Şimdi Ara

C2, C3 ve C4 yağ arasındaki fark (DPF li dizel yağlar)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
85
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Standartlar gereği c2 standardı isteyen bir motora yeni teknoloji c3 te koyabilirsiniz öncelikle bunu söyleyeyim. Yani c4 te koyabilirsiniz buradaki olay tüm bu yağlar DPF li dizel araçların gereksinimlerine uyar yani hepsi kullanılabilir orada kafanız karışmasın.


    C3'ün C2 den farkı daha az kül atık bırakması ve daha dayanıklı olduğundan daha zor koşullarda daha yüksek basınca dayanması demektir. Yani daha üst düzey bir teknolojidir. Ancak burada yakıt ekonomisi konusunda c2'ye göre daha az yakıt ekonomisi yapar o da yağın marka modeline göre göreceli bir durum zaten.


    C3 ün en önemli özelliği dayanıklılığına değinecek olursak misal porsche panemera DPfli dizel araçta bu yağ kullanılır ki bu araç üst viteste otobanda 250 üstleri hızlarda tam gaz giderken yağ yüksek basınç altında ve daha yüksek sıcaklıkta hem daha akışkan hemde basınca karşı daha dayanıklı olduğu için bozulmadan aracın yağ değişim kmsi olan 20 bin hatta bmw de (LL-04 olarak geçer) 25 bin km gibi değerlere kadar özelliğini yitirmezler. Oysa c2 yağ konarsa porschede 20 bin değilde belki yağ ömrü yarısına hatta 3te 1 ine düşme durumu söz konusu olacaktı çünkü araç yağın limitlerini zorlayacak kapasitede.


    BMW de neden c3 kullanıldığını soracak olursanız motorun daha sıcakta yağın daha kaygan olması sebebiyle c2 yerine c3 yağın daha dayanıklı olması ve bakım aralıklarının uzun olması sebebiyle bu avantajlarından yararlanılıyor. c2 ile aynı maliyete sahip olmasından dolayı artık almanlar çıktığı dönem tüm dizellerde bu standardı kullandı.


    Eski dizel c2 isteyen araçlarda c2 yağ bulamadım diye üzülmeyin c3 yağı kullanabilirsiniz hiçbir sıkıntı yaşamazsınız.


    C4 ü soracak arkadaşlar c3 le aynı ancak atıkları daha az olan bir yağ. C5 de yeni çıktı c4 'e göre daha çok yakıt ekonomisi sunan daha hafif ağırlıkta standart anlamındadır. Yani C5'de C2 deki yakıt ekonomisi daha da geliştirilmiştir.


    c2 ve c3 yağların hths ve kül değerlerine bakarsanız durumu zaten anlarsınız. Ha forumda teşekkür edeceği yerde her önüne saldıran topluluktaki arkdaşlar itiraz edeceklerse link koyup itiraz etsin yada sussun sazan gibi atlamasın :)


    totalenergies-eng.prowly.com
    Motor oils with DPF/FAP/GPF
    https://totalenergies-eng.prowly.com/175752-motor-oils-with-dpffapgpf







  • Facebook gruplarda sürekli hangi motor yağını alayım diye soranlar olduğu için konuyu açtım çünkü ülkemizde trafikteki araçların yaş ortalaması 15'in üzerinde . Dolayısıyla c2 yağ isteyen araçların olduğu dönemler olduğu için herkes eski c2 yağları arayıp bulmaya çalışıyor . gerek yok kısaca c3 c4 koyabilirsiniz eski araçlarınıza. Hatta marka takıntısına hiç gerek yok zaten yarı fiyatına bile kaliteli yağlar alabiliyrsunuz. İnternetten almayın sanayideki satıcıdan alın yeterli zaten aynı fiyat hemen hemen artık. İnternetten de 500 tlye 1500 tllik yağı eski tarihlide olsa satılmasını beklemeyin 5 yıl raf ömrü var o satılacaklar çoktan sudana mudana yollanıp satılmıştır zaten

  • Benzinli partikül filtreli B serisi içinde benzer durum söz konusu

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.