Şimdi Ara

BP ULTİMATE İLE FULLEDİM.. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
0
Favori
11.103
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben depoyu shell'den aldığım 95 oktanla daha yeni fulledim. 100km. yakıt tüketimindeki lt. hesabını ölçmek için 100km. olunca tekrar depoyu fulleyeceğim. Bu esnada 95 oktan shell v-power düşünüyorum. Sizce diğer yakıtın üzerine sakıncası olur mu? Bir de bu şekilde 100km. lt. tüketimine bakıp 100km. sonra tekrar fulleyeceğim zaman v-power üzerine 98oktan almamın sakıncası olur mu? Amacım bu 3 şekilde 3 farklı tipi olan shell yakıtının 100km./lt. tüketimini ölçmek. Bu 3 yöntemin ilkinden sonraki diğer ikisini denememin zararı olur mu? Ben de bu şekilde yaklaşık bile olsa kararımı vereceğim..
  • FARKLI OKTANLARDA YAKITI KARIŞTIRMANIN BİR SAKINCASI OLMAZ...
    ANCAK, BU ŞEKİLDE 3 FARKLI BENZİNİN TÜKETİM DEĞERLERİNİ ÖLÇMEK TE MÜMKÜN OLMAZ.
    BİRAZ SABIRLI OLACAKSIN. 95 OKTANLA FULLEDİĞİNİ SÖYLÜYORSUN...DEPOYU TAM OLARAK BİTİRECEKSİN (EN AZINDAN KIRMIZI IŞIK DİREKT YANINCAYA KADAR). SONRASINDA DÜŞÜNDÜĞÜN BENZİNLE (98) DEPOYU FULLEYİP KAÇ LİTRE BENZİN ALDIĞINA BAKACAKSIN...BU SAYEDE (95 OKTANLA) NE KADAR YAKTIĞINI HESAPLAYACAKSIN... DAHA SONRA DA 98 OKTANI BİTİRİP, FULLEDİĞİNDE İSE 98 OKTAN TÜKETİM DEĞERLERİNİ ÖLÇEBİLİRSİN...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben depoyu shell'den aldığım 95 oktanla daha yeni fulledim. 100km. yakıt tüketimindeki lt. hesabını ölçmek için 100km. olunca tekrar depoyu fulleyeceğim. Bu esnada 95 oktan shell v-power düşünüyorum. Sizce diğer yakıtın üzerine sakıncası olur mu? Bir de bu şekilde 100km. lt. tüketimine bakıp 100km. sonra tekrar fulleyeceğim zaman v-power üzerine 98oktan almamın sakıncası olur mu? Amacım bu 3 şekilde 3 farklı tipi olan shell yakıtının 100km./lt. tüketimini ölçmek. Bu 3 yöntemin ilkinden sonraki diğer ikisini denememin zararı olur mu? Ben de bu şekilde yaklaşık bile olsa kararımı vereceğim..




  • PROFURİO,
    YABANCI DİLDEN ÇEVİRİLERDE "ANLAŞILMASI TAM OLARAK MÜMKÜN OLMAYAN ÜCUBE CÜMLELER" ORTAYA ÇIKABİLİYOR...
    HERKESİN ANLAYABİLECEĞİ ŞEKİLDE YORUMLAYACAK OLURSAK;
    91 OKTAN KULLANIRSANIZ,
    (95 OKTANA GÖRE) ARACIN GÜCÜNDE AZALMA HİSSEDEBİLİRSİNİZ...
    (95 OKTANA GÖRE) BİRAZ FAZLA BENZİN YAKABİLİRSİNİZ... (FİYAT DEĞİL "LT/KM" AÇISINDAN)
    İLERLEYEN KM LERDE (50-60 BİNDEN SONRA) VURUNTU OLUŞABİLİR. BU VURUNTUYU ORTADAN KALDIRMAK İÇİN TEMİZLİK (CARBON CLEAN) MÜDAHALESİ GEREKEBİLİR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: profurio

    Herkese merhaba,
    Buradaki bütün yorumları okudum. 2003 model 1.4 16V VW Polo Otm. aracım var. Araç el kitabında kullanılabilecek yakıt olarak: "Super 95 oktan - Normal 91 oktan" yazıyor. Ayrıca 91 oktan için şu not yazılmış: "Düşük güç azalması hafif fazla tüketim ve hafif perçinli motor sesleriyle vuruntu ayarı ile müdahaleye kadar". Bunun manasını ben tam olarak anlamadım. Bilgisi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum...




