Şimdi Ara

ceed ile honda civic kazası (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
11.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ben geçen sene gördüm ışıkta duran kartala gözümün önünde arkadan transporter vurdu.kartalin arkası komple arka koltuklarına dayandı transporterin farı bile kırılmadı.yani bazı durumlarda arkadan vuran hasar görmüyor.e tabi olsun o kadar biri tofaş diğeri vw :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi by_efendy34 -- 30 Ekim 2010; 11:25:41 >
  • Yıllar önce ışıkta duran torosuma arkadan seat leon çarptı. Bende görünür bişey yoktu ama leonda durum vahimdi. Sanayii e gittim tamponun altından kaporta az yamulmuş çekiçle düzelttirdim, seatın sağ far sis sinyaller kırıldı ve sağ çamurluk ezilmişti haliyle tamponuda iyi durumda değildi.

    Toros leondan sağlam mı ? 50km yi geçmeyen hızlardaki kazalarda evet.
  • bırcok arkadasımın da bahsettıgı gıbı
    bu kareden cıvıc ın kotu oldugu sonucu cıkmaz
    yıne bırcok arkadasın dedıgı gıbı yer değişince senaryo aynı olur.
    arkadaslar araclarda canlı hayatının korunması ön planda oldugu ıcın heemen hemen tum araclarda (özellıkle son yıllarda uretılen) kabın ıcı ve arka taraf barlar ıle korunmaktadır.
    arka tampon bar ıle korunurken on tamponda darbe azaltıcılar kullanılmıstır bununda tek sebebı arac yayaya onden vurdugunda daha az zarar versın dıyedır... yanı her aracın on kısmı yaya olmesın dıye yumusak arka kısmı hasarı en aza ındırmek ıcın saglam yada sert yapılır. bununla bırlıkte arac kabınlerı can kaybını mınımuma ındırmek ıcın celık kafes gıbı olur.
  • ceed'in park sensörü bozulmuş mudur acaba:)
    Şaka bir yana civic frene asılınca,zaten burnu yere yakın,iyice alçalmış kaput falan yamulmuş öyle gözüküyor.
  • Fotoğraftan kaza analizi yapıp milimetrik bio-harika gozleriyle sac kalınlığını teshis edebilen uber insanlara saygimi sunar bu basliktan ucarim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    tecrübe ile sabittir, hiç değişmez...söylenecek sözün kalmadığı yerde "acil durumda kırınız" yazan cam kırılır ve içinden 4 yıldız çıkartılıp fırlatılır...

    ama fırlatan kişi bilmez ki 4 yıldız neyin 4 yıldızıdır..temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp sürülür önümüze..

    bilmezler ki ncap sitesinde "ödüllerimiz" bölümünde kim vardır kim yoktur...anca yazılır 5>4 mantığı ile..detaylarına inilmek istenmez..detaylarda ise bu durumun (31+38+21)>(34+37+11) olduğu görülür...tabi bencilce "bana bişi olmasın gerisi gebersin" dememek lazımdır bu durumu görebilmek için..veya safety assist uyarlamasının yürürlüğe girdiği 2009 yılından sonra bu karşılaştırmanın yapılması halinde tablonun daha da ağırlaşacağı görülmek istenmez bir türlü...ama çok iyi bilinir ki savunduğum aracın 3 donanım seviyesinden 2 si kıyasladığı rakibin yanında çok önemli bazı güvenlik yardımcılarından eksiktir..


    olsun rahmetli babannemde böyleydi..işine gelmeyeni duymaz görmezdi


    +1 milyon.

    bu yıldız meselesi, hep böyle üstünkörü geçilir zaten. halbuki bu testlerdeki çatlayan ve çatlamayan bir cam bile 1 yıldıza denk gelebiliyor. ford bile focuslarda bir ara kullandığı ön kaput amortisörlerini, sırf testlerde zayıf alıyor diye kaldırıp yeniden menteşe-kaput kolu uygulamasına geri döndü.

    bununla birlikte kaza ile ilgili bir çok yorum var, fakat kimse olaya araçların çarpma anındaki durumlarına değinmemiş. arkadan çarpan araç, çarpmanın şiddeti sonucu tüm hareketini anlık olarak birdenbire sıfıra indirirken, hareketten kaynakl enerjinin tamamını br anda emmek zorunda. oysa çarpılan aracın öne doğru hareket ederek esneme ve aldığı darbeyi bu yolla absorbe etme durumu var. yani birisi hareketten durağana geçerken diğeri, durağandan harekete geçiyor. bu durumda çarpanın daha yüksek enerjiye maruz kalması ve daha çok hasar alması gayet doğal.

