Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (226. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.664
Cevap
101
Favori
370.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 224225226227228
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "dpf rejenerasyonuna" nedir abi

    75.000 oldum nerdeyse...
  • fsr F kullanıcısına yanıt
    2000km de daha kurum bile tutmamıştır doğru düzgün niye temizlesin ki. bu işi daha teknik bilen biri varsa aydınlatabilir.

    bi de temizledi diyelim ve bunu belli kritelere göre yapıyorsa, bu mühendis arkadaşlar niye gizli tutarlar ki bu işi. yaz ekrana de ki DPF "şey" oluyor şimdi kullanıcı merak etme de :))))))

    opetten ben de yakıt aldım ses arttı gerçekten bir daha PO dan şaşmam. motoru en sessiz çalıştıran shell v Power nitro mu sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsr

    Merhabalar,

    Problem olarak değerlendirdiğiniz konuların bazıları yeni yıl modellerinde giderilmiş durumda. Benim 2015 model aracımda değişim için şu an herhangi bir şey görünmüyor mesela. Diğer bir husus da makeles in dediği gibi kullanıcının farklı düzeydeki beklentisinden kaynaklanıyor muhtemelen. Neyse ki yukarıdaki özetle bahsettiğiniz problemler için yetkili servis (düzgün olanı bulduktan sonra) değişim yapıyor, önemli olan bu. Diğer bir husus da, evet biraz pahalı ve son teknoloji araçlar için garanti uzatımı yaptırmak gerekli bence, özellikle otomatik şanzuman, sensör bolluğu vb. olan araçları söylüyorum. Bu arada EAT6 şanzuman bana erken gelmişti, yeni şanzuman olması, dilinden anlayanın (usta) henüz olmaması, fazla yakması, hem bakım hem satın alma maliyetli olması sıkıntı. Getirisi sadece daha hızlı, daha az hissettiren vites geçişi olacak, değer mi değmez mi tartışılır.

    Mesajınızın sonundaki sorunuz için tam konu açmak üzereydim, buradan cevaplayayım. Yakıt alma durumum ve yaklaşık km bilgilerim aşağıdaki gibi.
    1. Shell V power nitro (1000 Km, 4.8lt/100km)
    2. Opet Ultra Force (1000 Km, 5.0lt/100km)
    3. Shell V power nitro (Şu an kullanıyorum)

    Son depomu (3. olan) doldurtan sonra (yaklaşık 2100 km de idim) anlık göstergede aracın yakıtının fazla yanmaya başladığını fark ettim. Düzlüklerde bile görmediğim şekilde anlık 8-10 litreler oluyordu. Aracı o gün park ettiğimde fanın halen çalıştığını gördüm. Bir de aşırı bir sıcak vardı araçta, kapalı otopark olduğundan o serinlikte hemen hissediliyordu. Bu arada fan sesi de bayağı bayağı fazlaydı. Sonra herhalde dpf rejenerasyonuna girdi, yakıt da ondan artmıştı diye düşündüm. Aracın başına geldiğimde fan durmuştu, aracın başında en fazla 2 dakika durabilmiştim işim vardı ayrılmıştım. Neyse dedik kullanmaya başladım, anlık yakıt normale dönmüştü. Bildiğim kadarıyla bizim araçlarda sıvı ile partikül yanması var. 180.000 filtre ömrü var 120.000 sıvı ömrü var. Ama çok dpf ye girerse araç filtrenin ömrü de azalabilir, sıvının eklenme süresi de kısalabilir sanırım.

    Şimdi kafama takılan sorular şunlar:
    1. 2000 km de dpf rejenerasyon olabilir mi, erken mi, geç mi?
    2. Opet de aldığım yakıt motor sesini arttırmıştı, bunun sürece etkisi olabilir mi?
    3. 3. depoyu doldurtan sonra 100 km sadece şehir içi trafikte yol aldım, anlık 6 litreye idi ki hiç görmemiştim bu değeri, acaba şehir için kullanımın da arması dpf rejenerasyona girmeye katkı sağlamış mıdır?

    Uzun km lerdir kullananlar dpf rejenerasyonuna giriş sıklığınız nedir acaba? Paylaşırsanız memnun olurum. Yakıt ve trafik yoğunluğunun etkisini de belirtirseniz memnun olurum.


