Şimdi Ara

CHVROLET CRUZE LPG DÖNÜŞÜMÜ (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
36.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harika1

    Ucuz dediğiniz mazot, 2.8 lira. :)

    100 km'de 10 lt benzini araçlar ş.içinde yakalar ve C sınıfı araçlardır, 4-5 lt'yi ş.dışında yakan b sınfı araçlar değillerdir.

    Dizel bakım masrafı da yüksektir, sorun çıkarsa da sadece bi enjektörün fiyatı LPG kiti kadardır hele ki ülkemizde euro mazot falan hikaye hala kalitesi yeterli seviyede değildir o yüzden Honda hala dizel araç getirmiyor ülkemize.

    Aslında benzin de Yakıt ne kadar kaliteli olursa olsun saklanılan depo kaliteli olmazsa yine yakıtta problem olacaktır ki ben bu ülkede hiçbir istasyonun depolarının standarta uygun olduğunu düşünmüyorum. LPG, mecburi temiz bir yakıt türü olarak ortaya çıkıyor bu durumda çünkü kir,toz, metal parçası gibi problemi yoktur tek riski içindeki su parçacığı riskidir ik bu da düşük bir risk ve bir depo tortusu kadar motora zarar vermez. Ülkemiz için bence en temiz ve motorseven yakıt LPG'dir.


    Bu yorumlara istinaden LPG ile ilgili ciddi bir bilgisizlik olduğu belli diyebilirim. LPG bir şartla ekonomiktir. Aracınızı çokça şehir içinde kullanıyorsanız, yani yılda 10.000 kilometrenin üzerine çıkıyorsanız, LPG ekonomiktir. Aksi halde hiçkimseye tavsiye etmiyorum.

    Neden mi?

    * Bakım masrafı vardır. Her 15.000 km de bir aracınıza normal bakımları yaptırdıktan sonra birde LPG bakımı yaptırmanız gerekiyor. 200 TL civarıdır bu bakım.

    * Birde LPG sisteminin bazı parçalar üstünde olası kötü etkisi var. Örneğin; Aracın Bujileri normalde 30.000 de değiştirilmesi tavsiye edilir. Ama LPG sistemine sahipse aracınız Bujileri 20.000 de değiştirmeniz önerilir. Bunun gibi birkaç parcayı, ömründen daha kısa sürede değiştirmeniz gerekir, buda ek bir maliyettir.

    * Olası durumlarda yaşadığınız ikilem ciddi bir sorun. Mesela aracınız düzensiz çalışıyor. Ve Aktarma organları ışığını yaktı. Servisinize gittiniz, Eksoz manifoldu tıkanmış arıza kodunu verdi dediler. Parça değiştirdi, ama baktınız hala yapıyor. LPG servisinize gidiyorsunuz, Enjektörlerin bir tanesi gitmiş dediler, parça değiştirdiler ve birde orda masraf. Demek istediğim, motorlara aşikar biri değilseniz, sürekli bir ikilem yaşarsınız. Aracın LPG den mi yoksa Benzinden mi sorun çıkardığı konusunda.

    * Birde Rutin muayineler var. Sızdırmazlık raporları, onlara verilen ücretler vs. Yani şunu diyebilirim, Dizel için harcanan bakım masraflarını hemen hemen LPG içinde harcıyorsunuz. Ancak Dizel de muatabınız tek yer. Servisinize gidiyorsunuz onlar hallediyorlar. Ama bunda, servisinize gidiyorsunuz sonra birde Tüpcüye gidiyorsunuz. Hem zaman hem de gereksiz bir stres kaybı.

    Şuanda ki aklım olsa, heralde dizel alırdım. 5 bin TL fazla verirdim belki ama en azından gelecekte uğraştırmazdı beni.

    Bu arada, aracım 25.000 e dayandı. Zamanla, yeni LPG taktıran arkadaşlar demek istediğimi anlayacaklar.

    Saygılarımla...




