Şimdi Ara

bu durum normal mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
367
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 250.000 km deki lpg li araç 4000 km önce sübao ayarı yapılıp üst kapak contası değişmişti

    usta özellikle soğutma sıvısını takip etmemi tembihlemişti
    aracımda genleşme kabından hariş radyatörün bir de kendi kapağı var buradan kontrol ediyorum
    en son yaklaşık 1 ay kadar önce seviye normaldi

    malum havalar ısınmaya başladı bugün tekrar kontrol ettiğimde eksilme vardı genleşme kabının dibinde eser miktarda sıvı kalmıştı
    yeşil antifriz ile yaklaşık küçük bir su bardağı kadar ekledim ağzına kadar doldu

    sonra hava varsa çıksın diye 1-2 km normal şekilde trafikte gezdim
    sıcak ve devir daim açan motoru parkedip radyatör kapağını açtım doğal olarak sıcak motor sıvısı açar açmaz taştı ve düzeldi

    hava almak için gaz verdim

    ama sormak istediğim şu
    gaz verdikçe açık radyatör kapağından sıvı taşıyordu baktım epey sıvı atacak bıraktım gaz vermeyi rölantide sıvı atmıyordu
    ama gaz verdikçe genleşme kabına sıvı atmak yerine açık radyatör kapağından sıvı atması normal mi
    genleşme kabına giden ince hortum tıkalı değil ve hemen radyatör kapağının altından genleşme kabına gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 6 ay evvel sübap ayarından sonra çeşme suyu dolu olan soğutma sisteminde su tamamen tahliye edilip yerine kırmızı antifriz konulmuştu
    birkaç gün sonra radyatör hortumlarının bağlantı yerlerinden su attığını trafikte hararet ibresi yukarı yükselmeye başlayınca anlayabilmişyim

    eksildikçe antifriz takviyesi yaptım ama bir türlü su atma kesilmedi
    nihayetinde bu sıvıyı radyatöre atınca hemen düzeldi




    ancak 4 ay tek damla eksiltmeyen motor havalar ısındıkça su eksiltmişti

    acaba radyatör katkısının ömrü doldu da yeniden mi eklemek gerekiyor




  • Kapağı açtığında taşması ve genleşme kabına gitmemesi doğal. Genleşme kabı adı üstünde genleşen sıvıyı depoluyor. Sen kapağı açtığında basıncı düşürüyorsun ve gereken basınca ulaşamayan su o kaba gitmiyor.



    Bu arada radyatörün havasının alındığından emin ol. 1 hafta kadar suyu sürekli kontrol et ve hararet göstergesinde olsun gözün.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    teşekkür ederim
    yine eksilme olursa radyatör katkısından yeniden eklemeyi planlıyorum
    genleşme kabında delik veya çatlak olmadığı halde eser miktarda sıvı olması şüphelendirdi
  • yeni konu açmaktansa burada sormak istedim
    henüz yağı 4.000 km önce değiştirilmiş aracımın yağına LIQUI MOLY MOTOR PROTECT Sentetik Motor Koruma Yağ Katkısı ekleyeceğim
    motor yağını değiştirip eklemem şart mı yoksa direkt ömrünü yarılamış yağa ekleyebilir miyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    yeni konu açmaktansa burada sormak istedim
    henüz yağı 4.000 km önce değiştirilmiş aracımın yağına LIQUI MOLY MOTOR PROTECT Sentetik Motor Koruma Yağ Katkısı ekleyeceğim
    motor yağını değiştirip eklemem şart mı yoksa direkt ömrünü yarılamış yağa ekleyebilir miyim
    Bu tür şeyleri ne otomobil üreticisi ne yağ üreticisi ne de makine mühendisleri önermiyor. Ben hiç kullanmadım ve kullanmam, tavsiye de etmem...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Bu tür şeyleri ne otomobil üreticisi ne yağ üreticisi ne de makine mühendisleri önermiyor. Ben hiç kullanmadım ve kullanmam, tavsiye de etmem...

    Alıntıları Göster
    ben bu markanın değişik ürünlerinin mucize denilebilecek etkilerine bizzat şahit olduğumdan sorgusuz sualsiz kullanıyorum
    şimdiye kadar hiç mağdur etmedi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sizce bu değerler normal mi??
    15 yıl önce açıldı
    Bu ne biçim bir sorun??
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.