Şimdi Ara

CHERY ACTECO NASILDIR-ÖZELLİKLE KULLANANLARDAN YORUM LTF? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
94
Cevap
1
Favori
58.040
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    cherynin 5 yıldız almasını bekleyen biri değilim..
    Ancak gündelik hayatta bindiğimiz araçların bir çoğunun cheryden çok daha güvenli olduğuna inanmıyorum..
    Sıfır veya bol donanımlı yeni bir araca binmek isteyen birçok arkadaş için chery belki de iyi bir alternatif..

    bu fiyatlar çerçevesinde sıfırı alınabilecek daha güvenli araçlar önerebilir misiniz?


    Kampanyalı olarak Chery Alia 24bin Tl, Chery Tiggo 34bin Tl'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

    Bu fiyatlara alacağınız bir sürü sıfır araba var ve hepsi(belki Fiat Palio hariç) hem aktif hem de pasif güvenlik donanımlarıyla Chery'den daha güvenlidir, tek tek yazmama gerek yok.




  • günlerdir cherylere taktım.. gerçekten merak ettim ve ediyorum kalite ve güvenliğini...
    Çinde malum ucuz işgücü ve toplu üretimin sağladığı ucuzluk, çin arabalarına direk yansıyacaktır, bu güvensizlik-kalitesizliği göstermez..
    Zaten rakip firmaların sattığı clio-albea fiyatlarına adamların sattığı aracı kıyaslayınca, rakip firmaların bu noktalardan saldıracağı kesin birşey...

    İnanmak istemediğim güvensizliğe dair birşeyler buldum, kafam karıştı, birlikte anlamaya çalışalım..
    İnsan hayatı herşeyden değerli olduğuna göre işi gurur meselesi yapmadan birlikte anlamaya çalışalım ve gerekirse chery ve mermerleri euro ncupa zorlayalım..

    1)Çoğumuzun sahte mi gerçek mi olduğunu anlayamadığımız tigo testi
    "Commissioned by the Russian car magazine Vnedorozhnik, done by the FSUE NICIAMT passive safety laboratory. Car was numbered 832. The estimated rating was one star (2.8 point out of 16)." olarak yani rusyadaki testi yapan yer 1 yıldız seviyesi tespit etmiş... (http://www.chinesecars.net/index.php?page=57)

    2)http://www.chinacarforums.com/forum/showthread.php?t=855&page=9 daki vatandaşlar da
    http://translate.google.com/translate?hl=es&sl=it&tl=en&u=http://www.sicurauto.it/crashtest/speciali/dr5_crashtest.php linkini vermişler.. bahsedilen aynı testte sürücünün öldüğü söyleniyor...

    -Bunların doğru çıkmasını gerçekten istemiyorum, ama doğru olup olmadığını bu aracı almayı düşünen biri olarak anlamak istiyorum! Avrupalı oto firmaları elbette önünü kesmeyi isteyebilir çin tehdidinin...

    Saygılarımla,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    günlerdir cherylere taktım.. gerçekten merak ettim ve ediyorum kalite ve güvenliğini...


    bir bayiye gidin ve kaliteyi(!) görün... gidin bakın,test sürüşü yapın ve görün...
    0 araçlarda sıfır araç araç kokusu olur... bunlarda acayip bir koku var, sanki siyah alışveriş torba kokusu gibi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hightech33 -- 25 Aralık 2009; 6:09:07 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_of_fortune

    quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    günlerdir cherylere taktım.. gerçekten merak ettim ve ediyorum kalite ve güvenliğini...


    bir bayiye gidin ve kaliteyi(!) görün... gidin bakın,test sürüşü yapın ve görün...
    0 araçlarda sıfır araç araç kokusu olur... bunlarda acayip bir koku var, sanki siyah alışveriş torba kokusu gibi...


