Şimdi Ara

CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
25.447
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Değerli Arkadaşlar,

    Hayal meyal hatırladığım bir araba vardı, Citroën Oltcit. Avrupa'da olduğunu hatırlıyorum fakat az önce FIAT TIPO başlığına cevap yazarken bu aracın ülkemize geldiğini ve satıldığını gördüm.

    Dostlar, bu nasıl bir araçtır, nedir, ne zaman ve kaça satılmıştır. Herşeyden önce Türk halkının otomobil zevkine ve beklentilerine sizce uygun bir araç mıdır?

    Ben bugün işten fırsat bulursam araştıracağım ama sizin de yorumlarınızı bekliyorum. Lütfen esirgemeyin.

     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...


     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...


     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 4 Nisan 2009; 9:50:34 >







  • direksiyonu ne garip yav...tek kollu.... bide o direksiyonun sağındaki ne öyle?
  • romanya yapımı olduğunu hatırlıyorum 90 dan itibaren yurdumuza girdi 93 kadar sattı sonrası geri vites
  • anca bu kadar olur... one ya öyle
  • Citroenin eksantrik direksiyon merakı eskiden geliyor demek ki .
  • Romanya yapımıymış, evet. Motorlar 34-57-61 PS

    The Oltcit (IPA: /olt.'sit/) was a Romanian car developed in co-operation with Citroën of France in the 1980s. It is a small three-door hatchback, based on the Citroën Prototype Y and built in Craiova at the Automobile Craiova plant

    This vehicle was studied by Citroën when they intended to use the Prototype Y design to replace the Ami, but when Peugeot took over Citroën (forming the PSA Group), it decided to base the Citroën Visa on the 104.

    The Oltcit carried on with the Prototype Y-derived design and was sold between 1978 and 1996; it was also sold in Western Europe, Brazil, Canada, and other markets, often badged as the Citroën Axel.

    The name "Oltcit" comes from the region of Oltenia in Romania, with "cit" being an abbreviation of Citroën. The Oltcit logo is also similar to the Citroën one, but features only one chevron, as opposed to the two found on Citroën's logo, plus the letter "O".


     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...




  • O nasıl bir direksiyon öyle ya?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Hayatım da ilk defa araba aldım.
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Direksiyonun yanındaki o acaip çıkıntı nedir
  • bütün herşeyi sonradan oturtulmuş gibi özelliklede teyp.orjinalinde yok sonradan oraya panel içine yerleştirilmiş gibi
  • direksiyona bittim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mgmslck -- 3 Nisan 2009; 10:28:44 >
  • Gaz pedalının muşambası da düşmüş.

    2 ve 4 silindirl boxer motorları, 4 ve 5 vitesli şanzımanları varmış.

    Manufacturer Automobile Craiova
    Production 1982–1996
    Assembly Craiova, Romania
    Class Supermini
    Body style(s) 3-door hatchback
    Layout FF layout
    Engine(s) Petrol:
    652 cc Flat-2
    1129 cc Flat-4
    1299 cc Flat-4
    Transmission(s) 4 and 5-speed manual
    Length 3732 mm (146.9 in)
    Width 1542 mm (60.7 in)
    Height 1417 mm (55.8 in)
    Curb weight 835 kg (1,840 lb)-875 kg (1,930 lb)
    Related Citroën Axel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 4 Nisan 2009; 9:51:29 >
  • Benim kuzende vardı bir zamanlar. Kırmızıydı. Bir kere binmiştim buna. Dedim BU NE? Alacak başka araba bulamadınmı dedim. Güldü.. 1-2 ay sonra sattı gitti.
  • Kullanıcı radyo/kasetçaları biraz zor bir yere koymuş bence. Acaba kullanım kolaylığı yapmış olabilir mi kendisine?

    1. Vitese atınca topuz ON/OFF tuşuna basıyor, radyo açılıyor.
    3. Vitese atınca topuz AM/FM tuşuna basıtyor ya da kaseti yuvasına itiyor.
    R. Anaryaya atınca da topuz EJECT tuşuna basıyor, kaseti püskürtüyor.

    Ayrıca YEDEK LASTİK de motorla beraber kaputun altında! (bu sahibi de LPG uygulatmış)

     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...


    Direksiyonun sağında ve solundaki garip şeyler burada daha iyi görülüyor

     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Taner Göde -- 4 Nisan 2009; 9:53:23 >




  • Bizde bunun 12 trs modeli vardı. 92 yılında ayda 2,5 milyon taksitle almıştık. kutu gibi bir arabaydı. surekli kapıları bozulurdu, dısarıdan acılmazdı. sabahları babam arabaya binecegi zaman beni cagırırdı, bende bagaj tarafından içeri girer ona kapıyı acardım. Tanıdıklar bizle dalga gecerdi devamlı "bu araba tipi tip sakızından mı cıktı size" diyerek. Direksiyonun yanındaki boynuza benzer cıkıntılar ise her aracta olan silecek ve far ayarlarıdır. ama bunda yuvarlak kısımların uc taraflarını dondurerek yaparsın. sinyal kısmı ise sol taraftaki cıkıntının ustundeki dugmeden yanardı. Cok garip bir arabaydı, mazim canlandı bir an
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Ayrıca Radyo da otomatik açılıyor ve hıza göre de sesi otomatik yükseliyor bence, şöyle ki:

    1. Vitese atınca topuz ON/OFF tuşuna basıyor, radyo açılıyor.
    3. Vitese atınca topuz AM/FM tuşuna basıtyor ya da kaseti yuvasına itiyor.
    R. Anaryaya atınca da topuz EJECT tuşuna basıyor, kaseti püskürtüyor.


    Ayrıca YEDEK LASTİK de motorla beraber kaputun altında! (bu sahibi de LPG uygulatmış)



    Direksiyonun sağında ve solundaki garip şeyler burada daha iyi görülüyor









  • aslında direksiyonun tek kollu olması daha kullanışlı olabilir ama çok çirkinmiş, üstelik çok sakat bi duruşu var.
    göstergelerin üzeine yerleştirilen tuşları virajda kullanmak gerekse -mazallah-
    ikinci resimdekinde aynalar kuş serisinden sanırım.
    çizgi film gibi yaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Taner Göde

    Ayrıca Radyo da otomatik açılıyor ve hıza göre de sesi otomatik yükseliyor bence, şöyle ki:

    1. Vitese atınca topuz ON/OFF tuşuna basıyor, radyo açılıyor.
    3. Vitese atınca topuz AM/FM tuşuna basıtyor ya da kaseti yuvasına itiyor.
    R. Anaryaya atınca da topuz EJECT tuşuna basıyor, kaseti püskürtüyor.


    Ayrıca YEDEK LASTİK de motorla beraber kaputun altında! (bu sahibi de LPG uygulatmış)

     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...


    Direksiyonun sağında ve solundaki garip şeyler burada daha iyi görülüyor

     CITROËN OLTCIT. İlk defa görüyorum...



    olaylara Fransız kaldım Taner Abi




  • Izgarada da bir işaret var ama sanırım oraya "kerhen" (istemeyerek) konulmus, şayet "sehven" (yanlışlıkla) konulmamışsa (dikkat).
  • Kaç yapıyo bu
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.