Şimdi Ara

&& CHEVROLET AVEO FAN CLUB && (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.124
Cevap
23
Favori
220.436
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burak DEMİRAL

    Yok beyfendi takılıyor. Sadece Acotech motorlara takılmıyor. Beyfendinin sanırım benim aracımdan yani Opel motor değil...



    Burat beyin de dediği gibi, ben aldığım zaman takıp verdiler, motorun ne olduğunu açıkcası bilmiyorum, yani Burak bey kadar bu işlere meraklı ve bilgili değilim, sadece gazını doldurup gaza basıyorum malesef...

    Burak bey senin dediğin o devir saati olayı yani aracı zorlamama, şimdi bana da araç açılsın hantal alıştırma dedikleri için ben aracı mümkün olduğu kadar zorluyorum, yani sakin kullanmıyorum, özellikle rampalarda çok zorluyorum, tabi yakıt bundan dolayı da fark eder ama ne bilim bu son zamlardan sonra 1720'ye aldığım 50 TL'lik gaz ile 208 km yapmış olmak beni üzdü, çünkü çok gerçekten çok, sizin bahsetmiş olduğunuz o zorlama olayına biraz daha dikkat edecem, ama yinede içimde bi kurt var, acaba bi götürsemmi bilmiyorum ki, yani bu 1500 km'ye kadar normal denilmesi bu kadarı da normal mi ki ?




  • Birde ben aracı alırken kartel korumayı hediye olarak takacaklarını söylediler, geçenlerde arabayı yıkıyorum arkadaşlarla, dedim bu kartel koruma dedikleri nerde oluyor, altına motor bölümünün altına yani baktık hiç birşey yok, yani ya takmadılar, ya biz göremedik, anlamadım, servise gidince olmassa onu da bi sorayım... Bu kartel koruma gözle gözüken birşeydir heralde yani değil mi ?

    Birde Burak bey, bu boya koruma hakkında bilginiz varmı? Yaptırmanın avantajları neler? ve ne zamana kadar yapılmalı, şimdi 6 aylık araca yaptırılır mı, ne gibi faydaları oluyor ?
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KeMaTi -- 6 Ağustos 2009; 3:26:34 >
  • Kemati bey,

    İlk olarak benim tavsiyem, güzergahınıza yakın bir uygun Gaz satıcısı bulun. Milangaz, ipragaz bunlar rekabet amacıyla hem ucuz satarlar gazı hem de temizdirler. Tabi ki satıcıdan satıcıya değişiyor. Sizinde arayıp bulmanız lazım. Açıkcası körü körüne Aygaz'a bağlı olmak bence ekonomik değil. Katkısız alıyorsanız gazı hele hiç değil. Katkılı Gazlar motoru bir dereceye kadar temizliyor, fazla verdiğiniz para boşa gitmiyor ama iş ekonomi olunca ve arabayı çok kullanıyorsanız, zaten buna gerek te yok.

    Kullanışla ilgili olarak şunu hemen ileteyim size.Araçlar Avrupaya ihraç edilen araçlar olduğu için, Avrupa standartlarında geliyor. Onların yakıt standartlarında yani. İşte bu noktada alacağınız benzine özellikle dikkat etmelisiniz. En ufak pis bir benzin aracın Valvelerini tıkıyor ve başınız ağrımaya başlıyor. İşte bu noktada çözümlerden biride birazcık devirli kullanmak. Belki size servisiniz bunu bildiği için böyle söylemiştir. Benim servis şefimde mesela böyle kullanır. Ben kitapcıkta devirsiz kullanın yazıyor ama Gültekin abi sen 6 bine vuruyorsun diye kızıyorum arada. Oda o kitapcıklar Türkiye için basılmamış diyor ve bir dereceye kadar haklı.

    Devirli kullanımla ilgili olarak size son sözüm, ya da tavsiyem diyeyim, araç benzindeyken devirli kullanın, ilk kalkışta özellikle, 4-5bin devire vursun araç. Benzin şöyle bir dolsun motora, ve çok cabuk cıksın motordan. Ama gaza geçtiğinizde 3 bin deviri aşmamaya çalışın. Rampalarda araba doluysa ve klima açıksa 4 bin e ister istemez çıkıyorsunuz. Bu önemli değil.

    Diğer sorularınıza gelince...

