Şimdi Ara

C dilinde birbirinden farklı random sayılar atama

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
2
Favori
2.091
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bi ödevim var yardımcı olur musunuz? C'de 20 elemanlı bir diziyi 0-50 arası rastgele sayılardan oluşturmam gerekiyor ama her sayı birbirinden farklı olmalı. sayıları rand ile atıyorum ama en iyi ihtimalle 2 tane sayı birbirinin aynısı çıkıyo nasıl yapabilirim

    C dilinde birbirinden farklı random sayılar atama



  • 0-50 arası çok düşük bir aralık, denk gelmesi normal.


    Yapabileceğin şey, rastgele bulduğun sayıyı daha önce oluşturdukların içinde arayıp eğer sayı mevcut ise tekrar sayı oluşturmak olabilir.

  • Daha once bulduklarini 50 elemanli dizide tut:

    in[sayi]=1 eger sayi onceden bulunduysa

    in[sayi]=0 eger sayi onceden bulunmadiysa


    Sira sira elemanlari atarken in[sayi]=0 olan bir sayi bulana kadar rand fonksiyonunu calistir.

  • Bu tür problemler en hızlı Lisp ile çözülür. 5 dakikada yazdığım kod. Bu kodu C'ye dönüştürmek de mümkün (piyasada birçok versiyonu olan Lisp to C compiler ile)

    C dilinde birbirinden farklı random sayılar atama

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 cevap verilmiş aynı mantıkla. Ancak çözüm üretebilseler dahi doğrusu bu değil!

    Çünkü; her seferinde üretilen sayıların aynı sayıya denk gelmesi durumunda, tekrar tekrar rastgele üretilen sayıların sonsuza dek öncekilerle yine aynı gelme olasılığı da var. Bu olmasa bile normalden çok daha uzun sürede hesaplama yapılabilmesi durumu var.


    Biraz daha mantıklı düşünüldüğünde doğrusu bulunabilirC dilinde birbirinden farklı random sayılar atama 

  • Kod

    Yığını:
    Enumerable.Range(1,50).OrderBy(z=>new Random(Guid.NewGuid().GetHashCode()).Next(1,50)).Take(20).ToList().ForEach(z=>Console.WriteLine(z));

    C# tarafında böyle olabilir

  • Sorun anlaşılmadı sanırım. Bahsi geçen çözümlerde "çakışma varsa bir tane daha" mantığı var. Bu bir çözüm olabilir ama kesinlikle verimli değil! Çünkü sonlu değil! Rastgelelikte ne zaman çakışma olup olmayacağı bilinemez. Biraz daha düşünüldüğünde daha doğru ve kesin olan yol bulunacaktır.

  • Stack S kullanıcısına yanıt

    Dogrusu yanlisi diye bir sey yok bu konuda. Bu algoritmalarin genel adi las vegas algorithm'dir (https://en.wikipedia.org/wiki/Las_Vegas_algorithm). Bunlarin iyi yani anlasilmasi ve kodlamasi kolaydir ayni zamanda beklenen calisma suresi genelde diger algoritmalarla yakindir. Tabii gidip permutasyon bulmak icin bu algorithmayi kullanirsan suresi uzun surebilir.


    Algoritmanin nasil calisacagina dair matematiksek hesap da yapabiliriz:


    Su ana kadar 19 tane sayi bulunmus olsun, 20.sayinin ilk 19 sayidan biriyle ayni olma ihtimali 19/50'dir. 30 kere ust uste onceden bulunmus sayi ile karsilasma ihtimali ise (19/50)30 = 2.5*10^-13, 4000 milyarda bir. Piyango tutturmaktan cok daha az.





  • hynx kullanıcısına yanıt

    Konu ile alakasız olduğun açık. Kardeşim bu sorunun çözümü bu şekilde değil!!! Geyiği bırak işine bak!

    Belli bir noktadan sonra iş illaki karışacaktır. Rastgele sayılar sonsuza dek aynısı da gelebilir. Kaldı ki bir tane değerden bahsetmiyoruz, 20 tane farklı sayı belli bir aralıkta üretilecek.

    Bu türden çözümler genel olmalı ve tesadüfe bağlı olmamalıdır. Farzedelim ki 20 değil 20 milyon sayı olacak! Yani çakışmalar olmaması ve işlemin bir an önce bitmesi için çok dua etmek gerekiyor.

    Daha mantıklı ve pratik bir yolu var bunun. Biraz saksıyı çalıştırmak gerekli sadece.

  • Stack S kullanıcısına yanıt

    Birak sonsuzu 30 tane gelme olasiligi bile 400 milyarda bir. Sorularin birden fazla cozumu olur. Ben kisa ve kutuphane kullanmayan bir cozum sundum en optimize olani degil.


    Goksenin de cozumu iyiymis ama sort fonksiyonu gerekiyor.


    Ayrica tesadufe bagli olan algoritmalari sevmiyorsan quicksort da kullanilmasin C dilinde birbirinden farklı random sayılar atama 


    edit: hesap cok dogru degilmis ama test ettim milyon denemede bir kere bile 30 dan fazla kere ayni sayi cikmadi.


