Bildirim
CGI Kalitesinde Oyunları Oynatacak Ekran Kartları Ne Kadar Uzağımızda? (2. sayfa)



Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: aterikasedi
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
Özet geçeyim bu dediğin denenmeye çalıştı 2007 de Cryengine motorlu Crysis ile,o zamanları hatırlarsan cevap bulmana yardımcı olur :)
ahah abartma istersen.Oyun zamanına göre çok güzel gözüküyordu kabul ama cgi ile alakası yoktu.O dönemde çıkan 8800gtx ile de 30fps üstü oynanıyordu.
Canım ben GTX 480 SLI ile zamanında o fps lerde idim herşey ultra da ne 8800gtx i :) konuyu açan arkadaşa fikir olur diye yazdım gerçekten saptırma olayı.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
quote:
Orijinalden alıntı: aterikasedi
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
Özet geçeyim bu dediğin denenmeye çalıştı 2007 de Cryengine motorlu Crysis ile,o zamanları hatırlarsan cevap bulmana yardımcı olur :)
ahah abartma istersen.Oyun zamanına göre çok güzel gözüküyordu kabul ama cgi ile alakası yoktu.O dönemde çıkan 8800gtx ile de 30fps üstü oynanıyordu.
Canım ben GTX 480 SLI ile zamanında o fps lerde idim herşey ultra da ne 8800gtx i :) konuyu açan arkadaşa fikir olur diye yazdım gerçekten saptırma olayı.
Konuyu ben açtım zateno zamanlar 1920x1080 çözünürlük yoktu.1024x768 oynuyordu herkes.8800 gtx de yanlış hatırlamıyorsam very highda aa kapalı 30 fps oynatıyordu oyunu.
-
cgi filan ben anlamam da oyunlardaki karakterleri ,sokakları şehirleri evleri vs elle çizeceklerine direk gerçek hayattan resmini çekip koysalar çok güzel olurdu. -
Gerçekçilik adına grafiğin yanında yüz animasyonları da çok önemli.Bugüne kadar gördüğüm en gerçekçi yüz animasyonları LA Noire'daydı.Kullanılan teknik muazzamdı.Bence grafikten önce bu yolda ilerlemeleri gerekiyor. -
quote:
Orijinalden alıntı: aterikasedi
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
quote:
Orijinalden alıntı: aterikasedi
quote:
Orijinalden alıntı: StreamRolleR
Özet geçeyim bu dediğin denenmeye çalıştı 2007 de Cryengine motorlu Crysis ile,o zamanları hatırlarsan cevap bulmana yardımcı olur :)
ahah abartma istersen.Oyun zamanına göre çok güzel gözüküyordu kabul ama cgi ile alakası yoktu.O dönemde çıkan 8800gtx ile de 30fps üstü oynanıyordu.
Canım ben GTX 480 SLI ile zamanında o fps lerde idim herşey ultra da ne 8800gtx i :) konuyu açan arkadaşa fikir olur diye yazdım gerçekten saptırma olayı.
Konuyu ben açtım zateno zamanlar 1920x1080 çözünürlük yoktu.1024x768 oynuyordu herkes.8800 gtx de yanlış hatırlamıyorsam very highda aa kapalı 30 fps oynatıyordu oyunu.
HAHAHA fail direk ama hala dediğim şeyi unutma
-
Bence yapımcı o filmlerden çok daha iyisini yapabilir ama herşey yavaş yavaş. Oyun film gibi olsa ne rekabet kalır ne de piyasa. Adam bak buraya saç ektim diyor bir para kazanıyor. Bilmem ne engine diyor ayrı para kazanıyor. Osu var busu var diyor ayrı para kazanıyor. Bizde aa bu varmış şu varmış diyerek alıyoruz oyunu. Sonuçta adam bana 1 oyunda her şey muazzam bir oyun vericeğine ağırdan ağırdan 5 oyun veriyor. Anlatabildim mi bilmiyorum ama , o noktalara gelinebilir. , ama gelinmez. -
Kafayı sabit tutabilirsen her yeni ilerleme "bu benziyor baya, burası acayip" dedirtir. Işık dağılımını güzel gösterebileceğin durumlar var, süper yaa dedirtecek durumlar var, yansımaların ışık dağılımlarının gerçeğe yakın hesaplandığı ama o kadar güzel gözükmediiği yerler var, hack-trick işin içine girdiğinde iyi olan durumlar var.
Kafayı sabit tutup, en başta yazdığın geçmişe bakınca kısmını uygularsan , neyi nasıl yaptıklarının da biraz peşine düşersen, gelecek için görece daha umutlu bakarsın.