  • bu arada yüksek oktanlı benzinler güçlü araçlar için dizayn edilmiştir,diğerlerinde pek işe yaramaz şeklinde gerek forumda gerek benzin üreticilerinin sayfalarında yazılar mevcut,lakin teoriyi bırakıp pratiğe baktığımda 1,4 lük araçta bile çok fazla fark ediyor.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: electro_g

    bazı arkadaşlara bakıyorum, bazı yerlerde de denk geliyorum misal 2500 cc üzeri 98 oktan kullanırmışta altında olan araçlara gerek yokmuşta yok spor veya pahalı araçlarda faydası görülürmüşte ucuz veya piyasa araçlarına gerekmezmişte miş miş... bu kadar basit meseleyi uzattıyorlarda uzatıyorlar performans verirmiş... yaw güzel kardeşim bu aracın bir üreticisi var dimi ve bu üreticinin aracına ait teknik dökümanları var.adam ne diiyorsa onu kullanacaksın. fabia 1.4 75 bg de 95 kullanılır 1.4 , 101 bg de 98 ister, bu kadar 2 x 2 = 4 yani bizim milletin de bu beygir sevdası bitmedikçe, akaryakıt üreticileriinin bu kandırmacası hiç bitmeyecekk gibi. e bu böylede kalmayacak 95 ti 98 di 100 dü derken jet yakıtına doğru gidicek e noluyor cebimizden de paraları çaktırmadan götürüyorlar. arkadaşların yazdıklarında da sadece şuna katılıyorum destekleyen araçlarda azıcık daha iyi performans, defalarca denememe aracımda 98 istemesine rağmen 98 oktan daha az km yaptırıyor hemde lt fiyatı daha pahalı olduğu için depoda 20-30 lira zarar ettiriyor. gidin opetin tertemiz pırılpırıl 95 oktan yakıtını kullanın diğerleri tüpraştan alırken opette tüm yakıtlar ithal.


    Opette ithal yakıtın kaliteli olduğunu kim söylüyor??Tüpraşın yakıtı kalitesizmi?Kendi ülkemizde yapılan yakıtı niye kötülüyorsun??Tüpraştaki üretim koşullarını biliyorsun herhalde..Benzinciler parayı cebimizden götürüyor demişsin.Aracın kılavuzunda 98 oktan derken 95 oktan koymak ne kadar mantıklı?




  • Yanıt için teşekkürler @roverci dostum. Öncelikle bir 100km. bitiminde tekrar fulleyip 95 oktan değerine bakacağım. Bakalım 100km. şehiriçi ne kadar lt. yemişiz.
    Bir de Trabzon'daki shell depolarına kadar yenilenip tamamen yeni sisteme geçti. Ordan depoyu fulledik. Ancak ilk kez araçta olmaya başlayan bişey farkettim. 1. viteste ilk kalkışta hafif bir ileri-geri hafif bir sarsıntı oluyor. Yani gaza ilk dokunduğum anda oluyor bu, sonra olmuyor. Daha önce de shell'den aldım ama bunu ilk kez yaptı. Yakıtla ilgili bir olay mıdır bu?
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    FARKLI OKTANLARDA YAKITI KARIŞTIRMANIN BİR SAKINCASI OLMAZ...
    ANCAK, BU ŞEKİLDE 3 FARKLI BENZİNİN TÜKETİM DEĞERLERİNİ ÖLÇMEK TE MÜMKÜN OLMAZ.
    BİRAZ SABIRLI OLACAKSIN. 95 OKTANLA FULLEDİĞİNİ SÖYLÜYORSUN...DEPOYU TAM OLARAK BİTİRECEKSİN (EN AZINDAN KIRMIZI IŞIK DİREKT YANINCAYA KADAR). SONRASINDA DÜŞÜNDÜĞÜN BENZİNLE (98) DEPOYU FULLEYİP KAÇ LİTRE BENZİN ALDIĞINA BAKACAKSIN...BU SAYEDE (95 OKTANLA) NE KADAR YAKTIĞINI HESAPLAYACAKSIN... DAHA SONRA DA 98 OKTANI BİTİRİP, FULLEDİĞİNDE İSE 98 OKTAN TÜKETİM DEĞERLERİNİ ÖLÇEBİLİRSİN...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Ben depoyu shell'den aldığım 95 oktanla daha yeni fulledim. 100km. yakıt tüketimindeki lt. hesabını ölçmek için 100km. olunca tekrar depoyu fulleyeceğim. Bu esnada 95 oktan shell v-power düşünüyorum. Sizce diğer yakıtın üzerine sakıncası olur mu? Bir de bu şekilde 100km. lt. tüketimine bakıp 100km. sonra tekrar fulleyeceğim zaman v-power üzerine 98oktan almamın sakıncası olur mu? Amacım bu 3 şekilde 3 farklı tipi olan shell yakıtının 100km./lt. tüketimini ölçmek. Bu 3 yöntemin ilkinden sonraki diğer ikisini denememin zararı olur mu? Ben de bu şekilde yaklaşık bile olsa kararımı vereceğim..