    O koku adi plastik kokusu. Bir arkadaşım sıfır Geely aldı, 1 ay camlar açık gezdi bu koku yüzünden .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ergungur

    günlerdir cherylere taktım.. gerçekten merak ettim ve ediyorum kalite ve güvenliğini.....



    Arkadaşım sende herkez gibi alacağın bir malın kalitesini merak edersin ve araştırır, öğrendiklerine göre alır yada almazsın. işin doğrusu da bu dur zaten.
    Ben 26eylül2008'den beri CHERY TIGGO kullanıyorum. aracımı almadan önce çin markaları hakkında bilgi sahibi olmayı bırakın çini 1 milyoncu dükkanlar var ya oradan tanırdım. CHERY'ler dikkatimi çekti, hem ankaradaki servise gidip gelerek hem internetten araştırdıklarımla karar verip aldım. İnternete bakarsan CHERY kötü alınmaz çinli iyi mal yapmaz.... Ama şu da varki çinde şuan güvenerek alınan neredeyse tüm markaların fabrika bacalarından dumanlar yükselmekte. Yani durum şu 10 yıla kalmaz alacağınız her üründe bir çinli işçinin, teknisyenin yada mühendisin daha önce eli değmiş olacak.
    Bu adamları karalamak yada kötülemek onları yok saymak bu durumu değiştirmeyecek. Yazdığın gibi adamların işçilik ve hammadde malıyetleri bizim 5'te 2 miz. buda 100 birimlik üretim maliyetinde adamların zaten 60% kar edeceklerini gösterir.

    Gelelim CHERY'ye;

    Aracın artılarının yanında evet eksileriylede göz önünde. Benim için mükemmele yakın yol tutuşunu yada fren mesafesini sen beğenmeyebilirsin. Bana uygun gelen plastik yapısını, koltukların oturumunu sen beğenmek bir yana nefret edebilirsin. Bu durumda kararı ancak çok yakından bakarak ve test sürüşüyle vermelisin. Bir kez değil hemde bir kaç kez test etmelisin. Ben servise tam 10 gün gittim. Bakım yapılan araçları inceledim, 3 test sürüşünden sonra aldım.
    Malzeme kalitesi için şunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki; 21560 km yol yaptım ve tek masrafım periyodik bakımlarıydı. Hatta ilk aldığımda su seviyesi ne ise hala aynı.

    Güvenlik konusunda ise iki kazamı örnek verebilirim; ilk olay geçen kış şubat ayında ivedik organizeden dönerken (gaz ayarı yaptırmıştım) kavşakta mercedes önüme fırladı. Frenledim ama sol arka tekerimi kurtaramadım. Mercedeste tampon düştü, serviste incelettik sadece lastiğim yamulmuştu. İkincisi Ağustos ayında Amasradan dönerken Transit kamyonet gene soldan üzerime kırdı, sağ dikizi aracımın camında parçalandı, benim camda çizik bile yok. Dönüşte servise uğradım cama baksınlar diye serviste kazalı TIGGO vardı. İnceledim, araç 110 ile çelik bariyerlere giriyor, takla atıp yan yatarak sürükleniyor. Böyle bir durumda aracın normalde sağ tarafı darmadağın olmalı ama görmeniz gerekir, sapasağlam. İçerisinde 3 kişi burunları kanamadan çıkmışlar.

    Çok uzun yazdım ama bunlar benim TIGGO için yazabileceklerim. Evet eksileri yokmu çooooook, ama ben daha hiç birini yaşamadım.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zilog -- 25 Aralık 2009; 10:28:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zilog

    ........serviste kazalı TIGGO vardı. İnceledim, araç 110 ile çelik bariyerlere giriyor, takla atıp yan yatarak sürükleniyor. Böyle bir durumda aracın normalde sağ tarafı darmadağın olmalı ama görmeniz gerekir, sapasağlam......


    madem 110 la çelik bariyerlere giriyor, onun üzerine de yan yatıp sürükleniyor, ama sapasağlam çıkıyorsa bu araba,

    bu videolarda 65 km ile vurunca neden darmadağın oluyor? arada iki katına yakın sürat farkı var?

