beyler formun bu kısımlarına ilk defa giriyorum yanlış yere konuyu açtıysam kusuruma bakmayın. beyler heralde burada bu işlerden yani modifiye işinden anlıyanlar vardır:) sormak istediğim şey cbr125r'ıma turbo veya başka birşey yapabilirmiyim? kısa bir süre önce motorumu satıp gt250r almak istemiştim alıcıda buldum.(2700 km'deki motorumu 4000ytl'ye satıyordum)fakat hysong almak istemedim,vs,vs...neyse bu işlerden anlayanlar için sizden yardım istiyorum:) cevaplarınız için teşekkür ederim
hysoung da devir kesici yok.. krank kırıyor.. yedek parcada sorun yaratıyor.. bla bla bla..
cıbırdan fazla birşey bekleme turbo gibi amma ucmussun ya
bujileri değiştir. performans ekzost tak..(sanayi tipi değil tabi). devil,akrep gibi ünlü markalara 300-600 arası bi para bayılarak buda 2,3 hp güç kazandırıp daha fazla benzin sarfiyatına neden olur.. lastikleri kalınlastırabilirsin yol tutusu için ama hız ve benzinden kaybedersin.. yani fazla yapabileceğin birşey yok.. birde hava filtresini değiştirebilirsin
quote:
Orijinalden alıntı: andormilan
hysoung da devir kesici yok.. krank kırıyor.. yedek parcada sorun yaratıyor.. bla bla bla..
cıbırdan fazla birşey bekleme turbo gibi amma ucmussun ya
bujileri değiştir. performans ekzost tak..(sanayi tipi değil tabi). devil,akrep gibi ünlü markalara 300-600 arası bi para bayılarak buda 2,3 hp güç kazandırıp daha fazla benzin sarfiyatına neden olur.. lastikleri kalınlastırabilirsin yol tutusu için ama hız ve benzinden kaybedersin.. yani fazla yapabileceğin birşey yok.. birde hava filtresini değiştirebilirsin
sahin'e sor
quote:
Orijinalden alıntı: TIGERSHARK
sahin'e sor
Alıntıları Göster
Gerçi andormilan'ın Hyosung ile ilgili dediklerine katılmasam da CBR ile ilgili söyledikleri doğru. İlk yapılması gereken lastikleri kalınlaştırmak, tabi top speed düşecektir ama değer, hava ve yağ filtreleri değişir ve karbüratöre güzel bir ayar çekilir bu da performansı etkiler. Sonra kullanılan yağın kalitesi artırılır.
Onun dışında yok turboymuş, egzozmuş boş işler. Yani o alete azcık daha güç üretecek diye tutup da tonla harcama yapmaya gerek yok. Onun yerine GT250R alabilirdin gayet rahat şekilde. Ha istemem dersen de senin bileceğin iş tabi ki, sonuçta için rahat şekilde binemediğinde motordan zevk alamazsın iyi bilirim..
quote:
Orijinalden alıntı: sahinoz31
Gerçi andormilan'ın Hyosung ile ilgili dediklerine katılmasam da CBR ile ilgili söyledikleri doğru. İlk yapılması gereken lastikleri kalınlaştırmak, tabi top speed düşecektir ama değer, hava ve yağ filtreleri değişir ve karbüratöre güzel bir ayar çekilir bu da performansı etkiler. Sonra kullanılan yağın kalitesi artırılır.
Onun dışında yok turboymuş, egzozmuş boş işler. Yani o alete azcık daha güç üretecek diye tutup da tonla harcama yapmaya gerek yok. Onun yerine GT250R alabilirdin gayet rahat şekilde. Ha istemem dersen de senin bileceğin iş tabi ki, sonuçta için rahat şekilde binemediğinde motordan zevk alamazsın iyi bilirim..
Alıntıları Göster
arkadaşlar çok yardımcı oldunuz sağolun:) ben kafama koydum şimdilik egzoz takmayı düşünüyorum
quote:
Orijinalden alıntı: deniz92
arkadaşlar çok yardımcı oldunuz sağolun:) ben kafama koydum şimdilik egzoz takmayı düşünüyorum
Alıntıları Göster
Tabi ki takmak lazım yoksa bi işe yaramaz
quote:
Orijinalden alıntı: sahinoz31
Gerçi andormilan'ın Hyosung ile ilgili dediklerine katılmasam da CBR ile ilgili söyledikleri doğru. İlk yapılması gereken lastikleri kalınlaştırmak, tabi top speed düşecektir ama değer, hava ve yağ filtreleri değişir ve karbüratöre güzel bir ayar çekilir bu da performansı etkiler. Sonra kullanılan yağın kalitesi artırılır.