    kaldı ki, bizim milletimizin bu "araçların sağlamlık değerlendirmesini" kaza sonucu alınan hasarlara göre değerlendirmesine oldum olası hastayımdır zaten. kaza anında, alınan hasar oranına etki eden onlarca parametre ve kriter varken, bizim için hiç birinin geçerliliği yoktur. bize göre hasar alan sakattır, hasarı az olan sağlamdır.

    bu teoriye göre tankların dünyanın en sağlam araçları olması gerekir ama, aynı hızda aynı tür bir kazada tank içinde ölebilirken, otomobil içinde burnunuz kanamadan çıkabilirsiniz, bu da ayrı mevzu...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    tecrübe ile sabittir, hiç değişmez...söylenecek sözün kalmadığı yerde "acil durumda kırınız" yazan cam kırılır ve içinden 4 yıldız çıkartılıp fırlatılır...

    ama fırlatan kişi bilmez ki 4 yıldız neyin 4 yıldızıdır..temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp sürülür önümüze..

    bilmezler ki ncap sitesinde "ödüllerimiz" bölümünde kim vardır kim yoktur...anca yazılır 5>4 mantığı ile..detaylarına inilmek istenmez..detaylarda ise bu durumun (31+38+21)>(34+37+11) olduğu görülür...tabi bencilce "bana bişi olmasın gerisi gebersin" dememek lazımdır bu durumu görebilmek için..veya safety assist uyarlamasının yürürlüğe girdiği 2009 yılından sonra bu karşılaştırmanın yapılması halinde tablonun daha da ağırlaşacağı görülmek istenmez bir türlü...ama çok iyi bilinir ki savunduğum aracın 3 donanım seviyesinden 2 si kıyasladığı rakibin yanında çok önemli bazı güvenlik yardımcılarından eksiktir..


    olsun rahmetli babannemde böyleydi..işine gelmeyeni duymaz görmezdi


    +1 milyon.

    bu yıldız meselesi, hep böyle üstünkörü geçilir zaten. halbuki bu testlerdeki çatlayan ve çatlamayan bir cam bile 1 yıldıza denk gelebiliyor. ford bile focuslarda bir ara kullandığı ön kaput amortisörlerini, sırf testlerde zayıf alıyor diye kaldırıp yeniden menteşe-kaput kolu uygulamasına geri döndü.

    bununla birlikte kaza ile ilgili bir çok yorum var, fakat kimse olaya araçların çarpma anındaki durumlarına değinmemiş. arkadan çarpan araç, çarpmanın şiddeti sonucu tüm hareketini anlık olarak birdenbire sıfıra indirirken, hareketten kaynakl enerjinin tamamını br anda emmek zorunda. oysa çarpılan aracın öne doğru hareket ederek esneme ve aldığı darbeyi bu yolla absorbe etme durumu var. yani birisi hareketten durağana geçerken diğeri, durağandan harekete geçiyor. bu durumda çarpanın daha yüksek enerjiye maruz kalması ve daha çok hasar alması gayet doğal.

    kaldı ki, bizim milletimizin bu "araçların sağlamlık değerlendirmesini" kaza sonucu alınan hasarlara göre değerlendirmesine oldum olası hastayımdır zaten. kaza anında, alınan hasar oranına etki eden onlarca parametre ve kriter varken, bizim için hiç birinin geçerliliği yoktur. bize göre hasar alan sakattır, hasarı az olan sağlamdır.

    bu teoriye göre tankların dünyanın en sağlam araçları olması gerekir ama, aynı hızda aynı tür bir kazada tank içinde ölebilirken, otomobil içinde burnunuz kanamadan çıkabilirsiniz, bu da ayrı mevzu...

    tanklar zaten dünyanın en sağlam araçlarıdır itirazınız mı var (güvenli demiyorum!!!)

    megané II için hep bu yanlışa düşüldü hani bunun 5 yıldızı vardı arabaya bakın ne hale gelmiş onlarca başlık gördüm ben bu forumda hiçbirinde de ölen yoktu

    inşaat mühendisliği'nde binalar depremde kalıcı şekilde zarar görecek, belki de tekrar onarılmayacak hale gelecek ama can kaybı yaşanmayacak şekilde tasarlanırlar, bu da aynı mantığı taşıyor, ortada bir enerji var ve bu enerjinin bir yerlerde emilmesi yok edilmesi gerek

    araç güvenlik testleri neden 50 km/sa ile yapılır hiç düşündünüz mü?

