Şimdi Ara

CITROËN C4 PICASSO II KULÜBÜ (146. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5.664
Cevap
101
Favori
371.347
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Jazz benzinli değil miydi zaten? Bariz fark olması gerekir her türlü.

    Ama şunu söyliyim, vites aralıkları ve tork farkı Scenic'e göre bile daha sarsıntısız bir sürüş imkanı veriyor. Mesela 3. vites 1700 devir çıktığım yokuşlar var, müthiş. benzer şekilde 2. vites...
  • şimdi gelelim günün problemine...

    sabah işe gelirken ışıkların falan bittiği, artık aracın sadece direksiyonunu çevirdiğim şehirdışı bölüme geldiğimde, merak ettim ve güzergah 2'yi sıfırladım. Amacım bu koşullarda ne kadar ortalama yapacağını görmekti.

    Ekteki fotoğrafta değerleri görüyorsunuz... klima 21.5'ta açık, 92km/h sabit hız... ve 4 kişi... Bu arada sıfırlama işlemini de 92km/h ile seyir halindeyken yaptım. Yani 0'dan hızlanma etkisi falan yok.

    3.9 ortalama verdi araç, ancak benim takıldığım bu değil.

    Dikkat ederseniz araç 92'ye sabitlenmiş ve hız hiç değişmedi ancak, sıfırlama anından ta ki bu fotoğrafı alana kadarki bölümde ortalama hız 88km/h gösterildi ve hiç değişmedi...

    soru belli.. neden???

    evet söz sizde




  • yaw mühendis olan sensin. :)))

    yolu zamana bölücen işte orda zaman değeri olsa hesaplardık.

    yoksa bizim araç 4 işlem mi bilmiyor :))))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahir3461

    Bence de olay sıcakken bir an önce gösterin servise.Cıtroenin başına baya bi bela açtım sanırım.

    Benim size bir sorum olucak forum geçmişlerine göz attım da gösterge tablosunun üç farklı şekilde kullanılabileceği yazıyor fakat benım aracımda sadece 2 tıp gosterde tablosu mevcut.Üçüncü seçeneğe nerden ulaşılıyor.

    Birde ben uzun yıllar manuel araç kullandıktan sonra 5 yıl önce honda jazz ile ilk defa otomatikleşmiş şanzıman kullanmaya başladım o aracı daha alır almaz debriyaj seti değişti çünkü araç durdugu zaman ayak frende iken fren titremeye başlıyordu.gerçi değiştikten sonra da araba aynı sorunu devamlı olmasa da zaman zaman tekrarladı.birde arac dik rampalarda bayıldıgı zaman 1 . vıtese dustugunde yıgılma yapıyor ve asırı zorlanıyordu.Bu aracın sanzımanı jazz a gore cok daha ıyı durumda sonucta aradan 5 yıl gectı daha yenı bir teknoloji.Uzun yıllar manuel ve son 5 yıl ve bu aracla bırlıkte 6 yıla yaklastı bu sanzımanı kullanıyorum ve manuel aracta kullandıgım ıcın bu sansımanı kullanımına baya hakım oldugumu dusunuyorum.Sanzımanda tek benı rahatsız eden nokta dik bayırlarda bazen 2 den 1 e cok erken atıyor ve sanzımana asırı yuk bındırıyor ve kut dıye bır yıgılma sesı yapıyor.Ben aracımı genelde manuel kullanıyorum vıtes gecıslerını kendım yapıyorum ama bazen boyle sıkıntı yaratıyor bana.Sanki manuel araba kullanıyorda debriyajdan ayagımızı cabuk cektıgımızde kut dıye ses yaparya hanı vurdurma dıye tabır edılen acemılerın ve dıkkatsız suruculerın debrıyajdan ayagını bır kerede alma durumu aks ın anasını belleyen durum aynı onun gıbı bır durum.Sonucta buda manuel bır araba takılmıyım dıyorum ama bence araca zararı var o sekılde vıtes gecısının Acaba bu durum yazılımla duzelırmı.bırde forumda sızlerde degınmıssınız bayır asagı ılerlerken de vıtes buyutmek ıcın ınce ayar gerektırıyor yoksa 2000 devır altında vıtes degıstırmıyor ozellıkle 1. ve 2. vıtesler arası.Sızde de varmı aynı durum yazılımla duzeltılebılırmı acaba.