    Kod

    Yığını:
    int fe(){     int ayni= 0;     int a[20] = {0}, b[50]={0};     memset(a,0,20*sizeof(int));     memset(b,0,50*sizeof(int));     for(int i=0;i<20;i++){         a[i]=rand()%50;         while(b[a[i]]){             a[i]=rand()%50;             ayni++;         }         b[a[i]]=1;     }     return ayni; } int main(){     int ct = 0;     srand(time(NULL));     for(int i=0;i<1000000;i++){         if(fe()>30)             ct++;     }     std::cout << ct << '\n';     return 0; }



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hynx -- 27 Mart 2021; 22:44:10 >




  • hynx kullanıcısına yanıt

    Adam sayıp cevap veriyorum ya neyse. Sen daha neyi kastettiğimi anlamıyor, gereksiz yere bişeyler yazıyorsun. Yani milyondan kastımı bile anlamamışsın! Örneğin milyon aralıktaki değerleri, milyonluk dizilere yerleştirmekten bahsediyorum, sen döngüyle değer üretip başka şeyler üfürüyorsun!


    Bilimsel, matematiksel ve istatistiksel olarak bilgisayarlar tarafından rastgele üretilen sayıların ne olacağı asla kestirilemez. Üst üste sonsuz kere bile aynı değer gelmesi imkansıza yakın olsa bile mümkündür. Bunu az biraz ilgili kimseler zaten bilirler.


    Özetle; estetik, doğru ve risksiz olan yöntem asla bu değildir. Fazla çakışmanın sana denk gelmemesi başkalarına da gelmeyecek anlamına gelmez. Zaten olayı anlamamışsın bile.


    Ayrıca bu kadar "brute force" bir yöntemi savunduğuna göre çaresiz kaldın anlaşılanC dilinde birbirinden farklı random sayılar atama Algoritmik anlamda verilecek daha ciddi bir cevabın varsa buyur, yoksa kenara alalım seni.





  • Stack S kullanıcısına yanıt

    Senin dedigini gayet anladim, benim cozumun milyon sayida yavas calismama ihtimali var? Anlatmaya calistigim sey her zaman en optimize cozume gerek yoktur. Bir soru gorunce aklina gelen mantikli cozumu yazarsin eger yazdigin algoritma yavas calisiyorsa optimize edersin.

    En optimize cozumu soruyorsan suan gokseninkinden farkli bir cozum aklima gelmedi gelirse haberdar ederimC dilinde birbirinden farklı random sayılar atama 

  • Bahsedilen çözümlerin optimize edilecek herhangi bir tarafı yoktur. Zaten kullanılan mantık/işlem bellidir. Normal çalışma mantığı kaba kuvvet değer üretme üzerine ve rassaldır. Dediğim gibi eğer daha büyük boyutlu dizlerle çalışılırsa iş çıkmaza girebilir. Küçük bir örnek vereyim;


    "1000" farklı/tekil sayıyı "0-1000" aralığında üretmeye çalışalım(0,1,2...999). Eğer aralık çok büyük olursa çakışma ihtimali de o denli az olacaktır. Ancak burada olabilecek en dar kapsamda ele alındı. İşlemin sonuna doğru işler iyice uzayacak ve üretilen rastgele sayının çakışmaması neredeyse imkansıza yakın olacaktır. Kaldı ki milyonlardan bahsetmiyorum bile. Bu yüzden genel ve geçerli bir çözüm değildir.


    Doğru çözümü artık belli olmuştur sanırım.

  • /* Bryan Wilcutt's random scatter algorithm */
    /* Generates random-appearing, non-repeating values. */

    /* Can be any number within the given range of 32K
    Mask must be changed for other ranges. */

    #define START_POINT 1

    void randScatter()
    {
    long mask; /* XOR Mask */
    unsigned long point;
    int val;
    unsigned int range = 0x7fff; /* 32K */

    mask = 0x6000; /* Range for 32K numbers */

    /* Now cycle through all sequence elements. */

    point = START_POINT;

    do {
    val = point % range; /* Get random-appearing value */
    printf("%08x\n", val);

    /* Compute the next value */

    if (point & 1) {
    /* Shift if low bit is set. */

    point = (point >> 1) ^ mask;
    } else {
    /* XOR if low bit is not set */

    point = (point >> 1);
    }
    } while (point != START_POINT); /* loop until we've completed cycle */
    }

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Stack S kullanıcısına yanıt

    Benim çözüm rekürsif işlev kullandığı için hesaplama sadece gerektiği kadar uzun sürüyor (rekürsif kodun en büyük avantajıdır) Yukarda yazdığım Lisp kodunu şimdi c++11'e dönüştürdüm:


