Şimdi Ara

BURSA TEKNİK OTO’DAN ALDIĞIM SIFIR BMW 3 (G20) ARIZALANMASI

Bu Konudaki Kullanıcılar: Canka1
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
1.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BURSA TEKNİK OTO’DAN ALDIĞIM SIFIR BMW’İN ARIZALANMASI


    Özet: Yeni aldığım sıfır BMW aracımda yaşadığım şaft ve direksiyon kutusu problemi nedeniyle Teknik Oto ve Borusan ile yaptığım uzun görüşmeler sonucunda sorunlar çözülmedi. Aracın değer kaybetmesi ve bu süreçten sonra yaşadığım deneyimle ilgili hayal kırıklıkları nedeniyle markaya olan güvenim ilk günkü gibi değil. Bu süreç, premium hizmet kalitesi ile ilgili beklentilerimi yeniden değerlendirmeme sebep oldu.


    Kişisen deneyimimi paylaşıyorum: Yeni bir araç almanın ve premium bir araca geçmenin zamanının geldiğini düşündüm. Internetten küçük bir araştırma yaptım. “BMW 3 alınır mı?” “BMW 320i nasıl bir araç?” “BMW sıfır arızalı araç” “BMW 3 Kronik Arızalar”, “Teknik Oto Bursa Yorumlar” gibi arama motorunda arama yapıp karşılaştığım tüm olumsuz yorumları dikkate almadan, kötü yorumların şahsi olaylar olduğunu düşünerek BMW internet sitesi üzerinden online bir sıfır km 3.20 i MSPORT bir araç sipariş ettim.


    Aracı aldıktan sonra birkaç gün sonra dikkatli dinlediğimde park halinde aracı D’den R’ye yada R’den D’ye alırken çıtırtı ses geldiğini fark ettim. Hemen BMW Teknik Oto 3’den randevu aldım. BMW Teknik Oto 3 aracı aynı gün inceledi ve video çektiğini sorunu BMW Türkiye Borusan’a bildireceğini Borusan’dan gelen dönüşe göre hareket edeceklerini söyleyip haber vereceklerini ilettiler.


    Premium araç aldığımı düşünürken ilk şaşkınlığımı bu onarım talebi şekli ile yaşadım: Birkaç gün sonra BMW Türkiye’den dönüş geldiğini bu sorunun şaft kaynaklı olabileceğini bunun için BMW Bursa Teknik Oto’daki ikame yada test aracından şaftın sökülüp benim aracıma takılacağını eğer sorun çözülüyorsa BMW’den şaft siparişi verileceğini eğer çözülmezse diğer parçaları kontrol edeceklerini ilettiler. Kendi sıfır aracım üzerinde başka araçtan sökülen şaftın takılarak test yapılmasını tabi ki kabul etmedim. Aracın değiştirilmesi talep ettim. BMW Borusan Türkiye bunu kabul etmedi.


    Bu arada şaftın önemli bir parça olmadığını araç değerini düşürmeyeceğini BMW’nin premium marka olduğunun müşterilerinin hep yanında olduğunu ilettiler.


    Bu arada araçta yaşadığım yol tutuş problemi yüksek hızda yolda tutmakta zorluk ve ıslak zeminde kayma problemleri ile ilgili yine Teknik Oto 3 e gittiğimde Türkiye yol şartlarında normal olduğunu bir sorun olmadığını ilettiler. Daha sonra başka bir kişiden BMW’nin bu durumla ilgili çözüm yöntemi öğrendim. Teknik Oto 3 ile iletişime geçtiğimde aracın kontrollerinin yapılması gerektiğini ilettiler. Aracı tekrar servise götürdüm ve şaft değişikliği için sipariş vereceklerini ve geldiğinde değişiklik yapılacağını ilettiler. 45 gün parça temin süresi geçmesine rağmen yol tutuşun sorunun çözüleceğini düşünerek sabırla şaft değişikliğini bekledim ve şaft değiştirildi.


