, görmediğim bir adama 50 bin havale yaptım okadar gözüm döndü düşün yani, ben otosayı şikayet etmiştim arayıp özür dilediler demekki ay nı tas aynı hamam , sana önerim benim gibi citroen.com.tr sayfasına gir ve şikayet et, faturanı sakla o senin garantin mecbur arıza durumunda değişecekler, umarım fatura almıştırsın ?


    Evet faturam var, en azından onu verdiler şikayet etmeyi düşünüyorum ama birşey değişeceğine dair bir umudum yok. Aynı şeyi yapmayı bende düşündüm ama bayilerde araç sıkıntısı vardı, artık bakımlar için bende İstanbula giderim heralde.

    Buarada arkadaşlar 2 sorum olacak.
    1- Bana satış sırasında verilen kullanma klavuzu önceki kasa C4 lere ait, dolayısıylada arada çok fark. Sizdede durum aynımı yoksa ben yine galerinin gazabına mı uğradım?
    2-Test sürüşüne çıkdığım araçta start-stop süresini gösteren bir sayaç görünüyordu fakat ben bunu göstermeyi kendi aracımda bir türlü beceremedim, Ne yapmam gerekir?


    1. soruna cevap ya karışıklık olmuş yada hakkaten öküzlük yapmışlar
    2. soruna cevap eğer hiç start stop olmamış ise, orası sıfırdır, ilk stopdan sonra sayaç çalışır ve her kontak anahtarı kapatmanla sıfırlanır , her kontak anahtarı ile açmanla yeniden başlar,


    Arkadaşlar mesajlar için teşekkürler söylediklerinizi yaptım ve start-stop sayacını gördüm.
    Kullanma klavuzunu da yanlış vermişler yolumuz bayiye düştüğünde alıcaz.

    Forumu takip ettiğimde yakıt değerleri ile ilgili çok farklı değerler görüyorum. Fakat bununla beraber ben en yüksek değerlerden bile daha çok yakıyorum şuan 7.5 lt/100 km 20 km/saat ortalama hız ile, araç daha 150 kilometrede ama aracı tanıtan servis elemanı rodaj falan yok demişti, ozaman rodaj yoksa yakıtta da düşme olmaz gibi geliyor. Fakat bu değer 4.7 litre şehir içi kullanımın çok üstünde. Düşer diye umut ediyorum...




  • yakıtında evet bir sorun var, ben 8 bin ortalamam 5,3 lt, hani zorlasam 8 bin km zorlayamam kendimi az yakmak için, lastik havalarını kontrol et çok düşük olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Melexykvc
    İncara, senin menude refakat aydinlatmasi ve karsilama aydinlatmasi acik mi? Acaba onunla mi ilgili diye dusunuyorum


    Kusura bakma, dün bakmayı unuttum
    Bugün kontrol edeceğim.

    Dün ilk kez benzinciye uğradım, benzin uyarısı verip ışık yandığında 921 km yol yapılmış idi.
    İstanbul için iyi bir değer, eski aracımın neredeyse iki katına yakın yol yapacağını görmüş oldum.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Bugün depoyu yeniden fulledim.. Araç 7000 km de.. Şimdiye kadar sadece Total Excellium eurodizel aldım.. Tamamı Antalya şehiriçi 1050 km yol yaptım.. Daha 230 km menzil gösteriyordu.. Ortalama yakıtım 5,1 lt idi.. Süper değerler.. Hele hele sattığım benzinli yeni sportagenin neredeyse yarısı yakıt değerleri..


    hocam Total Excellium eurodizel nasıl? ben de C3 var ve shell vp dizel kullanıyorum ilk zamanlar iyiydi ama memnun olmamaya başladım motor sesi arttı gibi geldi bana.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pamuk -- 10 Ağustos 2011; 10:25:36 >
  • 7,5 olabilecek bir deger agrasif kullandiysan ben son depoda 250 km sehir ici 400 km sehirlerarasi kullandim sehirler arasinda acelem var diye otobanda bastim (bi ara 220 yi gordum kadranda) su anda degerim 7,6

    ama bi onceki depoda da 4,6 lari gormustum dolayisiyla tamamen nasil kulalndiginizla alakali.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokere
    Bu arada gecen hafta ilk nazarligimi yaptim park sensoru oldugu halde arkada bir sey goremeyip "heralde tas falan var" diyip geri geri gitmeye devam edince arkadaki krom cubugu bi boruya carptim salak gibi iki kualkcigi kirilip sol tarafdan birakti kendini ben de kulakcigi patex ile yerine yapistirip geri sabitletedim simdilik durdu gibi bakalim. Resmen kendi kendime nazar degdirdim.