Onun dışında yok turboymuş, egzozmuş boş işler. Yani o alete azcık daha güç üretecek diye tutup da tonla harcama yapmaya gerek yok. Onun yerine GT250R alabilirdin gayet rahat şekilde. Ha istemem dersen de senin bileceğin iş tabi ki, sonuçta için rahat şekilde binemediğinde motordan zevk alamazsın iyi bilirim..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: sahinoz31
Gerçi andormilan'ın Hyosung ile ilgili dediklerine katılmasam da CBR ile ilgili söyledikleri doğru. İlk yapılması gereken lastikleri kalınlaştırmak, tabi top speed düşecektir ama değer, hava ve yağ filtreleri değişir ve karbüratöre güzel bir ayar çekilir bu da performansı etkiler. Sonra kullanılan yağın kalitesi artırılır.
Onun dışında yok turboymuş, egzozmuş boş işler. Yani o alete azcık daha güç üretecek diye tutup da tonla harcama yapmaya gerek yok. Onun yerine GT250R alabilirdin gayet rahat şekilde. Ha istemem dersen de senin bileceğin iş tabi ki, sonuçta için rahat şekilde binemediğinde motordan zevk alamazsın iyi bilirim..
Hyosung kullanan cok tanıdıgım var.. genel olarak bahsettiğim problemi yaşadılar,yaşamayada devam ediyorlar.. güzel makine oturaklı.. naked ss arası bir makina..
190 gördüm. ama cok saglıklı değil tabi ölümle yaşam arası bir çizgideydim diyebilirim.. devir kesici yok reddlnie girmek sakat. krank kırabiliyor. parça için 50 gün bekleyen ve dava açanlar oldu sormak istediğiniz birşey varsa ayriyetten cvaplayabilirim.. teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: andormilan
quote:
Orjinalden alıntı: sahinoz31
Gerçi andormilan'ın Hyosung ile ilgili dediklerine katılmasam da CBR ile ilgili söyledikleri doğru. İlk yapılması gereken lastikleri kalınlaştırmak, tabi top speed düşecektir ama değer, hava ve yağ filtreleri değişir ve karbüratöre güzel bir ayar çekilir bu da performansı etkiler. Sonra kullanılan yağın kalitesi artırılır.
Onun dışında yok turboymuş, egzozmuş boş işler. Yani o alete azcık daha güç üretecek diye tutup da tonla harcama yapmaya gerek yok. Onun yerine GT250R alabilirdin gayet rahat şekilde. Ha istemem dersen de senin bileceğin iş tabi ki, sonuçta için rahat şekilde binemediğinde motordan zevk alamazsın iyi bilirim..
Hyosung kullanan cok tanıdıgım var.. genel olarak bahsettiğim problemi yaşadılar,yaşamayada devam ediyorlar.. güzel makine oturaklı.. naked ss arası bir makina..
190 gördüm. ama cok saglıklı değil tabi ölümle yaşam arası bir çizgideydim diyebilirim.. devir kesici yok reddlnie girmek sakat. krank kırabiliyor. parça için 50 gün bekleyen ve dava açanlar oldu sormak istediğiniz birşey varsa ayriyetten cvaplayabilirim.. teşekkürler
Alıntıları Göster
Çok agresif kullanımda ve uzun süreli yüksek devirlerde krank kırabilir limiter yoksa, doğrudur, Husaberg FE450 ile de kırdı bi tanıdığım, ama bunda motor değil genellikle kullanıcı suçlu oluyor, motorun suçu limiter'ın olmayışı diyebiliriz, sağlamlıkla ilgili problem olduğunu sanmıyorum benim demek istediğim o
quote:
Orijinalden alıntı: sahinoz31
Çok agresif kullanımda ve uzun süreli yüksek devirlerde krank kırabilir limiter yoksa, doğrudur, Husaberg FE450 ile de kırdı bi tanıdığım, ama bunda motor değil genellikle kullanıcı suçlu oluyor, motorun suçu limiter'ın olmayışı diyebiliriz, sağlamlıkla ilgili problem olduğunu sanmıyorum benim demek istediğim o
Alıntıları Göster
aynen dediğiniz gibi... limitleri zorluyunca krank kırıyor sonra uğraş dur sağlamlık konusunda yan grenajlar çok sağlam 60 ile yan yattım sürüklendim ama sadece çizilme oldu.. lokal boyayla kapattık zaten.. yağrın birkaç taze resim eklerim..
birde 90 ile bir viraja girmiş arkadaş.. virajı alamayıp kaldırım taşlarına patlattı.. pek birşey omadı birkaç çizik.. ön amortisör kırıldı. biraz yağ akıttı o kadar.. motor yan yatınca ilk hasar gören yer aynalar..