    Tam demek istediğim bir noktada buluşmuşuz aslında. 2015 modelinde artık aracın ilk çıktığındaki sıkıntılar giderilmiş. Ben de tam bunu demek istemiştim. Genelde 2-3 yıl içerisinde yeni bir model tam oturuyor. Zaten 2 model yılı geçti aracın çıkalından bugüne.

    2000 km dpf normal sayılır tamamen kullanıma ve kullanılan yakıta bağlı. Tecrübelerime dayanarak dpf li araçlarda bu açıdan en iyi yakıt Shell Nitro. Yağ da çok önemli. Bakımlarda kesinlikle Mobil 1 yada onun ayarında bir kaç yağ daha var bunlardan şaşmamanız. Aracınız gizli temizlik yapmış (ekranda uyarı çıkmadan temizlik yapmış) ve size tavsiyem gizli temizlik yaparken aracı stop etmeyin bitene kadar bekleyin mümkünse park halinde bile olsa 2000-2500 devir yaparak süreyi kısaltın hatta bittikten sonra 5 dk daha rolantide çalışmasına izin vermek iyi olur uzun vadede.

    Normal temizlik sıklığı nedir diye sormuşsunuz. Bu sorunun cevabı kullanım ve yakıt kalitesine bağlı olarak değişir. Arada bir düşük viteste bir süre devir çevirtmek her zaman iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    Arkadaşlar merhaba,

    Konuyu 10 sayfa kadar okudum bugüne kadar bana kızacaksınız ama içim daraldı. Elektronik ve mekanik açıdan çok sorunlu bir model olmuş. Sanırım yeni bir platform ve çok elektronik bir araç olması sorunların temelinde ve buna ülkemizdeki servislerin hali eklenince sayfalarca kronik sorunlar ve sorunlar.

    Yalnız bakımlarınız çok hesaplı. Opel Zafira Tourer periyodik bakımlarına 700-800 arası para veriyoruz 1,6 dizel için. Araçlarınız çok şık duruyor trafikte ama modelin daha çok olgunlaşması lazım anlaşılan. Amacım başka marka model kullanan biri olarak burayı provoke etmek değil kesinlikle.

    Bir de Citroen Türkiyenin nedenini anlayamadığım bir satış politikası olarak neden düz vites Picasso getirilmiyor anlamış değilim. Bunun sebebi nedir? Yurtdışı testlerinde yada kullanıcı videolarında genelde manuel vites araçlar görüyorum. aynı durum PUG için de geçerli. Sadece çok az bir miktar 2013 yılında manuel 5008 getirdiler onlar da düşük donanımlı araçlardı. Manuel getirilip bunu da aynı donanım seçenekleri ile sunsalar hem daha ucuza Picassoya ulaşılabilir olurdu adam illa otomatik takıntısı yoksa ve ETG6 şanzımanı istemeyenler gider alırdı.

    Saygılar,

    Beklentiler önemli tabi

    Ben mesela Zafira almak amacıyla yola çıkmıştım, Scenic kullanıyordum 2 senedir... Okumuşsunuz mutlaka...

    Burada Zafira satın almış tek bir kişi vardı, onu buldum. Arabayı inceledim ama bomboş bir araç çıktı. İstediğim versiyon bırakın TR'yi yurtdışında bile hazır yoktur dediler, 4 ay kadar sonrasına ancak gelir dediler, fiyat farklı alırız dediler. O yüzden Picasso ihtiyaçlarımı daha çok karşıladı ve onu tercih etti.

    Çok sorunlu bir model derken iyi irdelemek lazım. Lütfen yanlış anlamayın ama bu konuyu genelde alman araca sahip olanlar söylüyor. Araçlarda arıza verecek herhangi bir sistem olmayınca arızasız, hatasız bir modelmiş gibi lanse ediliyor. Zafira'da paketle bile satın alınamayacak bazı özellikler bizde standart yada paketle alabiliyoruz. Bu ayrımı iyi yapabilmek lazım

    Zafira'daki 1,6 CDTI motor da çok yeni bir motor bizim de bu açıdan bir riskimiz var. Şu anda kullanım olarak çok iyi olmasına rağmen orta ve uzun vadede bu motorun 3-4 yıl sonraki hali muamma çünkü tamamen sıfırdan geliştirilmiş geçmişi olmayan aluminyum bir motor. Sizdeki motor ise uzun yıllardır PSA ve Ford grubunda kendini kanıtlamış bir motor.