  • @Burak Demiral

    lpg bakımında 200 lira para verdiyseniz gerçekten geçmiş olsun o servise gitmeyin bir daha...Lpgde aslında bakım diye birşey yoktur sadece 15-20 bin kmde bir filtre değiştirmek gerekir oda 30-40 lira civarı bişey tutar...Sızdırmazlık raporu 2 yılda bir muayenede alınır 25 liraydı en son...Bunlar dışındaki arada bir oluşacak sorunlarda çok masraf çıkartmıyor zaten 2 yıl garantili oluyor sistemler...Bence lpg bu kadar korkulacak birşey değil...
  • Sevgili sametadali,

    Bakım dediğiniz gibi 15.000 km de bir yapılıyor. Aksatılmaması gerekiyor cünkü Garanti Dışı kalma durumu var. Birde güvenlik var zaten, yapmak zorundasınız...
    Bakımda: Enjektör Filtresiyle, Gaz Filtresi değiştiriliyor. LPG ECU dediğimiz LPG beyni ayarları tekrar yapılıyor. Ve TUNAP katkısı ekleniyor. Enjektörler kontrol ediliyor. 2 enjektörüm değişti. Normalde bu değişen önjektörlerle bakımın fiyatı: 204 TL.

    Ancak, LPG garantisi olduğu için değişen enjektörlerin parasını ödemedim. Ve yapılan indirimlerle benden 120 TL alındı. Ancak, Garanti biliyorsunuz 2 yıl. Ve bu son yılımdı. Yani bundan sonra değişen parçaların da parasını vereceğim.

    Bakımı, Ege Bölge Distribitörü olan BRC merkezi yaptı ki ben üç kagıt olduğunu düşünmüyorum. Çünkü, yaptıran birçok arkadaşım aynı parayı ödemiş. Siz 30-40 TL derken sanırım LPG'ciye giderken yemek yemeyi kastetdiniz...

    Sızdırmazlık raporu sürecini bilmiyorum. Ne kadar para aldıklarını da araştırmadım açıkcası. Yazımda zaten para konusunda ki rahatsızlığımı söylemedim. Sadece bir Dizel araç bakım farkı kadar para harcamazsınız belki ama para harcadığınız kesin LPG için.

    Benim derdim, şu ikilemler. Ben tek yeri muatap almak istiyorum ama ne yazık ki Servise şehrin bir ucuna gidiyorum, başka birşey yapıyorlar. Sonra olmuyor, şehrin diğer ucundaki BRC ye gidiyorum başka birşey yapıyorlar...

    Bunlar benim görüşlerim...

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak DEMİRAL -- 7 Kasım 2009; 22:09:04 >




  • .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amras_tasartir -- 9 Kasım 2009; 21:55:10 >
  • Gereksiz mualefet olunmasa şaşarım...

    Gereksiz denen bakım uygulamalarının bir amacı var. BRC Ege Bölgesini arayıp sorabilirsiniz ki ilgilenmiyorum. TUNAP katkısı filitrelere olumsuz olacak etkenleri ortadan kaldırmak için konulur. Siz koydurmazsanız sizin bileceğiniz iş. TAM bakım bu şekilde. Ve yazılarım düzgün okunmadığı için, 200 TL nin içinde ne olduğunu da anlamamışsınız...

    2 tane enjektörde değişti. Sizde 4 tanesi değişir, bir başkasında 1 tanesi değişir. Ne yazık ki 20 bin yapın aracınızda anlayacaksınız demek istediğimi. Bilgisizce, yapılan yorumlar için üzülüyorum...

    Bakım herşeyiyle, TUNAP la 120 TL dir. Değişen enjektörlerle 200 TL ye kadar çıkar.

    Ayrıca, servislerin bilgisizliği demişsiniz. Bilgisizlikle de alakası yok. Motor arıza ışıkları arıza yaptığında bir kod verir. Bu kod'un anlamı benzinde farklıdır, LPG de farklıdır. Egsoz ve Aktarma organları ışığı yandığında ve bu aracın düzensiz çalışmasının bir sonucuysa, gidin ustaya:" Aldığınız benzinden ötürü tıkanma vardır" der ve saymaya başlar. LPG ciye gidin, "Enjektörlerde sorun vardır" der.

    Servisteki usta, benzindeki parçaları değiştirdikten sonra ve ya baktıktan sonra sizi LPG ciye yönlendirir. Eğer siz bir sürücü olarak, yaşadıklarınızın farkında değilseniz ordan oraya dolaşırsınız. Hele ki işiniz gücünüz varsa benim gibi, harcadığınız zaman size ızdırap verir. Ama tabiki işi gücü olmayan kişiler için birşey söyleyemem...