  • wolverine,
    100 KM SONRA 95 OKTAN TÜKETİM DEĞERİNİ ÖLÇMEN KONUSUNU ANLADIM... ANCAK 98 E GEÇMEK İÇİN DEPOYU BİTİRMEN LAZIM... (TRABZON ŞEHİRİÇİNİ İYİ BİLİRİM, TRAFİK OLDUKÇA YOĞUNDUR.)
    BAHSETTİĞİN SİLKELEME, YAKITTAN DA OLABİLİR, MEKANİK TE OLABİLİR..
    ARACININ MARKASI MODELİ NEDİR? ARAÇ KAÇ BİNDE? EN SON NE ZAMAN BUJİ, HAVA FİLTRESİ, YAĞ DEĞİŞİMİ YAPILDI? SİLKELEME SICAK / SOĞUK MOTOR FARKEDİYOR MU? DİĞER VİTESLERDE DE VAR MI?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine
    Öncelikle bir 100km. bitiminde tekrar fulleyip 95 oktan değerine bakacağım. Bakalım 100km. şehiriçi ne kadar lt. yemişiz.
    Ancak ilk kez araçta olmaya başlayan bişey farkettim. 1. viteste ilk kalkışta hafif bir ileri-geri hafif bir sarsıntı oluyor. Yani gaza ilk dokunduğum anda oluyor bu, sonra olmuyor. Daha önce de shell'den aldım ama bunu ilk kez yaptı. Yakıtla ilgili bir olay mıdır bu?




  • Dediğin gibi yapacağım zaten. 100km. tüketimi ölçtükten sonra (malum yine fullenmiş olacak) depo bittikten sonra ben de shell v-power veya 98 oktan deniycem. Marka accent 1.5 gls 16v 2001. 54binde. En son geçen yıl eylülde bujiler, buji kabloları, yağ filtresi, yağ, benzin filtresi, hava filtresi değişti. (52bindeyken) Geçen ay racing performans hava filtesi taktırdım. Eski orjinal hava filtresi duruyor, o da temizdi. Geçen ay yine fren balataları ve debriyaj baskı balata rulman değişti. Benden önce araba biraz hor kullanılmış, geçen yıl Ağustosta aldım. Ben adam ettim biraz. Bu silkeleme olayı şu son full depo benzin alınca başladı. Motor soğukken daha çok belli ediyor ama sıcakken de mesela kırmızıdan yeşile geçtiğinde ilk hareket anında gaza hafif de bassam hafif sallama yapıyor, anlık ama önceden bu olmadığı için hissediyorum. Diğer viteslerde olmuyor. Bu olay vuruntu olabilir mi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    wolverine,
    100 KM SONRA 95 OKTAN TÜKETİM DEĞERİNİ ÖLÇMEN KONUSUNU ANLADIM... ANCAK 98 E GEÇMEK İÇİN DEPOYU BİTİRMEN LAZIM... (TRABZON ŞEHİRİÇİNİ İYİ BİLİRİM, TRAFİK OLDUKÇA YOĞUNDUR.)
    BAHSETTİĞİN SİLKELEME, YAKITTAN DA OLABİLİR, MEKANİK TE OLABİLİR..
    ARACININ MARKASI MODELİ NEDİR? ARAÇ KAÇ BİNDE? EN SON NE ZAMAN BUJİ, HAVA FİLTRESİ, YAĞ DEĞİŞİMİ YAPILDI? SİLKELEME SICAK / SOĞUK MOTOR FARKEDİYOR MU? DİĞER VİTESLERDE DE VAR MI?





  • HAYIR,
    BU BAHSETTİĞİN OLAY VURUNTU DEĞİL. VURUNTU BU ŞEKİLDE BİR SİLKELEME YAPMAZ. GAZA YÜKLENDİĞİNDE MOTORUN SESİ İLE BELLİ OLUR. ŞIKIRDAMA ŞEKLİNDE...

    SORUNLA İLGİLİ TAHMİNİM;
    ALDIĞIN BENZİNDEN ZİYADE, DEBRİYAJ BALATASI İLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. GEÇEN AY DEĞİŞTİĞİNİ SÖYLEDİĞİN BASKI, BALATA, BİLYA ORJİNALMİYDİ? SERVİSTE Mİ DEĞİŞTİRİLDİ? DEBRİYAJ BALATASININ DEĞİŞME SEBEBİ NEDİR? KAÇIRMAYA MI BAŞLAMIŞTI? KAÇIRMA VARKEN ÇOK ZORLADIN MI? BALATA KOKUSU HİÇ OLUŞTU MU?
    BUNLARI NEDEN SORUYORUM? EĞER, BALATA KOKUSU OLUŞTUYSA, BASKI, BALATA VE BİLYA DEĞİŞİMİNE İLAVE OLARAK, KRANKA BAĞLI OLAN TARAFTAKİ (MOTORDA SABİT OLAN) DİSKİN DE MUTLAKA SÖKÜLÜP HASSAS TORNA YAPILMASI GEREKİRDİ. ÇÜNKÜ YÜKSEK ISIDAN DOLAYI GÖZLE GÖRÜLMEYECEK ŞEKİLDE EĞRİLİKLER OLUŞMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR. BU EĞRİLİKLER KAVRAMA SIRASINDA BAHSETTİĞİN ŞEKİLDE TİTREMEYE YOL AÇAR... BU TORNA İŞİ YAPILDI MI? EĞER YAPILMADIYSA SEBEP BU OLABİLİR. (İNŞALLAH YANILIRIM)...

