Şimdi Ara

C4 Yedek parça fiyatlarını buraya yazalım ltf

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
24.839
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen C4 un parcalarının pahalı oldugu ve bu nedenle renault megane veya punto onerılerını cok alıyorum.Ama kalıte olarak cıtroen bence cok önde.Gercekten parcaları butcemızı sarsar mı?sonucta aracı kasko yaptıracagız ama garantısı bıtınce bızı üzer mi?Bildiğiniz parça fiyatlarını bu başlık altında yazarsanız bana ve benım gıbı aklında soru ısaretı olusan ınsanlara yardım etmıs olursunuz.Sımdıden teşekkürler :)



  • benim gibi yeni kullanıcılarında bu bilgilere cok ihtiyacı var
    en azından bakım yaptıranlar edindikleri bilgileri yazsalar cok iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonderk

    benim gibi yeni kullanıcılarında bu bilgilere cok ihtiyacı var
    en azından bakım yaptıranlar edindikleri bilgileri yazsalar cok iyi olur
    silecekleri sag-sol ters takmışlar(biri uzun biri kısa)
    haliyle çarptı birbirine bende çalıştırmada ısrar edince
    silecegin birini parçaladım
    yetkili servise silecek çiftini sormuştum 105 ytl idi (kısa 50+uzun 55 gibi)
    sanayiye gittim
    piyasada yan sanayi ona uygun silecek henuz cıkmadı cevabı almıştım 3 ay once
    meger silecek kırılmamış parçaları çıkmış
    çıkan sileceği gerisin geri montajladım
    yolcu tarafı iz bırakıyo ama benim taraf gayet temiz uzun oldugu icin baya yerde siliyo idare ediyoz simdilik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonderk

    silecekleri sag-sol ters takmışlar(biri uzun biri kısa)
    haliyle çarptı birbirine bende çalıştırmada ısrar edince
    silecegin birini parçaladım
    yetkili servise silecek çiftini sormuştum 105 ytl idi (kısa 50+uzun 55 gibi)
    sanayiye gittim
    piyasada yan sanayi ona uygun silecek henuz cıkmadı cevabı almıştım 3 ay once
    meger silecek kırılmamış parçaları çıkmış
    çıkan sileceği gerisin geri montajladım
    yolcu tarafı iz bırakıyo ama benim taraf gayet temiz uzun oldugu icin baya yerde siliyo idare ediyoz simdilik

    Alıntıları Göster
    hava filtresi degistirdim
    40 ytl yetkili servis parça fiyatı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonderk

    hava filtresi degistirdim
    40 ytl yetkili servis parça fiyatı

    Alıntıları Göster
    eski bir xsara kullanıcısı olarak yazıyorum citroenin parçaları pahalıdır.piyasada servis dışında zor bulunur.serviste kastırır biraz.arkadaş hava filitresine 40 ytl demiş passatın hava filitresini 10 ytl ye aldım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: giza

    eski bir xsara kullanıcısı olarak yazıyorum citroenin parçaları pahalıdır.piyasada servis dışında zor bulunur.serviste kastırır biraz.arkadaş hava filitresine 40 ytl demiş passatın hava filitresini 10 ytl ye aldım.

    Alıntıları Göster
    ilk kez citroen kullanıyorum ve aynen dedigin gibi giza
    onceden corsa vardı 10 liraydı sanayide hava filtresi
    sastım kaldım 40 deyince
    orjinal morjinal ama sonucta hava filtresi yani
    sanırım bu yeni nesil aracların hepsinin yetkili serviste parcaları pahalı diye dusunmustum
    bu acıdan bakınca iyi mi ettik kotumu ettik diye bazen dusunmuyo degilim
    ama keyifli bir araba o açıdan bakınca hosuma gidiyo
    ne yapalım ceremesine katlanıcaz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oonderk

    ilk kez citroen kullanıyorum ve aynen dedigin gibi giza
    onceden corsa vardı 10 liraydı sanayide hava filtresi
    sastım kaldım 40 deyince
    orjinal morjinal ama sonucta hava filtresi yani
    sanırım bu yeni nesil aracların hepsinin yetkili serviste parcaları pahalı diye dusunmustum
    bu acıdan bakınca iyi mi ettik kotumu ettik diye bazen dusunmuyo degilim
    ama keyifli bir araba o açıdan bakınca hosuma gidiyo
    ne yapalım ceremesine katlanıcaz