    Yol tutuş problemi ile ilgili bimmerpost tada ESP den kaynaklanan problem yaşayanlar olmuş, direksiyona sürekli müdahale etmek zorunda kaldıklarını belirtmiş kullanıcılar, sağa çevirsem sola, sola çevirsem sağa müdahale etmek zorunda kaldıklarını yazmışlar.


    Şaft değişikliği sonrası direksiyonda alışık olduğumdan, normalden özellikle yüksek hızlarda daha fazla sertlik hissetmeye başladım. Bu sefer diğer servise gittim. Aracın direksiyon kutusunun değişmesi gerektiğini ilettiler. Bu arada Goodyear Eagle Sport 2 lastiklerde yol tutuş sorunu yaşayan başka arkadaşların olduğunu da internette ufak bir araştırmayla öğrendim. Araç km yapmış olmasına rağmen, belki bir service bulletin yayınlamıştır diyerek BMW iletişim merkezine talep açtım. Aracı yine Teknik Oto 3 e götürülerek kontrollerinin yapılacağını eğer lastiklerde problem varsa değiştirileceğini ilettiler. Teknik Oto 3 e aracı götürdüm, lastiklerin fotoğraflarını çektiklerini ve aşınma oranlarını ölçtüklerini verileri Bmw Türkiye Borusan’a gönderdiklerini onların karar vereceğini ilettiler. Birkaç gün bekledim ancak dönüş alamadım, bu nedenle BMW İletişim Merkezi’ni aradım. Kendileri, Teknik Oto 3’ün lastiklerde problem olmadığını bildirdiğini ve bu nedenle herhangi bir işlem yapılmayacağını söylediler.


    Yaşadığım sıkıntıların çözümü için bu sefer arzıalı aracı aldığım BMW Bursa Teknik Oto 2’ye iletişime geçtim aracımdaki durumu göz önünde bulundurarak aracı benden geri almalarını gerekirse üstüne bir miktar ödeme yaparak aracı yenisiyle değiştirmelerini istedim. Gelen rakam piyasanın altında bir rakamdı, bu arada diğer alternatif marka ve galeri ile de görüştüğümde gelen rakamlar şaft değişikliğinden dolayı normaldan düşüktü. Daha sonra Teknik Oto 2, kendilerinin ticari bir kurum olduğunu fiyatta bir şey yapamayacaklarını ilettiler, bana servis ile (Teknik Oto 3) görüşmemi onların Borusan’a talep açarak indirim yada değişim talep edebileceğini ilettiler. Bu süreçte yaşadığım kişisel deneyimler sonucunda, bu özel durumla ilgili güvenim azaldı. Buna rağmen bir kez daha talep açıp sonuçlanmasını bekledim, sonuçta durumdan üzgün olduklarını ama yapacak birşeylerinin olmadığını telefonda ilettiler. Yaşadığım deneyimlerin ışığında, gelecekteki tercihlerimi yeniden gözden geçirebilirim.


    Yaşadığım süreçte karşılaştığım sorunlara kalıcı bir çözüm bulunamadı ve süreç benim için zaman ve maliyet açısından zorluklarla geçti. Bu süreçte yaşadığım deneyimlerden yola çıkarak, çözüm konusunda endişelerim var ve kalıcı bir çözüme ulaşması konusundaki umutlarımın az olduğunu paylaşmak isterim.


    Şaft değişikliği sonrası araçtan ve direksiyondan gelen sürtme sesinide ayrıca video olarak paylaşıyorum.