    Bence kartel koruyucu Türk yollarında bir arabanın en önemli parcasıdır. Çünkü yollarımız ne yazık ki çok bozuk. Yaptığınız bir hata, ya da görmediğiniz bir çukur size çok pahalıya mal olabilir. Kartel koruyucu şudur:

    Motorun pistonlarının bulunduğu ve patlamanın gerçekleştiği iç kısım, araç motor kısmında aşağı doğu gider. Kartel koruyucu dediğimiz demir lefha, aracın motor kısmının aşağısına monte edilir. Bir nevi, alt kaput görevi görür. Böylece bir carpma anında motoru korur, delinmeyi önler ve aracın pert olmasını engellersiniz.
    Hemen kısa bir örnek vereyim, Arkadaşımda VW Golf marka araç vardı. Birgün beraberken, yokuşta ucu sivri bir kayayı görmedi ve vurdu. İlk başta önemsemedik. Ama ben aracın sesini dinlemeyi sevdiğim için önemsedim. Durdurdum arkadaşımı, ve yağ akıtmaya başlamış bile. Motor delinmiş. Eğerki o vaziyette gitseydik motor gidecekti.

    Size tavsiyem, şuanda bu yazıyı okur okumaz, aracınızın kaputunu açın. Sağ motor yanı alt kısma bakın. Akünün önü oluyor. Altta eğer ki parkettiğiniz zemini görüyorsanız kartel koruyucunuz yoktur. Eğer demir bir levha görüyorsanız takılmıştır. Yine göremediniz. Aracınızın tam önüne gelin. 2 Farın ortasından eğilin ve aşağıdan motora bakın. Bir demir levha görmüyorsanız o zaman bence hemen servisinize gidin, takılsın.

    Boya koruma hakkında çok fazla spekülasyon var aslında. Normalde resmi olarak yasak diye söylendi bana. Yasaklanmış. Sanırım Cevre ile alakalı... Ama bununla ilgili çok fazla idda var. neyse bunları geçelim, sağolsunlar aracım geldikten sonra hemen yaptırmış aldığım satıcım. Faydası boyanın aşınmasını engelleme, sürekli bir ıslak görünüm kazandırma, araçta bulunabilecek ufak cizikleri engelleme, kimyasallar içeren maddelerin aracın boyasına zarar vermesini engelleme( Kuş pisliği gibi) gibi birçok faydası vardır. Güneşin zararlı ışılarından da araçınızı korur.

    Boya koruma işlemi 2 aşamalı yapılır. Eğer araç sıfırsa ilk aşama yani ufak ciziklerin kapatılması aşaması uygulanmaz. Bu yüzden yeni araçlarda uygulama daha kolaydır. Sizin aracınız 6 aylık, tabi ki uygulayabilirsiniz. Servisiniz ve ya güvendiğiniz bir garajda attırmanızı tavsiye ederim. Ondan sonraki korumanın ömrünü uzatma ile ilgili verilen bilgilere harfi harfiyen uyarsanız, benim tabirimle Gelin arabası gibi bir araca sahip olursunuz.

    Saygılarımla...




  • Merhaba arkadaşlar,aracım 13000 km de oldukça memmunum , direksiyona alışmak zor oldu başka kullanan arkadaşlarım abi bu nedir hidrolik değil mi diye soruyorlar gerçekten hantal direksiyon.Ben michelin lastik almak istiyorum.Şu an araçta 185/55/15 V91 lastikler var.195/65/15 V lastikler sizce nasıl olut.Lastik testinde 185/55/15 V91 -200 km hız ve 195/65/15 V -184 km verisi var.16 km lik bir hız kaybı var ama sorun değil merakım boyutlar olarak bir sorun yaşatır mı lastikten hiç anlamam.Bu arada farlar bende de yanıyor bu satndart bir durum.Tşk ler.
    Murat



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metallord -- 6 Ağustos 2009; 15:39:55 >
  • Lastik konusuyla fazla bir ilgim yok. Ancak şunu söyleyeyim aracın orjinal boyutlu lastiklerini değiştirmenizi pek tavsiye etmiyorum. Çünkü o boyut lastiklerle testlere giriyor araç, denge o lastiklerle ölçülüyor. Boyut değişikliği yaparsanız, dengesizlik yaşabilirsiniz...
    Ancak şunu belirteyim, aracın orjinal lastikleri ne yazık ki beş para etmez. Bende bekliyorum şuanda. Biraz daha aşınsın, sizin ki gibi güzel Ekonomik Michelin taktıracağım. Ekonomi lastiklerini çok övüryorlar. Gerçekten bir yakıt tüketiminde azalma oluyormuş. Hem de biraz yol tutuşa ihtiyacım var, Ekonomi lastikleri tatmin ediciymiş. Dediğiniz gibi hızda bir azalma olabilir, ama güvenlik ve ekonomiye 10-20 km vermeye hazırım.