    Alıntıları Göster
    Bende bugün C4 için VTS'lerdeki Xenon farlardan sordum full takım (mercekli), tanesi 1800 ytl yani iki tanesi 3600 ytl Bilindiği gibi C4'lerde H7 ampül var merceksiz oluyor, mercekli xenon için ya VTS'in orjinal farını alacaksınız, ya angel eye içine xenon takacaksınız yada kestirip biçtirip bi sonuç alınacak. Ben vazgeçtim xenon sevdamdan.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apollonx

    Bende bugün C4 için VTS'lerdeki Xenon farlardan sordum full takım (mercekli), tanesi 1800 ytl yani iki tanesi 3600 ytl Bilindiği gibi C4'lerde H7 ampül var merceksiz oluyor, mercekli xenon için ya VTS'in orjinal farını alacaksınız, ya angel eye içine xenon takacaksınız yada kestirip biçtirip bi sonuç alınacak. Ben vazgeçtim xenon sevdamdan.

    Alıntıları Göster
    ne öyle hocam ya 3.600-YTL
    o da far o da far deyip geçmek lazım bu fiyata bakınca




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hukukcu

    ne öyle hocam ya 3.600-YTL
    o da far o da far deyip geçmek lazım bu fiyata bakınca

    Alıntıları Göster
    ne dıyorsunuz benım farlarım 3600 YTL mı of bişi olursa yandım
    bende geçenlerde silecek değiştirdim 104 YTL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigerr

    ne dıyorsunuz benım farlarım 3600 YTL mı of bişi olursa yandım
    bende geçenlerde silecek değiştirdim 104 YTL

    Alıntıları Göster
    Kaskolu değilmi aracın? Eğer kaskoluysa bırakta kasko firması düşünsün:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: apollonx

    Kaskolu değilmi aracın? Eğer kaskoluysa bırakta kasko firması düşünsün:)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: apollonx

    Kaskolu değilmi aracın? Eğer kaskoluysa bırakta kasko firması düşünsün:)


    malesef yaptıramadım 2400 YTL. kala kaldım ortada




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigerr

    quote:

    Orjinalden alıntı: apollonx

    Kaskolu değilmi aracın? Eğer kaskoluysa bırakta kasko firması düşünsün:)


    malesef yaptıramadım 2400 YTL. kala kaldım ortada

    Alıntıları Göster
    kelebek camı 235 YTL +Ön balatalar 155 YTL+Ön cam 900 YTL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigerr

    kelebek camı 235 YTL +Ön balatalar 155 YTL+Ön cam 900 YTL

    Alıntıları Göster
    Ben benim C5 inkileri hiç sormayayım o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enteresavar

    Ben benim C5 inkileri hiç sormayayım o zaman

    Alıntıları Göster
    quote:

    Ben benim C5 inkileri hiç sormayayım o zaman


    Sor sor korkma

    Ben çok fazla ayrıntıya girmeden şunu belirteyim. Citroen.in parçaları pahalı falan değil. Yalnızca piyasada VW ya da Renault gibi fason üretimi ya da ikinci kalite diye tabir edilen yedek ürünleri yok. Dolayısıyla orijinal almaktan başka bir çareniz de yok. Passat.ın orijinal filtresinin 10 YTL olduğuna kim inanır.

    Gelelim bir bu bakım işini yetkili serviste değilde özel serviste yaparsak karımız zararımız ne olur. Bir defa siteden baktığım kadarıyla orijinal parçalar arasında fiyat farkı kesinlikle yok. Serviste neyse dışarıda da fiyat aynı. Sadece serviste peşin ödeme yapmak zorundasınız, internet üzerinden alırsanız bazı kartlara peşin fiyatına 4 veya 6 taksit yapma şansınız var. İlk karımız bu.

    İkinci karımız servisin kullandığı Total 10w40.dan daha kaliteli bir yağ alma avantajımız var. Hemen belirteyim servis bu yağı gayet makul bir fiyata satıyor. 4 lt = 52 YTL. Sahil ve ılıman kesim için Castrol 10w40 önerilir yani orijinal numara. Çok soğuk iklim koşullarında ise 0w30.u öneriliyor. Önemli olan hangi standartla başlamışsa öyle devam etmeli. 10w40.tan 0w30.a geçmek ya da 10w60.a geçmek ilerisi için sakıncalıdır. Burada bir fiyat avantajı yok sadece istediğiniz kalitede yağı kullanabilme şansınız var.