    Kilometre konusunda aynı şeyleri düşünüyoruz. Dizel ve LPG için. Ben biraz bu işin keyifine bakıyorum.
    Sonuç olarak, aracım 2 yıllık, bu zaman diliminde LPG bana ciddi anlamda keyifsizlik verdi.

    NOKTA.




  • "Yazdıklarınız çok su tutmuyor ne yazık ki, ama herkesin kendi fikrine sahip olabilme ve bunu gösterebilme hakkı vardır... "

    Yani o kadar yorumu yazdıktan sonra finali böyle yapmak hakikaten enteresan. Bende şöyle söyleyeyim o zaman, yaklaşık 5 yıldır sürekli dizel araç kullanan biri olarak söyleyebilirim ki, dizel hakkında söyledikleriniz çok su tutmuyor. Artık dizel bakım maliyeti benzinlinin iki katı değil, o eskidendi. 2 ayda bir bakıma giren biri olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim bunu. Fakat en komiği dizelin pahalı bir yakıt olduğu ve sürümden kazanıldığı. Bunu birim fiyata bakarak LPG'den pahalı olmasından çıkarttınız herhalde. Fakat tüketim olarak LPG'nin dizele göre iki misli daha fazla tüketildiğini unutmuşsunuz sanırım. Ayda 15.000 km yapmayacaksan mantıklı değil diyorsunuz ama ne dediğinizi bilmiyorsunuz sanırım( ayda 15.000 yılda 180.000 km yapar ), yılda 50.000 km civarı yol yapıldığında dizel fazlasıyla mantıklıdır. Ben ayda 5.000 - 8.000 km arası yapıyorum, daha mantıklı olamazdı.
    Dizel sevmiyor olabilirsiniz fakat böyle hiçbir tutar yanı olmayan yorumlar yaparak konuyu bilmeyip buradan birşeyler öğrenmeye gelenleri yanıltırsınız.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 9 Kasım 2009; 17:49:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firsttrue

    "Yazdıklarınız çok su tutmuyor ne yazık ki, ama herkesin kendi fikrine sahip olabilme ve bunu gösterebilme hakkı vardır... "

    Yani o kadar yorumu yazdıktan sonra finali böyle yapmak hakikaten enteresan. Bende şöyle söyleyeyim o zaman, yaklaşık 5 yıldır sürekli dizel araç kullanan biri olarak söyleyebilirim ki, dizel hakkında söyledikleriniz çok su tutmuyor. Artık dizel bakım maliyeti benzinlinin iki katı değil, o eskidendi. 2 ayda bir bakıma giren biri olarak çok rahatlıkla söyleyebilirim bunu. Fakat en komiği dizelin pahalı bir yakıt olduğu ve sürümden kazanıldığı. Bunu birim fiyata bakarak LPG'den pahalı olmasından çıkarttınız herhalde. Fakat tüketim olarak LPG'nin dizele göre iki misli daha fazla tüketildiğini unutmuşsunuz sanırım. Ayda 15.000 km yapmayacaksan mantıklı değil diyorsunuz ama ne dediğinizi bilmiyorsunuz sanırım( ayda 15.000 yılda 180.000 km yapar ), yılda 50.000 km civarı yol yapıldığında dizel fazlasıyla mantıklıdır. Ben ayda 5.000 - 8.000 km arası yapıyorum, daha mantıklı olamazdı.
    Dizel sevmiyor olabilirsiniz fakat böyle hiçbir tutar yanı olmayan yorumlar yaparak konuyu bilmeyip buradan birşeyler öğrenmeye gelenleri yanıltırsınız.

    Saygılarımla.


    Benim yorumumda -zaten adı üzerinde benim yorumum- haklı olduğunuz yer evet bitirişi sert yaptım ama o da Burak arkadaş ile geçmişte bazı atışmalarımız olmuştur ondandır.
    Su tutmuyor terimi Amerika'da hukukta bolca kullanılan bir terimdir ve 7 yıl orada yaşamın verdiği alışkanlıklarla yazılmış bir satır olmuş aslında.
    Benim dediğim aslında şu iyidir bu iyidir demek değil, dizel yılda belli bir km yoldan sonra ekonomik olur. Az km yaparsan amorti edemezsin, doğru mudur?