    saatte 100 km hızda giden golf 5 kasanın "duvara" çarpışma testini izledim, araç gerçekten çok sağlam kabinde mankenlerde hasar yoktu, ancak mesele şu ki, insan vücudu duvara çarpma ile aracın hızının 0'a inmesi arasındaki geçen süredeki ivmeyi kaldıramaz, iç organlar parçalanır iç kanamadan ölüm gerçekleşir. yani 100 km/h ile giderken 1 sn'de 0'a inmeyi insan vücudu zaten kaldırmıyor, burada da hız sınırlarının önemi devreye giriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: crazyarif


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya


    quote:

    Orijinalden alıntı: alikum

    tecrübe ile sabittir, hiç değişmez...söylenecek sözün kalmadığı yerde "acil durumda kırınız" yazan cam kırılır ve içinden 4 yıldız çıkartılıp fırlatılır...

    ama fırlatan kişi bilmez ki 4 yıldız neyin 4 yıldızıdır..temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp sürülür önümüze..

    bilmezler ki ncap sitesinde "ödüllerimiz" bölümünde kim vardır kim yoktur...anca yazılır 5>4 mantığı ile..detaylarına inilmek istenmez..detaylarda ise bu durumun (31+38+21)>(34+37+11) olduğu görülür...tabi bencilce "bana bişi olmasın gerisi gebersin" dememek lazımdır bu durumu görebilmek için..veya safety assist uyarlamasının yürürlüğe girdiği 2009 yılından sonra bu karşılaştırmanın yapılması halinde tablonun daha da ağırlaşacağı görülmek istenmez bir türlü...ama çok iyi bilinir ki savunduğum aracın 3 donanım seviyesinden 2 si kıyasladığı rakibin yanında çok önemli bazı güvenlik yardımcılarından eksiktir..


    olsun rahmetli babannemde böyleydi..işine gelmeyeni duymaz görmezdi


    +1 milyon.

    bu yıldız meselesi, hep böyle üstünkörü geçilir zaten. halbuki bu testlerdeki çatlayan ve çatlamayan bir cam bile 1 yıldıza denk gelebiliyor. ford bile focuslarda bir ara kullandığı ön kaput amortisörlerini, sırf testlerde zayıf alıyor diye kaldırıp yeniden menteşe-kaput kolu uygulamasına geri döndü.

    bununla birlikte kaza ile ilgili bir çok yorum var, fakat kimse olaya araçların çarpma anındaki durumlarına değinmemiş. arkadan çarpan araç, çarpmanın şiddeti sonucu tüm hareketini anlık olarak birdenbire sıfıra indirirken, hareketten kaynakl enerjinin tamamını br anda emmek zorunda. oysa çarpılan aracın öne doğru hareket ederek esneme ve aldığı darbeyi bu yolla absorbe etme durumu var. yani birisi hareketten durağana geçerken diğeri, durağandan harekete geçiyor. bu durumda çarpanın daha yüksek enerjiye maruz kalması ve daha çok hasar alması gayet doğal.

    kaldı ki, bizim milletimizin bu "araçların sağlamlık değerlendirmesini" kaza sonucu alınan hasarlara göre değerlendirmesine oldum olası hastayımdır zaten. kaza anında, alınan hasar oranına etki eden onlarca parametre ve kriter varken, bizim için hiç birinin geçerliliği yoktur. bize göre hasar alan sakattır, hasarı az olan sağlamdır.

    bu teoriye göre tankların dünyanın en sağlam araçları olması gerekir ama, aynı hızda aynı tür bir kazada tank içinde ölebilirken, otomobil içinde burnunuz kanamadan çıkabilirsiniz, bu da ayrı mevzu...

    tanklar zaten dünyanın en sağlam araçlarıdır itirazınız mı var (güvenli demiyorum!!!)

    megané II için hep bu yanlışa düşüldü hani bunun 5 yıldızı vardı arabaya bakın ne hale gelmiş onlarca başlık gördüm ben bu forumda hiçbirinde de ölen yoktu

    inşaat mühendisliği'nde binalar depremde kalıcı şekilde zarar görecek, belki de tekrar onarılmayacak hale gelecek ama can kaybı yaşanmayacak şekilde tasarlanırlar, bu da aynı mantığı taşıyor, ortada bir enerji var ve bu enerjinin bir yerlerde emilmesi yok edilmesi gerek

    araç güvenlik testleri neden 50 km/sa ile yapılır hiç düşündünüz mü?