    SORUN YAKITLA İLGİLİ İSE, FARKLI BENZİN ALDIĞINDA ZATEN KENDİLİĞİNDEN ORTADAN KALKACAKTIR...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine
    Dediğin gibi yapacağım zaten. 100km. tüketimi ölçtükten sonra (malum yine fullenmiş olacak) depo bittikten sonra ben de shell v-power veya 98 oktan deniycem. Marka accent 1.5 gls 16v 2001. 54binde. En son geçen yıl eylülde bujiler, buji kabloları, yağ filtresi, yağ, benzin filtresi, hava filtresi değişti. (52bindeyken) Geçen ay racing performans hava filtesi taktırdım. Eski orjinal hava filtresi duruyor, o da temizdi. Geçen ay yine fren balataları ve debriyaj baskı balata rulman değişti. Benden önce araba biraz hor kullanılmış, geçen yıl Ağustosta aldım. Ben adam ettim biraz. Bu silkeleme olayı şu son full depo benzin alınca başladı. Motor soğukken daha çok belli ediyor ama sıcakken de mesela kırmızıdan yeşile geçtiğinde ilk hareket anında gaza hafif de bassam hafif sallama yapıyor, anlık ama önceden bu olmadığı için hissediyorum. Diğer viteslerde olmuyor. Bu olay vuruntu olabilir mi?




  • Vuruntuyu anladım, tamamdır.
    Baskı balatayı serviste değiştim. Orjinal takmışlardır sanırım, yani inşallah. Değişme sebebim, aracı aldığımda zaten epey yukarda kavrıyordu, o haliyle ben aylarca kullandım, hem acemiliğimi attım arabada hem de bu arada iyice bitsin dedim balatanın ömrü. Nasılsa değişecektim her halükarda. Geçen ay değiştiğimde bayağı değişik geldi bana, epey daha aşağıda kavrıyordu. Buna alışmam biraz zaman aldı. Yani değişmem sebebi kaçırmaya başlamıştı debriyaj ve iyice sinyal veriyordu bu durum. Zaten usta bu haliyle nasıl seni yolda bırakmadı dedi.. Neyse, bahsini ettiğin hassas torna olayını bilemiycem, bir de o servisteki baş usta tam bir yiyici, yani az bişey söylesem olmayan masrafları da çıkarabilecek bir tip. Bilmesek yapacak.. O yüzden ona artık sormam. Kavrama anındaki anlık hafif titreme olayı daha bikaç günlük ve çok yeni ve bunu sadece 1. viteste kalkarken anlık yapıyor. Özellikle araç yüklüyken, yani sadece ben varken de pek olmuyor. Diğer viteslerdeyse sorun yok. Eğer zamanla bu ses geçmezse tekrar oraya servise götürüp durumu anlatırım tabii ama adamın başka bişey çıkarmasından endişe ediyorum. Benim ayağımı debriyajdan geç çekmemle de alakalıdır dedim belki ama her zaman da geç çekmez ki insan ayağını. Eski balatayı zorlamış olsam 1-2 kezdir, yoksa koku veya aşırı zorlama yoktu. İnşallah yakıttandır bence de. Bakımdan çıktıktan sonra bu haliyle sürerken eski yakıtla hiç bu sallama olmadı, ne zaman ki yarım depoyu fulledim, ondan sonra oldu.. Hayırlısı inşallah... İlgi ve alakan için sağol, tavsiyelerine kulak vereceğim.
    Bir de şu linktekihttp://www.hepsiburada.com//productdetails.aspx?categoryid=253684&productid=otm092075 kapsülleri 95 oktanlık benzin alıp kullanmanın kâr-zararı olur mu gerçekten?
    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    HAYIR,
    BU BAHSETTİĞİN OLAY VURUNTU DEĞİL. VURUNTU BU ŞEKİLDE BİR SİLKELEME YAPMAZ. GAZA YÜKLENDİĞİNDE MOTORUN SESİ İLE BELLİ OLUR. ŞIKIRDAMA ŞEKLİNDE...