    Zafira donanım açısından C4P2 ye göre çok mütevazi kaldığı bir gerçek. Zafira piyasaya çıkış olarak sadece 2 yıl daha eski bir model olmasına rağmen özellikle içerisine binince daha eski teknolojilere sahip ve sanki sizin araçlarla arasında 5 yıl fark varmış gibi duruyor. Özellikle araçta Navi600 ekranlı sistem yoksa böyle hissettiriyor.

    Zafira'da paket bile alınamayacak özellik demişsiniz kısmen doğru. En azından Türkiye için. Cam tavan bile özel sipariş belki getirebilirsiniz o zaman da astronomik bir fiyatla. Yoksa yurtdışında bulunan Zafira Opsiyonları Citroen'den geri kalmaz bazıları ise tamamen Opel'e özgü. Ama Opel Türkiye'nin yanlış marka yönetimi sonucu çok yanlış donanımlar ve satış/fiyat politikaları sonucu Zafira satmadı. Örnek benim araç da yokuş kalkış destek sistemi yok ama uzun far asistanı var. Böyle bir donanım belirleme anlayışları var. Opel Türkiye'nin Zaten Zafira'yı çok satma gibi bir iddiası olmadı hiç bir zaman.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 15 Haziran 2015; 15:55:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    Arkadaşlar merhaba,

    Konuyu 10 sayfa kadar okudum bugüne kadar bana kızacaksınız ama içim daraldı. Elektronik ve mekanik açıdan çok sorunlu bir model olmuş. Sanırım yeni bir platform ve çok elektronik bir araç olması sorunların temelinde ve buna ülkemizdeki servislerin hali eklenince sayfalarca kronik sorunlar ve sorunlar.

    Yalnız bakımlarınız çok hesaplı. Opel Zafira Tourer periyodik bakımlarına 700-800 arası para veriyoruz 1,6 dizel için. Araçlarınız çok şık duruyor trafikte ama modelin daha çok olgunlaşması lazım anlaşılan. Amacım başka marka model kullanan biri olarak burayı provoke etmek değil kesinlikle.

    Bir de Citroen Türkiyenin nedenini anlayamadığım bir satış politikası olarak neden düz vites Picasso getirilmiyor anlamış değilim. Bunun sebebi nedir? Yurtdışı testlerinde yada kullanıcı videolarında genelde manuel vites araçlar görüyorum. aynı durum PUG için de geçerli. Sadece çok az bir miktar 2013 yılında manuel 5008 getirdiler onlar da düşük donanımlı araçlardı. Manuel getirilip bunu da aynı donanım seçenekleri ile sunsalar hem daha ucuza Picassoya ulaşılabilir olurdu adam illa otomatik takıntısı yoksa ve ETG6 şanzımanı istemeyenler gider alırdı.

    Saygılar,

    Beklentiler önemli tabi

    Ben mesela Zafira almak amacıyla yola çıkmıştım, Scenic kullanıyordum 2 senedir... Okumuşsunuz mutlaka...

    Burada Zafira satın almış tek bir kişi vardı, onu buldum. Arabayı inceledim ama bomboş bir araç çıktı. İstediğim versiyon bırakın TR'yi yurtdışında bile hazır yoktur dediler, 4 ay kadar sonrasına ancak gelir dediler, fiyat farklı alırız dediler. O yüzden Picasso ihtiyaçlarımı daha çok karşıladı ve onu tercih etti.

    Çok sorunlu bir model derken iyi irdelemek lazım. Lütfen yanlış anlamayın ama bu konuyu genelde alman araca sahip olanlar söylüyor. Araçlarda arıza verecek herhangi bir sistem olmayınca arızasız, hatasız bir modelmiş gibi lanse ediliyor. Zafira'da paketle bile satın alınamayacak bazı özellikler bizde standart yada paketle alabiliyoruz. Bu ayrımı iyi yapabilmek lazım

    Alıntıları Göster
    "Burada Zafira satın almış tek bir kişi vardı, onu buldum. Arabayı inceledim ama bomboş bir araç çıktı. İstediğim versiyon bırakın TR'yi yurtdışında bile hazır yoktur dediler, 4 ay kadar sonrasına ancak gelir dediler, fiyat farklı alırız dediler. O yüzden Picasso ihtiyaçlarımı daha çok karşıladı ve onu tercih etti.

