Şimdi Ara

CARİSMA DİREKSİYON SORUNU (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
89
Cevap
0
Favori
11.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    Kaan, beyaz eşya civatası söküp takmaya benzemez bu işler,
    Altın bilezik ister bu civatarı sökmek için




    Kendimin sökeceğini sölemedim ama dikkatini çekerim.Sökecek usta bulurum elbet.Sen araya girme bakem Serbest piyasa müşteri topluyoz bizde kendimizce
  • alıntı: akerimoğlu

    Yoldan olur, yani asfalt dişli ise ses yapar,
    Camlar tam kapanmıyor olabilir,
    Sunroof tam kapanmıyor olabilir,
    Lastikler sertleşip özelliğini kaybetmiş olabilir

    Benim arabamın ebatı 195-60-14, 185-65-14,

    Benden sonraki kasalar 195-65-15 diye biliyorum. Emin olan dostlarım düzeltiversinler..

    Asfalt dişili olduğu zaman ses çoğalıyor asfalt işi değil.
    Camlarda sorun yok
    sunroof yok
    Lastiklerden olabilir eskidi lastiklerim.
    Birde aldığım şahıs arkaya takos attırmış. takosların konfora etkisi olur mu?

    Bende arabanın yukselmesi ve yanak aralığının fazla olması için artı sese de etkisi olacağını düşünerek 185/70/14 takmayı planlıyorum.
    Fikirleriniz nedir? Zorlar mı şanzımanı?
    Vites aralıkları kaldırır mı bu ebatı?
    Bizim şanzıman tam hatırlamıyorum ama Fm22m di sanırım.
    Tşk.
  • Zamanla oranı yükseltirsiniz.
    Birde kaputun altına girerseniz kesinlikle elinizi ordan alamazsınız.:)
    Ben önceden şahin kullanıyordum bu aracların kaputun altı onlardan daha planlı ve işlevsel.
    Sökmesi de kolay takması da.Şahinin kaputunu sadece yağı kontrol için açıyordum.
    Basit demiyorum yanlış anlaşılmayayım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: akerimoglu

    Ben Carisma' nın kaput içi hariç geri kalan civatalarının %20' sini kendim söküyorum
  • caramurat sen o mesajlarını git başka yerde ver. sanayici milletinin ne olduğunu bize anlatma.
  • Ben kimseye bişey anlatmaya çalışmıyorum, Sadece Kaan'a şaka yollu takılıyorum, kendisi beyazeşyacı olduğundan
    Bu arada aile fertlerimize ait sanayide 3 tane oto tamir bakım atölyemiz var.
    Birçok serviste yapılamayan işlem ve uygulamaları yapıyorlar, hiçbir zaman da sanayideki ustaları kötülemem, sanayide ki ustaların tek eksiği, birçok marka ve modele hizmet verdikleri için her markanın teknolojik cihalarına sahip olamamaları, buna rağmen becerileri ve birçok marka hakkında bilgi sahibi olmaları da cabası. Sanırım bir yanlış anlaşılma durumu var.
  • o zaman kusura bakma hakkını helal et.yanlış anlamışım yazdıklarını. ne bileyim hem kendimin geçmişte ve şuan yaşadıkları hemde yakın bir arkadaşımın yaşadıkları malesef sanayideki ustaların birçoğu hakkında olumsuz düşünmeme sepeb oluyor. tekrar hakkını helal et...



    quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    Ben kimseye bişey anlatmaya çalışmıyorum, Sadece Kaan'a şaka yollu takılıyorum, kendisi beyazeşyacı olduğundan
    Bu arada aile fertlerimize ait sanayide 3 tane oto tamir bakım atölyemiz var.
    Birçok serviste yapılamayan işlem ve uygulamaları yapıyorlar, hiçbir zaman da sanayideki ustaları kötülemem, sanayide ki ustaların tek eksiği, birçok marka ve modele hizmet verdikleri için her markanın teknolojik cihalarına sahip olamamaları, buna rağmen becerileri ve birçok marka hakkında bilgi sahibi olmaları da cabası. Sanırım bir yanlış anlaşılma durumu var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    alıntı: akerimoğlu

    Yoldan olur, yani asfalt dişli ise ses yapar,
    Camlar tam kapanmıyor olabilir,
    Sunroof tam kapanmıyor olabilir,
    Lastikler sertleşip özelliğini kaybetmiş olabilir

    Benim arabamın ebatı 195-60-14, 185-65-14,

    Benden sonraki kasalar 195-65-15 diye biliyorum. Emin olan dostlarım düzeltiversinler..

    Asfalt dişili olduğu zaman ses çoğalıyor asfalt işi değil.
    Camlarda sorun yok
    sunroof yok
    Lastiklerden olabilir eskidi lastiklerim.
    Birde aldığım şahıs arkaya takos attırmış. takosların konfora etkisi olur mu?

    Bende arabanın yukselmesi ve yanak aralığının fazla olması için artı sese de etkisi olacağını düşünerek 185/70/14 takmayı planlıyorum.
    Fikirleriniz nedir? Zorlar mı şanzımanı?
    Vites aralıkları kaldırır mı bu ebatı?
    Bizim şanzıman tam hatırlamıyorum ama Fm22m di sanırım.
    Tşk.