    SORUNLA İLGİLİ TAHMİNİM;
    ALDIĞIN BENZİNDEN ZİYADE, DEBRİYAJ BALATASI İLE İLGİLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. GEÇEN AY DEĞİŞTİĞİNİ SÖYLEDİĞİN BASKI, BALATA, BİLYA ORJİNALMİYDİ? SERVİSTE Mİ DEĞİŞTİRİLDİ? DEBRİYAJ BALATASININ DEĞİŞME SEBEBİ NEDİR? KAÇIRMAYA MI BAŞLAMIŞTI? KAÇIRMA VARKEN ÇOK ZORLADIN MI? BALATA KOKUSU HİÇ OLUŞTU MU?
    BUNLARI NEDEN SORUYORUM? EĞER, BALATA KOKUSU OLUŞTUYSA, BASKI, BALATA VE BİLYA DEĞİŞİMİNE İLAVE OLARAK, KRANKA BAĞLI OLAN TARAFTAKİ (MOTORDA SABİT OLAN) DİSKİN DE MUTLAKA SÖKÜLÜP HASSAS TORNA YAPILMASI GEREKİRDİ. ÇÜNKÜ YÜKSEK ISIDAN DOLAYI GÖZLE GÖRÜLMEYECEK ŞEKİLDE EĞRİLİKLER OLUŞMA İHTİMALİ YÜKSEKTİR. BU EĞRİLİKLER KAVRAMA SIRASINDA BAHSETTİĞİN ŞEKİLDE TİTREMEYE YOL AÇAR... BU TORNA İŞİ YAPILDI MI? EĞER YAPILMADIYSA SEBEP BU OLABİLİR. (İNŞALLAH YANILIRIM)...

    SORUN YAKITLA İLGİLİ İSE, FARKLI BENZİN ALDIĞINDA ZATEN KENDİLİĞİNDEN ORTADAN KALKACAKTIR...





  • Wolverine,
    VERDİĞİN LİNKTEKİ KAPSÜLLERİ NEDEN KULLANMAYI DÜŞÜNÜYORSUN?
    EĞER MOTORUNDA, YANMA ODASINDAKİ KURUMLAŞMAYA BAĞLI BİR VURUNTU (GAZ VERDİĞİNDE ŞIKIRDAMA) YOKSA, OKTAN YÜKSELTMEYE ÇALIŞMAN GEREKSİZ OLUR BENCE... YÜKSEK OKTAN, DAHA FAZLA PERFORMANS SAĞLAMAZ. EĞER VURUNTU YOKSA CEBİNDEN FAZLA PARA ÇIKMASINDAN BAŞKA İŞE YARAMAZ.
    ANCAK,
    DİĞERLERİNİ BİLEMİYORUM AMA, BP ULTİMATE 98 OKTAN (KULLANDIĞIM İÇİN ÖRNEK VERİYORUM) MOTORU DAHA SESSİZ ÇALIŞTIRIYOR. VE TEMİZLEDİĞİ İDDİA EDİLİYOR. (BUNU ANLAYABİLMEK İÇİN EN ZA 2- 3 DEPO KULLANMAK GEREKİYOR). BENİM ARACIMDA 95 OKTAN KULLANIRKEN VURUNTU VARDI. ULTİMATE İLE BİRLİKTE NERDEYDE TAMAMEN BİTTİ DİYEBİLİRİM... BU VURUNTUYU DİĞER 98 OKTANLAR DA KESER...
    AMA MOTORDA PROBLEM (VURUNTU) YOKSA, HEM 98, HEM DE BU TÜR KAPSÜLLER BENCE GEREKSİZ OLUR...

    BALATA SENDEN ÖNCE ZORLANMIŞ OLABİLİR. YOKSA 50-55 BİNDE BİTMESİ NORMAL DEĞİL...
    TRABZONDAYSAN, SANAYİDE BİR MOTORCUYA GÖSTEREBİLİRSİN. DURUMU (SİLKELEMEYİ) ANLAT. BİR DE USTANIN YORUMUNU AL...