    Çok sorunlu bir model derken iyi irdelemek lazım. Lütfen yanlış anlamayın ama bu konuyu genelde alman araca sahip olanlar söylüyor. Araçlarda arıza verecek herhangi bir sistem olmayınca arızasız, hatasız bir modelmiş gibi lanse ediliyor. Zafira'da paketle bile satın alınamayacak bazı özellikler bizde standart yada paketle alabiliyoruz. Bu ayrımı iyi yapabilmek lazım."

    msaltik hocam benim de yazacağım şeyleri aynen yazarak tercüman olmuş sağolsun

    Bunlara ek olarak biz de zafira için yola çıkmıştık eşimle ve kararlıydık aslında ama bayiye gittiğimizde ellerinde test aracı bile yoktu.
    Kaldı ki showroomdaki aracı baktığımızda bomboş bir donanım ve ön konsol gördüğümüzde hatta geri görüş kamerası bile olmadığını söyleyince satış danışmanı
    ve bu boş modellerin fiyatını duyunca sessizce uzaklaştık oradan
    Kardeşim sene olmuş 2015 hala bir dokunmatik ekranı çok görmüşler güzel Türkiyeme.

    En az 5 yıl kullanacağım için çok tartarak tercih ettim picasso yu ama şu özelliği de yok diyemiyorsun bakınca. Bana göre en büyük eksisi bu araca bu arka süspansiyon sisteminin reva görülmesi...

    Diğer yandan zafiracı arkadaşa katılmıyor değilim tamamen yenilenmiş bir platformla gelen bir modelin oturması 2 yıl ama çok da ciddi sorun yaşayan birini hatırlamıyorum forumda
    yani benim hemen akılma gelen üstteki 12" gösterge ekranı(servis ikiletmeden garantiden değiştiriyor) diğeri de bazı 7 kişilik araçlardaki bagaj kapağı problemi.

    Ben sıfır olarak almıştım 6 ay bitti 7000 km ye yaklaştı, arada bir PO olmak üzere genelde BP aldım dpf olayına hiç rastlamadım ya da ben fak etmemiş olabilirim bir şey diyemiyeceğim bu konuda.

    Evet bizim araçlar fazla elektronik ve biraz riskli ama bırakayım da benim aracımın da kusuru fazla elektronik sistemlerle donatılmış olması olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kedemen -- 15 Haziran 2015; 15:59:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kedemen


    "Burada Zafira satın almış tek bir kişi vardı, onu buldum. Arabayı inceledim ama bomboş bir araç çıktı. İstediğim versiyon bırakın TR'yi yurtdışında bile hazır yoktur dediler, 4 ay kadar sonrasına ancak gelir dediler, fiyat farklı alırız dediler. O yüzden Picasso ihtiyaçlarımı daha çok karşıladı ve onu tercih etti.

    Çok sorunlu bir model derken iyi irdelemek lazım. Lütfen yanlış anlamayın ama bu konuyu genelde alman araca sahip olanlar söylüyor. Araçlarda arıza verecek herhangi bir sistem olmayınca arızasız, hatasız bir modelmiş gibi lanse ediliyor. Zafira'da paketle bile satın alınamayacak bazı özellikler bizde standart yada paketle alabiliyoruz. Bu ayrımı iyi yapabilmek lazım."

    msaltik hocam benim de yazacağım şeyleri aynen yazarak tercüman olmuş sağolsun

    Bunlara ek olarak biz de zafira için yola çıkmıştık eşimle ve kararlıydık aslında ama bayiye gittiğimizde ellerinde test aracı bile yoktu.
    Kaldı ki showroomdaki aracı baktığımızda bomboş bir donanım ve ön konsol gördüğümüzde hatta geri görüş kamerası bile olmadığını söyleyince satış danışmanı
    ve bu boş modellerin fiyatını duyunca sessizce uzaklaştık oradan
    Kardeşim sene olmuş 2015 hala bir dokunmatik ekranı çok görmüşler güzel Türkiyeme.

