İstanbul Bostancı Mahallesi'ne yeni taşındım. Taşındığım yere fiberoptik hat döşenmiş, hatta apartmana kutu yerleştirilmiş ve içeriye de hat çekilmiş. Yöneticiye sorduğumda kutuyu yerleştireli 2 ay oldu diyor. Fiberoptik internet için Superonline'a başvurduğumda henüz bulunduğunuz yerdeki hatlar aktifleşmedi, bekleyin deniyor. Ne zaman aktifleşir sorusuna bilmiyoruz yanıtı veriliyor. Firma hat döşendikten en fazla 3 ay sonra hattı aktifleştiriyormuş diye duydum.
Hattın ne zaman aktifleşeceğini nereden öğrenebiliriz, bunun için başvuracağımız bir yer var mı? Çağrı merkezindekiler bize o konuda bilgi verilmiyor diyor. Herhalde Turkcell gibi bir firma o kadar altyapı çalışmasını, kablo döşemeyi boş yere yapmamıştır.
Bu konuda teknik bilgisi olan ya da teknik bilgiyi nereden alabileceğimizi bilen birisi varsa, yardımcı olursa sevinirim.
Kimsenin verebileceği bir cevap yok galiba. Hattın ne zaman aktifleşeceğini kimse bilmiyor. Çağrı merkezine soruyorum yanıt yok. Bayi desen bir şeyden habersiz. En son genel müdürlüğü aradım, birine aktardılar, ben ilgili birimlere sorup sizi bilgilendireceğim dedi. Telefon numaramı ve e-posta adresimi bıraktım, tahmin edin bakalım ne oldu? Hiçbir şey olmadı elbette, ne arayan var ne soran.
İletişim alanında Türkiye'nin öncüsü olduğunu iddia eden, hizmet sektöründe faaliyet gösteren koskoca bir firma daha potansiyel kullanıcılarına ne zaman hizmet verebileceğinin yanıtını veremiyor. Bu nasıl bir şirket politikasıdır? Bir de kalkıp şeffaf olmadıkları gerekçesiyle devlet kurumlarını suçluyoruz. İşte size Türkiye'nin büyük bir firmasının içler acısı hali. Firmadan bir yetkilinin bunu görüp umursayacağını hiç sanmıyorum ama naçizane önerim Turkcell Superonline önce halkla ilişkiler bölümünü bir düzeltsin, ondan sonra iletişim hizmeti vermeye yönelsin.
Neyse bizim eski dost Ttnet ADSL'e devam. En azından aradığım zaman bana bir tarih ve yanıt verebilen bir firma. İki gün sonra Superonline satıcıları apartmana stand açmaya kalkıp kapıma dayanırlarsa da kendilerine candan bir merhaba deyip meşe odunumla birlikte saygılarımızı sunacağız.
Dostum selam,
Ben Ankara'da aynı problem için uzun süre önce bilgi istemiştim. Bayi ne yazık ki dediğin gibi birşey bilmiyor. Fakat bayideki çocuğun bana anlattığı durum şu:
-Superonline altyapıyı döşettiriyor. Fakat döşettirdikten sonra apartmandaki bu bağlantı ile son bulmuyor iş, bir de bunun öbek noktalarına bağlanması, uyumlu hale getirilmesi ve en son da site/apartman yönetiminden protokol anlaşması alınması gerekiyor. Ben sormuştum ne zaman hallolur bu iş diye. Bana verilen cevap bu yönde. Bu işlemlerin tamamlanması da 3-4 ayı bulabiliyor.
Anlıyorum. Ancak benim sıkıntım bu konuda müşterileri süreç hakkında bilgilendirmemeleri ve bir süre vermemeleri. Sonuçta sözünü ettiğin işlerin hepsinin firmada bir planı, planların da bir gerçekleştirme süresi vardır. Kafalarına göre sabah toplantı yapıp hadi bugün de değişiklik yapıp şuraya hat döşeyelim demiyorlardır. Bu konuda şeffaf olmaları ve halkı bilgilendirmeleri firmayı küçültmez, aksine onlara verdiği değeri gösterir ve onların gözünde firmanın imajını yüceltir.