Şimdi Ara

BMW F30 TAHRİK ARIZASI (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
224
Cevap
13
Favori
347.067
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir de bu araçların turbo kısmı inanılmaz ısı üretiyor forumlarda okuduğum kadar benim aracımda özellikle aracı parkedip biraz beklediğimde lastik üstlerinden ınanılmaz ısı oluyor çamurluğun üstünde muhtemelen o ısı içerdeki plastik aksamlara zarar veriyor aynı sorun sizde de mevcut mu.
  • Merhabalar,

    Aracım 2012 F30 3.16 Daha önce iki kez tahrik arızası ile karşılaştım. Birinde bobin, diğerinde ise buji değişimi ile sorun çözüldü. Ancak 07.06 cuma günü Çeşme-İzmir otobanında tekrar büyük bir titreme ile aynı arıza geldi ve Güzelbahçe servis alanına çektim. 5-6 dakika sonra arızanın düzeldiğini gördüm ve tekrar yola çıktım. Bu arada hararet 120’e çıkmıştı.
    6 km sonra Narlıdere’ye yaklaşırken tekrar titreme başladı ve emniyet şeridine çektim. Kısa süre sonra start yaptığımda otomatik olarak stop’a geçmeye başladı. Yani marş yememeye başladı.
    Çekici çağırdım ve Gaziemir’de bir servise gittik, eklediğim arıza kodları çıktı. Hararetin 120’e ulaştığını söylediğimde, o zaman motoru komple açalım, belki zincir uzamış, conta yanmış olabilir dediler. Ama parçacılar kapalı olduğundan Pazartesi gününe kadar aracın yatacağımı söylediler. İstanbul’a dönmem gerektiğinden ve aracımın hem bildiğim kendi servisinde işleme alınması için hem de gözümün önünde olması için çekici ile İstanbul’a gönderdim. Bu sabah 08.06 Maslak Atatürk Oto Sanayiinde kontrole başladılar. Umarım büyük bir arıza ile karşılaşmam.
    Daha önce hararetten dolayı başına büyük iş açılan oldu mu? Ayrıca 120 dereceye gelmiş olması büyük sıkıntı anlamına gelir mi?
    Bu arada aracımda spesifik olarak bir soğutma sıvısı eksiltme sorunu var. Geçen yıl komple kutuyu değiştirttim ama o günden beri sürekli azaltıyordu.

    Daha önce böyle bir tecrübe yaşadıysanız yorumlarınızı beklerim.

    Saygılar




     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *flypgs*

    Merhabalar,

    Aracım 2012 F30 3.16 Daha önce iki kez tahrik arızası ile karşılaştım. Birinde bobin, diğerinde ise buji değişimi ile sorun çözüldü. Ancak 07.06 cuma günü Çeşme-İzmir otobanında tekrar büyük bir titreme ile aynı arıza geldi ve Güzelbahçe servis alanına çektim. 5-6 dakika sonra arızanın düzeldiğini gördüm ve tekrar yola çıktım. Bu arada hararet 120’e çıkmıştı.
    6 km sonra Narlıdere’ye yaklaşırken tekrar titreme başladı ve emniyet şeridine çektim. Kısa süre sonra start yaptığımda otomatik olarak stop’a geçmeye başladı. Yani marş yememeye başladı.
    Çekici çağırdım ve Gaziemir’de bir servise gittik, eklediğim arıza kodları çıktı. Hararetin 120’e ulaştığını söylediğimde, o zaman motoru komple açalım, belki zincir uzamış, conta yanmış olabilir dediler. Ama parçacılar kapalı olduğundan Pazartesi gününe kadar aracın yatacağımı söylediler. İstanbul’a dönmem gerektiğinden ve aracımın hem bildiğim kendi servisinde işleme alınması için hem de gözümün önünde olması için çekici ile İstanbul’a gönderdim. Bu sabah 08.06 Maslak Atatürk Oto Sanayiinde kontrole başladılar. Umarım büyük bir arıza ile karşılaşmam.
    Daha önce hararetten dolayı başına büyük iş açılan oldu mu? Ayrıca 120 dereceye gelmiş olması büyük sıkıntı anlamına gelir mi?
    Bu arada aracımda spesifik olarak bir soğutma sıvısı eksiltme sorunu var. Geçen yıl komple kutuyu değiştirttim ama o günden beri sürekli azaltıyordu.

    Daha önce böyle bir tecrübe yaşadıysanız yorumlarınızı beklerim.

    Saygılar




     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI
    Sorun çözüldü mü acaba?