    En az 5 yıl kullanacağım için çok tartarak tercih ettim picasso yu ama şu özelliği de yok diyemiyorsun bakınca. Bana göre en büyük eksisi bu araca bu arka süspansiyon sisteminin reva görülmesi...

    Diğer yandan zafiracı arkadaşa katılmıyor değilim tamamen yenilenmiş bir platformla gelen bir modelin oturması 2 yıl ama çok da ciddi sorun yaşayan birini hatırlamıyorum forumda
    yani benim hemen akılma gelen üstteki 12" gösterge ekranı(servis ikiletmeden garantiden değiştiriyor) diğeri de bazı 7 kişilik araçlardaki bagaj kapağı problemi.

    Ben sıfır olarak almıştım 7. ayı oldu 7000 km ye yaklaştı, arada bir PO olmak üzere genelde BP aldım dpf olayına hiç rastlamadım ya da ben fak etmemiş olabilirim bir şey diyemiyeceğim bu konuda.

    Evet bizim araçlar fazla elektronik ve biraz riskli ama bırakayım da benim aracımın da kusuru fazla elektronik sistemlerle donatılmış olması olsun



    Siz de bol aksesuar varsa bizde de arka süspansiyon da Watts bağlantı var :) . Süspansiyonda çıtırtı bile yok yol tutuşa girmiyorum bile. Zaten bu sınıfta bir çok yurt dışı karşılaştırmalı test eninde sonunda pek istemese de sürüş dinamiği konusunda Opel'in Zafira'yı test birincisi yapmak zorunda kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    quote:

    Orijinalden alıntı: kedemen


    "Burada Zafira satın almış tek bir kişi vardı, onu buldum. Arabayı inceledim ama bomboş bir araç çıktı. İstediğim versiyon bırakın TR'yi yurtdışında bile hazır yoktur dediler, 4 ay kadar sonrasına ancak gelir dediler, fiyat farklı alırız dediler. O yüzden Picasso ihtiyaçlarımı daha çok karşıladı ve onu tercih etti.

    Çok sorunlu bir model derken iyi irdelemek lazım. Lütfen yanlış anlamayın ama bu konuyu genelde alman araca sahip olanlar söylüyor. Araçlarda arıza verecek herhangi bir sistem olmayınca arızasız, hatasız bir modelmiş gibi lanse ediliyor. Zafira'da paketle bile satın alınamayacak bazı özellikler bizde standart yada paketle alabiliyoruz. Bu ayrımı iyi yapabilmek lazım."

    msaltik hocam benim de yazacağım şeyleri aynen yazarak tercüman olmuş sağolsun

    Bunlara ek olarak biz de zafira için yola çıkmıştık eşimle ve kararlıydık aslında ama bayiye gittiğimizde ellerinde test aracı bile yoktu.
    Kaldı ki showroomdaki aracı baktığımızda bomboş bir donanım ve ön konsol gördüğümüzde hatta geri görüş kamerası bile olmadığını söyleyince satış danışmanı
    ve bu boş modellerin fiyatını duyunca sessizce uzaklaştık oradan
    Kardeşim sene olmuş 2015 hala bir dokunmatik ekranı çok görmüşler güzel Türkiyeme.

    En az 5 yıl kullanacağım için çok tartarak tercih ettim picasso yu ama şu özelliği de yok diyemiyorsun bakınca. Bana göre en büyük eksisi bu araca bu arka süspansiyon sisteminin reva görülmesi...

    Diğer yandan zafiracı arkadaşa katılmıyor değilim tamamen yenilenmiş bir platformla gelen bir modelin oturması 2 yıl ama çok da ciddi sorun yaşayan birini hatırlamıyorum forumda
    yani benim hemen akılma gelen üstteki 12" gösterge ekranı(servis ikiletmeden garantiden değiştiriyor) diğeri de bazı 7 kişilik araçlardaki bagaj kapağı problemi.