Yoksa her yeniliğe uyum sağlayıp, o yeni deneyimi kabul edip, o yeni deneyimi yeni baz-temel aldığın sürece, yani güngörmüşlük diye daha önce bıdı bıdı edip durduğum şeyler senin algını değiştirdiği sürece kolay kolay da göremezsin. Çünkü her seferinde kusur bulup, olmamış diyeceğin beklentiye gireceksin. Hesaplanması bugünkü yapılarla (Dx11 / mevcut donanım) zor olan ve doldurulması zor olan iç mekanlara bakıp pehh de dersin, görselliği iyi olan belli dış mekan / aydınlanma yapılarına bugünkü şartlarda baya güzel, eski filmlerle yarışır da dersin.
CGI CGI derken, adamın tekinin dediği gibi Star Wars'daki bazı efektlere detaylara belli bi gözle bakıp, bu ne saçmalık yapamamışlar mı yoksa imkan mı yetmemiş noktasına gelirsin (ışık kaynağı olması gereken yapıların, lazer veya patlama gibi etrafı aydınlatmaması, dumanların gölgelerinin olmaması, kendi içinde aydınlık karaltı olmaması, etkilenmemeleri vs. gibi).
Tecrübe,güngörmüşlük, bakış açısı önemli. Spesifik olarak dx11 oyunu ve bugün max Titan üstünden bişeylere bakarsan farklı sonuç çıkartacaksın, geçmişteki filmlere ve bazı efektlerine bakarsan farklı sonuç çıkartacaksın, Dx12/Vulkan gibi API + HBM gibi yapılara göre tasarlanmış yeni GPU'ları ele alırsan farklı sonuç çıkartacaksın.
Soruyu sorduğun, ulaşmayı umduğun yer önemli.
Uzatmadan basitini istersen Dx12/Vulkan + yeni GPU'ları bekle.
Daha yakınıını istersen Dx12/Vulkan bekle.
-
dx12 + bir sonraki nesil konsollarla durum ne olur acaba ? Donanım olarak bu nesil çok zayıf çıktı.Sonraki nesilde durumu toparlarlar mı ? Bu nesilde dahi exc oyunlar güzel duruyor.Bir sonraki neslin gücüyle cgi'ya yaklaşabiliriz sanki.
Cgi'dan kastım ve beklentim yavaş yavaş gelişen bir cgi yapısı.Başta donanımların gücüne göre dar mekanlar ksıtlı efektler ama yine de fotorealistik bir görüntü. -
Defalarca yazdığımı bi daha tekrarlıyayım : Platform ve yazılım altyapısı.
CGI dediğin şeyler offline yapıldığı sürece , realtime yapacağın işler için de özel yazılım altyapısı kullanamadığın ve donanıma göre özel kodlama yapamadığın sürece işin rengi bi ordan bi burdan diye gider.
Yukarda UE3 / 2012 demosu var arkadaş koymuş dimi. Şimdi tutup tek tek ordaki fake-tricklerden de bahsedebilirz, güzel gözükmesini sağlayan şeylerden de bahsederiz, kullanılan SVO denen render altyapısını kıvıramayıp vazgeçmelerinden ama Tomorrow Childeren'daki cascaded voxel cone tracing'in o SVO'ya benzer yapıda olmasından, Tomorrow Childeren'ın Ps4 de kullandığı yöntemlerin bazılarının (asenkron compute gibi) nasıl hayata geçirildiğinden konuşuruz. Sonra biri çıkar, e be birader Tomorrow Childeren da grafik diye bişey yok der, herşeyi yıkar atar.
Öbür taraftan neden bahsettiği hakkında zerre fikri olmayan biri çıkar, Nvidia'nın PR / dx12 videolarından dem vurur ahhanada vahanda yapar. Sende vaay oooy dersin. Sanki daha önce hiç aydınlatılmış 3d duman sis yapılmamış gibi (3d illuminated fog / smoke vs.).
Herşey nereye neresinden baktığın ile alakalı. Bu yukardakileri geç de sen sadede gel diyip, neden bahsettiği hakkında fikri olmayan, edineceği 1 yeni bilgi ile kurduğu yol başına yıkılacak olan futuristler gibi olmamak lazım, onu diyorum.
Her nanesinin her detayını bilmeye gerek yok, ama PR'a kurban gitmeden vaktin bilmemneyin yettiği kadar öğrenmek lazım , merak eden biri için en azından.
Bilgisayar bilimleri / Grafik / OpenGL ile Dx9 + Oyunlar arasında ne bağlantı var, geçmiş esasında nerden nereye geldi neden ilerlemedi vs. detayları yok sayarsak olmaz bence. Bu kadar zaman iyi dayanmışız deriz belki.
