arkadaşlar ilk önce şunu belirteyim, nette ve burda çok araştırma yaptım, son olarak sizlerden direk cevap almak istediğim için bu klasik soruyu soruyorum, saçmalarsam cahiiliğime verin.
şimdi mesele şu ki, programlama konusuna uygun olan dilde başlamak istiyorum çünkü pek vaktim yok. ama seçimimi dikkatli yapmak istiyorum. zamanında 3ds maxe başladım, bir süre önce de maya ya baktım ve neden maya yı öğrenmedim diye kendime kızıyorum şuan.
öncelikle ihtiyacım olan şeyden bahsetmek istiyorum, 3ds max bildiğim kadarıyla c++ ın yalın halini kullanıyor, ama kullanmadan da orta halli animasyon çıkartabiliyoruz, birkaç komut yeterli olabiliyor expressionlarda. ama maya da durum böyle değil, kodlar çok büyük rahatlık sağlıyor. Maya mel script denilen bir sistem kullanıyor, bu da 3ds max gibi c++ ın yalın haliymiş. birde pyhton var, bir süre önce eklenmiş maya, mel script e alternatif. şimdi kaynak olarak mel script çok üstün phyton a göre. iki dilden birini seçmem gerekiyor. ve ayrıca sırf biraz daha rahat animasyon hazırlamak için koskoca dili öğrenmek bana görede saçma, uzun süre lowpoly karakter yada envoirment gibi 3d konularıyla çok haşır neşir oldum, yaparım demiyorum ama olur ya oyun sektörünüde ilerde düşünüyorum. biraz araştırdığımda directx sdk gibi kütüphaneler felan gördüm.. uzatmim, sektör olarak ne yaptığımı anlamışsınızdır, bana uygun programlama dili nedir, nerden başlasam iyi olur. öğrenmek için ne tür bir method önerirsiniz, nerden başlamalıyım? soruyorum çünkü bana mars kadar yabancı bu programcılık. işimle alakasız bir dille zaman kaybetmek istemiyorum, program yazmayacam bunuda belirteyim ama dili kullanmam lazım.