    Ben sıfır olarak almıştım 7. ayı oldu 7000 km ye yaklaştı, arada bir PO olmak üzere genelde BP aldım dpf olayına hiç rastlamadım ya da ben fak etmemiş olabilirim bir şey diyemiyeceğim bu konuda.

    Evet bizim araçlar fazla elektronik ve biraz riskli ama bırakayım da benim aracımın da kusuru fazla elektronik sistemlerle donatılmış olması olsun



    Siz de bol aksesuar varsa bizde de arka süspansiyon da Watts bağlantı var :) . Süspansiyonda çıtırtı bile yok yol tutuşa girmiyorum bile. Zaten bu sınıfta bir çok yurt dışı karşılaştırmalı test eninde sonunda pek istemese de sürüş dinamiği konusunda Opel'in Zafira'yı test birincisi yapmak zorunda kalıyor.

    Bak bu konuda ağzımı açamam zira oldukça hassasım bu süspansiyon konusunda




  • Arkadaşlar bu arada yazlık kullanımda lastik basınçları kaça ayarlıyorsunuz? Ben 35 kullanıyorum genelde, yakıt tüketimine etkisi olur mu?
    Kapıda yazana uyarsak baya çok olur ve kullanım konforunu çok düşürür o yüzden riayet etmiyorum bu değerlere çok...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kedemen

    Arkadaşlar bu arada yazlık kullanımda lastik basınçları kaça ayarlıyorsunuz? Ben 35 kullanıyorum genelde, yakıt tüketimine etkisi olur mu?
    Kapıda yazana uyarsak baya çok olur ve kullanım konforunu çok düşürür o yüzden riayet etmiyorum bu değerlere çok...

    En sağlamı üreticinin kitapçıkta ve kapı içerisinde verdiği eco kullanım ve konfor için verilen değerin arasında öncelik ve zevkimize göre bir değer seçmek. Tabi genelde kullandığımız kişi sayısı da dikkate alınmalı. Zafira'da konfor 34 / eco 41 olarak vermiş ben ön 38 arka 37 ayarlıyorum. Eco ve konfor arası bir karar.
  • makeles kullanıcısına yanıt
    Şimdiye kadar Shell v power nitro ve Opet Full Force karşılaştırması yapabildim. PO ya benim de niyetim var, bir iki depo farklı bayii Shell den sonra PO deneyeceğim. Sonra da Total. Sonrasında bunlardan birine karar verip onunla devam edeceğim. Hem kendi tecrübem hem diğer kullanıcıların tecrübesi ile Opet full force eurodizel motorun sesli çalışmasına sebep oluyor. Ben 2000 km de dizel partikül filtresinin temizliğini de bu yakıta bağlamak istemiyorum ama şüphem oluştu.
  • fsr F kullanıcısına yanıt
    Bence Opete bağlayın siz bunu. Zafira forumunda bir arkadaş Opet ve PO alırken hemen hemen her depoda ki 1000 km gibi düşünebiliriz yol bilgisayarında uyarı çıkarak rejenerasyon yaparken Shell kullanmaya başladığından beri uzun süredir bunu yaşamadığını söylemişti ki benim tecrübem de bu yönde. Aslında en güzel yakıt Shell GTL yani doğalgazdan sıvılaştırılarak elde edilen motorindi (Gas To Liquid) ama Türkiye'de satışı durduruldu pahalı olduğu için yeteri kadar talep görmedi. Shell'i çevrecilik ve siyasi tercihler açısından ben de hiç sevmiyorum ve yerli sermaye olan markaları tercih etmek gerektiğini biliyorum ancak malesef dpf olan araçlarda en uygun yakıt Shell. Totalden de çok iyi sonuç alındığını duymuştum ama sürekli kullanım şansım olmadı yolumun üzerinde Total olmadığı için. Total Eurodizeli direk ithal mazot yani Avrupadaki yakıtın ta kendisi.
  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Anladığım kadarı ile;

    - Düşük motor devirli kullanım
    - Daha fazla yakıt yakmış olmak, diğer bir ifade ile şehir içi kullanım
    - Kirli yakıt
    - Uygun olmayan motor yağı

    partikül sayısını arttırıyor ve sistem daha erken temizliğe giriyor. Temizlik işlemi yüksek ısı ile yapılıyormuş, aracım onun için fırına dönmüş :)