    hani şu youtube da sizin kendi ellerinizle gösterdiğiniz videolardan bahsediyorum..
  • Çelik bariyerle videodaki sabit duvarın direnci aynımı arkadaşım..... Bariyerde kayarak ilerleyebilirsin, duvara git koşarak bi vur kendini.... Nasıl tepkin oluyor gör. şimdi sakın işte bak kendi ağzınla söylüyorsun deme tarafsız her insan ikisi arasındaki farkı anlayabilir.....
  • 65 km ile 110 km arasındaki hız ne kadar farkında mısın sen
  • O araçla 110 km'ye kadar çıkmış deseniz tartışırım ama ya bırakın Allah aşkına yok 110'la bariyerlere girmiş yok çarptığı Mercedes yamulmuş ama Tiggo'daki tek hasar tekerde (tekeri de Chery üretseydi ona da bişey olmazdı ama işte başka markanın tekeri olduğundan hasar almış) bu kadar da olmaz artık. Yukarıda tonla yazı var test var şu var bu var elinizi vicdanınıza koyun biraz. O kadar insan bir ton şey söylüyor inanmayıp yok belge verin yok link verin diye yırtınıyorsunuz, herşey açık seçik ortaya konulduğunda ise hiçbişey olmamış gibi bir de üstüne akılalmaz şeyler söyleyerek övmeye devam ediyorsunuz.

    Chery marka HİÇBİR araç standartlar doğrultusunda yapılan HİÇBİR testte kabin içindeki herkesin CANLI çıktığı bir senaryo OLUŞTURAMAMIŞTIR. O paraya alınacak onlarca başka araç var. Araç alırken en önemli kıstas bardak tutacağı olup olmaması değil, o bardak tutacağına bardağı koyarken bir saniyeliğine dağılan dikkat sonucu olan kazadan sonra bir bardak daha kahve içebilmektir.

    X marka bir aracı 12.000 Liraya mal edip 24.000 Liraya satıyor, Chery 5.000 Liraya mal edip 24.000 Liraya satıyor, niye gidip de 5.000 Liralık araca 24.000 Lira vereyim gider 12.000 Liralık aracı alırım. Sonuçta benim ceminden çıkan para sabit, adam ne kadar az kar marjı koyarsa o kadar kaliteli ürün satın alırım. Çin ürünlerinin kalitelisi olduğu gibi kalitesizi de vardır. Avrupa ürünlerinden daha pahalıya satılan Çin ürünleri de vardır. Meseleyi sanki ırkçılık gibi Çin karşıtlığına getirmeye gerek yok. Mercedes çıkıp o standartlarda bir araba üretse Mercedes'e de karşı çıkılır. Burada sıkıntı Chery marka araçların o fiyatları haketmediği, güvenlik açısından konserveden farkı olmadığı.




  • aynı fiyata clio palio albea logan vs alacağıma cherry alırım daha iyi. Cherry'den daha güvenli olacağını sanmıyorum bu araçların.Hem cherry daha dolu. 1.6 110 beygir motor var. Daha performanslı Yıllardır zaten renault fiat bu uyduruk arabalarla türk halkını sömürdü zaten.
  • Zaten logan dediğin DACIA markasının 3 yıldızlısı. Ncap testindenhttp://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=a62db1b1-f5c9-4b8d-933c-88ff05caec18&sel=C7F386FD-8F98-4C67-B554-8C514BEEE20E son haline bir bakın.....




  • chery çin malı değilmi
  • Çin üretimi bu araçlar Euro Ncap testlerine katılmıyor bildiğimiz gibi.

    Çinde oluşturulmuş bir C-Ncap organizasyonu var ve burada test ediliyorlar.

    http://www.c-ncap.org/picen/enindex.htm

    Bana bu siteden yola çıkarak çarpışma testlerinin hangi prosedürlerle uygulandığını anlatabilecek kimse var mı?

