Şimdi Ara

Çin, 600 km/s hıza ulaşabilen dünyanın en hızlı trenini piyasaya sürdü (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • mck94 kullanıcısına yanıt

    önce şu menfezleri rayları köprüleri falan avrupa standartlarında modernize etsinler


    Çin, 600 km/s hıza ulaşabilen dünyanın en hızlı trenini piyasaya sürdü


    Çin, 600 km/s hıza ulaşabilen dünyanın en hızlı trenini piyasaya sürdü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NewSphere -- 25 Temmuz 2021; 9:8:40 >




  • Yolcu garantiside vardır şimdi.Devletin cebinden tek kruş çıkmadan.

  • mck94 kullanıcısına yanıt
    YHT sözde hızlı tren ama hattın 2 saati 60-80 km arası hızla gidiyorsun. Bu kadar b.ktan bir demiryolu olamaz. Her şeyimiz yarım. Eskişehir'den Ankara'ya giderken ki 230 km'lik hıza tüm hat boyunca ulaşşa 1.5 saate falan düşer İstanbul-Ankara arası.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    Dünyanın en hızlı treni mi? İyi de bu 600 km/s hız 20-30 sene önce de hızlı trenlerde yok muydu zaten? Sanki ilk defa yapılıyormuş gibi aktarılmış, hatta hızlı trenin çalışma prensibi filan da açıklanmış.

    2003 te 584km/s rekoru vardı hatta şuanki rekor da hala Japonların elinde 604 km/s ile fakat sürekli o hızda hareket etmiyorlar normal seyirlerde max 500 km/s civarlarında gidiyorlar. Japonlar 2026 da 800 km/s ile gidebilecek Çin'liler ise 2030 ve sonrası için 1000 km/s ile gidecek tren tasarlıyorlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 25 Temmuz 2021; 18:3:5 >
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Demek ki doğru hatırlıyormuşum. Hatta Fransa'da da vardı böyle 600-650 km/s yapan trenler. Ama haberde dünyanın en hızlı trenleri vs diyor. Halbuki bu rekorlar kırılalı yıllar oldu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kartal Göz kullanıcısına yanıt

    Diğer trenlerin çalışma prensibi nedir bilmiyorum fakat bu tren için maglev denilmiş (magnetic levitation’ın kısaltması) belki bundan ötürüdür.

    Veya bahsedilen 600 km/saat hızda uzun süre gidebiliyor olmasındandır. Şu anda da Shanghai-Hangzhou arası seferlerde rahatlıkla 350 km/saat hızlara ulaşılabiliyor ve bunlar maglev değil bullet train denen trenler.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zepharoth

    Diğer trenlerin çalışma prensibi nedir bilmiyorum fakat bu tren için maglev denilmiş (magnetic levitation’ın kısaltması) belki bundan ötürüdür.

    Veya bahsedilen 600 km/saat hızda uzun süre gidebiliyor olmasındandır. Şu anda da Shanghai-Hangzhou arası seferlerde rahatlıkla 350 km/saat hızlara ulaşılabiliyor ve bunlar maglev değil bullet train denen trenler.

    2015 te rekor kıran Japon treni Maglev treni hocam 603 km/s rekor ama operation speed'i 400-500km arasında değişiyor sanırım acaba bu bahsedilen tren'in operation speed'i 600km/s mi olacak yoksa rekor kırdığı yok yani. 2003 teki rekorda 583 km/s imiş.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kartal Göz

    Demek ki doğru hatırlıyormuşum. Hatta Fransa'da da vardı böyle 600-650 km/s yapan trenler. Ama haberde dünyanın en hızlı trenleri vs diyor. Halbuki bu rekorlar kırılalı yıllar oldu.

    Fransa'daki Maglev de hocam normal kullanımda 400-450 civarında gidiyor diye biliyorum Max Speed'i 590 küsür olması lazım.

  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Aynen öyle, operation speed 600 olacakmış, konuyla ilgili bulduğum yazıyı aşağıya kopyalıyorum;

    The world's first high-speed maglev transportation system, which travels at a speed of 600 kilometers per hour, will be rolling off the production line in Qingdao, East China’s Shandong Province, on Tuesday. 





    As the fastest ground vehicle available so far, the system, self-developed by China, is a cutting-edge scientific and technological achievement in the field of rail transit in the world, said China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) Qingdao Sifang Co., LTD., an industrialization base for manufacturing high-speed trains in China. 