    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Vuruntuyu anladım, tamamdır.
    Baskı balatayı serviste değiştim. Orjinal takmışlardır sanırım, yani inşallah. Değişme sebebim, aracı aldığımda zaten epey yukarda kavrıyordu, o haliyle ben aylarca kullandım, hem acemiliğimi attım arabada hem de bu arada iyice bitsin dedim balatanın ömrü. Nasılsa değişecektim her halükarda. Geçen ay değiştiğimde bayağı değişik geldi bana, epey daha aşağıda kavrıyordu. Buna alışmam biraz zaman aldı. Yani değişmem sebebi kaçırmaya başlamıştı debriyaj ve iyice sinyal veriyordu bu durum. Zaten usta bu haliyle nasıl seni yolda bırakmadı dedi.. Neyse, bahsini ettiğin hassas torna olayını bilemiycem, bir de o servisteki baş usta tam bir yiyici, yani az bişey söylesem olmayan masrafları da çıkarabilecek bir tip. Bilmesek yapacak.. O yüzden ona artık sormam. Kavrama anındaki anlık hafif titreme olayı daha bikaç günlük ve çok yeni ve bunu sadece 1. viteste kalkarken anlık yapıyor. Özellikle araç yüklüyken, yani sadece ben varken de pek olmuyor. Diğer viteslerdeyse sorun yok. Eğer zamanla bu ses geçmezse tekrar oraya servise götürüp durumu anlatırım tabii ama adamın başka bişey çıkarmasından endişe ediyorum. Benim ayağımı debriyajdan geç çekmemle de alakalıdır dedim belki ama her zaman da geç çekmez ki insan ayağını. Eski balatayı zorlamış olsam 1-2 kezdir, yoksa koku veya aşırı zorlama yoktu. İnşallah yakıttandır bence de. Bakımdan çıktıktan sonra bu haliyle sürerken eski yakıtla hiç bu sallama olmadı, ne zaman ki yarım depoyu fulledim, ondan sonra oldu.. Hayırlısı inşallah... İlgi ve alakan için sağol, tavsiyelerine kulak vereceğim.
    Bir de şu linktekihttp://www.hepsiburada.com//productdetails.aspx?categoryid=253684&productid=otm092075 kapsülleri 95 oktanlık benzin alıp kullanmanın kâr-zararı olur mu gerçekten?




  • Vuruntu ve oktan konularındaki açıklayıcı yazıların için sağol. O olay tamamdır artık, alacağım bilgiyi aldım, o.k. O kapsülleri kullanmak değil de vereceği fayda olur mu diye sordum sadece..
    Balata konusunda dediğin gibi yapacağım, servise değil de sanayiden başka bir ustaya soracağım, bakalım ne diycek?
    Bu olayın depoyu fullemeden önce olmaması, fulledikten sonra özellikle son 2 gündür olması beni düşündürdü. Aksi gibi dün ve bugün burda 2 aydır ilk kez güneş çıktı, hep kapalı ve yağmurluydu hava.. Yani bu olayın motor soğukken olması da olmaz çünkü havalar 2 gündür iyi. Şu depoyu da bir bitireyim, sonrası belli olur. Olmazsa shell'i de bırakırız..
  • "emre." ve "roverci" arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim.
  • Dün Renault yetkili servisine gittim.. Oranın sorumlusu yakın arkadaşımdır..

    95 Oktan ile 98 Oktan arasındaki farkı sordum.. [ Araç Megane II Sedan 2.0 16 V ]

    " Genelde 95 Oktan benzin öneriyoruz.. Uzun yol, şehir içi farketmez.. Fakat 98 Oktan benzini sadece Uzun yol için öneriyoruz.. 98 Oktan benzin ile uzun yolda 95 Oktana göre farkedilir derece performans arttığı gözlemlenir.. Deneyebilirsiniz.. " dedi..

    Bende o gün, Bursa'ya gidicektim.. 95 Oktan benzin alıcaktım devamlı aldğım için.. Ama servis müdürünün böyle demesi ile Opetten 98 Oktan Kurşunsuz aldım... Gidişimde bir fayda etmedi.. Akşama doğru dönmek zorundaydım.. Gelirken yine 98 Oktan aldım yine Opetten.. Fakat bu seferkinde gerçekten, performansın arttığını gördüm.. Bayırlarda 95'e göre daha iyi çekim sağladı. Araç sollamalarında 95 Oktan'daki gibi bayılmalar yaşamadım.. Gerçekten farkı gördüm inanamadım.. Kalkışlarda daha iyi kalkıyordu aracım..

    Müdürü Bursa'dan geldikten sonra tekrar gördüm.. Dedim ya böyle böyle.." Ben dememişmiydim " dedi..

    " Ama 98 Oktanın bu gazına gelipte şehir içinde kullanma, şehir içi sadece 95 Oktan kullan.. 98 Oktan kullanırsan araçta stop etmeler gözlemlersin dedi.. " Bende Bursa'dan geldikten sonra yine 95 Oktan aldım..

    Yani düşük oktanlı yakıtları şehir içinde.. Yüksek oktanlı yakıtları ise şehir dışında rahatlıkla kullanabilirsiniz arkadaşlar..

    Bundan sonra uzun yola çıktığımda 98 Oktan alıcam hatta 100 Oktan




  • quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Dün Renault yetkili servisine gittim.. Oranın sorumlusu yakın arkadaşımdır..

    95 Oktan ile 98 Oktan arasındaki farkı sordum.. [ Araç Megane II Sedan 2.0 16 V ]

    " Genelde 95 Oktan benzin öneriyoruz.. Uzun yol, şehir içi farketmez.. Fakat 98 Oktan benzini sadece Uzun yol için öneriyoruz.. 98 Oktan benzin ile uzun yolda 95 Oktana göre farkedilir derece performans arttığı gözlemlenir.. Deneyebilirsiniz.. " dedi..