    Aynı hatayı ben de yapıyorum, sensör ötüyor işte ne alemi var üstüne üstüne gidiyorsun,
    dimi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokere

    7,5 olabilecek bir deger agrasif kullandiysan ben son depoda 250 km sehir ici 400 km sehirlerarasi kullandim sehirler arasinda acelem var diye otobanda bastim (bi ara 220 yi gordum kadranda) su anda degerim 7,6

    ama bi onceki depoda da 4,6 lari gormustum dolayisiyla tamamen nasil kulalndiginizla alakali.


    Aslında neredeyse hiç agresif kullanmıyorum, ama Ankara Dikmen tarafında ev işte bahçelide sürekli yokuş inip çıkıyorum belkide ondan olabilir ama 5,3 ler 4,6 lar benim için çok uzak değerler 6 ya bile razıyım ama umarım zamanla yakıt sarfiyatı sizin değerlerinize yaklaşır.
  • hocam senın araç daha 150 km de dimi niye acele ediyorsun?20 km ortalama hız çok düşük o artar tüketimin düşer acele etme
  • Bizim araç 2500 km oldu nerdeyse ve 1 kere uzun yol gördü.

    Yakıt tüketimi 6.6 LT gösteriyor.

    Bizde basarız ama , az yaksın diye ayağımızı gazdan çekenlerden değiliz.

    5 LT'yi falan görsek , bayram edicez..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Senceru

    Bizim araç 2500 km oldu nerdeyse ve 1 kere uzun yol gördü.

    Yakıt tüketimi 6.6 LT gösteriyor.

    Bizde basarız ama , az yaksın diye ayağımızı gazdan çekenlerden değiliz.

    5 LT'yi falan görsek , bayram edicez..



    Mazot 4 lira oldu nerdeyse üstad...50 tl lik mazot alıyosun 7-8 litre bişey geliyo artık

    Samsunda mazot parası vermekten bıktım

    Bafra yakakent arası gidip geliyorum mazot bitiyor...

    acaba benim arabamı cok yakıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    yakıtında evet bir sorun var, ben 8 bin ortalamam 5,3 lt, hani zorlasam 8 bin km zorlayamam kendimi az yakmak için, lastik havalarını kontrol et çok düşük olabilir


    Mustafam 33 bana bi mazot tavsiyesi yap
    Bu petrol ofsinin mazotunda bi ibnelik var galiba yetmiyor arabaya

    Opet iyimi veya totaL...
    Az yakmam lazım cebimdeki harclıgı nerdeyse hep mazota vermeye başladım
    Gittigim hız 90-120 arası...
    Bu arada ilk cezamı yemiş bulunuyorum radara girmişim
    ama ben bilerek hız yapmadım önümdeki aracı sollarken hız yaptım haliyle...
    Radarı gec farkettim frene bastım ama 127 km ile radara girmişim
    Ehliyet yeniydi tüh...
    Yakalayamıyolardı en sonunda yakaladılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__
    Bafra yakakent arası gidip geliyorum mazot bitiyor...

    acaba benim arabamı cok yakıyor



    35 km lik yolu 50 TL mazotla gidiyor olamazsın ya??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: INCARA


    quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__
    Bafra yakakent arası gidip geliyorum mazot bitiyor...

    acaba benim arabamı cok yakıyor



    35 km lik yolu 50 TL mazotla gidiyor olamazsın ya??


    Dostum 2 kez gidip geliyorum hemde arac 1.3 dizel doblo
    Bafradada biraz dolanınca mazot ibresi kırmızının yanına geliyor...
    Acaba aracın ibresi mi bozuk yada mazottamı bişy var anlamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi __GeneraL__ -- 10 Ağustos 2011; 15:23:10 >




  • Hocam biraz fazla yakıyor ya da bu işte bir iş var.
    30 kuruş yaksın desen 170 km yol yapman gerek.

