Şimdi Ara

CARİSMA DİREKSİYON SORUNU (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
89
Cevap
0
Favori
11.521
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bulmaya çalışıyoruz. önümüzdeki günlerde işyerine götürüp orda bir şekilde halletmeye bakacağız. arkadaşlarla beraber direksiyon kutusunu sökebilirsek gerisi kolay. gün ola hayrola. ha bu arada Allah o servisin() ve diğer tamircilerin() eline düşürmesin hiç ama hiç acımaları yok. zaten ilk laflarıda "araç bu tabiki masrafı olacak" doğru onlar gibi herkes 2 civata sökmeye 200 tl kazanmıyor.



    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Tşk.
    Direksiyona çözüm buldunuz mu?




  • yeni kasalarda lastik ölçüsü 195/60/15. aldığımda üzerinde michelin energy saver vardı. yenileri yine aynısını ya da nokian alacağım.

    hız olayı tehlikeli iş fakat ben 220-230 gördüm. motor sağır mı değil mi görmek için. gördüğünüz ikinci şey ise yakıt göstergesindeki değişim
  • "Akustik" küçük yaşta erkek çocukları sanayiye gönderip bir mesleğin olsun deyip koluna altın bileziği tak dedikleri bu olsa gerek.
    2 civata söküp 200 Tl kazanmak güzel işmiş
  • sözlerinizi ne açıdan yazdınız anlamadım. yani eleştri mi yoksa olumlu bakış mı?
    kullandığım cümleyi şöyle açıklıyım o zaman; kimsenin yaptığı işe bir şey dediğimiz yok ki bende bir ısıtma ve soğutma teknikeriyim. yaklaşık 15 yıldır da sanayi yolunu iyi aşındırmışımdır. ancak hiçbir şey yapmayıp sadece soket takmak veyahut elektrik bağlamaya 50 tl alınması insanın zoruna gidiyor. ayrıca etrafımda ne kadar araç sahibi varsa nedense hepsi aynı kelimeleri kullanıyor. yani sanayiye giderken arkamızı tutarak gidiyoruz diye.
    ha birde anlamayıpda anlarım diye atlayıp arabanının ASD sini devreye sokanlar var. mesele Renault topic indeki arkadaşlar benim 98 Laguna 1 le ilgili maceralarımı iyi bilirler.
    sözü fazla uzatmaya gerek yok malesef bu sanayici milletine artık %80 kimsenin güveni kalmamıştır. o yüzdendir ki yetkili servisler in fiyatları yüksek olmasına ragmen sırada beklersin. halbuki servis teki adam da uzaydan gelmedi ama güven ve sorun karşısında muhatap bulma herşeyin başıdır.



    quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    "Akustik" küçük yaşta erkek çocukları sanayiye gönderip bir mesleğin olsun deyip koluna altın bileziği tak dedikleri bu olsa gerek.
    2 civata söküp 200 Tl kazanmak güzel işmiş




  • bu 1 inci resim

     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU
  • bildiğim kadarı ile hava akış sensörü gaz kelebeğinin üstünde değilde bu resimdeki camsuyu bidonunun önündeki filtrenin tam girişinde elektrik soketli kare kutunun içinde. bence onla oynamamak lazım bizim işyerinde elemanın biri vectra sının ki ile oynamış cihazı eline almıştır.(gerçi bizim usta hallleti geri ama olsun)
    lastikler de 185*65*14

     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU
  • Murat bey bu bileziğin ayarında altın dünyada olmasa gerek.

    quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    "Akustik" küçük yaşta erkek çocukları sanayiye gönderip bir mesleğin olsun deyip koluna altın bileziği tak dedikleri bu olsa gerek.
    2 civata söküp 200 Tl kazanmak güzel işmiş
  • Night cevap için tşk.

    Akustik ben hava akış sensörüyle oynamıyorum.
    Ayrıca hava akış metrenin yapısı da son derece basit.
    Tps ile oynuyorum.
     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU

    Avometre ile voltajı ölçerek ayarlama yapıyorum.
    ikinci resimde lpg enjektörleri ile manifold girişi arası mesafe epey fazla.
    Bu performans açısından olumsuz etki yapar. 10cm den fazla olmaması gerekır diye bir kaç yerde okudum.
    Resimler için tşk.
    Edit:kablo uzunluğu eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 20 Şubat 2010; 21:10:34 >
  • night sizin aracın motoru nedir hakkında bilgi verir misiniz?

