Bildirim
bujiler yakıtı %30 etkilermi
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
%30 etkileyeceğini sanmıyorum.Ancak %5-10 arası etkiler en fazla.Yanlış biliyor da olabilirim -
bende tam bilmiyorum doğrusunu öğrenicez umarım.quote:
Orijinalden alıntı: Orada Olmayan Adam
%30 etkileyeceğini sanmıyorum.Ancak %5-10 arası etkiler en fazla.Yanlış biliyor da olabilirim -
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.quote:
Orijinalden alıntı: ers10
bende tam bilmiyorum doğrusunu öğrenicez umarım.
Alıntıları Göster -
çok teşekkürler.şimdi çok daha iyi anlamış olduk.quote:
Orijinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
aynı olay başıma gelmişti...spring vardı..çekişi düşük ve çok yakıyordu...meger bujinin biri iptalmiş...hepsini birden değiştirdik...sonra araba hem çekişten hemde ekonomiden kazandı...
kolay gelsin
-
etkilyeceği kesin ama %30 gibi bir rakam zor.quote:
Orijinalden alıntı: mr.bigquote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
aynı olay başıma gelmişti...spring vardı..çekişi düşük ve çok yakıyordu...meger bujinin biri iptalmiş...hepsini birden değiştirdik...sonra araba hem çekişten hemde ekonomiden kazandı...
kolay gelsin
Alıntıları Göster
en fazla %8-10 etkiler.
-
evet %30 u kimse onaylamıyor bencede yüksek bir oran..quote:
Orijinalden alıntı: bucakli
etkilyeceği kesin ama %30 gibi bir rakam zor.
en fazla %8-10 etkiler.
Alıntıları Göster -
%30 yüksek bir rakam en fazla 10 falan etkilerquote:
Orijinalden alıntı: ers10
evet %30 u kimse onaylamıyor bencede yüksek bir oran..
Alıntıları Göster -
yuzde 30 fazla yakıyordu..buji lerden biri bozuk olunca araba 3 silindir çalışıyordu...quote:
Orijinalden alıntı: wolf_HKN
%30 yüksek bir rakam en fazla 10 falan etkiler
Alıntıları Göster
gidebilmesi için gaza basıyorduk bizde...haliyle çok yüksek yakıt tüketimi oluyordu...
yani yüzde 30 olabilir..araçtan aracada değişir bu rakam..benimkisi spring idi... -
evet araçtan araca değişebiliyor sanırım.ama kesinlikle devamlı kontrol etmemiz gereken bir aksam.quote:
Orijinalden alıntı: mr.big
yuzde 30 fazla yakıyordu..buji lerden biri bozuk olunca araba 3 silindir çalışıyordu...
gidebilmesi için gaza basıyorduk bizde...haliyle çok yüksek yakıt tüketimi oluyordu...
yani yüzde 30 olabilir..araçtan aracada değişir bu rakam..benimkisi spring idi...
Alıntıları Göster -
Bende değiştirdim bayaa bir farketti yakıt olarak...quote:
Orijinalden alıntı: ers10
evet araçtan araca değişebiliyor sanırım.ama kesinlikle devamlı kontrol etmemiz gereken bir aksam.
Alıntıları Göster -
vezir dostum çok güzel açıklamış, ilaveten şunuda göz önünde tutmakta fayda var, genellikle bujiler degişirken hava filtresi (bazen yag ve yag filtreside) aynı zamanda degişilebiliyor, bu durumda gelen xtra rahatlamada buji eskiligine mal edilmiş olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: monodoks
Bende değiştirdim bayaa bir farketti yakıt olarak...
Alıntıları Göster -
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?