    Yanak kalınlığı 60' tan 70' e çıkarsa, otomatik olarak çekiş düşer, yakıt artar... Burası kesin.

    Benim tavsiyem 65 yanak kalınlığı. 70' e göre müsamahası daha iyi olacaktır. Ama sizin ses uğultu şeklindeymiş. Uğultu deyince aklıma direkt rüzgar etkisi geliyor. Yanak kalınlığı biraz daha fazla olan lastik bu sorunu çözmeyebilir.




  • Yanak kalınlığı fazla olan lastik konforu artırır diye birçok yerde okumuştum.
    Takoslar yayları sertlreştirip darbe emilimini azaltıyor kanaatimce.
    65 takıp takoslarıda alınca normale döner sanırım.
    Birde kafama takılan şu var:
    70 kenar kalınlığı yakıtı artırır dıyorsunuz. Düz mantıkla yakıtın çoğalması demek devirin artması demektir.
    Yuksek,çapı daha büyük lastik deviri artırmaz düşürür buda yakıta olumlu yönde yansımaz mı?
    Atıyorum 60 kenar kalınlığı ile 29000 devirde 100 km hıza ulaşan aracım belki 26000 devirde aynı hızı görecektir.
    Tabi aktarma organlarına binen yük artacaktır ama tahminimce bu yakıtı artırmayacaktır.
    Yeni kasa carismaların şanzıman numarası veya vites aralıklarını biliyor musunuz?
    Paylaşırsanız memnun olurum.
    Tşk.
  • Akustik!
    vereceğim linkte lancer ile ilgili birçok bilgi mevcut.
    Sayfanın ortasını biraz geçince normal direksiyon yerine hidrolik direksiyon takma vs. var. Orda da direksiyon ünitesinin resimleri mevcut.
    Sana yararlı olabileceğini düşündüm.
    Ayrıca araçların şanzıman ve suspansiyonlarıyla alakalı çokça bilgi mevcut.

    http://www.pixcl.com/summitgtx/lancerproject_1.htm
  • abi çok teşekkür ederim. sana da cok zahmet vedirdik kusura bakma. ayrıca nerden buluyorsun bu linkleri şaşırıyorum valla. çok selamlar.....
  • Rica ederim. Faydalı olabiliyorum umarım.
    Linkler stoklardan geliyor. Daha önceki araştırmalarımda arsive eklemiştim:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Yanak kalınlığı fazla olan lastik konforu artırır diye birçok yerde okumuştum.
    Takoslar yayları sertlreştirip darbe emilimini azaltıyor kanaatimce.
    65 takıp takoslarıda alınca normale döner sanırım.
    Birde kafama takılan şu var:
    70 kenar kalınlığı yakıtı artırır dıyorsunuz. Düz mantıkla yakıtın çoğalması demek devirin artması demektir.
    Yuksek,çapı daha büyük lastik deviri artırmaz düşürür buda yakıta olumlu yönde yansımaz mı?
    Atıyorum 60 kenar kalınlığı ile 29000 devirde 100 km hıza ulaşan aracım belki 26000 devirde aynı hızı görecektir.
    Tabi aktarma organlarına binen yük artacaktır ama tahminimce bu yakıtı artırmayacaktır.
    Yeni kasa carismaların şanzıman numarası veya vites aralıklarını biliyor musunuz?
    Paylaşırsanız memnun olurum.
    Tşk.


    "Tabi aktarma organlarına binen yük artacaktır" işte bu nedenle yakıt artacaktır. Bu hiç şüphesiz.

    Örneğin, 13' jantlı araca 15' jant takıldığında devirlenmekte zorlanır değil mi? İşte bu sebepten dolayı yakıtta artış yaşanıyor.

    Bir örnek daha, Birçok kamyonet markasında (Hyundai, Kia...) arka lastikler ön lastiklere nazaran oldukça küçüktür. Bunun sebebi aktarma organına düşen yükün azaltılması. Doğasıyla, aracın zorlanmadan yol katedebilmesi...

    Zaten tersi durum sözkonusu olsaydı, yani devirin azalmasıyla direkt olarak yakıt azalsaydı, piyasadak tüm araçlara davlunbazın içine sığabildiği kadar büyük ebatta lastik sığdırırlardı ve yakıt tasarrufu sağlarlardı

    Son olarak, Carismanın vites aralıklarını rakamsal olark bilmiyorum. Fakat, aralıkların piyasadaki araçların çoğundan çok daha uzun olduğunu hepimiz biliyoruz. Kırmızı ışıkta yanımdaki araçla aynı anda normal bir kalkış yapıyorum. O araç 3. vitese attığında ben daha yeni 2. vitese geçmiş oluyorum. Zaten, 1. vites 70 km/h, 2. vites 110 km/h, 3. vites 160 km/h süratlere çıkılabiliyor. Hangi araçlarda bu mümkün ki Carisma' dan başka?