    Üçüncü ve en önemli kar işçilik ücretinde saklı. Servis 30.000 km periyodik bakımına standart 1 saat 20 dk işçilik yazıyor. Oysa tüm parçaları değiştirmek maksimum yarım saat alır ki buna motor yağını boşaltıp koymak ta dahildir. Servis 30.000 bakımı için 80 YTL + KDV eder yani 95 YTL eder. Dışarıda özel serviste vereceğiniz maksimum 30 YTL.dir.

    Gelelim bu kadar avantajdan sonra dezavantaja. Şunu kesinlikle kabul ediyorum ki yetkili serviste öyle ustalar var ki özel servisteki ustalar onların yanına dahi yaklaşamaz. İyi bir usta Citroen aracın tüm mekanik aksamına hakimdir yani motor aksamına. Ayrıca arıza tespit ve giderme için kullanılan Lexia sadece servislerde vardır. Özel servislerde de artık Lexia türü cihazlar var ancak Lexia çok daha fazla parametre tarayıp daha kesin teşhis koyma şansına sahip. Ayrıca bazı arızalar sadece serviste giderilebilir ve bazı parçalar sadece yetkili servisten alınabilir.

    Benim yaptığım ve önerdiğim şudur. Ana bakımlara muhakkak yetkili servise gidin (Her 15.000 km.de bir) ve aracınızın size daha uzun süreli hizmet etmesini istiyorsanız bence araya bir (7.500 km.ye) bakım siz koyun ve bunu özel serviste yaptırın. Ara bakımda sadece yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yapmak inanın motor ömrüne +100.000 km koymak demektir. Özellikte turbo dizel araçlarda yağlama ve temiz havanın önemini anlatmaya gerek yoktur sanırım.

    Ayrıca performans tipi hava filtrelerinin turbo dizel araçlarda hiçbir önemi yoktur. Bunun yerine her 7.500 km.de bir filtreyi değiştirin gitsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    quote:

    Ben benim C5 inkileri hiç sormayayım o zaman


    Sor sor korkma

    Ben çok fazla ayrıntıya girmeden şunu belirteyim. Citroen.in parçaları pahalı falan değil. Yalnızca piyasada VW ya da Renault gibi fason üretimi ya da ikinci kalite diye tabir edilen yedek ürünleri yok. Dolayısıyla orijinal almaktan başka bir çareniz de yok. Passat.ın orijinal filtresinin 10 YTL olduğuna kim inanır.

    Gelelim bir bu bakım işini yetkili serviste değilde özel serviste yaparsak karımız zararımız ne olur. Bir defa siteden baktığım kadarıyla orijinal parçalar arasında fiyat farkı kesinlikle yok. Serviste neyse dışarıda da fiyat aynı. Sadece serviste peşin ödeme yapmak zorundasınız, internet üzerinden alırsanız bazı kartlara peşin fiyatına 4 veya 6 taksit yapma şansınız var. İlk karımız bu.

    İkinci karımız servisin kullandığı Total 10w40.dan daha kaliteli bir yağ alma avantajımız var. Hemen belirteyim servis bu yağı gayet makul bir fiyata satıyor. 4 lt = 52 YTL. Sahil ve ılıman kesim için Castrol 10w40 önerilir yani orijinal numara. Çok soğuk iklim koşullarında ise 0w30.u öneriliyor. Önemli olan hangi standartla başlamışsa öyle devam etmeli. 10w40.tan 0w30.a geçmek ya da 10w60.a geçmek ilerisi için sakıncalıdır. Burada bir fiyat avantajı yok sadece istediğiniz kalitede yağı kullanabilme şansınız var.

    Üçüncü ve en önemli kar işçilik ücretinde saklı. Servis 30.000 km periyodik bakımına standart 1 saat 20 dk işçilik yazıyor. Oysa tüm parçaları değiştirmek maksimum yarım saat alır ki buna motor yağını boşaltıp koymak ta dahildir. Servis 30.000 bakımı için 80 YTL + KDV eder yani 95 YTL eder. Dışarıda özel serviste vereceğiniz maksimum 30 YTL.dir.

    Gelelim bu kadar avantajdan sonra dezavantaja. Şunu kesinlikle kabul ediyorum ki yetkili serviste öyle ustalar var ki özel servisteki ustalar onların yanına dahi yaklaşamaz. İyi bir usta Citroen aracın tüm mekanik aksamına hakimdir yani motor aksamına. Ayrıca arıza tespit ve giderme için kullanılan Lexia sadece servislerde vardır. Özel servislerde de artık Lexia türü cihazlar var ancak Lexia çok daha fazla parametre tarayıp daha kesin teşhis koyma şansına sahip. Ayrıca bazı arızalar sadece serviste giderilebilir ve bazı parçalar sadece yetkili servisten alınabilir.