    yokuşta çekemediğini anladığı yerde vitesi düşürüyor. bu esnada gaza sabit yada çok bastığımızdan devir yükselirken vitesi düşürüyor.

    olsa olsa baskı balataya yük bindirir aşındırır. akis makis bişi olmaz merak etme. :)))

    eğer dik yokuşta vitesi düşüreceğini biliyorsan önceden bir düşük vitesle sabit bir şekilde gidersin.

    yada düz yolsa yaptığımız gazı gevşet bas olayını çok daha hassas ve hızlı yapabilirsin.


    dimdik bir yokuşta klima da açıkken benzer bir olay olmuştu. şimdi o kadar alıştım ki, ciğerini biliyorum aracın. :))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    şu uğultu dediğiniz sesin klima ile bir alakası olabilir mi? çünkü özellikle düşük hızlarda aracın homurdanması bariz şekilde değişiyor. İlk defa bu araçta duydum böyle ses değişimi... acaba o mudur diyecem, ama her hızda oluyor diyorsunuz

    araya tek satır sıkışmış.. :)


    klima ile ilgisi %100 :)))

    klima açıkken devir 1000-1200 aralığında 1. yada 2. viteste sesi dinle.

    bir de klima kapalıyken dinle. vınlama var bariz bir şekilde.

    fan mantıklı gelmişti ama. yazdım listeye sorcam bakalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    quote:

    Orijinalden alıntı: msaltik

    şu uğultu dediğiniz sesin klima ile bir alakası olabilir mi? çünkü özellikle düşük hızlarda aracın homurdanması bariz şekilde değişiyor. İlk defa bu araçta duydum böyle ses değişimi... acaba o mudur diyecem, ama her hızda oluyor diyorsunuz

    araya tek satır sıkışmış.. :)


    klima ile ilgisi %100 :)))

    klima açıkken devir 1000-1200 aralığında 1. yada 2. viteste sesi dinle.

    bir de klima kapalıyken dinle. vınlama var bariz bir şekilde.

    fan mantıklı gelmişti ama. yazdım listeye sorcam bakalım.



    tamam ben acaba o sesi mi diyorsunuz manasında sormuştum. eğer o ses ise çok net bir şekilde klima... ama niye ??? tamam mühendis benim ama :))))))))))))))))))))))))))))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makeles

    yaw mühendis olan sensin. :)))

    yolu zamana bölücen işte orda zaman değeri olsa hesaplardık.

    yoksa bizim araç 4 işlem mi bilmiyor :))))

    valla amaç yakıtı kontroldu ya o yüzden tabi zamana odaklanmadım... Şimdi bi de kronometre mi tutayım hesap için :))))

    ama farkın 4 olması ilginç... Şu yollardaki "hızınız şu kadar" tabelaları varya, onlar da beni hep 4km düşük gösterirdi... Özellikle Scenic'te... Yada navigasyon yazılımları hep 4km düşük... Hadi onu GPS'e bağlama şansımız var bir ihtimal.

    Ancak işte hepsinin ortak noktasının 4 oluşu bana garip geliyor. Kasıtlı yapılan bişey midir diyecem komik olur muyum diye düşünüyorum




  • 3 farklı yöntemle ölçülmüş hızlardan bahsediyoruz.

    radar, tekerlekten gelen hız ve GPS

    bizim araç tekeri ortalamaya hesap edip ekranda GPS hızını yazmış olabilir mi. :)))))

    teknik bir uzmana danışmak lazım..


    tam o radarla hız ölçerin altından sabit hızla geçiceksin. tam bu sırada seni aynı hızda takip eden biri olacak.