    saatte 100 km hızda giden golf 5 kasanın "duvara" çarpışma testini izledim, araç gerçekten çok sağlam kabinde mankenlerde hasar yoktu, ancak mesele şu ki, insan vücudu duvara çarpma ile aracın hızının 0'a inmesi arasındaki geçen süredeki ivmeyi kaldıramaz, iç organlar parçalanır iç kanamadan ölüm gerçekleşir. yani 100 km/h ile giderken 1 sn'de 0'a inmeyi insan vücudu zaten kaldırmıyor, burada da hız sınırlarının önemi devreye giriyor




    az sayıda olsada forumda güzel bigiler veren insanlar var
    sagolasın




  • benden de bir arkadan carpma hikayesi
    2004 yılı Bir bayram günü kavsakta kırmızı ıskta bekliyorum arkamdaki Apaçi ben dingil demek istiyorum
    dat daat kornaya basıyor daha sarıdan yeşile gecmeden gerizekalı küt diye bindirdi babacımın zavallı bembeyaz arabasına.Çarpan kıpkırmızı bir modifiyeli sahin(murat131yada)bizim pederin bembeyaz aracının
    kıçı kıpkırmızı daha yeni boyatmış sakalı cıkmamış delikanlı arabasını.neyle boyattıysa artık?
    Gaza basarak benim araca carptıgından sahine bişey olmamıs yorumlardan anladıgım
    o zamanlar sahsıma ait arabam yoktu tamam cana gelecegine mala gelsin filan dedim ama
    şimdi düşünüyorum da aynı şeyi tekrar yasasam kıcına veyzbol sopasını




  • watkseburt' un yorumlarına teşekkürler....
    Bu arada 50 km/sa görünce merak ettim ve biraz araştırdım. Euro n-cap sitesindeki önden çarpışma testlerini inceledim.
    Sonuç olarak araçlar hafif deforme olabilen yüzeye 64 km hızla vuruluyor ve bu aracın ön kısmının tamamı değil sadece %40'ı vuruluyor. Buradaki amaç hatalı sollama yapılarak oluşan kafa kafaya tabir ettiğimiz kazayı simule etmek.Yani araçların şöför kısımlarının bulunduğu taraflar kafa kafaya çarpmış gibi oluyor ki bu tip kazaların çoğunda böyle olurmuş. 64 km/sa ile sabit yüzeye vurmak ise 55 km/sa ile hareket eden iki aracın kafa kafaya çarpmasına denk geliyormuş...
  • Arkadaşlar önden arkadan farketmez. Çarpan dağılır. Yumurta tokuşturma misali
  • Evet bu kazadan çıkaracağımız dersler :
    1-) Dikkatli araba kullanmak lazım.
    2-) Altımızda euroncap’dan beş yıldızlı dört yıldızlı vs. araç var dememek lazım OLAN ÇARPANA OLUYOR…
  • güncel diyelim hatıraları canlandıralım
  • Araba bakıyordum da, bu ilginç oldu.
    2012 Honda Civic Premium/Elegance bakıyordum.
    Şimdi gözlerim buraya çevrildi :)
    Kafamı karıştırmayın !!! dermişim.
    Alternatif olabilir mi?
    Otomatik şanzımanı nasıl Kia'nın?
  • MuratMHA kullanıcısına yanıt
    teyze oğlunda 2007 civic hybrid otomatik modeli var

    araç güzel yürüyor. yüksek hızlarda güvenli hissettiriyor. yakıtı biraz fazla sanırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İzmir de çok sıkışık bir yerde belediye otobüsü 2001 veya 2002 model focusa yandan camurluga çarpıp durdu araba kırmızıydı sadece eshotun beyaz rengi ve biraz cizik vardi herkez şaşırmıştı.
  • Istisnalar haricinde arkadan carpan arac her zaman cok daha fazla hasar alir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aynı türü başıma geldi arkadan bana dolmuş çarptı ikimizde de bir şey yoktu.
  • Aracin onu siddet emmesi icin dagilmaya katlanmaya uygun uretilir.

    Bu yuzden formula 1 araclari bile kaza yapinca karbonfiber malzemesi kuvveti emerek adeta tozlasir.

    Celik tamponlu aracla kaza yaparsaniz arabaya bisey olmaz

    Ama tum vucudunuz balyoz yemise doner.

    Araclar insan guvenligi icindir
    Airbaglerde oyle.

    Cana gelecegine mala gelsin mantigi.

    8 tane airbag patlamasi bir kazada hayatinizi kurtarir ama ayni zamanda arac sirf bu maliyetlerden perte cikar.

    Arac mi perte ciksin yoksa siz mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010 konusu hort oldu hatıralar canlandı :d
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.