    Çoğu yazılan Burak arkadaşın yazdıklarına cevaptı ama yanlış derseniz ben üzerime alınmam ve silerim, herkes öyle yapsa zaten dünya ne güzel bir yer olur değil mi?
    Valla anlık dizel servis ücretlerini takip etmiyorum ve etmemde ama benzinden pahalı olduğunu biliyorum ve arıza yaptımı daha külfetli sonuçta. 15000 değildir 10000 dir zaten öyle yazdım.
    Yanlış bir bilgi yok bence, biliyorum LPG iki hatta daha fazla yakar ama ucuz. Sonuçta dizel benim gibi yılda 15000 en fazla 20000 km yapan adama göre değil, şirket arabası olduğu için artık şehir içi de kullanmıyorum. Benim için uygun değil, yılda 50000 60000 yapmazsan çoğu markada kurtarmaz. Arabasını iş için kullanmayan az kişi yılda aracıyla 50000 60000 görüyor, hele Istanbul trafiğinde 20 km için 2 saat trafiktesin ama gittiğin 20 km git 20 km gel ve dur kalk.

    Ben yapıcı eleştiriyi çok severim ve gocunmam. Biri bana birşey desin Allah razı olsun birşey öğrendim derim. Fakat şuçlayıcı ve yıkıcı eleştiri, adı üzerinde bir amaç gütmez ve gereksiz tartışma çıkarır, buna da karşıyım

    Sizden de Allah razı olsun




  • Herkes böyle yaklaşsa eleştirilere hiç problem olmaz zaten. Açıklama için de teşekkür ederim ayrıca.

    Saygılarımla.
  • quote:

    Yanlış bir bilgi yok bence, biliyorum LPG iki hatta daha fazla yakar ama ucuz


    Hocam yanlış bilgi falan yok herşey net.

    LPG'li araç ile ile dizel aracın km başına yakıt maliyeti aynıdır. (Aynı modelin)

    Dizel yakıtın ülkemizdeki özelikle depolardaki aşırı kirlilikten dolayı enjektörü bozma olayı ülkemizde sıkça yaşanmaktadır.

    Zaten teknoloji olarak da dizel motor ömrü benzinliden düşüktür, dizel sesli ve titreşimli çalışır.

    LPG, benzine göre daha motorsever bir yakıttır ömrü uzatır.

    Kaynak: Bugüne kadar okuduğum tüm bilimsel makaleler. Yani kulaktan dolma bilgiler değil ya da kendi sahipliğim sonunda savunduğum gerçek olmayan inandıklarım değil. Benim aracım da benzinli ama kalkıp benzini savunmuyorum.




  • Her üç yakıtı da kullandım, şu şekilde ifade edeyim,

    LPG motor ömrünü uzatmaz aksine kısaltır, sağlıklı otomobil kaynaklarına bir kez daha bakmanızı tavsiye ederim. Sıralı sistem yeni teknoloji ürünlerin çıkmasının sebebi sadece performansı arttırmak değil, motora verdiği zararı da azaltmaktır. Bu nedenle sistem sürekli olarak benzin - LPG arasında git gel yaparak yanma odasının kurumasını ve dolayısıyla aşınmasını engeller. Eskiden Türk usulü yağdanlıklar yapılır motora yağ takviyesi yapılırdı aynı amaçla.

    Dizel kalitesinin ülkemizde halen kötü olduğu gerçek buna sözüm yok fakat LPG kalitesi de gelişmiş ülkeler seviyesinde değil. Bununla beraber yakıttan kaynaklı dizel problemi ( istasyonun ürüne kattığı solventlerden bahsetmiyorum ) olayı gittikçe azalmakta.

    Son olarak şunu söylemek isterim, amacım LPG kötü dizel iyi demek değil. İkisinin de avantajları ve dezavantajları var. Sadece bunun daha net anlaşılması için yorumlarda bulunuyorum. Kimseye senin yazdığın yanlış demek değil amacım.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 10 Kasım 2009; 12:37:38 >




  • quote:

    LPG motor ömrünü uzatmaz aksine kısaltır, sağlıklı otomobil kaynaklarına bir kez daha bakmanızı tavsiye ederim.


