Şimdi Ara

bujiler yakıtı %30 etkilermi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
69.104
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • değişme zamanı geçmiş buji ve kabloları değiştirmemişsek bu benzin sarfiyatını %30 oranında etkilermi?bir sohbet esnasıda taksici arkadaşım %30 fazla yakar dedi.bilgisi olan varmı?



  • %30 etkileyeceğini sanmıyorum.Ancak %5-10 arası etkiler en fazla.Yanlış biliyor da olabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orada Olmayan Adam

    %30 etkileyeceğini sanmıyorum.Ancak %5-10 arası etkiler en fazla.Yanlış biliyor da olabilirim
    bende tam bilmiyorum doğrusunu öğrenicez umarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers10

    bende tam bilmiyorum doğrusunu öğrenicez umarım.

    Alıntıları Göster
    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    çok teşekkürler.şimdi çok daha iyi anlamış olduk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.



    aynı olay başıma gelmişti...spring vardı..çekişi düşük ve çok yakıyordu...meger bujinin biri iptalmiş...hepsini birden değiştirdik...sonra araba hem çekişten hemde ekonomiden kazandı...


    kolay gelsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.



    aynı olay başıma gelmişti...spring vardı..çekişi düşük ve çok yakıyordu...meger bujinin biri iptalmiş...hepsini birden değiştirdik...sonra araba hem çekişten hemde ekonomiden kazandı...


    kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    etkilyeceği kesin ama %30 gibi bir rakam zor.

    en fazla %8-10 etkiler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    etkilyeceği kesin ama %30 gibi bir rakam zor.

    en fazla %8-10 etkiler.

    Alıntıları Göster
    evet %30 u kimse onaylamıyor bencede yüksek bir oran..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers10

    evet %30 u kimse onaylamıyor bencede yüksek bir oran..

    Alıntıları Göster
    %30 yüksek bir rakam en fazla 10 falan etkiler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolf_HKN

    %30 yüksek bir rakam en fazla 10 falan etkiler

    Alıntıları Göster
    yuzde 30 fazla yakıyordu..buji lerden biri bozuk olunca araba 3 silindir çalışıyordu...

    gidebilmesi için gaza basıyorduk bizde...haliyle çok yüksek yakıt tüketimi oluyordu...

    yani yüzde 30 olabilir..araçtan aracada değişir bu rakam..benimkisi spring idi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    yuzde 30 fazla yakıyordu..buji lerden biri bozuk olunca araba 3 silindir çalışıyordu...

    gidebilmesi için gaza basıyorduk bizde...haliyle çok yüksek yakıt tüketimi oluyordu...

    yani yüzde 30 olabilir..araçtan aracada değişir bu rakam..benimkisi spring idi...

    Alıntıları Göster
    evet araçtan araca değişebiliyor sanırım.ama kesinlikle devamlı kontrol etmemiz gereken bir aksam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers10

    evet araçtan araca değişebiliyor sanırım.ama kesinlikle devamlı kontrol etmemiz gereken bir aksam.

    Alıntıları Göster
    Bende değiştirdim bayaa bir farketti yakıt olarak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monodoks

    Bende değiştirdim bayaa bir farketti yakıt olarak...

    Alıntıları Göster
    vezir dostum çok güzel açıklamış, ilaveten şunuda göz önünde tutmakta fayda var, genellikle bujiler degişirken hava filtresi (bazen yag ve yag filtreside) aynı zamanda degişilebiliyor, bu durumda gelen xtra rahatlamada buji eskiligine mal edilmiş olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.


    Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hkngzr

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.


    Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.


    Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?



    aşağıdaki linkte buji anahtarı satışı var bi bak istersen..
    http://www.melihticaret.com/sayfa3.aspx?kat2id=148&ad=Bijon%20ve%20Buji%20Anahtarlar%C4%B1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ers10 -- 27 Temmuz 2007; 11:38:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ers10

    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    buji 15-20 civarında etkiler , aracın eskimiş olmasıda önemlidir.,buji kablosu da ölçüm yaptırarak değişip değişmemesi gerektiği bulunuır bu da %5-10 etkiler.Arızalı tek buji veya kablo bağlantısı varsa %30-35 etkiler ancak bunu mutlaka anlarsınz çekiş korkunç düşer bir şeylerin ters gittiğini anlarsınız.