-
quote:
Orijinalden alıntı: hkngzrquote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: H-WALKER
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?
aşağıdaki linkte buji anahtarı satışı var bi bak istersen..
http://www.melihticaret.com/sayfa3.aspx?kat2id=148&ad=Bijon%20ve%20Buji%20Anahtarlar%C4%B1
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ers10 -- 27 Temmuz 2007; 11:38:50 >
-
abi ben lpg taktırmadan önce aracım abartısız ş.içinde 300ykrş civarı yakıyordu bu arada arac 1.4 206 bakıma gittiğimde bujiler değişmeli dediler ve değiştirdiler sonra bir hafta falan kullanıp aracı lpg taktırdım 0,25ykrş yakmaya başlamıştı hesabını yaparsın artık % kaç yapıyorrmuş... şimdide lpg de 0,125ykrş yakıo karma demekki bujileri değiştirmeden taktırmış olsam lpg dede 0,15ykrş civarı yakacakmışquote:
Orijinalden alıntı: ers10quote:
Orjinalden alıntı: H-WALKER
quote:
Orjinalden alıntı: vezir
buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?
aşağıdaki linkte buji anahtarı satışı var bi bak istersen..
http://www.melihticaret.com/sayfa3.aspx?kat2id=148&ad=Bijon%20ve%20Buji%20Anahtarlar%C4%B1
Alıntıları Göster
-
bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.quote:
Orijinalden alıntı: mcyavuz
Bu mesaj silindi.
Alıntıları Göster
bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
bujiler yepyeni oldu.
ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 27 Temmuz 2007; 21:42:27 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: mcyavuz
bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
bujiler yepyeni oldu.
ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: mcyavuz
bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
bujiler yepyeni oldu.
ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece
bugün aracımla birlikte tanıdığım birinin servisindeydim...
adam kendi aracına buji takarken aynen dedğin gibi zımpara ve taşlama ile bujinin üstündeki kurumları- kirleri temizledi...ve kendi aracına taktı..Bende sordum kendisine : oluyomu bu şekilde ?
o da dedi ki : normal müşteriye böyle temizlesekde taksak bi süre sonra kulağımız çınlar...gelir değiştirttirirler.Çok pahalı olmadığı için ve müşterinin içi rahat etsin diye değiştiriyoruz.
-ki adamın kendi arabasını nasıl kullandığını biliyorum, nasıl topladığını biliyorum..sadece bujiler değil bir çok parça güzel bir temizlik- bakımdan sonra 2.kez kullanılabiliyor...Ha müşterinin gönül rahatlığı önemli buraad..değiştir gitsin
-
Kullanılmış bujilerin bakım sırasında fiziksel yapısı saglamsa motorlu döner tel fırçalarla temizlenmesi ve çalışma sırasında bozulan tırnak aralıgının yeniden ayarlanarak takılması servislerin çogunun uyguladıgı bir yöntem.quote:
Orijinalden alıntı: mr.bigquote:
Orjinalden alıntı: mcyavuz
bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
bujiler yepyeni oldu.
ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece
bugün aracımla birlikte tanıdığım birinin servisindeydim...
adam kendi aracına buji takarken aynen dedğin gibi zımpara ve taşlama ile bujinin üstündeki kurumları- kirleri temizledi...ve kendi aracına taktı..Bende sordum kendisine : oluyomu bu şekilde ?
o da dedi ki : normal müşteriye böyle temizlesekde taksak bi süre sonra kulağımız çınlar...gelir değiştirttirirler.Çok pahalı olmadığı için ve müşterinin içi rahat etsin diye değiştiriyoruz.
-ki adamın kendi arabasını nasıl kullandığını biliyorum, nasıl topladığını biliyorum..sadece bujiler değil bir çok parça güzel bir temizlik- bakımdan sonra 2.kez kullanılabiliyor...Ha müşterinin gönül rahatlığı önemli buraad..değiştir gitsin
Alıntıları Göster
Bu şekilde bakımı yapılmış bujiler çalışmış hallerine göre daha verimli çalışmakta ancak geri kazanılan kısmi verim hiç bir zaman sıfır bujinin verimi kadar yüksek olmamakta ve kısa sürmekte.
