< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beykana -- 23 Nisan 2021; 20:31:37 > |
Çamaşır Makinesi Motorundan Bant Zımpara
-
-
Teşekkürler, çok güzel fikirler uyandırıyor insanın aklında...
detaylı bir anlatım, ölçülerden bahsedilen çizimler olsa çok beğenilir. Ayrıca motor kasnağı için ne kullandınız? Standart ürün var mıdır???
Çamaşır makinası motoru yetersiz kalır muhtemelen. 2.2kWmotorlarla verimli çalışıyorlar herhade. O tip bi tezgah uydurmak ilaç olur ****ine. Ne hikmetse ayrıntılar görülmesin diye saklı çekiyorlar üretenler...
-
Teşekkür ederim görüşleriniz için. Zaman kısıtlaması sebebiyle yapım aşaması baya uzun sürdüğü için aşamalarını çekemedim.
Motor konusunda haklısınız. En güzeli asenkron motor kullanmak ama onuda devir ayarlı kullanabilmek için cihaz almak lazım o da çok maliyetli. Sadece devir kontrol cihazı 1000 TL civarlarında buna motora vereceğim en az 600-700 TL yi ekleyince çok yüksek maliyetli oluyor diye bu motoru kullandım.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beykana -- 23 Nisan 2021; 20:36:40 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İkinci el motor te fazlı pek pahalı sayılmaz ve devir ayarı da maluum şart değil. Bu yönde asenkron 2.2kW ciivarı motor iş bitirir diye düşünüyorum.
Kafadan flanş ile yapılan bir bant zımpara sistmi var, yaygın olanı. Güzel bir proje konsa ortaya, 2 makaralı; peşinde gezen çok olur.
Başarılar dileriz.
-
Evet onun benzerini taş motorunu iki tekerlekli bant zımparaya dönüştürerek yaptım ama taş motorun gücü yeterli olmadığı için verim alamadım. Burda devir konusu yaptığım hobi çalışmalarında benim için baya hassas çünkü aşırı yüksek devirde ahşabı ve metali yakıyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Güzel çalışma
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkür ederim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
İlk mesaja açıklama eklemişsiniz, okuyunca daha başka gözle inceliyor insan.
Elektrik bandını bombeli sardığınızı söylerken, kasnak ortasını şişkin sardığınızı kast ettiniz anlaşışan. Ama diğer makaralar çalışırken kaydırıyor bantı sağa doğru. Belki gerginiz yetersiz belki de çalışma tablası kısmındaki makaralarınızda modifiye gerekli. Tabi 4 makaralı sistemlerde nedense arkaya koyuyarlar bant ayar vida kısmını ama 2 makaralı sistemlerde hemen üst makarada oluyor ve daha iyi ayar yapar gibi duruyor.
Çalışma tablanızda açı ayarı yok muydu? Ayrıca geometrisini bildiğiniz başka 2 kasnaklı vb bant zımpara makinası varsa konuya sunmanızda faydalı our. Aynı şekilde, takip eden-görenlerin de katkıda bulunmaları mutlu eder bizi.
-
Evet bant sağa doğru kayma eyliminde ara ara müdahale gerektiriyor. Sanırım dediğiniz gibi gergide problem var. Yay biraz uzun olmuş gibi.
Bu projeyi yaparken yabancı bir videodan esinlendim.
https://www.youtube.com/watch?v=Zn5-XtW_ESQ
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beykana -- 24 Nisan 2021; 13:46:32 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Koyduğunuz linkteki ESQ dan sonrakileri yani " &feature=youtu.be " silerseniz ideonuz direk ekranıyla görülür mesajınızda.
Videoda birçok eksikler yapılmış gibi sanki. Aslında forumları bu tip projelerde destekleyici bi danışman olarak görmek istiyoruz ama maalesef birçok zaman habersiz kalıyor nsanlar birbirinden.
Koyduğunuz ve esinlendiğinizi söylediğiniz yabancı videoda;
Zımparaya destek içni bulunan küçük makaraların çapları fazla küçük, kasnak çapı azalınca üzerinde dönen kayış, kemer vb daha çok esnemesi gerekir, daha çok enerji harcar, daha çok yorulur aynı zamanda ömrü de azalır.
Sizin videodaki sistemde de bir ses geliyordu bu videoda da motorun bağlı olduğu kayışı çeviren kasnak yalpalıyor. Tek bir rulmanla tutturmuş anlaşılan ve düzeltilmesi gerek. Sabitleme tarafında arada mesafe bırakıp iki rulman kullanılabilir ve ya eğmeye karşı durabilecek rulman seçilebilir(ama pahalıdır).
Yay gerçekten çok düşük çekme kuvvetine sahip gibi görülyor, uzun ve ince çapı ise geniş.. İterek gergi yapanlarda mutfak dolabı ya da baza için kullanılan amortisörler kullanılabiliyor pratik olarak. Mekanizmada düzenleme yaparak bu da kullanılabilir, ya da çekme ile olması için yayın yu kısaltılabilir, ön gerilme verilebilir. Zıpkınlarda kullanılan lastik de düşünülebilir yay olarak.
Çekme için yay bulmak kolay olmayabilir. çünkü divan yayları kuvvetlidir, kolay bulunur ama boyu kısa olduğundan, zımparanın değiştirilmesine kolaylık tanımaz, sportif yay çekme aleindeki yaylar ise zayıf kalır. Belki kuvvetlisi de vardır bakmak lazım. Sırf yay satan esnaflar var. Sanayide kalıp yayı diye satılır ama onlar da inanılmaz kuvvetlidr buraya gelmez. Torsiyon ve kurma yayı olarak bilinen yaylar var, mandallarda, tetik mekanizmalarında kullanılan. Ve de esnek çubuklar var, araç teker makaslarının esnemesi gibi
http://bigayay.com/?page_id=27
Mekanikte bişeyler ters gitti mi düzeltmesi literatür yazdırır.....