    Meraklıları için:
    DPF sisteminin temelleri -->
    AutoMate Trainingyoutube
    Diesel Particulate Filter Fundamentals
    https://www.youtube.com/watch?v=aMKpo74P6SE

    Citroen e-Hdi motorlarda DPF -->
    Groupe PSAyoutube
    DPFS : diesel particulate filter system. Automobile technology by PSA Peugeot Citroën
    https://www.youtube.com/watch?v=h7KXaBIrxFU

    Citroen blue-Hdi motorlarda DPF -->
    Groupe PSAyoutube
    Diesel particulate filter : PSA Peugeot Citroën Blue HDi new exhaust line
    https://www.youtube.com/watch?v=jkpzSdSvQcQ


    Motor yağı için Mobile 1 Esp Formula 5-30 tavsiyesini bir çok yerden alıyorum ama aracımız garantide sonuçta, servis Total koyacaktır, garantiyi bozmadan bundan koyun demek kabul edilir mi acaba, deneyen var mı?




  • Burock3427 B kullanıcısına yanıt
    Shell GTL olayı evet kötü oldu, herkes memnundu o yakıttan. Total ın direk ithal olduğunu bilmiyordum bu bilgi iyi oldu. PO dan önce Total deneyeyim o zaman zira aracın da her tarafında yağ için sanırım Total ibareleri yazıyor zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kedemen

    "

    Diğer yandan zafiracı arkadaşa katılmıyor değilim tamamen yenilenmiş bir platformla gelen bir modelin oturması 2 yıl ama çok da ciddi sorun yaşayan birini hatırlamıyorum forumda
    yani benim hemen akılma gelen üstteki 12" gösterge ekranı(servis ikiletmeden garantiden değiştiriyor) diğeri de bazı 7 kişilik araçlardaki bagaj kapağı problemi.

    Ben sıfır olarak almıştım 6 ay bitti 7000 km ye yaklaştı, arada bir PO olmak üzere genelde BP aldım dpf olayına hiç rastlamadım ya da ben fak etmemiş olabilirim bir şey diyemiyeceğim bu konuda.

    Evet bizim araçlar fazla elektronik ve biraz riskli ama bırakayım da benim aracımın da kusuru fazla elektronik sistemlerle donatılmış olması olsun



    Ciddi sorun görmedim dediğiniz şeyler aslında hangi marka araç olursa olsun sıfır araç alan biri için can sıkıcı şeyler tabiki garantiden çözülüyor bir şekilde ama bagaj kapak değişimi ekran değişimi salıncak cıvatası değişimi vs vs bana göre oldukça can sıkıcı şeyler ama insan bir şekilde bunları yadsıyor yada aracını çok beğendiği için bunların keyfini kaçırmaması için normale indirgeme eğilimine giriyor. Ama objektif olarak bakınca bunlar hakikatten can sıkıcı. Sonuçta aman sıfır alalım sorunsuz binelim bakımdan bakıma servise gidelim diye düşünüp tonla para verip gidip sıfır araç alıyoruz öyle değil mi. Bu işlemler için servise gidip bırak git geri al çözülmedi veya parça sipariş verdik bir daha git gel hele bir de servis uzaksa bana göre sıfır araç alan biri için işin tadını kaçıran şeyler. Yanlış anlaşılmasın araç işi biraz şans da işi. Her marka araçta böyle şeyler yaşama şansı var sadece Citroen değil günümüzde tüm markalar için geçerli. Misal bazı Astra 1,6 CDTI sahipleri dpf ile ilgili ciddi sıkıntılar yaşıyor Opel ile ve o kadar kolay da çözülmüyor bu sorunlar Opelin satış sonra umarsızlığı yüzünden.

    Sizin sorunlar bir Opel modelinde ortaya çıksa sonunda duyardık 2-3 kişi aracını Opel bayisi önünde benzin döktü yaktı diye haber olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burock3427 -- 15 Haziran 2015; 23:45:38 >




  • fsr F kullanıcısına yanıt
    Sormak lazım ben Mobil 1 istiyorum nasıl yapılır diye. Opel servisinde 148 lira olan 4 lt Mobil 1 yağı dışarıdan 105 gibi alıyordum garanti sonrası.