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak DEMİRAL -- 6 Ağustos 2009; 18:10:56 >
  • Burat bey verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim, kartel korumaya ilk fırsatta bakayım, yakıt konusunda da umarım benim araçta birgün sizinki gibi kilometrede 100 kuruş yakar, zira şu anki yakıtı dediğim gibi 220-250 arası, inşallah oda zamanla oturur...
    Tekrar teşekkür ederim...
  • Bence sizinle yaktığımız gazlar olarak çok fazla bir fark yok. Fark, siz pahalı gaz alıyorsunuz sanırım, ben ise ucuz...
    Dün gördüm, yine benzine zam gelmiş. Artık LPG ile arasındaki fark 2 katı geçti. OPEC Varil fiyatlarına bakarsanız 80 Dolara vurmak üzere. Ki 2-3 yıl içinde 100 dolar beklentisi varmış. Artık ben benzinli araç sahibi olan kişilere Allah sabır versin diyorum...
  • Geçen gün MOGAZ almıştım 50 TL'lik, 248 km yol yaptı, yarısı şehir içi yarısı şehir dışı, ben bu gazları bi değiştire değiştire deneyeyim anlaşılan ,çünkü aynı yolları AYGAZ 200 küsür km yapmıştı..
  • Merhaba arkadaşlar,
    aranıza yeni katıldım temmuz ayının sonunda sıfır olarak bende bir chevrolet aveo sedan 1.4 SE modeli aldım şimdilik bir problem yok...
    Bir chevroletci olarak beni de aranıza alırmısınız??
    Saygılar...
  • Estafurullah. Aramıza girme gibi birşey yok. Chevrolet aracınız olmasa bile, zaman ayırırsanız, soru sorarsanız seve seve yardımcı olurum.

    Bu arada aracınız hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • Teşekkür ederim allah razı olsun. şimdilik arç 800 km.de bi sıkıntım yok ama sanki 1.4 motora göre çok yakıyo gibi geldi bana
  • Değerleri vermemişsiniz. Bu yüzden bir kıyaslama yapmak zor. Ancak söylediğinizden ben aracınızın LPG siz olduğunu anlıyorum. Bence ilk iş olarak LPG taktırın. Yoksa bu dönemde Benzinle uğraşılacak gibi değil.

    Saygılarımla...
  • ARKADAŞLAR BİR ŞEYİ KAFAM ALMIYOR AVEOLARDA FİYAT İYİ DONANIM İYİ MALZEME KALİTESİ FİYATA GÖRE İYİ PEKİ NİYE BU ARABAYI HALA KÖTÜLÜYORLAR
  • İnanın, konuşanların çoğu, aracı kullanmamışlardır bile.

    Eleştirmek çok kolaydır. Fiyatı ucuz görürsünüz, hemen "Ucuz etin yahnisi ekşi olur" dersiniz.
    Euroncap testlerinde araç 1.5 yıldız almıştır. Hemen "Döküntü" denir. Ama bilinmez, o testler iyi okunmaz, o testlerdeki aracın Türkiyede satılan model donanımından farklı olduğuna bakılmaz.
    Satış rakamlarına bakılır, çok fazla satmamıştır Chevrolet bir FİAT kadar, hemen o araba işe yaramaz denir.

    Demek istediğim, eleştiririz herşeyi. Ancak bazı sabit konularda kişilerin söyledikleri doğrudur. Mesela parça konusu, fabrikası olmadığı için Chevrolet'in parca için beklersiniz. Araç tüplü olduğu için motorla ilgisi olmayan tüpten kaynaklı sorunlarda bile araçı eleştiririz. Chevrolet satıçıları, servisleri daha uzmanlaşmadığı için birçok yanlış anlamadan ya da müşteriyi anlayamadan sorunlar yaşanır.

    Sonuç olarak, yapılan eleştirilerin çoğu sacma, kalanlar ise bu sabit konularda yapılır.

    Aveo, Chevrolet'in Türkiye'de yükselişini temsil eden ilk araçtır. Bu yüzden bu yukarda saydığım genel eleştirilerin çoğuna maruz kalmıştır.

    Saygılarımla...