    sonra verileri karşılaştıracaksın. :)))


    kadran sapması var çoğu araçta o da dediğin gibi 100km/h civarında 4 gibi bir fark.
  • benim lastikler aşınmıştır, 5mm civarındadır şu an, ondan da bi fark geliyodur mutlaka :))))

    Scenic'te e 4km/h fark vardı... gel de çık işin içinden :)
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    21km boyunca eğer hiç frene basmadıysanız harika bir tespit, bir fırsatını bulduğumda bende deneyeceğim, gerçi benimki önceki kasa ama merak ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: matekeli

    21km boyunca eğer hiç frene basmadıysanız harika bir tespit, bir fırsatını bulduğumda bende deneyeceğim, gerçi benimki önceki kasa ama merak ettim

    yok sadece önüme yavaş bi araç düşünce hız 88-89'a kadar düştü ve tekrar hızlandı... Yani o 1-2 sn'lik olay olduğu için ihmal edilebilir... o yüzden uzun süre sonunda aldım bu görüntüyü... arada bahsettiğim olay dışında hızlanma yavaşlama yok
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    peki sizin lastik ebatları orjinalmi ?
  • tabiki... düşündüğünüz şey Scenic kullanırken aklıma gelmişti. bu bahsettiğim fark orda da dikkatimi çekiyordu ama bu şekilde arabada hesap yapmamıştım.

    Scenic 2009'da ilk çıktığında 205/60 R16 ebat ile geliyordu. Benim aldığım 2011 modelde ise 205/55 R17 ebat standat yapılmıştı. Acaba demiştim bu fark araca yansıtılmamış mı?

    Ama bu araçta öyle bi durum yok, orjinal lastikler, sadece bahsettiğim aşınma durumu var. O da ne kadar fark eder işte hesaplayabiliriz
  • msaltik kullanıcısına yanıt
    100 km de 4 km lik fark yapmaz galiba zannetmiyorum

    16*2,54=40,64 cm çap =406.4 mm yarıçap=203,2
    çevresi 1284,224 mm

    3mm kısalsa çevresi 1265,264 mm oluyor

    1 turda 18,96 mm eksik dönüyor


    21 km de 16597,326 tur atıyor

    ve bunun sonunda 314685,3 mm kısa yol alıyor

    21 km buysa 100 km de 1498501,4 mm yani 1,5 km gibi birşey yapar, 4 km olmaz yani

    ama sizin araba lastikleri daha 3 mm kısalmamaış tır herhalde
  • lastikler 17" jantlı bir de eti hesaplamamışsınız ama olsa olsa binde 1 fark eder... o değil canım, bizimkisi latife...
  • 1-2 saniyelik yavaşlama olduysa normaldir.

    araçta sorun yok arkadaşlar dağılabiliriz. :)))))))))))))


    yaw alemsiniz walla.. :P


    eksi arabamda lastik çevresi %2,5 fark olan ebat takmıştım. orijinale göre çevresi azalmıştı.

    kadranda %6-7 civarı sapma olmuştu.

    100.000km de yaklaşık 3-4bin fazla ölçüm yapmıştı. :))

    kabaca benim hesabım tabi ki.


    bunlar kamyoncular için bence önemli. yılda bir milyon km yapanlar düşünsün.. :))))))
  • ben picassoma biner geçerim, gerisini karayolları düşünsün

    tavukmu yumurtadan yumurtamı tavuktan fıkrası aklınıza gelmediyse neyim
  • bu arada 2 yıl sonra benim eski kasayı satıcam,ev kredim bitiyorda :)
    malum 2009 model, 7 yıllık olucak, tecrübeli picassocuyumdur
    satmak istediğnizde buralarda buluşalım, bu derece hassas kullanıyorsanız arabayada iyi bakıyorsunuzdur
  • makeles kullanıcısına yanıt
    Cevap için tesekkurler.Dediğiniz olaylari bende uyguluyorum fakat bu durum bir iki kez basima geldi.Genel olarak şanzıman performansından memnunum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iphone sahibi picassocular, sizde arayanın fotoğrafı görünüyor mu? Android de görünmüyor da.
  • 
Sayfa: önceki 144145146147148
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.