    Hız kaç km, offset %kaçlık dilim içerisinde?
  • Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    aynı fiyata clio palio albea logan vs alacağıma cherry alırım daha iyi. Cherry'den daha güvenli olacağını sanmıyorum bu araçların.Hem cherry daha dolu. 1.6 110 beygir motor var. Daha performanslı Yıllardır zaten renault fiat bu uyduruk arabalarla türk halkını sömürdü zaten.



    Ne idüğü belirsiz, ne güvenlik testi, ne sağlamlığı belli olan bir arabaya 25000 tl istemek TÜRK halkını sömürmek olmuyor mu?

    Evet Tofaş veya Renault bu ülkenin kaymağını yıllarca yediler. Özellikle 1975 ve 1990 arası. Peki sorarım size o dönem bugünkü güvenlik donanımlarının hangisi vardı?

    Hangi arabada abs, esp vs vardı? Ncap standartları, tamamıyle hangi araçta karşılanıyordu? Bu standartlar geldi, renault, fiat gibi markalarda bu standartlara uymaya başladılar. Peki Chery daha yeni bu piyasaya girmişken, günümüz güvenlik standartlarıda ortadayken, bu standartlara ulaşmayı neden denemiyor?

    Neden Ncap'e girmekten kaçıyor? Peki 35 milyar gibi bir parayı chery'e vermek yerine, bilumum güvenlik donanımlarına sahip, ne olduğu belli c sınıfı bir ford, opel, vw alamazmıyız? Yada illa suv tarzı birşey arıyorsak bu mesele Daihatsu Terios olamaz mı? (Toyota menşeili). Hiç olmazsa ncap'ten 4 yıldızlı, arkasında Toyota var. Tiggo'da Amaç şekil mi ? Yakıt desen ortada, Performans desen yerlerde, arazi aracı desen değil, güvenlik desen sonuçlar belli. EEEE kim kimi sömürüyor?

    Biri mükemmele yakın yol tutuşu demiş. Yani fanatikliğin nirvanası bu olsa gerek. Bu arabada mükemmele yakın yol tutuşu var demek, daha önce heralde şahin yada broadway'den başka araç kullanmamak demek...

    Vereceğim linkte, 97-2009 arası renault clio modellerinin kasa kasa ncap sonuçları var. Hani oraya chery'den daha güvenli olacağımı sanmam demişsiniz ya.

    http://www.euroncap.com/tests/renault/clio.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?



    Arkadaşım bu linkteki araçların markası Chery değil ve ayrıca c-ncap bir adak üyesi ise aynı standartları kullanmak zorunda.... İki video arasındaki fark sence ne olabilir ? Hiç aklına çinlilerin hatalarını anlayıp ta bunu düzeltebilecekleri gelmiyormu ????? Bu videolar arasında yıl farkı yok diyorsan model farkına da yok diyemezsin. İlk video BS6 diye yazıyor ikincisi BS4 diyor....

    Bak arkadaşımız clio'nun ncap tarihçesini gösteren ne de güzel linki vermiş. CLIO piyasaya ilk çıktığı 97 yılında ancak 2* alabilirken şimdi 5* alıyor. Yani gelişmenin önünde durulmaz... Hatırlatırım Clio ilk çıktığından beri peynir ekmek gibi satılıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Little F.K


    Vereceğim linkte, 97-2009 arası renault clio modellerinin kasa kasa ncap sonuçları var. Hani oraya chery'den daha güvenli olacağımı sanmam demişsiniz ya.

    http://www.euroncap.com/tests/renault/clio.aspx






  • quote:

    Orijinalden alıntı: zilog

    quote:

    Orijinalden alıntı: helisel

    Sorgulamak istediğim şu;

    Bu brilliance bs6 ADAC testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=Mbe5ILICT4M&feature=related

    Buda C Ncap brilliance bs6 testi:

    http://www.youtube.com/watch?v=QQ9SHxPt8Fc&feature=related


    Arada nasıl bir hız farkı var ki, araç birinde hurdaya dönerken, diğerinde sapasağlam.
    Bu nasıl bir güvenlik standardıdır?