    Peki buji tırnak ayarı ne kadar önemlidir. Servis dahil kimse buna dikkat etmiyor. Örn. Benim araca takılan buji Bosch FR8-DCX kitapçıkta tırnak aralığı 0.9 - 1.1 mm diyor. Benim ölçümüme göre (bildiğimiz cetvelle) 2-3 mm . Bunun başka bir ölçüm yöntemi mi var. Veya gerçekten aralık fazla mı? Fazla ise bunu nasıl ayarlayabilirim. Bir de buji anahtarı nerde satılır?



    aşağıdaki linkte buji anahtarı satışı var bi bak istersen..
    http://www.melihticaret.com/sayfa3.aspx?kat2id=148&ad=Bijon%20ve%20Buji%20Anahtarlar%C4%B1

    Alıntıları Göster
    abi ben lpg taktırmadan önce aracım abartısız ş.içinde 300ykrş civarı yakıyordu bu arada arac 1.4 206 bakıma gittiğimde bujiler değişmeli dediler ve değiştirdiler sonra bir hafta falan kullanıp aracı lpg taktırdım 0,25ykrş yakmaya başlamıştı hesabını yaparsın artık % kaç yapıyorrmuş... şimdide lpg de 0,125ykrş yakıo karma demekki bujileri değiştirmeden taktırmış olsam lpg dede 0,15ykrş civarı yakacakmış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
    bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
    ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
    taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
    bujiler yepyeni oldu.
    ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
    ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcyavuz -- 27 Temmuz 2007; 21:42:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcyavuz

    bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
    bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
    ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
    taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
    bujiler yepyeni oldu.
    ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
    ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
    bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
    ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
    taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
    bujiler yepyeni oldu.
    ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
    ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece




    bugün aracımla birlikte tanıdığım birinin servisindeydim...

    adam kendi aracına buji takarken aynen dedğin gibi zımpara ve taşlama ile bujinin üstündeki kurumları- kirleri temizledi...ve kendi aracına taktı..Bende sordum kendisine : oluyomu bu şekilde ?

    o da dedi ki : normal müşteriye böyle temizlesekde taksak bi süre sonra kulağımız çınlar...gelir değiştirttirirler.Çok pahalı olmadığı için ve müşterinin içi rahat etsin diye değiştiriyoruz.

    -ki adamın kendi arabasını nasıl kullandığını biliyorum, nasıl topladığını biliyorum..sadece bujiler değil bir çok parça güzel bir temizlik- bakımdan sonra 2.kez kullanılabiliyor...Ha müşterinin gönül rahatlığı önemli buraad..değiştir gitsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    quote:

    Orjinalden alıntı: mcyavuz

    bende devamli buji degistiririm fakat gecen gun basima ilginc bir sey geldi.
    bosch servise gitmistim , motor kompresyonu olcturmek icin ,
    ordaki arkadas sokmusken bujileri motorlu doner firca ile guzelce temizleyip takti.
    taslama gibi olan makinenin fircali olani ile yani.
    bujiler yepyeni oldu.
    ve eger catlamamis ise buji degistirmeye gerek yoktur , temizlemek ile yeni gibi olur dedi...
    ne kadar digru bilemiyorum , yasanmis bir hatira sadece




    bugün aracımla birlikte tanıdığım birinin servisindeydim...

    adam kendi aracına buji takarken aynen dedğin gibi zımpara ve taşlama ile bujinin üstündeki kurumları- kirleri temizledi...ve kendi aracına taktı..Bende sordum kendisine : oluyomu bu şekilde ?

    o da dedi ki : normal müşteriye böyle temizlesekde taksak bi süre sonra kulağımız çınlar...gelir değiştirttirirler.Çok pahalı olmadığı için ve müşterinin içi rahat etsin diye değiştiriyoruz.

    -ki adamın kendi arabasını nasıl kullandığını biliyorum, nasıl topladığını biliyorum..sadece bujiler değil bir çok parça güzel bir temizlik- bakımdan sonra 2.kez kullanılabiliyor...Ha müşterinin gönül rahatlığı önemli buraad..değiştir gitsin

    Alıntıları Göster
    Kullanılmış bujilerin bakım sırasında fiziksel yapısı saglamsa motorlu döner tel fırçalarla temizlenmesi ve çalışma sırasında bozulan tırnak aralıgının yeniden ayarlanarak takılması servislerin çogunun uyguladıgı bir yöntem.

