Merhaba arkadaslar benim ilk arabam 93 r9 spring idi. aralık 2004 - aralık 2006 arasında 30 bin km kullandım. lpg liydi. 20 liralık gazla 120km yapiyodum karisik kullanimda. bu araba hakikaten keci gibidir. yagini suyunu gazini koy bakimini tam yap hep gider. yalniz bunun bir onemli noktasi var bu araçla güzel hızlanılır ama kolay duramazsın. onun için fazla risk almadan kullanıcaksın. onun dışında parçası bakkallarda bile satılır sanayiye girdin mi bütçeni göçertmeden gülerek çıkarsın ama sık gidebilirsin sanayiye :) benim çok kahrımı çekti bu araç, artık sattım bir toyota corolla almak istiyorum artık ilcede calisiyorum koyde isim bitti. tum r9 severlere selamlar.
Tekrar selamün aleyküm arkadaşlar...
Öncelikle mübarek kurban bayramınızı kutlar .. hakkımızda hayırlara vesile olmasını cenabı haktan niyaz ederim .
Bayramda dışarda olmam dolayısıyla cevap yazamadım arkadaşlar kusura bakmayın.
quote:
Orjinalden alıntı: romario_98
Merhaba arkadaşlar ben de 98 model broadway rni var sizlerler bu arabalar konusundaki bilgilerimizi paylaşmak istiyorum ne biliyosanız öğrnmek istiyorum bu araba hakkındaki herşeyi ben
şimdi arabanın periyodik bakımını nasıl yaptırmalıyım servisemi götüreyim ya ustaya götürsem neler yaptırmalıyım, periyodik olarak değişmesi greekn parçalar nelerdri çok bilgiye ihtiyacım var yeni bi sürücüyüm ve bu konulardan anlamıyorum biraz yardım lütfen.....!
merhaba... benim önceki arabam 97 rni idi.... arabanın motor sağlamlığına diyecek yok, çok hoş bi araç, içi dar, kaporta çok zayıf.... ama tam bi memur arabası. broadway im benim çok kahrımı çekti. enjeksiyonlu olduğu için hiç tüp müp taktırmadım. 90-95 km/h arası uzun yolda 1 lt benzinle 17,5 km yol yapıyordu. eğer araban enjeksiyonlu ise 1/4 depon mutlaka dolu olmalı. kış aylarında broadway ile çıktığım yerlere şimdiki arabamla çıkamıyorum. çünkü lastikler 17,5 cm genişliğinde idi yere sağlam basıyordu (kışın). broadway in en nefret ettiğim yönü ise kalorifer peteğinin patlaması ve ön tarafta ayağının altına antifirizin akması.... leş gibi kokar. şayet başına böyle bi şey gelirse biraz masraflı ama bakır petek taktırman. arabayı aldığımda petek patlakmış degiştirdim sonra bi kez de bende patladı yine değiştirdim KALE marka ile..... inan ki keçi gibi bi araba motora ve ön takıma kolay kolay hiç bişey olmaz.... (kuşlara göre bayağı bi iyi arabadır). arabayı değiştirme zamanı gelince abimdeki megane 2 deki olumsuzlukları gördükten sonra toyota almaya karar verdim...
arkadaşlar benim de bir sorum olacak ..
sabahları aracın çok zor çalışmasının nedenleri neler olabilir ? Bu konuda biz ne yapabiliriz ?
Bir de cikle tam olarak ne işe yarar ? Sabahları cikleyi çekince araba daha beter boğuluyo .. hiç çalışmıyo .. ama kime çalışmıyo desem cikleyi cek öle dene diyolar ... bu konuda siz nedersiniz ?
ya bide .. r9 forumu neden iki tane ?
çok doluyuzda bir forum yetmiyomu ??
quote:
Orjinalden alıntı: Tesadüf17
arkadaşlar benim de bir sorum olacak ..
sabahları aracın çok zor çalışmasının nedenleri neler olabilir ? Bu konuda biz ne yapabiliriz ?
Bir de cikle tam olarak ne işe yarar ? Sabahları cikleyi çekince araba daha beter boğuluyo .. hiç çalışmıyo .. ama kime çalışmıyo desem cikleyi cek öle dene diyolar ... bu konuda siz nedersiniz ?
DEDİĞİN DOĞRU HOCAM BENİMKİ MAŞALLAH SABAHLARI TEK MARŞLA ÇALIŞIYOR.JİKLE ÇEKTİĞİM ZAMAN ARABA BOĞULUYOR.KATILIYORUM DEDİĞİNE.
AYRICA FORUMDAKİ DİĞER RENAULT 9 FUN CLUB I BEN OLUŞTURDUM.AÇTIĞIMDA BURASI VARMIYDI YOKMUYDU HATIRLAMIYORUM AMA GÖRMEDİM.BU NEDENLE AÇTIM,FENADA OLMADI YANİ :) BOŞVER ÖNEMLİ OLAN BİRLİKTE OLUNMASI DEĞİLMİ?
Jikle tam cekiliyken motor calistiktan 5-10 sn sonra bogulma yapar.Bu nedenle soguk havalarda jikleyi cekip motor calisir calismaz orta seviyeye getirmek gerekir. Hava sicakligina gore ilk calistirmada tam cekmek zorunda da degilsiniz yarim veya biraz daha fazla cekilerek motor calistirilabilir.