    Arkadaşım bu linkteki araçların markası Chery değil ve ayrıca c-ncap bir adak üyesi ise aynı standartları kullanmak zorunda.... İki video arasındaki fark sence ne olabilir ? Hiç aklına çinlilerin hatalarını anlayıp ta bunu düzeltebilecekleri gelmiyormu ????? Bu videolar arasında yıl farkı yok diyorsan model farkına da yok diyemezsin. İlk video BS6 diye yazıyor ikincisi BS4 diyor....

    Bak arkadaşımız clio'nun ncap tarihçesini gösteren ne de güzel linki vermiş. CLIO piyasaya ilk çıktığı 97 yılında ancak 2* alabilirken şimdi 5* alıyor. Yani gelişmenin önünde durulmaz... Hatırlatırım Clio ilk çıktığından beri peynir ekmek gibi satılıyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Little F.K


    Vereceğim linkte, 97-2009 arası renault clio modellerinin kasa kasa ncap sonuçları var. Hani oraya chery'den daha güvenli olacağımı sanmam demişsiniz ya.

    http://www.euroncap.com/tests/renault/clio.aspx





    İkinci videonun 24. saniyesinde bs6 nın da testi var.
    Buradan aradaki farkı gürebilirsiniz.

    Ayrıca C ncap'ın sitesine girip What's C-ncap linkine tıklarsanız sol sütundan şu sayfa ekrana geliyor;

    C-NCAP是将在市场上购买的新车型按照比我国现有强制性标准更严格和更全面的要求进行碰撞安全性能测试,评价结果按星级划分并公开发布,旨在给予消费者系统、客观的车辆信息,促进企业按照更高的安全标准开发和生产,从而有效减少道路交通事故的伤害及损失。C- NCAP要求对一种车型进行车辆速度50km/h与刚性固定壁障100%重叠率的正面碰撞、车辆速度56km/h对可变形壁障40%重叠率的正面偏置碰撞、可变形移动壁障速度50km/h与车辆的侧面碰撞等三种碰撞试验,根据试验数据计算各项试验得分和总分,由总分多少确定星级。评分规则非常细致严格,最高得分为51分,星级最低为1星级,最高为5+。

    中国汽车技术研究中心在深入研究和分析国外NCAP的基础上,结合我国的汽车标准法规、道路交通实际情况和车型特征,并进行广泛的国内外技术交流和实际试验确定了C-NCAP的试验和评分规则。与我国现有汽车正面和侧面碰撞的强制性国家标准相比,不仅增加了偏置正面碰撞试验,还在两种正面碰撞试验中在第二排座椅增加假人放置,以及更为细致严格的测试项目,技术要求也非常全面。C-NCAP对试验假人及传感器的标定、测试设备、试验环境条件、试验车辆状态调整和试验过程控制的规定都要比国家标准更为严谨和苛刻,与国际水平一致。今后,C-NCAP还将随着技术的发展进行完善。

    汽车企业普遍对C-NCAP的推出表示重视,认为对提高汽车安全性很有意义,也符合中国实际,肯定会成为企业产品开发的重要依据。C-NCAP在筹备过程中就已受到国外的关注,一些国外公司已经开始对应C-NCAP进行深入研究和试验,国外NCAP机构也对C-NCAP结合中国情况的试验和评分规程给予肯定。