    Unutmadan, hayırlı Cuma' lar efendim...




  • Cvp. için tşk. ediyorum.
    Sizinde cumanız mübarek olsun.
    Anlattıklarınızı anladım detaylı bilgim olmadığı içinde fazla iddialı değilim bu konuda.
    Mesela: millet ağzında sakız gibi 90 ı geçince yakıt artar diyor ki vakıa doğru olduğu belli.
    Peki 90 ı geçtikten sonra bu yakıt artışı neyle alakalı?
    1-5. viteste aktarma organlarına binen yükün artması?(dişli çapının küçülmesi)
    2-Aracın 30000 devirin üstünde seyretmesi yani devir artışı?

    Kanaatimce: devirle alakalı dersek açıklama konusunda sıkıntı yaşanmaz.
    Ama vitesle ve aktarma organlarına binen yükün artmasıyla alakalı dersek açıklayamayacağımız bir çok nokta ortaya çıkıyor.
    Mesela o zaman 4. viteste aracın kapasitesi kadar basarım daha az yakar diyebılır mıyız?elbete diyemeyız. Ne kadar yuksek devir bence o kadar fazla yakıt demektir.
    Bende bu mantığa dayanarak lastik ebatı meselesini düşündüm tabi abartmamak kaydıyla.
    Tekrar tşk. ediyorum.
    Saygı ve selamlarımla
    edit: gerçekten çok fazlaymış vites aralığı carismanın. Katalog yakıt bilgisi ne kadar sizin carismanın?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 26 Şubat 2010; 16:54:41 >




  • Katalog değerlerini bulamadım. Ama testlerde uzun yol 7 şehiriçi 9 litre elde etmişler.

    Burada oldukça bilgi var,

    http://66.102.9.132/search?q=cache:0Ee8dcQPM38J:www.otomobul.com/page,12,tr%2618,83,106+carisma+avance+yak%C4%B1t+t%C3%BCketimi&cd=4&hl=tr&ct=clnk&gl=tr&client=firefox-a
  • Ali bey tşk. ediyorum.
    Yeterli bilgi mevcut linkte.
  • Rica ederim
  • umera hocam bahsettiğim nokta sarı renk kare olan yer...

  • @akustik ne yaptın ?
    hallettin mi direksiyonu?
  • selamlar...
    abi hallettik direksiyonu. mil paslanmış komple yenisini takmışlar ve 2 yıl garanti verdiler. e haliyle fiyatta 200 yerine 300 oldu. ama naapalım araç bu işte (bu arada doğan nın dediği oldu mil değişti ama onlar yapsa 500 dü!) geçen gün de sürücü tarafı cam çıkarken kızaktan kayıyordu ve kapatırken tutmak gerekiyordu onu yaptı usta 30 da ona aldı ( aslında çok basitmiş işyerinde yapardık neyse öğrenmiş olduk) velhasılı şuan için araç çok şükür sorunsuz. inşallah başka bişey çıkartmadan bineriz.
    siz nasılsınız araç nasıl?
  • a.selam.
    Geçmiş olsun. Bizde şükür idare ediyoruz.
    Benim aracı almadan Doğana göstermiştim ama ha baktırmışım ha baktırmamışım gibi birşey oldu. tabi bunu sonradan anladık.
    6 ay sonra crank yürüdüğü için motoru indirmek zorunda kalmıştım. Araç işi biraz da nasip. Özellikle senin araçta ki sorun kırk yılda bir çıkacak türden.
    Orda boyacı vardı abi bu araba bizde olsa 12 ye satarız demişti. O öyle deyince bende kaçırmayayım demiştim ama nerde.
    Hayırlısı diyelim. epey masrafım oldu. Geçen günde amortisör siparişi verdim arkaların biri patlaktı. almışken hepsini yenileyeyim dedim.
    tanesi 70 liraya geldi monroe marka gazlı. serviste 110 lira,istanbul ergin otomotivde 75 lira yan sanayi arka amortisor.Önlerde 120 nin üzerinde piyasada servise sormadım 150 nin üzerinde çekerler sanırım.
    Baska bir sıkıntı yaşayacağını sanmıyorum. Kapı döşemelerini sökmeyi gördüysen tamamdır. Benim yolcu tarafı ön ses yapıyordu. Söktüm makarada plastik kırılmıştı.Akıllı vida ile sabitledim ogun bugun kullanıyorum. Arabada elimin değmediği yer kalmadı diyebilirim.
    Bu arada motoru indirdiğim zaman klima gazını boşaltmıştım yaz gelmeden onuda doldurtmam lazım. İşinle alakalı olması hasebiyle önerin varsa değerlendirebilirim klima gazı konusunda.
    Güven otonun geçen gün sahibindende ilanlarını gördüm. orda telefonları vs var bilgin olsun.sanırım oto mitsubishi diye geçiyor.
    Buda linki :http://www.sahibinden.com/carisma_!!!-50WQQaXQQ18169246WQQpXQQdisplayitem?
    Kazasız,sorunsuz güzel günlerde kullanmanız dileğiyle.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.