genel olarak kuvettli ve sağlam motor diyebilirim.. uzun yolada gidiyor.. tabi belli bir süreden sonra şişiyor.. bu motora görede cok normal
zamanım oldukca yazmaya calısırım
quote:
Orijinalden alıntı: andormilan
aynen dediğiniz gibi... limitleri zorluyunca krank kırıyor sonra uğraş dur sağlamlık konusunda yan grenajlar çok sağlam 60 ile yan yattım sürüklendim ama sadece çizilme oldu.. lokal boyayla kapattık zaten.. yağrın birkaç taze resim eklerim..
birde 90 ile bir viraja girmiş arkadaş.. virajı alamayıp kaldırım taşlarına patlattı.. pek birşey omadı birkaç çizik.. ön amortisör kırıldı. biraz yağ akıttı o kadar.. motor yan yatınca ilk hasar gören yer aynalar..
genel olarak kuvettli ve sağlam motor diyebilirim.. uzun yolada gidiyor.. tabi belli bir süreden sonra şişiyor.. bu motora görede cok normal
zamanım oldukca yazmaya calısırım
Alıntıları Göster
Motora yarışlar için oyun yapıyorlar , devrini yükseltiyorlar dişli oranlarıyla oynuyorlar geç kalkıyor ama hızlı gidiyor.. Egzozu açtır , dişlileri değiştir benim bildiklerim bunlar..Birde motorun üstüne tam olarak yatınca daha hızlı gidiyor
quote:
Orijinalden alıntı: HarryBlade
Motora yarışlar için oyun yapıyorlar , devrini yükseltiyorlar dişli oranlarıyla oynuyorlar geç kalkıyor ama hızlı gidiyor.. Egzozu açtır , dişlileri değiştir benim bildiklerim bunlar..Birde motorun üstüne tam olarak yatınca daha hızlı gidiyor
Alıntıları Göster
Egzoz açtır... Bu çok yanlış bir öneri. Egzozu açtırmak performansa hiçbir fayda sağlamaz, sadece kuru gürültü yapar ve yakıtı artırır.
Performans egzoz da bildiğim kadarıyla Leo Vince var, onun dışında Yoshimura, Akrapovic gibi markaların CBR125'e uygun olanı yok. Devil'in GT250R'a uygun bir modeli var, belki o kullanılabilir.
Turbo uygulaması yaptırabilirsin eğer para sorun değilse. Kadıköy'de bir iki yer var, bi de Maslak sanayide vardı yanlış hatırlamıyorsam. İstediğiniz motora turbo uygulaması yapabiliyorlar. Bunlar yapılmayacak şeyler değil, elbet yapılır. Masrafa deyip, deymeyeceği kullanıcıyı ilgilendiren bir husus, kullanıcı harici hiç kimseyi ilgilendirmez bu mevzu.
Eğer gerçekten performansa yönelik bir modifiye istiyorsanız, profesyonel bir yerden destek almanızı öneririm.
Yurtdışında 50cc'lik 2 zamanlı scooter'lara yaptıkları modifiyeleri gördükten sonra, bu sektörde imkansız diye bir şeyin olmadığını düşünmeye başladım. 50cc 2 zamanlı scooter'dan 30HP'ye yakın güç alınabiliyorsa, CBR125R'dan tatmin edici bir güç almak imkansız değil!
quote:
Orijinalden alıntı: SERCAN_MTB
Egzoz açtır... Bu çok yanlış bir öneri. Egzozu açtırmak performansa hiçbir fayda sağlamaz, sadece kuru gürültü yapar ve yakıtı artırır.
Performans egzoz da bildiğim kadarıyla Leo Vince var, onun dışında Yoshimura, Akrapovic gibi markaların CBR125'e uygun olanı yok. Devil'in GT250R'a uygun bir modeli var, belki o kullanılabilir.
Turbo uygulaması yaptırabilirsin eğer para sorun değilse. Kadıköy'de bir iki yer var, bi de Maslak sanayide vardı yanlış hatırlamıyorsam. İstediğiniz motora turbo uygulaması yapabiliyorlar. Bunlar yapılmayacak şeyler değil, elbet yapılır. Masrafa deyip, deymeyeceği kullanıcıyı ilgilendiren bir husus, kullanıcı harici hiç kimseyi ilgilendirmez bu mevzu.
Eğer gerçekten performansa yönelik bir modifiye istiyorsanız, profesyonel bir yerden destek almanızı öneririm.