    Benim yaptığım ve önerdiğim şudur. Ana bakımlara muhakkak yetkili servise gidin (Her 15.000 km.de bir) ve aracınızın size daha uzun süreli hizmet etmesini istiyorsanız bence araya bir (7.500 km.ye) bakım siz koyun ve bunu özel serviste yaptırın. Ara bakımda sadece yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değişimi yapmak inanın motor ömrüne +100.000 km koymak demektir. Özellikte turbo dizel araçlarda yağlama ve temiz havanın önemini anlatmaya gerek yoktur sanırım.

    Ayrıca performans tipi hava filtrelerinin turbo dizel araçlarda hiçbir önemi yoktur. Bunun yerine her 7.500 km.de bir filtreyi değiştirin gitsin.

    Alıntıları Göster
    Yavuz beye aynen katılıyor ve ekliyorum aralara yerleştireceğiniz ilave bakımları maliyet olarak görmeyin. motor ömrünün bariz uzaması ve sorunsuzluğu artı olarak yakıt harcamanıza olacak olumlu katkıları zaten amorti ettirecektir yaptığınız harcamayı ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daceroo

    Yavuz beye aynen katılıyor ve ekliyorum aralara yerleştireceğiniz ilave bakımları maliyet olarak görmeyin. motor ömrünün bariz uzaması ve sorunsuzluğu artı olarak yakıt harcamanıza olacak olumlu katkıları zaten amorti ettirecektir yaptığınız harcamayı ..

    Alıntıları Göster
    Bu arada ana temayı kaybettik. Bildiğim parça fiyatlarını yazayım.

    Citroen C4 ve C5 (1.6 HDI 110bg) için ortak olan parçalar aynı zamanda.
    Hava Filtresi = 25,24
    Yağ Filtresi = 18,20
    Yakıt (Mazot) Filtresi = 63,95
    Polen Filtresi = 43,00
    TOPLAM = 150,38
    KDV (%18) = 24,07
    G.TOPLAM = 177,45

    4 LT yağı da artık istediğiniz kalitede alırsınız. C4 ve C5.te 10w40 kullanılıyor. Castrol Edge 10w40 = 65 YTL

    Yetkili serviste yukarıdaki 4 parça ve 4 lt Total motor yağı KDV dahil 240 YTL. Yani servis fahiş fiyat uygulaması yapmıyor kesinlikle. Ama malesef söz konusu servis işçilik bedeli olduğunda bence standart zamanları değiştirmeleri gerektiğine inanıyorum. Saat ücreti işçiliğinde çok problem yok bana göre ama problem birim saatlerin uzun tutulması sonucu işçilik fiyatının aşırı yüksek olması. Bu sebepten yukarıda ana bakımları serviste yaptırmak gerektiğine değindim en azından garanti kapsamı dahilinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yavuz -- 21 Şubat 2008; 11:50:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tigerr

    ne dıyorsunuz benım farlarım 3600 YTL mı of bişi olursa yandım
    bende geçenlerde silecek değiştirdim 104 YTL

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: tigerr

    ne dıyorsunuz benım farlarım 3600 YTL mı of bişi olursa yandım
    bende geçenlerde silecek değiştirdim 104 YTL




    abi bendede var sanayide bulunmaz diye birşey yok ikitellide dolu var bende de c4 var 2 el aldım sileceklerden problem çıkmadı da dikiz aynalar onunda değiştrcem bu aralar doluyum ama bende bundan önce opel astra vardı silecekler eğer doruysa fazla veya ben inanmak istemiyorum bazı şeyler hemen hemen aynı ama astranın tek sileceği 20 ytl abi olurmu böle saçmalık bu arada farları kırılan arkadaşım oo paraya gel sana zenon takalım ikisi 800 ytl yani aşırı abartı bunlar saçmalamayın lütfen citroen zenon bile vermiyo bu kadar para veryoo inad yapıp çarpıcam sonra gitcem yaptırcam saçmalık ya ben inanamıyorum abi birşey olursa özel mesaj at ben senin arabanı 4000 bin ytll yaptırcam komple önünü hemde yani demekki ALLAH korusun sağlam bi kaza yapsak arabayı satcaz ne bu mercedesmi ferrarimi yoksa bmw mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c.4citamm

    quote:

