Şimdi Ara

Çelik subap (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
4.191
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yiğit_kemal kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun, umarım hızlıca ve en az masrafla sorununuz çözülür.

    Oksijen sensörünün çalışma prensibi basit. Bir değer aralığında çalışacak ve kirlenmeyecek.

    Size fikir olsun diye bazı önemli hususları yazayım, geri kalanını araştırmayla zaten harmanlayıp bilginizi genişletirsiniz.

    Yeni LPG beyni geldi, ilk iş aracınızın kendi beynini sıfırlayın, yakıt haritası komple sıfırlansın. Sonra benzinde 100 km kadar şehiriçi şehirdışı sürüş yapın. Maksat yeni benzin haritası oluşturmak.

    OBDII ile araca bağlanın, örneğin Torque uygulaması ile aracınızdaki şu 2 değeri gözlemleyin;

    LTFT: Long Term Fuel Trim (Uzun dönem yakıt kesme)
    STFT: Short Term Fuel Trim (Kısa dönem yakıt kesme)

    Eğer aracınızda herhangi bir problem yoksa LTFT değeri 0 ile 1 (+-) arasında ve 0'a en yakın konumda olacaktır. STFT değeri de -+2-3'ten fazla düzeltme yapmayacaktır. Eğer bu değerlerin çok dışında veriler görüyorsanız başka problemler vardır önce onları çözmek gerekir.

    Sorun yoksa;

    LPG ile sürüşe başlayın, LPG kitinize göre benzin haritası öğrenme durumu var/yok veya süresi değişkenlik gösterir. LPG ile ilk kalibrasyon ayarınızı yapın/yaptırın.

    LPG'deyken STFT değeri mümkün olduğu kadar sıfıra yakın olmalı, -+15 / 20 değerleri görüyorsanız LPG haritasında ayar yapmak lazım. Tabi bu ayar enjektör süreleri, nozullar, regülatör basıncı, hortum uzunlukları vs şeklinde komplike bir şekilde ilerliyor. Burada bilgi ve tecrübe gerekir. Örneğin STFT değerini 20 görüyorsanız haritada ilgili devir/ms aralığını arttırmak/azaltmak lazım. Arttırdınız diyelim, benzin enjektör ms 4 iken LPG enjektör ms 8 ve üstüne fırladıysa bu sefer regülatör basıncını arttırmak lazım. Regülatör basıncı geldi 1.3'ün üzerine çıktı, bu sefer nozullarda çap artışı yapmak lazım vs vs.

    Süreç bu şekilde birbirine bağlı olarak ilerliyor.

    Bir başka husus, bu hassas ayarlarda motor suyu sıcaklığı, regülatör sıcaklığı ve LPG sıcaklığı bile önemli. Aracınızı ağırlıklı olarak LPG 70-75 derecedeyken kullanıyorsanız, yani tek marşta 15-20 km ve üstü kullanıyorsanız LPG ayarını da LPG bu sıcaklıklardayken yapmalısınız. Örneğin, yeni beyin geldi, marşa bastınız ve 3-5 km gidip dükkana girdiniz, motor stop edildi. Beyin değiştirildi, LPG kalibrasyon ayarı yapılacak diyelim. LPG kaç derecede? 30, bilemediniz 35 derece. Burada sizin yaptığınız ayarın pek önemi kalmaz. LPG 35 derecedeyken ayar yaparsınız, şehirdışı yolculuk sırasında (aracınızı iyi tanıyorsanız) ilk rampada aracınızdaki performans düşüşünü görebilirsiniz. Bu arada STFT değerini de +20-25 falan görmeniz olası. Çünkü gazlar ısındıkça yoğunlukları azalır. LPG 35 dereceyken enjektörün 5 ms açık kalması sırasında geçen LPG miktarı ile LPG 75 dereceyken enjektörün 5 ms açık kalması sırasında geçen LPG miktarı aynı değil. 35 derecede ayar yaptırdınız, şehirdışı yolcuklukta aracınız fakir karışıma doğru gider. Bu da aklınızın bir köşesinde bulunsun mutlaka.

    Burada sizin dikkat etmeniz gereken, ayar yapacaksanız veya yaptıracaksanız sizin aracın beyninden aldığınız LTFT verisi 0-1 (+-) arasında olmalı. STFT ile de -+5 gibi değerlerin geçilmemesi lazım.

    Önemli husus, bu yapılandırma sırasında dipgaz kullanım yapılmamalı. Dipgaz sürüşte bu ayarlar bir nevi işe yaramaz duruma gelir. Dipgaz kullanımı çok sık yapıyor ve motorunuzu çok sıkıştırıyorsanız AFR ayarı ve wideband sensör ölçümü şart.

    Eğer bu aralıkları görecek şekilde ayarınızı yapılandırırsanız oksijen sensörünüzle ilgili hata almazsınız. Ayrıca aracınızın çalışma durumu optimum verimli olur, EGT'niz coşmaz, sübaplarınız bozuk ayara göre daha uzun süre dayanır. LPG kullanımından kaynaklı vuruntu, aşırı performans kaybı vs gibi problemler de yaşamazsınız.

    Her şeyden önce, cidden iyi bir usta bulmak lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Geçmiş olsun, umarım hızlıca ve en az masrafla sorununuz çözülür.