Yurtdışında 50cc'lik 2 zamanlı scooter'lara yaptıkları modifiyeleri gördükten sonra, bu sektörde imkansız diye bir şeyin olmadığını düşünmeye başladım. 50cc 2 zamanlı scooter'dan 30HP'ye yakın güç alınabiliyorsa, CBR125R'dan tatmin edici bir güç almak imkansız değil!
Alıntıları Göster
Egzozu açtırmadan önce geçemediğim adamı egzozu açtırdıktan sonra fark atarak geçiyorum.. 50 cc scooterden 30 hp , olduğu yerde tek teker gider o..
quote:
Orijinalden alıntı: HarryBlade
Egzozu açtırmadan önce geçemediğim adamı egzozu açtırdıktan sonra fark atarak geçiyorum.. 50 cc scooterden 30 hp , olduğu yerde tek teker gider o..
Alıntıları Göster
egzost u sakın bosalttıriyim deme.. motorun içine edersin. garanti dışı kalma olasılıgı bile var.. 300 ytl ver adam gibi bir motor al. ve yukarıda andormilan ve sahinoz31 in dediklerini uygula..
Karbüratörü değiştir , bugün geldi aklıma motorlar hızlı gitsin diye karbüratörü açtırıyorlardı..
quote:
Orijinalden alıntı: HarryBlade
Karbüratörü değiştir , bugün geldi aklıma motorlar hızlı gitsin diye karbüratörü açtırıyorlardı..
HarryBlade, başka açtırılacak bir şey kaldı mı? Egzozu açtır, karbüratörü açtır (ki ilk defa senden duyuyorum bu tabiri, nasıl açılıyorsa karbüratör)... Hem çevreye, hem motosiklete zarar verecek öneriler yapıyorsun, yanlış yönlendirebilirsin insanları.
50 cc 30 Hp gayet de düzgün gidiyor, scooter dragları ile ilgili kısa bir araştırma yapsan, bol miktarda bilgi ve görüntü bulabilirsin bununla ilgili.
quote:
Orijinalden alıntı: SERCAN_MTB
HarryBlade, başka açtırılacak bir şey kaldı mı? Egzozu açtır, karbüratörü açtır (ki ilk defa senden duyuyorum bu tabiri, nasıl açılıyorsa karbüratör)... Hem çevreye, hem motosiklete zarar verecek öneriler yapıyorsun, yanlış yönlendirebilirsin insanları.
50 cc 30 Hp gayet de düzgün gidiyor, scooter dragları ile ilgili kısa bir araştırma yapsan, bol miktarda bilgi ve görüntü bulabilirsin bununla ilgili.
Alıntıları Göster
ama değmez.. yukarıda dediğim kişilerin önerilerini dikkate alsan yeterde artar senin için
quote:
Orijinalden alıntı: SERCAN_MTB
HarryBlade, başka açtırılacak bir şey kaldı mı? Egzozu açtır, karbüratörü açtır (ki ilk defa senden duyuyorum bu tabiri, nasıl açılıyorsa karbüratör)... Hem çevreye, hem motosiklete zarar verecek öneriler yapıyorsun, yanlış yönlendirebilirsin insanları.
50 cc 30 Hp gayet de düzgün gidiyor, scooter dragları ile ilgili kısa bir araştırma yapsan, bol miktarda bilgi ve görüntü bulabilirsin bununla ilgili.
Alıntıları Göster
karbüratör açmak diye bir şey yok.Karbüratörde benzin memesinin deliği %20-30 kadar büyütülür.Bir miktar güç kazancınız olur ama bir miktarda benzin artışı olur.
quote:
Orijinalden alıntı: Fetih
karbüratör açmak diye bir şey yok.Karbüratörde benzin memesinin deliği %20-30 kadar büyütülür.Bir miktar güç kazancınız olur ama bir miktarda benzin artışı olur.
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: Fetih
karbüratör açmak diye bir şey yok.Karbüratörde benzin memesinin deliği %20-30 kadar büyütülür.Bir miktar güç kazancınız olur ama bir miktarda benzin artışı olur.
Açmak dediğim zaten o anlamda değiştirilmesi yada daha çok benzin akıtması..
quote:
Orijinalden alıntı: HarryBlade
quote:
Orjinalden alıntı: Fetih
karbüratör açmak diye bir şey yok.Karbüratörde benzin memesinin deliği %20-30 kadar büyütülür.Bir miktar güç kazancınız olur ama bir miktarda benzin artışı olur.
Açmak dediğim zaten o anlamda değiştirilmesi yada daha çok benzin akıtması..
Alıntıları Göster
ve motorun içine edilmesi..
quote:
Orijinalden alıntı: miller!!!
ve motorun içine edilmesi..
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: miller!!!
ve motorun içine edilmesi..
Valla öyle olucaktır tabiki..Motor orjinal iyidir..