Başarılar.
-
Evet yabancı videodakinde demir profil içine tek rulman koymuş o baya yoruyor kayışı. Çok da yalpa yaptırıyor.
Benim yaptığımda küçük tekerlerin içinden geçen miller gijon olduğu için rulmanlara tam oturmuyor bu yüzden rulman bilyalarının döneceği yerde komple teker dönüyor sanırım ses bunlardan geliyor. Aslında onları da transmisyon miline çevirmem sesi azaltabilir.
Yay konusu baya beni düşündürmüştü aslında en sonunda milyoncudan bulduğum bu yayı kullanmıştım. Bu konuda biraz daha araştırmam iyi olacak herhalde.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Sadece önüne diş açılmış vidalar var. Gijon ile rulman uymadıysa rulman iç çapına uygun civata bulursunuz, sadece önüne diş açılmış olduğundan rulman iç kısmına vidanın düz silindirik yüzeyi temas eder.
Yayın zayıflığı sistemdeki boşluğu tek tarafa çekmediğinden her tarafın yalpalamasına sebep olur.
Zımparayı çeviren kasnağı ise çift rulmanla sabitlemenin bir yolu bulunur. Hatta motor kasnağından gelen kayışı iki rulman arasına alıp daha da sağlam çözüm üretilebilir. Ama basitçe sadece mesafeli iki rulman ile sabitlenmiş milin bir tarafında motor kayışının kasnağı, diğer tarafında da zımparayı çevirici kasnak takılablir.
Bu arada; motor kasnağı ile çevirici kasnağın çapları çok yakın gibi görünüyor?? Devir düşürüp tork arttırmayı sonradan sormuştunuz herhalde ama bu sisteme de uygulamak icap edebilir. Bant zımparayı çeviren kasnak çapı büyük olduğundan devirin düşürülmesi elzem olabilir.
BantZımparanınDakikadakiÇigiselHızı = MotorDevri * (MotorKasnakÇapı/ZımparaKasnakÇapı) * (2*pi*Zımparayıçevirentekerçapı)
Yukarıdaki formülde motor kasnağı ve bu kasnağa kayışla bağlı olan zımpara tarafı kasnağın oranıyla motor devrni çarptığınızda bant zımparayı çevirien tekerin devrini bulurunuz. Bu tekerin devri ile de tekerin çevresini çarptığınızda zımparanın çizgisel hızı bulur. Formül tam olarak bunu yapar ama dakikadaki hızı verir. Çünkü motor devirleri rpm yani dakikadaki devir olarak konuşulur. Saniyedeki lazımsa 60a bölünür.Motor devri farklı birimde verilirse o birim göre hesaplanır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karafetva -- 24 Nisan 2021; 15:55:59 >
-
Diğer konuda sorduğum soruyu torna için sormuştum çünkü o sırada zımparanın kasnağını yaptırmış ve montelemiştim.
Kayışı biraz küçük aldığım için aradaki mesafeyi mecbur yakınlaştırdım.
Burda tecrübe edindiğim hususa göre torna makinesinde bu tarz kasnak işe yaramayacak. Metali tornada işlerken büyük ihtimalle kayış patinaj çekecek. Bunu önlemek için her iki tarafta da bisiklet vites dişlisini kasnak olarak kullanıp kayış yerine zincir kullanmayı düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Beykana -- 24 Nisan 2021; 16:12:2 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Zincir yüksek devirlere uygun değildir ve aniden durma halinde kırılır. Kayış ise bi taraf kilitlenirse kayar.
çamaşır makinası motoru zaten tornaya uygun değil. Ama eldeki imkanlarla yine de yapıyorsanız, uygun özellikte çalıştırabilirsiniz hem de metalde verimsiz de olsa ağaçta çalışır.
Motorun torkunu kaldırıyorsa kayıştan sorun yaşamazsınız. Motorun gücü ortada zaten. gerekirse çift kayış gibi çoklu kayış ve ya geniş yüzeyli kayış da düşünülebilir ama gerek olmayacaktır. Torna aynası devir aldığında ufak metal işlemeler düşünülür.
-
Teşekkür ederim bunu bilmiyordum. O zaman tekrar kayışa göre planlama yapacağım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rica ederim.
Projenizi büyük resimlerle forumda tartışmaya açarsanız; hem siz daha derin incelersiniz hem de herkes tartışarak geliştirmeyye çalışır.
Kayışların kalın ve bildiğimiz lastiksi olanları motor enerjisini biraz azaltacaktır harcayarak. kemer gibiince ve geniş kayışlar var. Hem temas yüzeyi fazla kaymaz hem de ip ince yarım milim 1 mm gibi kalınlığıyla çevirme enerjisini fazla emmez, azaltmaz. Bant zımparanıza bile düşünebilirdiniz belki de. Kasnakları enli olur bu ince kayışların. Rotbalans makinalarının teker döndüren aksamlarında kullanılıyorlardı..
-
denk geldi youtubede, farklı model.
-
Evet bunu görmüştüm. Çok güzel yapmış. Asıl olması gereken motor tipi bu aslında bunun birde 2 tekerli olanları var. Hem sessiz hem de çok güçlü.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X