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    yeni kasalarda lastik ölçüsü 195/60/15. aldığımda üzerinde michelin energy saver vardı. yenileri yine aynısını ya da nokian alacağım.

    hız olayı tehlikeli iş fakat ben 220-230 gördüm. motor sağır mı değil mi görmek için. gördüğünüz ikinci şey ise yakıt göstergesindeki değişim
  • hımm. o TPS dediğiniz nedir ne işe yara bilmiyorum.
    araca o enjektörleri öyle bağlamışlar bende açıkçası uzunluk hakkında birşey duymadığım için önemsemedim.
    bilgi için teşk. ler. artık motora dokunamıyacam çünkü dokunsam elimde kalıyor




    quote:

    Orijinalden alıntı: umera

    Night cevap için tşk.

    Akustik ben hava akış sensörüyle oynamıyorum.
    Ayrıca hava akış metrenin yapısı da son derece basit.
    Tps ile oynuyorum.
     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU

    Avometre ile voltajı ölçerek ayarlama yapıyorum.
    ikinci resimde lpg enjektörleri ile manifold girişi arası mesafe epey fazla.
    Bu performans açısından olumsuz etki yapar. 10cm den fazla olmaması gerekır diye bir kaç yerde okudum.
    Resimler için tşk.
    Edit:kablo uzunluğu eklendi




  • :) Klavuzsuz müdaheleler de araca zarar verilebiliyor evet.
    Enjektörleriniz matrix gayet verimlidirler. Benim araçta selenoid valf tarzı var verimsiz çalışıyorlar.
    Benım araçta ki montaj şeklini size resimleyeyım fikir verir size. Yalnız boruları kısaltırsanız tekrar ayar yaptırmanız gerekir.

    Tps ayarı ile ilgili not:
     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU

    Yazıda geçen mut2 cihazıyla yapılan işlemi aracı çalıştırıp otomatik jiklenin devrede olup olmamasıyla tespit ediyorum.
    Aracı çalıştırdığımda devir 15000 de olup ısındıkça aşağı iniyorsa ölü noktada değil demektir.

    Ayrıca direksiyon sistemimiz sachs mış bizim.
    Dün aks körüğü yırtılmış benım ona bakarken resımledım kodunu.
     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU

    Hem üretici hemde Protonun koduyla belkı onarımla ılgılı bir şey bulabilirsiniz.




  • hocam vallahi bravo. ben kendimi araçtan anlar derdim ama maşallah siz bayağı bayağı işin teknik yönünü çözmüşsünüz.
  • benim araç 2002 HB. trafiğe 2001 de çıkmış. bildiğiniz 4g92 1.6 16v. LPG yüzü görmedi.
  • sizin aracın motoru birebir aynı(18 beygiri saymazsak) o zaman bizimkiyle eğer dohc değilse.

    quote:

    Orijinalden alıntı: nightmare115

    benim araç 2002 HB. trafiğe 2001 de çıkmış. bildiğiniz 4g92 1.6 16v. LPG yüzü görmedi.
  • Hala çözmeye çalışıyoruz.
    Benim enjektörler bu şekilde:
     CARİSMA DİREKSİYON SORUNU
    quote:

    Orijinalden alıntı: Akustik

    hocam vallahi bravo. ben kendimi araçtan anlar derdim ama maşallah siz bayağı bayağı işin teknik yönünü çözmüşsünüz.




  • 1.8 olanlar(4g93) dohc. benimki de sohc.
  • Akustik birde benim aracın katalog bilgilerinde lastik ebatları : 185/60/14 olarak geçiyor.
    Eğer sizin araçlarda böyle ise(hava yastığı saati bılgısının olduğu kağıtta yazar) km saatinizde 100km de yaklaşık 3-4 km fark edecektir.(185/65/14 olduğu için lastikleriniz)
    Hız sınırlarında seyahat ederken radara girebilirsiniz. Saatiniz 3 km düşük gösterir hızınızı.

    Niight cevap için tşk. ediyorum.

    edit: (hava yastığı saati bılgısının olduğu kağıtta yazar) eklendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umera -- 22 Şubat 2010; 14:08:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caramurat

    "Akustik" küçük yaşta erkek çocukları sanayiye gönderip bir mesleğin olsun deyip koluna altın bileziği tak dedikleri bu olsa gerek.
    2 civata söküp 200 Tl kazanmak güzel işmiş




    KAMPANYA!!!!

    HER TÜRLÜ CİVATALARINIZ İTİNA İLE SÖKÜLÜR TAKILIR FİYAT 100 TL

    3 CİVATA SÖKTÜRÜRSENİZ 1 CİVATA FİYATIDA BİZDEN
  • Kaan, beyaz eşya civatası söküp takmaya benzemez bu işler,
    Altın bilezik ister bu civatarı sökmek için
  • Ben Carisma' nın kaput içi hariç geri kalan civatalarının %20' sini kendim söküyorum
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.