Şimdi Ara

CEVAP: Benzin hava olayına !!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
822
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir türlü vakit bulamadım yazmak için, az çok bişeyler anlattım aşağıda, sorulara cevap vermeye çalışırım elimden geldiğince.....

    AKARYAKIT POMPALARI ÇALIŞMA PRENSİBİ

    Bir elektronik akaryakıt pompası kısaca şu şekilde çalışır :

    Tabanca pompa üzerinden kaldırıldığı anda mal bir santifürüj veya dalgıç pompa ile tanktan pompaya doğru çekilir veya basılır. Pompa bu esnada mal vermeye hazırdır. Siz tetiğe dokunduğunuz anda tabancanın ucundan mal çıkar, tabancayı pompaya geri koyduğunuzda pompada santifürüje bağlı motor veya dalgıç pompa susar. Burada geriye mal kaçması gibi bir durum söz konusu değildir pompanın hemen mal girişinde bir çekvalf vardır zaten tanktan yeterince uzakta olan pompalar eğer çekvalfte bir kaçak varsa bu malı tanktan pompaya kadar çekmekte baya zorlanırlar.

    Peki ölçme ne şekilde oluyor :

    Santifürüjle tabanca arasında brodimetre dediğimiz bir parça daha vardır. Bu parçayı 90 derece aralıklarla enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli bi mobilet motoruna benzetebilirsiniz. 1adet girişi 1 adet çıkışı vardır. 4 adet 125cc pistonu vardır. Mal brodimetreye basıldıkça silindirler dolar ve pistonları hareket ettirir. bu pistonların birleşmesini sağlayan 4 adet kol vardır bu kollar bir merkezde birleşirler. Bu merkezden diklemesine bir mil çıkar bu milin ucuna da pulser dediğimiz bir encoder bağlanır. Pulser eşit aralıklarla elektriksel pulsler cıkarır. Brodimetrenin üzerinden çıkan mil bir tam tur döndüğünde içinden 500ml mal geçer. 2 tam turda tam olarak 1lt mal geçer. Pulser ise her 10ml de bir pals çıkarır bu palsler elektronik sayaca gönderilir sayaç bu palsleri sayar ve birim fiyat ile çarparak sonucu ekrana yazdırır.

    Dikkat etmeniz gerekenler :

    Akaryakıt alırken eğer araçtan inmenize engel bir durum yoksa mutlaka inin. Alacağınız miktarı pompacının gözlerinin içine bakarak söyleyin. Pompacıların bir çoğu (tabiki hepsi değil herkes üç kağıtçı olacak değil) genelde sizden önce birileri az miktarda yakıt almışsa tabancayı yerine koymadan size eski müşterinin aldığı akaryakıtın üzerine pompayı sıfırlamadan mal verirler. Bu olay genellikle kalabalık istasyonlarda satışın yoğun olduğu saatlerde gerçekleşir.
    Örneğin : Sizden önce birisi gelmiş ve 15 ytl lik benzin almış olsun. Siz bu pompaya yanaştınız ve 60 ytl lik benzin istediniz. Araçtan inmediniz veya pompanın 8888 leyip sıfırladığına dikkat etmediniz. İşte öyle bir durumda pompacıların bir çoğu affetmez…Sizden önceki akaryakıt almış kişinin bakiyesine devam eder 60 ytl ye tamamlar ve sizi 45 ytl lik benzinle gönderir. Tabi bunun önlemi vardır pompada. Bir çok pompada otostop dediğimiz özellik vardır, bu satıştan sonra tabancayı yerine koymadan pompanın kaç dakika daha çalışmaya devam edeceğidir. Genelde bu 1dk ya default ayarlıdır fakar bu süre bazı pompa modellerinde uzatılıp kısaltılabilir. Kafanız karıştı biliyorum ama daha başka olaylarda var yani komposizyonum biraz zayıf pek beceremem yazmayı. Birde yukarıda bahsettiğim brodimetre olayı var. Bu parçada ayar kaçıklığı veya arıza var ise pompa eksik veya fazla verebilir.Siz yinede işin bu kısmını fazla düşünmeyin zaten gerekli denetimler yapılıyor sürekli olarak….

    AKARYAKIT ALIRKEN :

    Tabancanın pompaya takılı olduğuna, pompadan alınırken displaylerin 8888 leyip sıfırlandığına dikkat edin.