    Bu şekilde bakımı yapılmış bujiler çalışmış hallerine göre daha verimli çalışmakta ancak geri kazanılan kısmi verim hiç bir zaman sıfır bujinin verimi kadar yüksek olmamakta ve kısa sürmekte.

    Çalışmış bujide verim düşüklügü başlıca aşagıdaki sebeplerden kaynaklanır:

    - bujinin ortasındaki iletkenin (buji kablosu ile tırnagı arasında iletimi saglayan malzemenin) maruz kaldıgı yüksek ısı ve basınç ile zaman içerisinde kimyasal yapısının bozulması ve iletkenliginin degişmesi
    - buji orta uc profilinin aşınmadan dolayı küreselleşmesi
    - buji gövde ucunun kıvılcımın atlama yaptıgı noktadaki profilin aşınmadan dolayı şekil degiştirmesi, genellikle bu noktada çukurcuk oluşması
    - metal conta kullanan bujilerin tekrar kullanımından dolayı contanın profilini kaybetmiş olması
    - bujinin orta ucunu tutan seramik ile metal gövde arasında kalan kısmın tel fırçayla bile olsa temizlemek için ulaşılamayacak yerleri vardır, buralarda biriken kurumlar bujinin yeterli derecede sogumasına mani olur, performans düşüklügü yaratır

    sonuç olarak, bu işlem ara bakımlarda uygulanabilecek bir yöntem olmakla beraber km'sini doldurmuş bujilerin degişmesini gereksiz kılan bir yöntem degildir.

    ömrünü km olarak doldurmuş bujilerin ateşlemeden kaynaklı performans düşüklügüne mahal vermemek için mutlaka yenileri ile degiştirilmesi tavsiye edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaju

    Kullanılmış bujilerin bakım sırasında fiziksel yapısı saglamsa motorlu döner tel fırçalarla temizlenmesi ve çalışma sırasında bozulan tırnak aralıgının yeniden ayarlanarak takılması servislerin çogunun uyguladıgı bir yöntem.

    Bu şekilde bakımı yapılmış bujiler çalışmış hallerine göre daha verimli çalışmakta ancak geri kazanılan kısmi verim hiç bir zaman sıfır bujinin verimi kadar yüksek olmamakta ve kısa sürmekte.

    Çalışmış bujide verim düşüklügü başlıca aşagıdaki sebeplerden kaynaklanır:

    - bujinin ortasındaki iletkenin (buji kablosu ile tırnagı arasında iletimi saglayan malzemenin) maruz kaldıgı yüksek ısı ve basınç ile zaman içerisinde kimyasal yapısının bozulması ve iletkenliginin degişmesi
    - buji orta uc profilinin aşınmadan dolayı küreselleşmesi
    - buji gövde ucunun kıvılcımın atlama yaptıgı noktadaki profilin aşınmadan dolayı şekil degiştirmesi, genellikle bu noktada çukurcuk oluşması
    - metal conta kullanan bujilerin tekrar kullanımından dolayı contanın profilini kaybetmiş olması
    - bujinin orta ucunu tutan seramik ile metal gövde arasında kalan kısmın tel fırçayla bile olsa temizlemek için ulaşılamayacak yerleri vardır, buralarda biriken kurumlar bujinin yeterli derecede sogumasına mani olur, performans düşüklügü yaratır

    sonuç olarak, bu işlem ara bakımlarda uygulanabilecek bir yöntem olmakla beraber km'sini doldurmuş bujilerin degişmesini gereksiz kılan bir yöntem degildir.

    ömrünü km olarak doldurmuş bujilerin ateşlemeden kaynaklı performans düşüklügüne mahal vermemek için mutlaka yenileri ile degiştirilmesi tavsiye edilir.

    Alıntıları Göster
    abi servis bakımı sırasında 4bujiyi yalan olmasın 50 ytl civarında değiştirdiler bana göre zaten başka bir usataya götürsem bujileri temizlettirse idik oda en aşağı bukadar para isterdii herhalde




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.