Şimdi Ara

brodway fairway toros

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.222
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • brodway fairway toros baslıga uymayacak ama bırde su kus serısının vites oranlarını arıyorum sanzıman vıtes oranlarını bunları nasıl bulabılırım google da arattım ama bıse bulamadım



  • Aşağıda bulunan adres yardımcı olabilir:
    http://arabam.e-kolay.net/testArsiv.aspx?rowid=204
  • 1-3.543
    2-2.139
    3-1.377
    4-1.00
    5-0.868
    Geri-3.526
  • brodway ler koy yollarında fln cok verımlı oluyorlar doganın kartalın 3 vıtes ıle cıkmadıgı yerı cıkıyorlar
    brodwayın vıtes oranları
    1-3.727, 2-2.047, 3-1.321, 4-0.966, 5-0.795, geri-3.545
    doganın vıtes oranları
    1-3.543,2-2.139, 3-1.377, 4-1.00 ,5-0.868, geri-3.526

    sımdı bıde karıstırdıgım olay var mesela brodwayın 1. vites oranı 3.727 mıs doganın 3.543 bubların hangısı kısa hangısı uzun?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bal_975 -- 10 Aralık 2006; 17:43:17 >
  • Bu normal bir durumdur. Zira Broadway'in kısa vites oranlarının yanı sıra son dişli oranı da kısadır: 4,5:1. Ayrıca Broadway'in önden çekişli olması motorun ürettiği gücün yere minimum kayıplarla aktarılmasını mümkün kılmaktadır. Tofaş kuş serisi gibi arkadan itişli araçlarda güç ve enerji şaftta büyük ölçüde kaybolduğundan, aracın ürettiği gücün tekerleklere aktarılmasında ciddi kayıplar söz konusudur. Bu sebeplerle Broadway'in 3 ncü vitesle çıkabildiği yokuşları Tofaş kuş serisi 2 nci vitesle çıkmaktadır. Selamlar..
  • ıyıde yukarıdakı tabloda pek fark yok ayrıca hangısı uzun hangısı kısa karıstırdım buyuk deger olanmı kısa kucuk deger olanmı kısa bununhesabı fln yokmu tabı bırde diferansıyellede alakalı bunun degerını vermıyorlarmı motordan alınan devırle tekerlekten alınan devrın bı hesabı yapılmuıyormu motor su kadar donuyor su vıteste ıste tekerlekten su kadar devır alınıyor fln ayrıca bu son dıslıde ne oluyor?
  • Sayın Bal_975;
    Vites oranı veya son dişli oranı kısaldıkça güçten kazanılırken hızdan kaybedilir. Örneğin vites oranı 3,73:1 olarak veriliyorsa motor 3,73 defa dönerken tekerlekler son dişli oranıda hesaba katılarak 1 defa dönüyor demektir. Benzer şekilde vites oranı 0,79:1 veriliyorsa, motor dakikada 0,79 defa dönerken tekerlekler son dişli oranıda hesaba katılarak 1 defa dönüyor demektir. Özet olarak aracınızın hızını şu şekilde hesaplıyabilirsiniz:


    Aracın 1000 d/d'daki hızı=((Tekerleğin Yuvarlanma Dairesi)*60*1000)/(Vites Oranı*Son Dişli Oranı)

    Tekerleğin Yuvarlanma Dairesi=(((LASTİK TABAN GENİŞLİĞİ(MM)*0,1)*(YANAK GENİŞLİĞİ(%)*0,01)*2)+(JANT GENİŞLİĞİ(INCH)*2,54))*3,14


    Örnek:
    Araç: Broadway 1,4 RNI
    Lastikler: 175/70 R 13
    Son Dişli Oranı: 4,5:1
    5.Vites Oranı: 0,79

    Buna göre;
    Tekerleğin Yuvarlanma Dairesi=(((175*0,1)*(70*0,01)*2)+(13*2,54))*3,14=1,806 Metre


    Aracın 5. vites 1000 d/d'daki hızı=(1,806*60*1000)/(0,79*4,5)=30,48 Km/s


    Selamlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turbox -- 11 Aralık 2006; 20:29:33 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Renault kango
    15 yıl önce açıldı
    Starex'lerde Sorento Motoru...
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Aleykumselım sole bıraz bakıp ınceleyınce anlıyor ınsan fakat aklıma takılan yanı anlayamadıgım bı akc sey var
    son dıslı ne?
    bırde su hesabı yaparken
    Tekerleğin Yuvarlanma Dairesi=(((LASTİK TABAN GENİŞLİĞİ(MM)*0,1)*(YANAK GENİŞLİĞİ(%)*0,01)*2)+(JANT GENİŞLİĞİ(INCH)*2,54))*3,14

    13*2.54 burdakı 2.54 ne anlama gelıyor?
    bırde en sondakı 3.14 bu deger ne anlama gelıyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bal_975 -- 11 Aralık 2006; 23:43:20 >
  • broadway kullanıcısıyım ve en cok memnun oldugum seyde, bayırlarda yuksek vitesle cıkabilmek.. 2004 opel vectra 1.6 bayırda 2 den 1 e cekerken ben 3 den 2 ye cekıyorum :)
  • broadway??????herzaman başka bir araba sınıfının en iyisi bence
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bal_975


    Aleykumselım sole bıraz bakıp ınceleyınce anlıyor ınsan fakat aklıma takılan yanı anlayamadıgım bı akc sey var
    son dıslı ne?
    bırde su hesabı yaparken
    Tekerleğin Yuvarlanma Dairesi=(((LASTİK TABAN GENİŞLİĞİ(MM)*0,1)*(YANAK GENİŞLİĞİ(%)*0,01)*2)+(JANT GENİŞLİĞİ(INCH)*2,54))*3,14

    13*2.54 burdakı 2.54 ne anlama gelıyor?
    bırde en sondakı 3.14 bu deger ne anlama gelıyor?


    Son dişli olarak ifade edilen diferansiyeldeki ayna mahruti dişlisinin oranıdır. Diğer sorularınıza gelince;
    2,54 bir katsayı olup, inch cinsinden verilen bir birimi cm'ye çevirmek için kullanılır.
    3,14 de aynı şekilde bir katsayı olup , matematikte "pi" sayısını ifade etmektedir.
    Selamlar..
  • turbox
    kardesım sagolasın ogrettın bu ısı bıze tabı bende baskalarına...
    lastıgın yuvarlanma capını kısacahttp://www.lastik24.com/default.asp?gb=hesap burdan hesaplıyorum
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jordan83

    broadway??????herzaman başka bir araba sınıfının en iyisi bence

    evet bizde 97 var 73000 tertemiz
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.