Şimdi Ara

C++ Oyun Yapımı Hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
2
Favori
6.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • çok iyi programlama öğrenip eğer üniversitedeysen üniversitedeyken arkadaşlarınla küçük oyunlar tasarlarsan yani bi tecrübe kazanırsan alınman daha kolay olur bence :D Hem yaptığınız oyun iyi bi çalışma olursa steam greenlight projesi altında oyunu satabilirsinizde :D tabi bu dediğimi ypaman zaman alacaktır ama iyi yerlere gelmek istiyorsan ter dökmen gerek :)
  • dokecegız kısmetse hocam , asık oldugum ıs bu sonucta , aslında kucuk oyun yapmak ısteyen ınsanları bı araya toplayıp , buyuk bı oyun yapabılırız ama daha zaman gereklı sanırım bu ıs ıcın
  • aynen kendimiz geliştirmemiz gerek önce.Küçük oyunlar yapabilmek için en azından bi 1.5 2 yıl harcamak gerek anladığım kadarıyla tabi düzenli bi çalışma ile.
  • oyun yapmak istiyorsanız cok kasıp c /c++ opngl de oyun yapmaya calısan arkadaslar boşuna zaman harcamayınız .Oyunlar artık boyle yapılmıyor .Oyun motoru denen bişe var .
    yok ben illa boyle yapcam diyosanız ekrana üçgen cizdirip oyun yaptığınızı sanarsınız :) ,amaç oyun yapmaksa unity3d,udk,cry engine gibi oyun motorlarını inceleyin derim
    bunun yanında acık kaynak kodlu bir çok oyun motoru var hemde bir kodla bir çok platforma build alabileceğiniz .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratsal

    oyun yapmak istiyorsanız cok kasıp c /c++ opngl de oyun yapmaya calısan arkadaslar boşuna zaman harcamayınız .Oyunlar artık boyle yapılmıyor .Oyun motoru denen bişe var .
    yok ben illa boyle yapcam diyosanız ekrana üçgen cizdirip oyun yaptığınızı sanarsınız :) ,amaç oyun yapmaksa unity3d,udk,cry engine gibi oyun motorlarını inceleyin derim
    bunun yanında acık kaynak kodlu bir çok oyun motoru var hemde bir kodla bir çok platforma build alabileceğiniz .

    +1
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muratsal

    oyun yapmak istiyorsanız cok kasıp c /c++ opngl de oyun yapmaya calısan arkadaslar boşuna zaman harcamayınız .Oyunlar artık boyle yapılmıyor .Oyun motoru denen bişe var .
    yok ben illa boyle yapcam diyosanız ekrana üçgen cizdirip oyun yaptığınızı sanarsınız :) ,amaç oyun yapmaksa unity3d,udk,cry engine gibi oyun motorlarını inceleyin derim
    bunun yanında acık kaynak kodlu bir çok oyun motoru var hemde bir kodla bir çok platforma build alabileceğiniz .

    oyun motorları nasıl yapılıyor
  • o zaman derinlemesine c /c++ opengl ,direct x gerekiyor işte ama bunun yanında sağlam matematik,algoritma ,trigonometri,lineer dönüşünler falan bilmen gerekiyor.Yani tam bir mühendislik işi .Türkiye bildiğim kadarıyla sadece flash grafik motoru yazan yogurt3d teknolojileri var .
  • o zaman c dilini ve türevlerını sular seller gıbı bılecegız
  • Ben de aynı durumdayım iş sonrası kalan vaktimde hobi olarak ugrasıyorum ve doğal olarak yılan ve mayın tarlası gibi birkaç basit oyundan öteye geçemedim henüz.
    Bence sorunu anlamamışlar "zaten amacım hobi olarak küçük oyunlar yapmak" demişsin.Minik (tabii ki 2D) projeciklerde paslaşmak isterim.Naçizane tavsiye olarak da şunu diyebilirim,kimin ne dedigine pek bakmadan (C++,C#,Java) hangisine başladıysan devam et kitabını bitir,dilin alt yapısını sağlam alırsan yarın birgün kullanman gereken kütüphanelere kolay adapte olursun,ki yapacağın şey çoğunlukla kütüphane kullanmaktan ibaret olacak.
  • Abi ben 2015 den geliyorum, naptın nettin bize bilgi ver lütfen, üzerinden 3 yıl geçmiş illa bi yerlere gelmişsindir. Ben de c++ koda muhammed mastarın kitabından başlıyorum bu yaz, acaba önerceğin bi şey var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük oyunlar yapmak istiyorsan C++' ı bırak git Javascript ve HTML5 öğren.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerakz

    Abi ben 2015 den geliyorum, naptın nettin bize bilgi ver lütfen, üzerinden 3 yıl geçmiş illa bi yerlere gelmişsindir. Ben de c++ koda muhammed mastarın kitabından başlıyorum bu yaz, acaba önerceğin bi şey var mı?

    Merhaba ,

    Her ne kadar konunun sahibi olmasam da mesajınızı yorumlamayı düşündüm.Zamanında bende , oyun geliştirmek için "sağlam ve güçlü " dil diyerek C++ ' ı seçmiştim.C++ başlangıç için harika bir dil.
    Ancak ileri seviyelerde çok kafa yorup , canını sıkabiliyor(Tabi bide syntax'ı var ; syntax'ını beğendiysen devam et , şahsen ben beğenmediğim ve zor geldiği için kendimi C++'da çok geliştirmedim.).Bana kalırsa yazılımda temel yoksa temel olarak C veya C++ öğrenilmeli.(C++ tavsiyem)

    C++ ' dan sonra alanınıza göre C# veya Java ' ya geçin derim.
    İkiside birbirine çok yakın diller fakat mobil'de C# , java ' ya göre daha tuzlu(Xamarin,Unity 3D gibi...)

    İyi forumlar...




  • Bakın ben kendi oyun motorumu geliştiriyorum ve size yol haritamı ve önerilerimi söyleyeyim;

    -Oyun motoru evet herşey zaten kendi oyun motorunuzu geliştirin bu size epey bir programlama deneyimi katacak.

    -İngilizce ŞART!!

    -İşin aslı ben temel programlama ve object orianted bilgisi öğrendikten sonra direk motoru yazmaya çalıştım başlarda biraz sıktığını söylemeliyim.

    -Daha önce 2 satır kod yazmamış tiplere oyun motoru gibi bişeye girişceğinizi söylemeyin yapamazsın derler.

    -Başlangıç için opengl gayet iyidir.Yakında Vulkan geliyor.

    -Java için LWJGL,C++ için freeglut SDL gibi araçları kullanabilirsiniz bunların yanında matematik kütüphaneleride kullanabilirsiniz.

    -Bu araçlar klavye,mouse ve windows ekranının çizilmesi gibi gıcık işleri sizin için halleder zaten apiler sıkıntılıdır işinizi kolaylaştırmaya çalışın.

    -Kendi oyun motorunuzu yazmanın faydası sizin algoritma kurma gücünüzü epey arttırır ve oıyununuza özel bir motor performans kazanımınızı arttır.

    -Başlangıç için önerim eğer direk oyun motorunuzu yazmaya atılcaksanız platformunuzu ve oyununuzun türünü belirleyin motorunuzu ona göre geliştirin.

    -İnternette opengl ile daha önceden yapılmış motorlar bulabilirsiniz kodları inceleyip anlayabilirsiniz sitemi ve birsürü tutorialler var.

    -DirectXe geçmek isteyenler önce opengl yolundan geçmeleri önerimdir.

    -Eğer hazır framework veya motora gidecekseniz başlangıç için oda bir çözümdür ama kendi motorunuzu zaman içindede yazmanız bir önerimdir.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.