    NCAP是最早在美国开展并已经在欧洲、日本等发达国家运行多年的新车评价规程,一般由政府或具有权威性的组织机构,按照比国家法规更严格的方法对在市场上销售的车型进行碰撞安全性能测试、评分和划分星级,向社会公开评价结果。由于这样的测试公开、严格、客观,为消费者所关心,也成为汽车企业产品开发的重要规范,对提高汽车安全性能作用显著。近年,更多国家(如澳大利亚、韩国、印度等)开始重视和建立本国的NCAP。严格的试验条件是保证评价结果客观准确的重要前提,因此,国外NCAP试验室普遍都具备高水平的测试设备和专业能力。但是,各国NCAP在组织实施方式、试验规程和评分方法上都有明显不同,这与各国在法规体系、道路交通事故统计和车辆状况等方面存在的差异密切相关。显然,盲目照搬国外做法来建立中国的NCAP是缺乏科学分析基础和不切实际的。

    中国汽车技术研究中心是目前国内唯一具有独立性的综合性汽车科研机构,是政府授权组织制订中国汽车标准法规和参与国际协调的核心技术机构,在国内外汽车业界有很高的知名度。汽研中心自1999年开始,累计已进行过多达1200多车次的实车碰撞试验,其中2006年上半年就近200车次。在进行过的试验中,正面(包括偏置方式)碰撞试验最多,达900多车次,侧面碰撞试验92车次,后碰试验65次,撞柱等其它类型碰撞试验110车次,在国内公认具有最为全面的汽车碰撞试验专业经验和技术,试验能力和条件在国际上也获得同行认可。

    C- NCAP对中国的消费者的确是一件幸事,更是推动我国汽车技术发展的一项创新。可以预见,今后每次C-NCAP的结果发布都将是对企业与产品的衡量和考验,成为促进企业提高产品安全性能的动力。C-NCAP的正式推出,也将使社会对汽车安全的关注达到新的高度,成为我国汽车评价的权威标志。





    Ben burada 64 km/h ibaresi göremiyorum.




  • Hocam çok doğru söyledin, teknoloji geliştikçe, standartlar geliştikçe a sınıfında e sınıfına kadar burun bükülen markalar dahi güvenlik standartlarını gelişen teknoloji çerçevesinde yükseltiyor.

    Clio 2 yıldızla başlamış, daha 2000 yılında 4 yıldız almış, 2005'te yeni kasayla 5 yıldızı almış. Anlatmak istediğim Chery Tiggo veya diğerleri 2008 model sonrası araçlar, bu zamanın güvenlik standartlarını neden karşılayamıyor. 1997'de standartlar çok fazla yüksek değildi, dolayısıyla o zamana göre clio onu alabilmiş.

    Peki 2008 standartlarına göre Chery ne almış?
  • o değilde millet biz ne zaman türk malı bir otomobil üretip ne zaman kendi malımıza sahip çıkıcaz merak ediyorum bundan yaklaşık 6 ay önce chery alia sahibi bir arkadaşın gazıyla 0 araç almak istediğim için ucuz olsun diye tüm çin malı araçları inceledim test sürüşüne çıktım tek kelimeyle söyliyim hepsi rezaletti zaten araçları kullandırmamak için ellerinden geleni yapıyolar zar zor ikna ederek kullandığım ve baktığım bazı araçların çoğunda imalat hatası vardı en sonunda bir bayide çalışan bir arkadaş maaşını alamamış heralde baya kızgın dı firmaya bana şu itirafta bulundu aklın varsa alma 2 yıl sonra yok pahasını satamıycaksın dedi uğraşma bunlarla bu paraya sağlam bişey al bin cevabını alınca arkama bile bakmadım o yüzden dünya ekonomisini az para ucuz işçilik ve kalitesiz mallarla yerle bir eden bi ülkenin yapacağından ne olur paranız çoksa zaten başka araçlar alırsınız azsada başınız derde sokmayın 2 el daha sağlam araçlara binmek daha iyi




  • ne hala savunuluyor merak ediyorum. clio bilmem kaç yılında 2 yıldız almışmışda oymuşda buymuş. bunları neden dayatıyorsunuz anlamadım. hani şu anki aracın fiyatı ile o zamanki clionun fiyatı aynı olsa amenna ama araç güncel araçlarla aynı fiyatta
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.