Belki barometre yanlıştır. Ama hata gibi görünüyor.
Cat III inişte kontrol resmen ap,ils te oluyor yani teker koymak üzereyken pistin ışıkları görünüyor.İls veya uçağın başka bir sistemi yanlış bilgi verirse (oranı azda olsa) pilotlar ne yapmak zorunda eğitimleri vardır mutlaka merak ediyorum,kulemi yönlendiriyor ?
Radyo altimetrenin yanlış çalışmasından dolayı olmuş bir olay, pilotlar da oldukça eğlenmiş :D
Zaten 20 dedikten sonra pilotlar kontrolü almış ve uçağı kendileri indirmiş.
Esas olan pisti gördükten sonra otopilotu devre dışı bırakıp manuel kontrol ile inmektir fakat bundan çok daha az görüş şartların da ve bazı durumlarda otoland eğitimi yapmak için uçağın kendi kendine inmesine müsade ederler. Bu gibi durumlarda en ufak bir sorunda her iki pilot da uçağın kontrolünü manuel kumandaya almak için elleri otopilot iptal tuşu üzerinde tetikte beklerler, bir problem hissederlerse anında kontrolü ele alırlar.
Evet arkadaşlar uçakta basıncı ölçen aletin yani barometre(Uçağın yerden olan yüksekliğini belirlemek için, radyo dalgalarının gönderilerek yerden yansımasını sağlayan, uçakta bulanan cihaz ) değerleri inilen havaalanına göre güncellenmediğinden dolayı böyle bir durum yaşanmış.
quote:
Orijinalden alıntı: Murat Alper
Evet arkadaşlar uçakta basıncı ölçen aletin yani barometre(Uçağın yerden olan yüksekliğini belirlemek için, radyo dalgalarının gönderilerek yerden yansımasını sağlayan, uçakta bulanan cihaz ) değerleri inilen havaalanına göre güncellenmediğinden dolayı böyle bir durum yaşanmış.
Radyo altimetrenin barometre ya da hava basıncı ile bir ilişkisi yoktur, dediğin gibi radyo sinyallerini yere gönderir ve geri dönen sinyallere göre yerden yüksekliğini belirler.
GPWS sistemi ( Ground Proximity Warning System, yani 50-40-30-20-10 diye sesli uyarı veren sistem) radyo altimetre ile çalışır, o yüzden hava basıncından, yani barometrik basınçtan bağımsızdır.