Mars motoru, motoru 200-250 d/d ile cevirir,bu devirde motorun emisi karburatorden yeterli benzin emecek kadar kuvvetli olmaz.Bu nedenle karburatorun hava girisi jikle cekildiginde daraltilir ve gaz kelebegi biraz acilarak karburator bogazinda daha fazla vakum olusturulur ve benzinin emilmesi kolaylastirilir. Yine hava girisi daraltildigindan karisim da zenginlestirilmis olur. Sogukta motor yagi kalinlastigi icin motorun kendi kendini cevirmesi icin daha fazla guce ihtiyac duyulur bu nedenle rolanti devri jikle cekilince yukselir. Yine motor soguk oldugundan benzin kolay atomize olup buharlasmayacagi icin silindirlere zengin karisim gonderilerek ateslemenin kolay olmasi saglanir.
Bakimli ,karburatorlu bir motor soguk havalarda bile jikleli tek mars calisir.(Benim renault 12)
quote:
Orjinalden alıntı: Tesadüf17
arkadaşlar benim de bir sorum olacak ..
sabahları aracın çok zor çalışmasının nedenleri neler olabilir ? Bu konuda biz ne yapabiliriz ?
Bir de cikle tam olarak ne işe yarar ? Sabahları cikleyi çekince araba daha beter boğuluyo .. hiç çalışmıyo .. ama kime çalışmıyo desem cikleyi cek öle dene diyolar ... bu konuda siz nedersiniz ?
Ewt aynen sabahın ayazında full çekin jikleyi, hemen çalışır. Ardından jikleyi ittirin biraz. Böylece ilk seferde rahat rahat çalışır yolunuza gidersiniz...
benimki jiglesiz tek basışta çalışıyor. ben bişi sormak istiyorum. R9 spring te triger kayışı veya zinciri var mı?
Renault 9-11-12 serisinde zincir vardir. Motor isteyene kadar genellikle bakimi bile gerekmez. Vantilator kayisinin bulundugu taraftaki siyah egzantrik kapagi icinde yer alir.Eger o taraftan anormal zincir sesi duyulursa kontrol edilmesi gerekir. Ancak bugune kadar sorun cikardigina hic rastlamadim.
pc daha
sen bu işten bayağı anlıyosun galiba ... Bi sorum daha olacak ...
lpg li araçlarda benzinden lpg ye direk geçişi önermiyorlar. bir süre ortaya alıp bekletememizi sonra lpg ye geçmemizi istiyolar. Bunun nedeni sence nedir ?
Karburatordeki şamandıra kısmındaki benzinin bitirilip lpg ye geçmesi amaçlanmıştır...
arkadaşlar tekrar merhaba..
Benim aracın sigortlarının yerini bir türlü bulmadım ve broadwaylerin sigortalrı sık sık sorun çıkarıyor, ya lütfen yardım edermisin broadwayin sigortaları nerde?
quote:
Orjinalden alıntı: romario_98
arkadaşlar tekrar merhaba..
Benim aracın sigortlarının yerini bir türlü bulmadım ve broadwaylerin sigortalrı sık sık sorun çıkarıyor, ya lütfen yardım edermisin broadwayin sigortaları nerde?
sağ taraftaki torpido gözünün hemen altında yer alır sigorta paneli.... sağ ön kapıyı açıp dışardan eğilerek bakarsan görebilirsin. iki tırnaklıdır, bastırarak açabilirsin... DİKKATLİ OL TIRNAKLAR KIRILABİLİR.... oradaki panelde yanılmıyorsam 20 civarında sigorta var. hangisinin nere sigortası olduğu şekillerden anlaşılır. birde RNİ lerde kaputun altınta sol tarafta bi sigorta kutusu var orayı sen iyisi hiç açma......
ÖNEMLİ NOT: broadvay in moturunu yıkatırsan elektronik ateşleme beyni var orayı mutlaka naylonla kapattır.....
Eger benzindeyken direkt lpg ye gecersen karburatorun icindeki samandira haznesinde hala benzin olacagi icin hazne bitene kadar araca hem lpg hem benzin gidecek ve asiri zengin karisimdan dolayi motor rolantide stop edecektir.Yine asiri zengin karisimdan dolayi kurumlanma yapar.Bu nedenle once ortaya alip araba tekler gibi olunca lpg ye gecilmelidir.
quote:
Orjinalden alıntı: Tesadüf17
pc daha
sen bu işten bayağı anlıyosun galiba ... Bi sorum daha olacak ...
lpg li araçlarda benzinden lpg ye direk geçişi önermiyorlar. bir süre ortaya alıp bekletememizi sonra lpg ye geçmemizi istiyolar. Bunun nedeni sence nedir ?
quote:
Orjinalden alıntı: pcdata76
Renault 9-11-12 serisinde zincir vardir. Motor isteyene kadar genellikle bakimi bile gerekmez. Vantilator kayisinin bulundugu taraftaki siyah egzantrik kapagi icinde yer alir.Eger o taraftan anormal zincir sesi duyulursa kontrol edilmesi gerekir. Ancak bugune kadar sorun cikardigina hic rastlamadim.
sorun çıkardığı için sormadım. zaten sorunu da yok. sadece merak ettim var mı diye?
benim bir sorunum var şimdide..
geçen gün gösterge ampüllerini değiştirdim patlak olanları filan.
şimdi ilginçbirşeyoluyor
parkları açtığımd agösterge ışılları yanınca hararet ve benzin gösterge ibrelerim yukarı doğru oynuyor(çok azdaolsa)
acaba sorun neden olabilir...
elektrikle ilgili tek sorunum akümün miyadını doldurmak üzere olması...