    İmkanlarınız dahilinde aynı istasyondan ve hatta aynı tabancadan yakıt almaya bakın.

    Aracınızdaki yakıt göstergesine dikkat edin. Dilerseniz uzun yol haricinde depoyu fullemeyip her seferinde 20-30 litre yakıt alıp yakıt göstergesinde karşılaştırın.

    Eh zaten dolum bittikten sonra istediğiniz kadar dolum yapılmış mı diye bakıyorsunuzdur displaye herhalde ….







  • kardeş sağolasın
  • teşekkürler
  • Teşekkür ederim, güzel bilgiler...
  • Çok güzel yazı da sağolasın da, yanlız hava basıp basamadıklarını söylememişsin.
  • teşekkürler bundan sonra daha dikkatli olacağım
  • EYW
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    motor suyu ekleme geç ısınma
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • eyvallah arkadaşım çok sağol
  • quote:

    Orjinalden alıntı: epsis

    Birde yukarıda bahsettiğim brodimetre olayı var. Bu parçada ayar kaçıklığı veya arıza var ise pompa eksik veya fazla verebilir.Siz yinede işin bu kısmını fazla düşünmeyin


    bir arkadaş sağolasın demiş... neyini sağ olasın...

    işin özü zaten yukarıda söylediğin cümle...

    gerisi teknik saçmalıklar...

    zaten sorun olan o kısmı adam ayarlıyor 1 litre yerine paso 900 ml basıyor...

    yakıt kirli pis olmadıgı için kimsenin aracına bişi de olmuyo şikayet eden de yok.....

    en temiz üçkağıtçılık

    benzin istanyonlarının en az yarısında var bu durum!!!!

    en az yarısı!

    10 litre parası öderken aslında 9 litre alıyorsunuz...
  • saolasın kardeşim wergiler yetti zati bi de pompadan çekmeyelim
  • Bu hava üçkağıdına karşı bence yapabileceğimiz yaklaşık boş depoyla benzin almak. Böylece yaklaşık ne kadar benzinle deponun dolacağını bilebiliriz. Mesela benim Twingo'nun deposu 40 lt. alıyor. Kırmızı yandığında tabancayı tam sokup bastığında yaklaşık 32 lt'de atması lazım, şeklinde. Ayrıca kırmızı yandığında ne kadar daha gidebileceğinizi öğrenmiş olursunuz.
  • Dostum verdiğin bilgiler için saol. yanlız aklıma takılan bir soru var.

    Peki Hortum içinde kalan benzin ne oluyor??????
    Yani her pompada yaklaşık 3-4 mt civarında bi hortum var. Hortumun kalınlığına bakacak olursan içinde en az 2-3 lt benzin kalıyor olmalı.. Bunun parası da bizden çıkmıyor insallah !!
  • Biz son kullanıcıların hortumdaki benzinle ancak arabanın tüm benzini bitirip yolda kaldığımızda işimiz olur. Zaten enjeksiyonlu araçların kullanım kitaplarında bu duruma düşmemeye dikkat edin diyor. Düşünsene, arabanda kırmızı yanınca benzin aldığın sürece ortalama hep aynı miktar benzin almalı. Boruları boşver. Üç kaatçı benzincilerin (güya) mantıklı açıklaması bu.
  • hortumun içindeki de arabalara basılıyor sonuçta. isterse 1km hortum olsun.
  • kirve hocam geldi senin açıklamalar
  • saol bilgilerin icin!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: out

    Dostum verdiğin bilgiler için saol. yanlız aklıma takılan bir soru var.

    Peki Hortum içinde kalan benzin ne oluyor??????
    Yani her pompada yaklaşık 3-4 mt civarında bi hortum var. Hortumun kalınlığına bakacak olursan içinde en az 2-3 lt benzin kalıyor olmalı.. Bunun parası da bizden çıkmıyor insallah !!



    hortumun içinde hep var akaryakıt. yukarıdada anlattığım gibi mal geriye kaçmıyor, hava basılması gibi bir durum söz konusu değil arkadaşlar bu santifürüj dediğimiz pompadan brodimetreye hava basılamaz sadece sıvı geçmesi lazım...
  • Bilgiler güzel ve enteresanmış özellikle pompa ne teferruatlı cihazmış hiç bu kadarını düşünmemiştim daha basit bir yapısı var gibi görünüyordu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hortlatan kişide 2005 model araba var konu 2005 tesadüfmü
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.