    Siz olsanız bu durumda nasıl bir yol izlersiniz, tavsiyelerinizi bekliyorum. Sıfır BMW 3 alıp bu şekilde sorun yaşayan başka arkadaşlarda var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mechanicprofessional -- 26 Ağustos 2024; 10:37:17 >



    _____________________________




  • Bu bahsettiğiniz şıkırtı sesini kapalı garajda tam durmadan vitesi değiştirirince bende bir gün duydum ancak tam durmadan vites değiştirdiğim için olduğunu düşündüm,daha sonra tekrar denedim duyamadım,bunun önemli bir şey olduğunu düşünmedim,durduktan sonra değiştirince zaten olmuyor,acaba fazla mı hassasiyet gösterdiniz,servisinde bu konuda yeterli bilgisi yoktur muhtemelen..Direksiyonda ki sürtünme sesi gibi onu çözerler o sıkıntı değil g20 ler de arada olan bir şey..Öbürüne tam bir şey diyemedim..

    Yol tutuş lastiklerle ilgili olabilir.Uzun yıllar e 90 ve f30 kullanıcısı olarak yol tutuşun ikisinden de iyi olduğunu söyleyebilirim.benim aracımda good year eagle asimetrik 3 var.

    Vites değşim sırasındaki sese bugün akşamüstü tekrar bakar size yazarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 26 Ağustos 2024; 11:29:32 >
    _____________________________
  • Merhaba, bu konuda sikayetvarda ve eksisozlukte bir şikayete denk geldim. Arac hareket etmiyorken R veya D ye geçiş yaptığında ses geliyordu bunun için şaft değişti.


    Eksisozluk linki:

    https://eksisozluk.com/ekim-2023-bmw-sifir-arac-rezaleti--7732473


    Sikayetvar linki :

    https://www.sikayetvar.com/bmw/sifir-bmw-320-arizalari-hk


    Yurtdışında benzer sorun yaşayan birisi youtube video yüklemiş.

    https://www.youtube.com/shorts/n_PMCGNuYU0




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mechanicprofessional -- 26 Ağustos 2024; 11:47:16 >
    _____________________________




  • Kapalı garajda camları sonuna kadar açıp defalarca tam durmadan ve durduktan sonra vites degistirdim, hiç bir ses yoktu,daha önce bahsettigim,ilk aldigimdaki her vites değiştirmede olan bir tek 'şık' sesini de duymadim(bana o zaman nedense doğal gelmişti),acaba rodajla ilgili bir şey olabilir mi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 26 Ağustos 2024; 19:29:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Sıfır aracın şaftı değişmiş, direksiyon kutusu da mı değişecekmiş? Abi nolur bir avukat tut hakem heyetine falan başvur aracını değiştirsinler.

    Açıkçası araç bakıyor olsam ve ilanda "şaft ve direksiyon kutusu değişti" cümlesini görsem piyasanın 200k altına falan dahi olsa alacağımı sanmıyorum o aracı.

    _____________________________
    "Ya olduğun gibi görün ; ya da göründüğün gibi ol"
  • Direksiyon kutusuda değişince araçtaki yol tutuş sorunu çözüldü. Teknik Oto da aylardır oyalanmış gibi oldum. Burmot olmasa sorun tam olarak tespit edilip çözülemeyecekti bile…

    Bırak premium markayı temsil etmeyi, insanların güvenliğini bile hiçe sayıyorlar bence…


    Bu arada şaft değişikliği sırasında servisteki usta test sürüşü sırasında bu şekilde başka araçlarında olduğunu söylemişti, bence araç alırken tekrar düşünün.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mechanicprofessional -- 27 Eylül 2024; 14:51:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Merhaba aynı sorunu bende yaşıyorum maalesef direksiyon dan aynı ses ve üstelik böyle direksiyonu yavaşça sağ sol yaparken snki iki metal parçası birbirine sürtüyor gibi ses çıkarıyor hafif ten siz bu sorunda çözüme ulaştınız mı acaba benim aracın garantisi bitti 2023 model ve henüz 25 bin km de ne önerir siniz acaba


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • geçmiş olsun

    görünen o ki sorunu yaşayan tek siz değilsiniz

    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.