Şimdiki konsolların donanımı zayıf ise otursunlar o zman o konsola göre nasıl render motoru geliştrilir onun peşine düşsünler. 3 kuruş daha çok kazanacaz diye PS4'e özel kod yazıp, sonra onu PC'ye aktaramayıp, PC için farklı motor yazanları gösterin herkes ikna olsun. Yok öyle bişey çünkü. Kolay kolay da bulamazsın. PC için ayrı motor, PS4 için ayrı motor, Xb için ayrı motor yaz, hepsi üstündeki platforma göre tasarlansın, en iyi verimi alacak şekilde tasarlansın, ama tesadüfe bak benzer kalite ve performans verebilsin. (Pc için de 30/60 fps hedefine göre bi donanım seçin ölye karşılaştırın). Tek tek bi konsolu hedef alıp, o konsolda yapılabilecek en iyi işin peşine düşüp oyun geliştireceksin, sonra diğer konsol için de aynısını yapaksın, sonra da PC için yapacaksın. Kimse bunu yapmaz, yapmıyor da. Gitsin herkes o bayılınılan oyunların programcıları ne diyor bakınsın. Adamlar ortak ama yavaş bi shader dili olsa da uğraşmasak diyor. dışardan herkes kolay geliyor, oyunu konsollara göre yapıolar PC uçar kaçar esasında, bizim bahçede bor var çıkarttırmıyorlar kafası var.
PS4 'e göre kurduğun motoru Xb de kuramazsın. Hem donanımı izin vermez hem API'si izin vermez. API'yi bypass edersin, bu sefer de Ms sana izin vermez, sattırmaz onu. Validate etmez, QA'dan geçirtmez. PS4'de GNM'i kullanmadan kendin mini-API yaparsın, yapanlar var, ama oyunu PS4'e port etmek için yapmışlar mesela. PS4'de Ps4'e göre yaptığın işi PC'ye aktarmaya kalk olmaz. Bu sefer oturup PC için benzer işi yapacak farklı yapı kurman lazım.
Stüdyo için en temiz en karşı yaklaşım nedir? Genel motor yapılır, sonra bu platformlara göre uydurulmaya indirgenmeye çalışılır. Bunu yaparken platformun özelliğinden faydalanmaya çalışırsın. Ama platforma göre esas yapıyı kurmakla, genel yaklaşımla kurduğun yapıyı platforma uydurmaya çalışmak tamamen farklı şeyler. Platforma uydurmaya çalışrken hack-triick den yararlanırsın, %20 ilave perf için tepinirsin. Esas motorda yapacağın yaklaşımdaki bi değişiklik sana 2x 5x 10x gibi perf sıçramaası verir.
Aynı şeyi diyecem tekrar ama XB 'nin şimdiki durumu ne? Dx12 ile gelecekteki durumu ne gözüküyor? İnsanların kabul edeceği kalitede (zaten herşeyi kabul ediyorlar), bol bol oyun sürmek ve idare etmek. Süper manyak kalitede 3-5 oyunun $$$ etmeyeceğini herkes biliyor. 0.99$ app/oyunların nasıl takr takr para ettiğini herkes görüyor. XB için şimdilik gözüken yol olabldiğince bol bol oyun üretmek. Süper kalitede değil, ama kabul edilebilecek oynanılabilecek kalitede. Gerisi geleceğe bakarız işi. Ms de kriz sonrasında görece tutucu davranmak, koruyucu davranmak, ağırdan almak zornda kaldı. Programcılara 6 7 sene önce sorsan yine PowerPC işlemci isteyeceklerdi. Ama sonraki nesil diyeceğin için, istedikleri perf'e göre olan çipin büyüklüğü maliyeti IBM'in istedikleri, üretim imkanları faln hepsini işin içine katınca bööööle fatura çıkıyordu. Maliyeti iyice yukarılara tırmanan konsol istemediler, mecburiyetten AMD'ye sarıldılar.
Test edersen X360-PS3-PS4-XB1'in belli işlerde CPU güçlerinin yakın-denk olduğunu göreceksin.
MS dünyanın yatırımını yapana kadar sırf yazılım yatırımı yapsaydı, sırf PC'yi alıp özel API ile donatsaydı dünya kadar karda olacaktı belki. Yöneticilerin kademe kademe kendi tercihleri. Belki doğru belki yanlış. Belki düz PC olsa yeterince korumayacaklrdı, belki kısmen özelleşmiş CPU faln gerekirdi , belki bi yere kadar da koruyabilirlerdi bilmiyorum.