    The high speed maglev train will be suspended, driven and guided without contact between the train and the track by means of electromagnetic force, with its resistance only coming from the air, said Liang Jianying, deputy general manager and chief engineer of CRRC Sifang.  


    As a new mode of high-speed traffic, the train is safe, reliable and has low noise pollution, small vibration, large passenger capacity and needs less maintenance, he said, saying that it can fill the speed gap between high-speed rail, whose maximum operating speed is 350 km/h, and aircraft, whose cruising speed is 800 to 900 km/h. 


    The maglev train is the fastest mode of transportation within the 1,500 km range in terms of actual travel time. A journey from Beijing to Shanghai takes about 4.5 hours by air, 5.5 hours by high-speed rail, and will only be about 2.5 hours by high-speed maglev train, taking journey preparation time into consideration.


    Although the maglev prototype train is about to be rolled off the production line, there is no track line for the 600 km/h high speed maglev train in China yet. 


    But some cities are planning to build high-speed maglev lines, and have entered the stage of research and demonstration, including Shanghai-Hangzhou Maglev Line and Chengdu-Chongqing Maglev Line. 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zepharoth

    Aynen öyle, operation speed 600 olacakmış, konuyla ilgili bulduğum yazıyı aşağıya kopyalıyorum;

    The world's first high-speed maglev transportation system, which travels at a speed of 600 kilometers per hour, will be rolling off the production line in Qingdao, East China’s Shandong Province, on Tuesday. 





    As the fastest ground vehicle available so far, the system, self-developed by China, is a cutting-edge scientific and technological achievement in the field of rail transit in the world, said China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) Qingdao Sifang Co., LTD., an industrialization base for manufacturing high-speed trains in China. 


    The high speed maglev train will be suspended, driven and guided without contact between the train and the track by means of electromagnetic force, with its resistance only coming from the air, said Liang Jianying, deputy general manager and chief engineer of CRRC Sifang.  


    As a new mode of high-speed traffic, the train is safe, reliable and has low noise pollution, small vibration, large passenger capacity and needs less maintenance, he said, saying that it can fill the speed gap between high-speed rail, whose maximum operating speed is 350 km/h, and aircraft, whose cruising speed is 800 to 900 km/h. 


    The maglev train is the fastest mode of transportation within the 1,500 km range in terms of actual travel time. A journey from Beijing to Shanghai takes about 4.5 hours by air, 5.5 hours by high-speed rail, and will only be about 2.5 hours by high-speed maglev train, taking journey preparation time into consideration.


    Although the maglev prototype train is about to be rolled off the production line, there is no track line for the 600 km/h high speed maglev train in China yet. 


    But some cities are planning to build high-speed maglev lines, and have entered the stage of research and demonstration, including Shanghai-Hangzhou Maglev Line and Chengdu-Chongqing Maglev Line. 

    Şimdi anlaşıldı güzel haber. 2037 de açılacak Tokyo-Osaka Maglev hattındaki trende sanırım 700-800 km/s Operation speed'e sahip olacakmış sanırım. Batı'daki ülkeler de örnek almalı saçma sapan Hyperloop teknolojisi ile vakit kaybediyorlar. Maglev zaten pahalı bir teknoloji bir de pahalı bir tüpün içine yerleştirecekler ve onu taşıyacak bir sürü viyadük yapmak zorunda kalacaklar.





  • zepharoth kullanıcısına yanıt

    Benim bahsettiklerim de maglev tipiydi. Zaten diğerlerinin bu hızlara ulaşması zor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiyenin 4.büyük şehri olan Bursaya 2012 temel atılan bitirilmesi 2016 da planlanan ama 2023e ertelenen sözde 240 km ile giden YHT bekleyelim. Hayat ne tuhaf değil mi? Türkiyede en azından bütün trenlerin hızı 400 km olması lazım ülkenin bir ucundan öbür ucu trenle bile 3 saat olmalı ulaşım olarak ama nerde... Uçak firmaları ise 2-3 ay öncesi almazsan aşırı aşırı pahalı otobüs firmalarının da geri kalır yanı yok....

  • iyi kötü her şey neden çinden çıkıyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • çin her sene dünyanın en hızlı trenini yapıyor.

    ay her zaman tutuluyor ama 232324 yılda bir deniyor.

    birileri her yıl tutuklanıyor, birileri de her yıl ölüyor.


    böyle şeyler haber değeri bile taşımıyor benim için artık.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mck94

    Keske Turkiye’de de otobus yerine tren ulasimina onem verilse ve yatirim yapilsa.

    Belediyeciler minibüsçülerden izin alamıyor ki

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.