    Orjinalden alıntı: tigerr

    ne dıyorsunuz benım farlarım 3600 YTL mı of bişi olursa yandım
    bende geçenlerde silecek değiştirdim 104 YTL




    abi bendede var sanayide bulunmaz diye birşey yok ikitellide dolu var bende de c4 var 2 el aldım sileceklerden problem çıkmadı da dikiz aynalar onunda değiştrcem bu aralar doluyum ama bende bundan önce opel astra vardı silecekler eğer doruysa fazla veya ben inanmak istemiyorum bazı şeyler hemen hemen aynı ama astranın tek sileceği 20 ytl abi olurmu böle saçmalık bu arada farları kırılan arkadaşım oo paraya gel sana zenon takalım ikisi 800 ytl yani aşırı abartı bunlar saçmalamayın lütfen citroen zenon bile vermiyo bu kadar para veryoo inad yapıp çarpıcam sonra gitcem yaptırcam saçmalık ya ben inanamıyorum abi birşey olursa özel mesaj at ben senin arabanı 4000 bin ytll yaptırcam komple önünü hemde yani demekki ALLAH korusun sağlam bi kaza yapsak arabayı satcaz ne bu mercedesmi ferrarimi yoksa bmw mi

    Alıntıları Göster
    Yavuz arkadaşım şu hava filtresi olayı çok kafamı karıştırıyor, geçen günü servise gidip 5000'de bir hava filtresini değiştirecem diyince abi köyde yaşamıyorsan (toprak çok olduğundan) o filtreyi imkanı yok tozlatamazsın bu yüzden kesinlikle gerek yok dendi. Aslında pahalıda bişi değil ama gereksiz yereysede kötü tabi ucuz olsada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: apollonx

    Yavuz arkadaşım şu hava filtresi olayı çok kafamı karıştırıyor, geçen günü servise gidip 5000'de bir hava filtresini değiştirecem diyince abi köyde yaşamıyorsan (toprak çok olduğundan) o filtreyi imkanı yok tozlatamazsın bu yüzden kesinlikle gerek yok dendi. Aslında pahalıda bişi değil ama gereksiz yereysede kötü tabi ucuz olsada.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: apollonx

    Yavuz arkadaşım şu hava filtresi olayı çok kafamı karıştırıyor, geçen günü servise gidip 5000'de bir hava filtresini değiştirecem diyince abi köyde yaşamıyorsan (toprak çok olduğundan) o filtreyi imkanı yok tozlatamazsın bu yüzden kesinlikle gerek yok dendi. Aslında pahalıda bişi değil ama gereksiz yereysede kötü tabi ucuz olsada.


    5000 km de bir değişim tabiiki biraz kısa olmuş ama Yavuz bey'in de dediği gibi 7500 veya 10000 de bir daha mantıklı. sebep özellikle turbo araçlar düz mantık motorlara göre ciddi miktarda fazla hava emişi yapmaktadır ve bu da doğal olarak hava filtresinin erken dolmasına sebep olur. Bu yüzden en az 10.000 de bir hava filtresinin değişimi mantıklıdır.
    Tüm bunların yanısıra yağ , yağ filtresi,hava filtresi gibi sarf malzemelerin km'ye çok bağımlı olmadan değişimlerinin bir sebebi de bu parçalar araç yol katetmeden çalışması durumunda dahi özelliklerini yitirebilmesindendir. İstanbulda bir köprü geçişi esnasında trafik tıkandığında toplam 10-15 km yol gidebilmek için aracınız bazen1 bazen 2 saat çalışmak zorunda kalabiliyor. Düşünün araç durduğu yerde çalışıyorsa bile hava filtresi yağ ve yağ filtresi aktif görevlerini yapmaya devam ediyor. Bu yüzden sadece 5000 - 10000 gibi km adları koymak yerine total çalışma zamanını da değerlendirmek lazım.

    Bu arada 2 günlük topicde bilgi güncelleme oranı çok düşük sadece 5 katılım vardı şuana kadar. biraz daha ilgili olsak ??http://forum.donanimhaber.com/m_21338481/tm.htm




  • iki yıldan beri kullanıyorum.Memnunum fakat toyota almnızı içtenlikle öneriririm.Nedeni beş yıl garanti.yine görüşelim.serifhasandemirli@mynet.com
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.