    Oksijen sensörünün çalışma prensibi basit. Bir değer aralığında çalışacak ve kirlenmeyecek.

    Size fikir olsun diye bazı önemli hususları yazayım, geri kalanını araştırmayla zaten harmanlayıp bilginizi genişletirsiniz.

    Yeni LPG beyni geldi, ilk iş aracınızın kendi beynini sıfırlayın, yakıt haritası komple sıfırlansın. Sonra benzinde 100 km kadar şehiriçi şehirdışı sürüş yapın. Maksat yeni benzin haritası oluşturmak.

    OBDII ile araca bağlanın, örneğin Torque uygulaması ile aracınızdaki şu 2 değeri gözlemleyin;

    LTFT: Long Term Fuel Trim (Uzun dönem yakıt kesme)
    STFT: Short Term Fuel Trim (Kısa dönem yakıt kesme)

    Eğer aracınızda herhangi bir problem yoksa LTFT değeri 0 ile 1 (+-) arasında ve 0'a en yakın konumda olacaktır. STFT değeri de -+2-3'ten fazla düzeltme yapmayacaktır. Eğer bu değerlerin çok dışında veriler görüyorsanız başka problemler vardır önce onları çözmek gerekir.

    Sorun yoksa;

    LPG ile sürüşe başlayın, LPG kitinize göre benzin haritası öğrenme durumu var/yok veya süresi değişkenlik gösterir. LPG ile ilk kalibrasyon ayarınızı yapın/yaptırın.

    LPG'deyken STFT değeri mümkün olduğu kadar sıfıra yakın olmalı, -+15 / 20 değerleri görüyorsanız LPG haritasında ayar yapmak lazım. Tabi bu ayar enjektör süreleri, nozullar, regülatör basıncı, hortum uzunlukları vs şeklinde komplike bir şekilde ilerliyor. Burada bilgi ve tecrübe gerekir. Örneğin STFT değerini 20 görüyorsanız haritada ilgili devir/ms aralığını arttırmak/azaltmak lazım. Arttırdınız diyelim, benzin enjektör ms 4 iken LPG enjektör ms 8 ve üstüne fırladıysa bu sefer regülatör basıncını arttırmak lazım. Regülatör basıncı geldi 1.3'ün üzerine çıktı, bu sefer nozullarda çap artışı yapmak lazım vs vs.

    Süreç bu şekilde birbirine bağlı olarak ilerliyor.

    Bir başka husus, bu hassas ayarlarda motor suyu sıcaklığı, regülatör sıcaklığı ve LPG sıcaklığı bile önemli. Aracınızı ağırlıklı olarak LPG 70-75 derecedeyken kullanıyorsanız, yani tek marşta 15-20 km ve üstü kullanıyorsanız LPG ayarını da LPG bu sıcaklıklardayken yapmalısınız. Örneğin, yeni beyin geldi, marşa bastınız ve 3-5 km gidip dükkana girdiniz, motor stop edildi. Beyin değiştirildi, LPG kalibrasyon ayarı yapılacak diyelim. LPG kaç derecede? 30, bilemediniz 35 derece. Burada sizin yaptığınız ayarın pek önemi kalmaz. LPG 35 derecedeyken ayar yaparsınız, şehirdışı yolculuk sırasında (aracınızı iyi tanıyorsanız) ilk rampada aracınızdaki performans düşüşünü görebilirsiniz. Bu arada STFT değerini de +20-25 falan görmeniz olası. Çünkü gazlar ısındıkça yoğunlukları azalır. LPG 35 dereceyken enjektörün 5 ms açık kalması sırasında geçen LPG miktarı ile LPG 75 dereceyken enjektörün 5 ms açık kalması sırasında geçen LPG miktarı aynı değil. 35 derecede ayar yaptırdınız, şehirdışı yolcuklukta aracınız fakir karışıma doğru gider. Bu da aklınızın bir köşesinde bulunsun mutlaka.

    Burada sizin dikkat etmeniz gereken, ayar yapacaksanız veya yaptıracaksanız sizin aracın beyninden aldığınız LTFT verisi 0-1 (+-) arasında olmalı. STFT ile de -+5 gibi değerlerin geçilmemesi lazım.

    Önemli husus, bu yapılandırma sırasında dipgaz kullanım yapılmamalı. Dipgaz sürüşte bu ayarlar bir nevi işe yaramaz duruma gelir. Dipgaz kullanımı çok sık yapıyor ve motorunuzu çok sıkıştırıyorsanız AFR ayarı ve wideband sensör ölçümü şart.

    Eğer bu aralıkları görecek şekilde ayarınızı yapılandırırsanız oksijen sensörünüzle ilgili hata almazsınız. Ayrıca aracınızın çalışma durumu optimum verimli olur, EGT'niz coşmaz, sübaplarınız bozuk ayara göre daha uzun süre dayanır. LPG kullanımından kaynaklı vuruntu, aşırı performans kaybı vs gibi problemler de yaşamazsınız.

    Her şeyden önce, cidden iyi bir usta bulmak lazım.
    Verdiğiniz bu çok değerli bilgiler için teşekkür ederim. Bütün bu yazdıklarınızı uygulayacak bir usta bulmam lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.