    Bende o gün, Bursa'ya gidicektim.. 95 Oktan benzin alıcaktım devamlı aldğım için.. Ama servis müdürünün böyle demesi ile Opetten 98 Oktan Kurşunsuz aldım... Gidişimde bir fayda etmedi.. Akşama doğru dönmek zorundaydım.. Gelirken yine 98 Oktan aldım yine Opetten.. Fakat bu seferkinde gerçekten, performansın arttığını gördüm.. Bayırlarda 95'e göre daha iyi çekim sağladı. Araç sollamalarında 95 Oktan'daki gibi bayılmalar yaşamadım.. Gerçekten farkı gördüm inanamadım.. Kalkışlarda daha iyi kalkıyordu aracım..

    Müdürü Bursa'dan geldikten sonra tekrar gördüm.. Dedim ya böyle böyle.." Ben dememişmiydim " dedi..

    " Ama 98 Oktanın bu gazına gelipte şehir içinde kullanma, şehir içi sadece 95 Oktan kullan.. 98 Oktan kullanırsan araçta stop etmeler gözlemlersin dedi.. " Bende Bursa'dan geldikten sonra yine 95 Oktan aldım..

    Yani düşük oktanlı yakıtları şehir içinde.. Yüksek oktanlı yakıtları ise şehir dışında rahatlıkla kullanabilirsiniz arkadaşlar..

    Bundan sonra uzun yola çıktığımda 98 Oktan alıcam hatta 100 Oktan



    " 98 Oktan kullanırsan araçta stop etmeler gözlemlersin dedi.. "


    bunun nedeni hakkında yorum yaptı mı?

    neye dayanarak söyledi biliyor musun?




  • emre valla neye dayanarak söyledi bilmiyorum. Detayına girmedik.. Sadece dediği " Şehir içinde devamlı olarak 98 Oktan kullanma " dedi.. Bu kadar yani.. Bende nedenini sormadım, acelem vardı..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    emre valla neye dayanarak söyledi bilmiyorum. Detayına girmedik.. Sadece dediği " Şehir içinde devamlı olarak 98 Oktan kullanma " dedi.. Bu kadar yani.. Bende nedenini sormadım, acelem vardı..


    tamam
    onun fikirlerine pek katılmadığım için,eğer bunun bir dayanağı yoksa veya yanlışsa kulaktan dolma konuşuyor diyecektim kendi kendime..

    yanlış anlama bunu kötüleme maksatlı söylemiyorum,
    çünkü bu tarz bazı bilgiler kulaktan kulağa yayılıyor ve insan hep ilk duyduğunu kabul ediyor.

    ve üst düzey yöneticilerde bile bu böyle..

    bursada renonun hangi servisi bu?

    karoto,mais,antilop,küçük sanayi?

    iyi midir,tavsiye edermisin?

    renonun tavsiye edilebilir bir yetkili servisine ihtiyacım var da..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: emre.


    quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    emre valla neye dayanarak söyledi bilmiyorum. Detayına girmedik.. Sadece dediği " Şehir içinde devamlı olarak 98 Oktan kullanma " dedi.. Bu kadar yani.. Bende nedenini sormadım, acelem vardı..


    tamam
    onun fikirlerine pek katılmadığım için,eğer bunun bir dayanağı yoksa veya yanlışsa kulaktan dolma konuşuyor diyecektim kendi kendime..

    yanlış anlama bunu kötüleme maksatlı söylemiyorum,
    çünkü bu tarz bazı bilgiler kulaktan kulağa yayılıyor ve insan hep ilk duyduğunu kabul ediyor.

    ve üst düzey yöneticilerde bile bu böyle..

    bursada renonun hangi servisi bu?

    karoto,mais,antilop,küçük sanayi?

    iyi midir,tavsiye edermisin?

    renonun tavsiye edilebilir bir yetkili servisine ihtiyacım var da..



    Bursa değil yaw

    Eskişehir.. Dikkatli okursan ilk mesajımı, " Ogünde Bursa'ya gidicektim " dedim

    Eskişehir'de Totoya & SARAR petrol yanında.. Sanayinin hemen oralarda.. Belki Eskişehir'e yolun düşerse hani...

    Benm bu servisi tüm Eskişehir'lilere tavsiye edebilirim.. Kişiler çok iyi ilgileniyor.. Her türlü derdini dinleyip sorunu çözmeye çalışıyorlar..

    Yanlız orada İbrahim adında bir kişi var, aman Allah! Sakın ona gitmeyin.. Suratı asık, sorunları dinlemez.. Zaten bir dahaki gidişimde şikayet edicem..