Çalışmış bujide verim düşüklügü başlıca aşagıdaki sebeplerden kaynaklanır:
- bujinin ortasındaki iletkenin (buji kablosu ile tırnagı arasında iletimi saglayan malzemenin) maruz kaldıgı yüksek ısı ve basınç ile zaman içerisinde kimyasal yapısının bozulması ve iletkenliginin degişmesi
- buji orta uc profilinin aşınmadan dolayı küreselleşmesi
- buji gövde ucunun kıvılcımın atlama yaptıgı noktadaki profilin aşınmadan dolayı şekil degiştirmesi, genellikle bu noktada çukurcuk oluşması
- metal conta kullanan bujilerin tekrar kullanımından dolayı contanın profilini kaybetmiş olması
- bujinin orta ucunu tutan seramik ile metal gövde arasında kalan kısmın tel fırçayla bile olsa temizlemek için ulaşılamayacak yerleri vardır, buralarda biriken kurumlar bujinin yeterli derecede sogumasına mani olur, performans düşüklügü yaratır
sonuç olarak, bu işlem ara bakımlarda uygulanabilecek bir yöntem olmakla beraber km'sini doldurmuş bujilerin degişmesini gereksiz kılan bir yöntem degildir.
ömrünü km olarak doldurmuş bujilerin ateşlemeden kaynaklı performans düşüklügüne mahal vermemek için mutlaka yenileri ile degiştirilmesi tavsiye edilir.
-
abi servis bakımı sırasında 4bujiyi yalan olmasın 50 ytl civarında değiştirdiler bana göre zaten başka bir usataya götürsem bujileri temizlettirse idik oda en aşağı bukadar para isterdii herhaldequote:
Orijinalden alıntı: kaju
Kullanılmış bujilerin bakım sırasında fiziksel yapısı saglamsa motorlu döner tel fırçalarla temizlenmesi ve çalışma sırasında bozulan tırnak aralıgının yeniden ayarlanarak takılması servislerin çogunun uyguladıgı bir yöntem.
Bu şekilde bakımı yapılmış bujiler çalışmış hallerine göre daha verimli çalışmakta ancak geri kazanılan kısmi verim hiç bir zaman sıfır bujinin verimi kadar yüksek olmamakta ve kısa sürmekte.
Çalışmış bujide verim düşüklügü başlıca aşagıdaki sebeplerden kaynaklanır:
- bujinin ortasındaki iletkenin (buji kablosu ile tırnagı arasında iletimi saglayan malzemenin) maruz kaldıgı yüksek ısı ve basınç ile zaman içerisinde kimyasal yapısının bozulması ve iletkenliginin degişmesi
- buji orta uc profilinin aşınmadan dolayı küreselleşmesi
- buji gövde ucunun kıvılcımın atlama yaptıgı noktadaki profilin aşınmadan dolayı şekil degiştirmesi, genellikle bu noktada çukurcuk oluşması
- metal conta kullanan bujilerin tekrar kullanımından dolayı contanın profilini kaybetmiş olması
- bujinin orta ucunu tutan seramik ile metal gövde arasında kalan kısmın tel fırçayla bile olsa temizlemek için ulaşılamayacak yerleri vardır, buralarda biriken kurumlar bujinin yeterli derecede sogumasına mani olur, performans düşüklügü yaratır
sonuç olarak, bu işlem ara bakımlarda uygulanabilecek bir yöntem olmakla beraber km'sini doldurmuş bujilerin degişmesini gereksiz kılan bir yöntem degildir.
ömrünü km olarak doldurmuş bujilerin ateşlemeden kaynaklı performans düşüklügüne mahal vermemek için mutlaka yenileri ile degiştirilmesi tavsiye edilir.
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- dizel ilk çalıştırmada beyaz duman
- akü artı eksi
- honda civic otomatik şanzıman arızaları
- lpg li araç marş basıyor ama çalışmıyor
- araç değer kaybı alanlar yorumları
- tesla iç dizayn
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X