Şimdi Ara

Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
514
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 20 subat 1970: temel atma töreni (beylerbeyi)
    Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı basladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı basladı...

    Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına baslandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de baslandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi

    Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birlesim saglandı (Ocak 1972).

    Ardından, tellerin gerilim ve büküm islemleri 10 Haziran 1972’de basladı ve köprünün açılısına kadar sürdü.

    italya ve ingiltere’de hazırlanan 60 adet içi bos kutular seklindeki tabliyeleri olusturacak paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birlestirme santiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya baslandı...

    Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye baslandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi bos tabliyeler askı halatlarına baglandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından baslandı ve sırasıyla iki uca dogru esit sayıda çekildi

    26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere
    Nisan 1973’de kauçuk alasımlı çift kat asfaltının dökümüne baslandı. 1 Haziran 1973’de asfalt döküm islemi tamamlandı.

    8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçis tecrübesi yapıldı.

    15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçislerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birlestirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı.

    Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı...
    (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

    Köprünün açıldıgı gün halk o kadar yogun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kisi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına dogru ve bir süre sonra da her iki yakaya dogru karsılıklı yürümeye basladı Açılıs serefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çoklugu ve bu yogunlugun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artısı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya baslayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçisine son verildigini gazeteler günlerce yazdılar...

    ilk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti.
    Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti.
    Ama bu sadece o güne özel ve meraktan bir gidip
    bir geri dönen arabalardan kaynaklandı.
    Köprü 440 milyon TL. ye mal oldu.

    Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri sartıyla) geçis; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçis ücreti 1 lira). Köprünün tasıyıcı ayaklarının (daha dogrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya tasıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karsıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak asagıya inerlerdi. Ancak köprüden asagıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti



     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...







  • devam

     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...




  • devam

     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öslem -- 27 Temmuz 2007; 21:04:21 >






  •  Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...




  • bi de o zamanlar köprüye karşı çıkan siyasetçiler vardı hatta bomba ile de tehdit etmişlerdi ama konuyu saptırmaya gerek yok
  • istanbul ne kadar da boşmuşşş o samanlar deil miii
  • gercekten super bı yapı
    70 yıllarda ınsan ustu bı emekle yapılmıs
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • off off harika yaa çok güzel bi paylaşım
  • hr yer dağlık alan gibi deniz kenarları bomboş
    keşke şimdide öyle olsa
    oralrda sosyal tesisler felan olsa millet piknik yapabilse
  • köprünün boğazın silüetini bozduğunu düşünüyorum. üstelik sırf bu yol yüzünden istanbulda çarpık kentleşme daha hızlı büyüdü.
  • bu fotoğraflar bana lazımdı tesekkurler buldugun için
  • ilk haftyalat yığılma olmuş sonra sında geçişler seyrekleşince -bu kadar büyük bi yapıya ne gerek vardı-sözleri yayılmaya başlamış basında
  • Özlemcim çok güzel resimler eklemişsin ellerine sağlık ,

    yok mu başka ; boğazdan kıyıyı gösteren olabilir ,ya da yapımında çekilen başka resimler
  • susicim bu aslında bi slayt gösterisi idi.paylaşıma açmak için resimleri ve bilgileri yasdım.
    istanbulun öseliklerini sayarken köprüleri yasmasak olmas .insan düşününce 40 yıl önce köprü yoktu ist.oldu olası vadı sankii



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öslem -- 28 Temmuz 2007; 17:05:23 >
  • alın size faklı bi boğaz içi köprüsü.sularımız bittiği zaman köprüye ihtiyaç kalmayacak.

     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    alın size faklı bi boğaz içi köprüsü.sularımız bittiği zaman köprüye ihtiyaç kalmayacak.

     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...




    fotoşap

    ayrıca karar verin denizler yükselecek mi yoksa yok mu olacak?
  • bizim patron bir ayette denizlerin yok olacağını yazdıgını söyledi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DiyV~ -- 28 Temmuz 2007; 21:11:32 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    alın size faklı bi boğaz içi köprüsü.sularımız bittiği zaman köprüye ihtiyaç kalmayacak.

     Boğaziçi Köprüsü 'nün hikayesi...


    Bu durumun olacağı zamana kadar dünyada insan kalmaz herhalde.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.