    Kod

    Yığını:
    #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> #include <time.h> using namespace std; vector<int> rasgele (int boyut, int cap, int rasg, vector<int> liste ) {   if (boyut < 1)     return liste;   else {     if (any_of(liste.begin(), liste.end(),[rasg](int elt) {return rasg == elt;}))       return rasgele(boyut, cap, rand() % cap + 1, liste);     else {       liste.push_back(rasg);       return rasgele(boyut-1, cap, rand() % cap + 1, liste); } } } int main (int argc, char *argv[]) {   srand (time(NULL));   int boyut = atoi(argv[1]);   int cap = atoi(argv[2]);   vector<int> gecici{};   vector<int> listem = rasgele(boyut, cap, (rand() % cap) + 1, gecici);   cout << "Tekrar etmeyen rasgele " << boyut << " sayi: " ;   for_each(listem.begin(),listem.end(), [](int n){cout << n << ' ';}); }

    Denerseniz oldukça hızlı ve sorunsuz çalıştığını görebilirsiniz.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: SBK

    /* Bryan Wilcutt's random scatter algorithm */
    /* Generates random-appearing, non-repeating values. */

    /* Can be any number within the given range of 32K
    Mask must be changed for other ranges. */

    #define START_POINT 1

    void randScatter()
    {
    long mask; /* XOR Mask */
    unsigned long point;
    int val;
    unsigned int range = 0x7fff; /* 32K */

    mask = 0x6000; /* Range for 32K numbers */

    /* Now cycle through all sequence elements. */

    point = START_POINT;

    do {
    val = point % range; /* Get random-appearing value */
    printf("%08x\n", val);

    /* Compute the next value */

    if (point & 1) {
    /* Shift if low bit is set. */

    point = (point >> 1) ^ mask;
    } else {
    /* XOR if low bit is not set */

    point = (point >> 1);
    }
    } while (point != START_POINT); /* loop until we've completed cycle */
    }

    Kodu şöyle güzelce açıkla da ardından olmadık laflar etmesin insanlar olur mu? Hadi bekliyoruz...





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuğkan-0153

    Benim çözüm rekürsif işlev kullandığı için hesaplama sadece gerektiği kadar uzun sürüyor (rekürsif kodun en büyük avantajıdır) Yukarda yazdığım Lisp kodunu şimdi c++11'e dönüştürdüm:


    Kod

    Yığını:
    #include <iostream> #include <vector> #include <algorithm> #include <time.h> using namespace std; vector<int> rasgele (int boyut, int cap, int rasg, vector<int> liste ) {   if (boyut < 1)     return liste;   else {     if (any_of(liste.begin(), liste.end(),[rasg](int elt) {return rasg == elt;}))       return rasgele(boyut, cap, rand() % cap + 1, liste);     else {       liste.push_back(rasg);       return rasgele(boyut-1, cap, rand() % cap + 1, liste); } } } int main (int argc, char *argv[]) {   srand (time(NULL));   int boyut = atoi(argv[1]);   int cap = atoi(argv[2]);   vector<int> gecici{};   vector<int> listem = rasgele(boyut, cap, (rand() % cap) + 1, gecici);   cout << "Tekrar etmeyen rasgele " << boyut << " sayi: " ;   for_each(listem.begin(),listem.end(), [](int n){cout << n << ' ';}); }

    Denerseniz oldukça hızlı ve sorunsuz çalıştığını görebilirsiniz.

    Dostum recursive estetik bir yaklaşım olsa dahi bizler performans söz konusu olduğunda uzak dururuz. Gönderdiğin kodu denedim. 1500 ve sonrasında maalesef çoğu kez crash oluyor. Dediğim gibi aşırı rastlantısal bir yaklaşım bu.





  • Stack S kullanıcısına yanıt
    Benim kod, ev ödevi olarak işi görecek yeterlikte. Yine de 1500 adetle yaptığım denemelerde hiç crash olmadı. 1600'e cıktım yine olmadı. 1700'de bazısında crash yapmaya başladı. 5 dakikada yazılmış bir kod olarak gayet iyi yine :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SBK

    /* Bryan Wilcutt's random scatter algorithm */
    /* Generates random-appearing, non-repeating values. */

    /* Can be any number within the given range of 32K
    Mask must be changed for other ranges. */

    #define START_POINT 1

    void randScatter()
    {
    long mask; /* XOR Mask */
    unsigned long point;
    int val;
    unsigned int range = 0x7fff; /* 32K */

    mask = 0x6000; /* Range for 32K numbers */

    /* Now cycle through all sequence elements. */

    point = START_POINT;

    do {
    val = point % range; /* Get random-appearing value */
    printf("%08x\n", val);

    /* Compute the next value */

    if (point & 1) {
    /* Shift if low bit is set. */

    point = (point >> 1) ^ mask;
    } else {
    /* XOR if low bit is not set */

    point = (point >> 1);
    }
    } while (point != START_POINT); /* loop until we've completed cycle */
    }

    Burada geçen şeyin konumuzla ilgisi yok! Basit bitwise işlemlerle her seferinde aynı sonucu döndüren tekil veriler üretiliyor.

    Bu açıklamayı senin yapman gerekiyordu ama tahmin de ettiğim üzere olmadıC dilinde birbirinden farklı random sayılar atama 


    Ayrıca konu sahibi de ortada yok. Sorup kaybolmuş, o kadar.





  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.