  • Merhabalar, Aveo Sedan 1.2 ABS 2 AB LPG'li, ortalama olarak 0,140 TL yakıt tüketiyorum km'de şehiriçi. Aracım 3.500 km'de.
    Şu anda bir seyahatteyim, yaklaşık 20 gün aracımı kullanamayacağım, park edip geldim. Umarım döndüğümde akü ile ilgili bir sorun yaşamam. Merakla dönüşü bekliyorum, kumandaya basınca açmazsa kapıları yandık.
    Merak ettiğim birçok şeyden şu anda aklıma gelen bir soruyu herkese sormak istiyorum. Yanıt alabilirsem mutlu olacağım; Aracımıza bindikten sonra otomatik olarak kapıları nasıl kilitleyebiliriz. Yani dışarıdan birileri açmasın. (Aracım uzaktan kumandalı, kumandadan kapatıp kitleyince bir müddet sonra alarm ötüyor) Bunun bir yolu var mı?
    Cevap verecek olan veya olanlar için şimdiden teşekkür ederim.




  • Merhabalar,

    Aracınızda merkezi kilit sistemi vardır. Çalıştırdıktan sonra, sol kolunuzu geri dogru götürün. Dirseğinizi kullanarak, kapınızdaki kilit pimine dokunun. Yani normal kapınızı kilitler gibi kilit pimini aşağı indirin. Bütün kapıların kilitlendiğini göreceksiniz.

    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burak DEMİRAL -- 20 Ağustos 2009; 23:34:22 >
  • Arkadaşlar 2008 yılı Agustos ayında Aveo Sedan 1.4 sx aldım. Aracıma fabrikasyon olarak BRC marka lpg takıldı

    Kontagı açınca farlarım otomatik yanmıyor Farlar açıkken kontagı kapatınca Parklara geçiyor sürücü kapısını açıncada parklarda sönüyor parklar sürekli açık kalsın istiyorsam parkları kapatıp tekrar açıyorum böylece kapının açılıp kapanmasını ciddiye almıyor. onun haricinde aracımda tek bi sorun yaşadım ofa frene bastıgımda sarsıntı yapıyordu ön fren disklerinin egik oldugunu düşünüyordum serviste aynı teşhisi koydu ve fren disklerini torno'dan geçirmek istediler. zaten ince olan disklerde bu işlemi kabul etmedim ve disklerim 1ay sonra degişti... ama bu yaz yine aynı sarsıntı başladı henüz servise götürmedim. aracın performansı lpg'de ve benzinde hemen hemen aynı ama düşük devirlerde hiçte yeterli degil 1yıldır aracı kullanan biri olarak soracagınız sorulara yardımcı olabilirim.




  • Herkese merhaba... 2008 temmuzda aldım yeni kasa aveo hb 1.2 se lpg;12000 de aracım. Aracımda en büyük sıkıntım performans hele rampalarda bayılıp bayılıp gidiyor,80 model toroslar bile rampada nal toplatıyor...Aracın ağırlığı çok fazla 1175 kğ lpg tankını değiştirdim 1190 olmuştur. Bu ağırlık B segmentinde hiçbir araçta yok,ortalama bir C segmenti ağırlığı...
    Benim gibi ÇOK bariz performans sıkıntısı yaşayan var mı?
    2 yılda 4 araç değiştirmiş,kredilerden canı yanmış ve müthiş zararlar etmiş biri olmasam anında bu araçtan kurtulmak isterim...Sadece yakışıklı olması yetmiyor çünkü !!!!!!
  • 1.2 araçların temel sıkıntısı bu bence. Chevroletin Türkiye'de yükselen ilk markası olan Aveo'nun diplere vurmasının sebebide bence bu. Ağırlık, kasa olarak Aveo araçlarının en ideal motoru bence 1.4 Benim aracım 1.4 Sedan. Ve çekiş sorununu hiç yaşamadım. Dik yokuşlarda sadece Otomatik olduğu için Hold ile vitestte tuttuğum zamanlar oldu ama bütün otomatiklerde bu oluyor zaten.

    Tavsiyem, hemen aracınızı satmayı düşünmeyin. Birazcık sert kulanın, bu elbette yakıt tüketimini etkileyecektir. Garantisi bittikten sonra birkaç sistemde Hp arttırıcı yapabilirsiniz. Chip Tuning falan demiyorum...
    Şuan için, yol tutuşu adına birşeyler yapabilirsiniz. Yol tutuşu artarsa sizin arabaya güveniniz artar, daha sıkı kullanabilirsiniz. Mesela ilk tavsiyem araç 2 yaşına geldikten sonra performans Lastikleri takabilirsiniz. Arabayı orjinal yaylarla alcaltabilrisiniz. Yol tutuşunu arttırır bu bahsettiklerim.

    Saygılarımla...




  • 1.4 Aveo Sedan Çok Yakıyor..Bu Dertten Yakınan Tüp Taktıracak Arkadaşlar Varmı ?
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.