    Sizin iyiymiş yine Total koyuyorlarsa. Opel de Dexos diye bir marka var üzerini okuyunca adı sanı belli olmayan bir yerli firmaya doldurtuyorlar neredeyse açık varil yağ koyacaklar ama bazıları da pahalı da olsa Mobil 1 kullanıyor ve işin komiği Dexos ile aynı fiyatı yazıyorlar faturada.
  • Herkese selamlar ....

    SMGE5.0.D.R2
    CD:25082
    27-09-2013

    Versiyonu var araçta bu sürüm ne kadar eski ?
    En son sürüm hakkında bilgisi olan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • srsrwy S kullanıcısına yanıt
    Benim araç Ocak 2015 girişli. Sistem bilgileri aşağıdaki linkte var. Sanırım bundan daha yeni sürüm yok henüz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=106374625
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burock3427

    Zafira'daki 1,6 CDTI motor da çok yeni bir motor bizim de bu açıdan bir riskimiz var. Şu anda kullanım olarak çok iyi olmasına rağmen orta ve uzun vadede bu motorun 3-4 yıl sonraki hali muamma çünkü tamamen sıfırdan geliştirilmiş geçmişi olmayan aluminyum bir motor. Sizdeki motor ise uzun yıllardır PSA ve Ford grubunda kendini kanıtlamış bir motor.

    Zafira donanım açısından C4P2 ye göre çok mütevazi kaldığı bir gerçek. Zafira piyasaya çıkış olarak sadece 2 yıl daha eski bir model olmasına rağmen özellikle içerisine binince daha eski teknolojilere sahip ve sanki sizin araçlarla arasında 5 yıl fark varmış gibi duruyor. Özellikle araçta Navi600 ekranlı sistem yoksa böyle hissettiriyor.

    Zafira'da paket bile alınamayacak özellik demişsiniz kısmen doğru. En azından Türkiye için. Cam tavan bile özel sipariş belki getirebilirsiniz o zaman da astronomik bir fiyatla. Yoksa yurtdışında bulunan Zafira Opsiyonları Citroen'den geri kalmaz bazıları ise tamamen Opel'e özgü. Ama Opel Türkiye'nin yanlış marka yönetimi sonucu çok yanlış donanımlar ve satış/fiyat politikaları sonucu Zafira satmadı. Örnek benim araç da yokuş kalkış destek sistemi yok ama uzun far asistanı var. Böyle bir donanım belirleme anlayışları var. Opel Türkiye'nin Zaten Zafira'yı çok satma gibi bir iddiası olmadı hiç bir zaman.

    ben şöyle enteresan bir ekleme yapayım. Aynı dönem çıkan Astra HB yada Sedana baktığınızda Zafira'dan daha dolu olduğunu görüyorsunuz. Bu çok enteresan gelmişti bana

    MPV tarzı araçlar C segmentindeki kardeşlerine nazaran biraz "ağabey" konumunda olmuşlardır hep... Mutlaka artıları vardır. Ama Opel'de bu iş tam tersi, belki de bu yüzden biraz soğudum. Örneğin Grand Scenic emsali Fluence veya Megane HB'den daha fazlasını sunar. görsel de farklıdır, donanım artıları da vardır.

    hepsinin artıları eksileri var. Ne Picasso tam kafamdaki araç, ne Zafira, ne de Scenic... Ama o anki koşullarda Picasso daha avantajlı gelmişti.




  • Bugün rekorumu kırdım...

    86km yol... %30-35 şehiriçi gerisi şehirdışı. Sabahtan dolayı trafiği az yol. 4 kişi... 92km/h sabit hız. 3.9lt/100km. Geçen hafta 4.1 ortalama ile eve dönebilmiştim, 172km... bakalım 4.0 yapabilirsem dünyalar rekoru olacak bana :)))

    Demekki yakıt için kassam 3.5 ortalamaya kadar düşecek, böyle hantal görünümlü araç için oldukça iyi.
  • fsr F kullanıcısına yanıt
    Link te bi hata mı var?
    Ben mi bi hata yaptım?
    Bi daha bi kontrol etseniz ? Teşekkürler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 224225226227228
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.