    Daha yeni kullanmaya başladığım için yakıt konusunda çok yorum yapmam doğru değil ama
    genelde dizelde Total in tavsiye edildiğini duydum, ikinci depoyu da total den doldurdum.
    Fena görünmüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: __GeneraL__


    quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33

    yakıtında evet bir sorun var, ben 8 bin ortalamam 5,3 lt, hani zorlasam 8 bin km zorlayamam kendimi az yakmak için, lastik havalarını kontrol et çok düşük olabilir


    Mustafam 33 bana bi mazot tavsiyesi yap
    Bu petrol ofsinin mazotunda bi ibnelik var galiba yetmiyor arabaya

    Opet iyimi veya totaL...
    Az yakmam lazım cebimdeki harclıgı nerdeyse hep mazota vermeye başladım
    Gittigim hız 90-120 arası...
    Bu arada ilk cezamı yemiş bulunuyorum radara girmişim
    ama ben bilerek hız yapmadım önümdeki aracı sollarken hız yaptım haliyle...
    Radarı gec farkettim frene bastım ama 127 km ile radara girmişim
    Ehliyet yeniydi tüh...
    Yakalayamıyolardı en sonunda yakaladılar...



    kendimi bildim bileli shell kullandım, hatta shell fuellsave üyesiyim, eğer doblo kullanıyorsan sana önerim shell fuel save olcaktır, her nekadar pompacılar abi kamyonlar kullanıyor desede inanma :) ben sordum her araçda kullanılır dediler, (shell istanbul bölge müdürüne bizzat sorma şansım olmuştu)
    evet bazı arkadaşlar kızıyor aynı rafineriden çıkıyor hepsi aynı diye , evet aynı rafineri ama hepsinin katkısı ayrı, totali çok önermelerinin nedeni açık servisde öneriyor çünki ikiside fransız markası ama servis önerdiğine göre iyidir herhalde


    fuelsave

    Maksimum 10 ppm kükürt seviyesine sahip bir yakıt olup (düşük kükürtlü) eski veya yeni teknoloji her tür dizel araç için uygundur.
    Binek araç, ticari araç, ağır vasıta her tür dizel araçta kullanılabilir.
    Türk Standartları Enstitüsünün TS EN 590 standardına uygun bir yakıt olup Euro 2,3,4 ve 5 normundaki tüm motor tipleri için uygundur.
    *En az 50 litrelik bir deponun tamamının doldurulduğu varsayımıyla hesaplanmıştır. Standart benzinle ilk depoda etkisini gösteren yakıt tasarrufu formülümüze sahip standart benzin karşılaştırılmıştır.

    Standart dizel yakıtla ilk depoda etkisini gösteren yakıt tasarrufu formülümüze sahip standart dizel yakıt şehiriçi kullanım baz alınarak karşılaştırılmıştır. Gerçek tasarruf miktarı araca, sürüş şartlarına ve sürüş stiline göre değişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 10 Ağustos 2011; 16:33:17 >




  • madem konusu açıldı yakıt için önerilerim olacak kursda öğrettikleri gerçi herkez biliyor bazılarıda abartı ama olsun, bilmeyen bir kaç kişiye yardımcı olur umarım


    1- lastik basınçları : 1 psi bile az olsa bir depoda %3 lük yakıt artışı yapar
    2- yakıt deposu : az yakıt alımlarınından kaçının , depo kapağı her açıldığında bir miktar yakıt buharlaşır.
    3- fazla yükten kaçının ; bagajınızda gereksiz yük taşımayın
    4- gereksiz rolantiden kaçının : 15 snyeyi geçebilcek rolantiler için motoru stop edin
    5- pencereler ; yüksek hızlarda pencerelerinizi kapalı tutun, aracın fan sisteminden faydalanın
    ve gece yakıt almaya özen gösterin sıcak havada genleşen yakıt daha pahalıya gelir gece alacağınız yakıt daha az hacimli olacağından az paraya daha çok yakıt alırsınız


    vs..


    yarısını uygulasanız size para olarak geri gelecekdir, benim ençok dikkat ettiğim lastik havası, depoyu dolu tutmak, ve gece yakıt almaya özen göstermek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 10 Ağustos 2011; 16:33:57 >




  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.