Nihayetinde konsol fiyatını 500-700$ seviyerlinde tutmak istemediler, olanlar da bunlar. Sony'nin de geri kalır yanı yok. Mark Cerny'nin itirafları, PR ile karışık duruo orda. Yok tatilinde incelmeiş, x86 kuvvetllenmiş palazlanmış, gerekirse bakarız demiş vs. Uygun maliyet ile üretecek bişey bulamadılar, içinden çıkamadılar da geldiler bu tarafa. PS3 temelinden gelen tayfa PowerPC isteruuuz diye bağrırken adamlar bırakacaklar da x86'ya gelecekler. E tabi dana gözü gibi CPU maliyetinin altından kalkamazlarsa gelirler.
Hem diyorsun Ps3-x360'ın CPU'su ile şimdiki konsollar kabaca denk, hemde yeni PPC CPU'nun kocaman olacağından bahsediosun ne iş? dersen, Cell gibi özel tasarım CPU bu devirde kolayca yaptırtamazsın. Konsorsiyum olmayınca maliyetler artar. IBM zaten kriz sonrasi deli gibi küçülüyor, kaç çeyrektir gelirler düşüyor. Eski konsollar seviyesinde CPU yaptır, bide GPU uydur vs. derken maliyetler alıp başını gidiyor. Çok sevdiklerinden değil mecbur olduklarından şimdiki APU çiplerinin peşine düşüldü.
Herşey böyleyken, bi nevi dardayken yani, oturtacaklardı sadece o konsola göre oyun yaptırılması için daha çok çaba harcanacaktı. Sony'nin kendi SCE geliştricisi UI için yaptığı işi twitterdan bakın ne yaptım aferim bana tarzı gösterip rezil etmeyecekti kendini. Millet nasıl dalga geçmiş açın bakın. Sony'nin kendi geliştricisi daha yeni yeni x86 assembly si ile bişeyler yapabiliyor, biz burda PS4 için acayip işler yapılmasını bekliyoruz. Çok beklleriz o zman. 3 kuruşluk PS4 pazarında da, sade PS4'e göre oyun yapılmasını çok bekleriz. SAde PS4'e göre yeterince detaylı geliştirme yapılmazsa da Killzone gibi oyun çıkar kalır. Çıkış oyunu ama , ohooooosu var. SEcond Son'da adamlar sıkıldık bıraktık demişler, Tomorrow Children motoru güzel, gfx olarak deli gibi değil mesela. Başka öyle PS4'e özel tasarlanmaış dolu dolu oyun da yok zaten.
Ryse'ın faln XB'ye özel tasarlandığını söylediler, sonradan adamların platforma bağlı kalmak istemedikleri için neler yaptıkları ortaya çıktı. Zaten PC'ye de getirdiler sonra.
Yani konsol zayıf ise, 3kuruş daha fazla peşine koşmak yerine o konsola özel tasarım yapılacaktı, bunu da sırf insanların gözünü boyayacak kaliteyi vermek için yapacaklardı.
Olmaz ise böyel boş yere uzatır dururz.
Sonraki konsolları bilmem. Dx12 / Vulkan PC ve yeni PC donanımları ile birleşince ortada konsol monsol bırakmayacak imkan veriyor. Nvidia'nın yeni nesil kartları HBM gibi yapıya göre tasarlandığında , 16nm ile üretilince, Dx12 ile birleşince deli ötesi imkan verecek geliştriciye. Konsolun faln emaresi okunmaz aradaki fark için. AMD sonraki kartları da HBM'ye göre dizayn edilmiş altyapı ile birleştirirse, deli gibi kart demek o da.
O zaman sonraki nesil için, akılları varsa x86 / GCN yolundan devam etmeleri lazım.14-16nm / HBM içerecek değişik bi APU çipi peşine düşeceklerse, maliyetin de deli gibi artmasının altına nasıl girecekler bilmem. PC de artık konsolvari API'ye kavuşacağından, nasıl rekabet edilebilecek onu da bilemem.
Çünkü, öyle veya böyle, API'nin getirdiği imkanlar sayesinde , bugünkünden çok farklı şekilde, şu oyunu grafiği gördükten sonra konsollar kendini aşağı atsın dedirtecek yapımlar illaki olacaktır. Yani API'ler birbirine benzediğinden, daha kolay port imkanı olduğundan, birbirine benzer kalitede bütün platformlara oyun yapılırken, ister baskıyla ister başka bişeyle konsollar kötü gözükmesi istenmezken, illaki PC'de çok üstün işler çıkacak (yeni APIler ile). O noktadan sonra işin rengi değişebilir, konsollar için.
Şimdi 200$'lık CPU+GPU çipine razı gelmezlerken, ilerde paşa paşa 250$'lık çip grubuna razı gelmek zorunda olabilirler. 14-16nm çip geliştirmenin süresi de argesi de maliyeti de 28nm'ye göre çok çok fazla çünkü (arge süreci 2x, fiyat oalrak 3x gibi farklar var).
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X