Şimdi Ara

çakmak soketinden 15 volt geliyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
461
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar demin ölçüm yaptım
    aracı çalıştırdım ve sabit volt olarak 15 volt geliyor,normalde 12 volt gelmesi gerekiyor sanıyordum,bu durum hakkında yorum alabilirmiyim



  • arkadaşlar bunu 12 volt yapmanın bir yolu varmı
  • araba torpilli gelmiş daha ne istiyon.
  • araçların alternatörleri akünün hızlı şarj edilmesi için 13.8 ile 15.8 v gerilim üretirler. çakmaktan o kadar voltaj gelmesi normal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    araçların alternatörleri akünün hızlı şarj edilmesi için 13.8 ile 15.8 v gerilim üretirler. çakmaktan o kadar voltaj gelmesi normal.

    akünün ömrü için daha az olması gerekiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    araçların alternatörleri akünün hızlı şarj edilmesi için 13.8 ile 15.8 v gerilim üretirler. çakmaktan o kadar voltaj gelmesi normal.

    az önce yine baktım
    araç çalışmazken çakmak soket 12.1 volt sabit şekilde duruyor
    aracı çalıştırdığım an 13.8 de sabit kalıyor az önce 15 demiştim ölçüm aletinin uçlarını iyice bastırdım 13.8 sabit kalıyor
    aracı istop ettiğim an 12.4 diye yazıyor sonra 12 ye iniyor
    bazı elektronik aletlere zararı olur diye ölçüm yaptım,bazı arabalarda sürekli olarak çakmak yuvasından elektrik gelir,bazılarında ise kontağa bağlı olarak gelir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehrmacht

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    araçların alternatörleri akünün hızlı şarj edilmesi için 13.8 ile 15.8 v gerilim üretirler. çakmaktan o kadar voltaj gelmesi normal.

    akünün ömrü için daha az olması gerekiyor

    eğer 12 nin altında olursa akım ters yönde çalışır. eğer 12nin biraz üzerinde olursa alternatör aracı ve aküyü aynı anda yeteri kadar besleyemez. zaten 13ün altında olursa kablolarda veya alternatörde sorun var demektir. ideali 14.2 diye hatırlıyorum.

    @baris195, 13.8 ise normaldir. motor çalışırken alternatörden alıyor, çalışmazken de aküden alıyor. aradaki fark budur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    20 amper yerine 15 amper takmak
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 13,8 cokta anormal bir deger degil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarj esnasinda volt yuklselir bir miktar. sorun dusunmeyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris195

    quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    araçların alternatörleri akünün hızlı şarj edilmesi için 13.8 ile 15.8 v gerilim üretirler. çakmaktan o kadar voltaj gelmesi normal.

    az önce yine baktım
    araç çalışmazken çakmak soket 12.1 volt sabit şekilde duruyor
    aracı çalıştırdığım an 13.8 de sabit kalıyor az önce 15 demiştim ölçüm aletinin uçlarını iyice bastırdım 13.8 sabit kalıyor
    aracı istop ettiğim an 12.4 diye yazıyor sonra 12 ye iniyor
    bazı elektronik aletlere zararı olur diye ölçüm yaptım,bazı arabalarda sürekli olarak çakmak yuvasından elektrik gelir,bazılarında ise kontağa bağlı olarak gelir

    Araç Ford mu?




  • bende avometreyle ölçmüştüm şahinin 14,8 gelmişti normal yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanırım buna bağlı olacak ki, bazı araçlarda çakmak soketine ek olarak 12 voltluk bir kaynak daha oluyor. Kullanma kılavuzunda da enerji için çakmağı değil de arkadaki 12 voltu kullanın yazıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.