    Kesinlikle uzatır, bilinen insanların aklında oluşan çekincelerden oluşmuş bir önyargıdır kısalttığı hatta kurum yaptığı ki aksine LPG'de kurum çok azdır benzine göre.

    Benzin motorda yağlama falan yapmaz, onun yerine karter vardır bu motorlarda, mobiletler sadece yağlı benzin kullanır ki yağlamayı da benzinden yaparlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harika1 -- 10 Kasım 2009; 13:36:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harika1

    quote:

    LPG motor ömrünü uzatmaz aksine kısaltır, sağlıklı otomobil kaynaklarına bir kez daha bakmanızı tavsiye ederim.


    Kesinlikle uzatır, bilinen insanların aklında oluşan çekincelerden oluşmuş bir önyargıdır kısalttığı hatta kurum yaptığı ki aksine LPG'de kurum çok azdır benzine göre.

    Benzin motorda yağlama falan yapmaz, onun yerine karter vardır bu motorlarda, mobiletler sadece yağlı benzin kullanır ki yağlamayı da benzinden yaparlar.


    Cevap değil sadece kendi yazdığım için düzeltme,

    LPG kurum yapmaz, zaten yorumumda yapar demedim.

    Benzin motorda yağlama yapmaz, zaten yorumumda yapar demedim ( zamanında bu amaçla yani yanma odası kurumasın diye yağ kullanılırdı dedim). Ayrıca yağlama falan yapmaz şeklinde bir tarzı kabul etmiyorum. Farklı bir görüş ortaya koyabilirsiniz ama benim yanlış olduğunu düşündüğünüz yorumumu bu şekilde aşağılama hakkınız yoktur. Yaşınız LPG'lere yağdanlık yapıldığı döneme yetmiyor olabilir, bu nedenle yorumunuza dikkat etmenizi öneririm.

    Yaptığım yorumlar gayet açık ve nettir, savunma amaçlı farklı noktalara çekmemenizi rica ederim.

    Saygılarımla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi firsttrue -- 10 Kasım 2009; 15:48:42 >




  • Merhaba

    Ben kafama takılan iki soru,
    Birincisi Cruze Lpg takıldığı zaman bu 113 Hp için konuşuyorum. Bobin yakma (patlatma) sorunu orta çıktıgı soyleniyor. Ama bu bobin yakma sorunu nedir? Hangi parça sorun yaratıyor ve değişiyor bu biz kullanıcılara maliyeti nedir konusunda bir bilgisi olan varsa lütfen yazsın. BRC sayfasındaki forumu baktım bu soruyu onlara da yonetmişler arkadaşlar bu soruya net bir cevap vermemişler soruyu savuşturmuşlar biraz.

    İkinci sorum Cruze, Landeronza Omega veya BRC My-07 hangisinin
    takılmasını oneririrsiniz . Hangisi daha iyi uygun sizce

    Şimdiden sormuş olduğun sorulara iyi kotu cevap yazan tüm arkadaşlara tşkederim.

    Tuem
  • quote:

    İkinci sorum Cruze, Landeronza Omega veya BRC My-07 hangisinin
    takılmasını oneririrsiniz . Hangisi daha iyi uygun sizce


    Landi Omega bence, doğalgaza da uyumlu. Bu tip motorlara GM hep Landi takıyor, biraz değişik opel motorları da bu şekilde garantili Landi Renzo ile çalışıyor.

    Bobin yakma olayını duymadım yalnız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: borntobedeep

    Selamlar, geçtiğimiz hafta Cruze almak için Ankara Reis Bayi'sine gittim. İsteklerim şu şekıldeydı ;
    - Cruze Ls
    - Tüp (landi rezzo)
    - Metalik renk
    - 17" jantlar
    Kısa bir pazarlıkla 35.750 TL ye düştüler.
    Şimdi merak ediyorum daha da düşerlermiydi? Verdikleri fiyat nasıl?
    Cruze sahipleri ve almayı planlayan arkadaşların fiyat ve aklıma gelmeyen ama önemli olabilecek başka konularda düşüncelerini yazmalarını rica ediyorum.
    İyi akşamlar
    Hakan

    Tüp takılma ruhsata işleme ve garanti kapsamı dahilmi fiyata?
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.