  • ATTRA,
    SERVİS SORUMLUSUNA KATILAMIYORUM...
    HA UZUN YOL, HA ŞEHİRİÇİ. NE FARKEDER. 98 OKTAN BENZİN, EĞER BİR FARK OLUŞTURACAKSA (PERFORMANS ANLAMINDA) MOTOR ŞEHİRİÇİYLE DIŞINI AYIRABİLİYOR MU?
    ŞEHİRİÇİNDE GAZA BASTIĞIMIZDA, MOTOR BİZE "BURASI ŞEHİRİÇİ, BOŞUNA GAZA BASMA, ŞEHİRDIŞINA ÇIKALIM O ZAMAN BAS" MI DİYECEK....
    BENCE TAM SALLAMA BİR MANTIK YÜRÜTMÜŞ ADAM...
    ŞEHİRDIŞINDA PERFORMANS SAĞLAYAN YAKITI "GAZA GELİP TE" ŞEHİRİÇİNDE KULLANMA DEMESİNDEN BELLİ... NEDEN KULLANMAYACAKMIŞIZ? STOP ETME OLABİLİRMİŞMİŞ....
    BEN, BP ULTİMATE (2. DEPO) KULLANIYORUM. TAMAMEN ŞEHİRİÇİNDE. STOP ETME OLAYI YAŞAMADIM...
    MOTOR DAHA SESSİZ. VURUNTU YOK. BİRAZ DA FAZLA YOL YAPTIM (95 E GÖRE). PERFORMANS ANLAMINDA ÇOK ÇOK AZ BİR FARK VAR. BUNDAN SONRA DA 95 KULLANMAYI DÜŞÜNMÜYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Genelde 95 Oktan benzin öneriyoruz.. Uzun yol, şehir içi farketmez.. Fakat 98 Oktan benzini sadece Uzun yol için öneriyoruz.. 98 Oktan benzin ile uzun yolda 95 Oktana göre farkedilir derece performans arttığı gözlemlenir.. Deneyebilirsiniz.. " dedi..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 21 Mayıs 2006; 18:02:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    ATTRA,
    SERVİS SORUMLUSUNA KATILAMIYORUM...
    HA UZUN YOL, HA ŞEHİRİÇİ. NE FARKEDER. 98 OKTAN BENZİN, EĞER BİR FARK OLUŞTURACAKSA (PERFORMANS ANLAMINDA) MOTOR ŞEHİRİÇİYLE DIŞINI AYIRABİLİYOR MU?
    ŞEHİRİÇİNDE GAZA BASTIĞIMIZDA, MOTOR BİZE "BURASI ŞEHİRİÇİ, BOŞUNA GAZA BASMA, ŞEHİRDIŞINA ÇIKALIM O ZAMAN BAS" MI DİYECEK....
    BENCE TAM SALLAMA BİR MANTIK YÜRÜTMÜŞ ADAM...
    ŞEHİRDIŞINDA PERFORMANS SAĞLAYAN YAKITI "GAZA GELİP TE" ŞEHİRİÇİNDE KULLANMA DEMESİNDEN BELLİ... NEDEN KULLANMAYACAKMIŞIZ? STOP ETME OLABİLİRMİŞMİŞ....
    BEN, BP ULTİMATE (2. DEPO) KULLANIYORUM. TAMAMEN ŞEHİRİÇİNDE. STOP ETME OLAYI YAŞAMADIM...
    MOTOR DAHA SESSİZ. VURUNTU YOK. BİRAZ DA FAZLA YOL YAPTIM (95 E GÖRE). PERFORMANS ANLAMINDA ÇOK ÇOK AZ BİR FARK VAR. BUNDAN SONRA DA 95 KULLANMAYI DÜŞÜNMÜYORUM...

    quote:

    Orjinalden alıntı: aTTra

    Genelde 95 Oktan benzin öneriyoruz.. Uzun yol, şehir içi farketmez.. Fakat 98 Oktan benzini sadece Uzun yol için öneriyoruz.. 98 Oktan benzin ile uzun yolda 95 Oktana göre farkedilir derece performans arttığı gözlemlenir.. Deneyebilirsiniz.. " dedi..





    Valla roverci ona söyle bana söyleme Sanki herşeyi ben söylemişim gibi bana çıkışmışsın gibime geldi.. Neyse sorun değil..

    Gelelim stop etme olayına.. Senin arabanla benim arabam bir değil.. Belki de ondan demiştir.. Seninki Rover 620 Sİ benimkisi Megane II Sedan 2.0 16

    Motor farkı olabilir.. Gerçi seninkide 2.0 ama ne biliyim, ondan demiştir.. Renault motoru bu ne yapacağı belli olmaz.

    Bakalım yarın işe gidicem, şehir içinde baya bi yol katediyorum. 98 Oktan alıcam yada 100 Oktan.. Deniycem..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aTTra -- 21 Mayıs 2006; 18:14:51 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.