  • Öncelikle burada konu ile ilgili çeşitli deneyimlerini paylaşan herkese çok teşekkürler. Onların sayesinde baya bilgi edinmiş olduk.
    Benzer arıza durumu geçenlerde benim de başıma geldi. Bir yere yetişmeye çalışırken biraz agresif kullandığım bir zamanda; bağlantı yolu çıkışında zorlanan araca dip gaz yapınca "Dikkatli sürün. Tam motor gücünde kullanım mümkün değil. Yetkili servisinize kontrol ettirin" uyarısı çıktı. Hemen sağa çekip durdum ve yol yardımı aradım. Gelen kişi servise (Borusan Balgat) kadar gidip arızayı kontrol edelim dedi. Araç baya güçten düştü, 80-90 km hızı geçemeden, gazı biraz fazla verince boğulacakmış hissi veren şekilde servise gittik. Gerekli kontroller neticesinde sadece ateşleme ile ilgili bir uyarı verdiğini, önemli bir şey olmadığını, uyarıyı sıfırladıklarını ve bu haliyle kullanabileceğimi belirttiler. (tabi öncesinde aracın 2 gün kendilerinde kalıp detaylı incelenmesi gerektiğini belirttiler, ancak haftasonu olduğu için ve ikame araç veremediklerinden daha sonra benzer arıza olursa uğrarım diye ayrıldım.)
    Bosch car servis ve bir özel ustaya daha gösterdim, onlarda bilgisayara bağlayıp bir şey göremediler, sıkıntı olmaz dediler. Ancak ben kullanırken gaza fazla basınca arabada aynı şeyin olacağını hissediyordum, ki zaten araç güçten baya düşmüştü. Bir arkadaşımın önerisiyle Toprak Oto'ya gittik beraber. Onlar bu arızanın bir kaç sebebi olabileceğini belirttikten sonra incelemeleri neticesinde 3. bobinin arızalandığını belirttiler. Takım olarak değişilmesini tavsiye ettiler ve bende kendilerinin tavsiyesine uyarak 4 bobini de değiştirttim. Ayrıca bujiler de eskidiği için onları da değiştirttim. (4 bobin 1830 Tl, 4 buji 593 Tl gibi rakamlara orjinal ürünlerle)
    Aracı alıp yola çıktığım ilk anda güç kaybı ile ilgili sorun gitmişti ancak motor tarafından eskisine nazaran daha fazla (farklı) bir ses geliyordu ve eski düzgün haline göre hızlanmasında yavaşlık vardı. (Örn 0-100 km hıza eskiden 10 sn de çıkıyorduysa, şimdi 12 sn de falan çıkıyordu). Dedim yeni ve ilk defa araca müdahale ettik biraz zaman geçsin tekrar değerlendireyim. Özellikle eco modda araç çok hantallaştı, biraz gaz verildiğinde 1 vites, biraz daha fazla gaz verildiğinde 2 vites küçülterek kendisini öne atan araç, fazla gazda bile vites değiştirmeyip çok yavaş hızlanıyor oldu, dediğim farklı ses gelmeye devam ediyor, ayrıca yakıt tüketimi de önceki haline göre arttı. Tekrar Toprak otoya gittim, usta ile test sürüşüne çıktık. Ben kullanırken durumları anlattım, senin hüsnü kuruntun dedi, ses yok dedi, araç iyi gidiyor zaten bunların gideri bu kadar falan dedi önce. Sonra kendisi direksiyona geçti biraz kullandıktan sonra en azından farklı sesi fark etti. Bilgisayara bağladı herhangi bir şey çıkmadı, manuel kontrol yapılması gerekiyor bu sebeple 1 gün aracı bırakmam gerektiğini söylediler yine işim olduğu için bırakmadım.
    Sonra şaşmazda yakın bir arkadaşımın tanıdığı bmw ustasına gittim. Onunla da test sürüşü yaptık o da hiçbir aksilik yok dedi. Ama senin kafanda kalmasın bir bakayım dedi. Öncelikle Toprak otonun taktığı bobin ve bujileri çıkarıp kontrol ettik. Bir de ne görelim. Adamlar bmw logolu orjinal ürün takıyorum diye, ELDOR marka, üzerinde peugeot ve citroen logosu olan bobinler takmışlar. (Bujileri de kontrol ettik onlar orjinaldi.) Ustanın elinde 4 adet bosch marka (Slovenya üretimi) bobin vardı. Onları deneme amacıyla takıp tekrar teste çıktık, benim anlatmaya çalıştığım o küçük nüansların hepsi ortaya çıktı, aracın gidişi, vites değişimi, atikliği değişti.
    2-3 ustaya Eldor marka bobin sordum hiç duymadık dediler. İnternette araştırma yaptım, İtalyan markasıymış en pahalısının 4 tanesi 700-800 Tl civarı fiyatı varmış. Bosch'a göre boyutunda da farklılık vardı. Aracın üstünden çıkan eskileri Delphi markaydı.
    Bakalım tekrar toprak oto ile iletişime geçeceğim. Sonraki durumları tekrar anlatırım.
    Herkese kazasız, sorunsuz sürüşler...




  • pckomando P kullanıcısına yanıt
    Merhaba Şaşmaz da olan motor ustası kim ? Aynı sorunu dün yaşadım. Bilen birisini götürmek istiyorum aracı
  • legend1923 kullanıcısına yanıt
    Efe mekanik'i tavsiye ederim bu sorunların hepsi ile ilgili. Benim aracımda sadece yağ bakımından yağ bakımına Borusan'a giriyor. Geri kalan herşey için Efe mekanik'e götürüyorum bir sorun yaşamadım. Orjinal parça kullanıyorlar ve taktıkları, söktükleri her şey hakkında bilgilendirme yapıyorlar.
  • Bir önceki mesajıma ek olarak,

    Bu aracın kronik olan 5 taneye yakın problemi bulunuyor. İnternette her yerde belirtilmiş problemler bunlar.

    1. Turbo su hortumlarının o-ring'lerinden kaçaklar (turbonun üstü ve motorun arkası)
    2. Buji ve bobinden dolayı tahrik arızası
    3. Valf'ten kaynaklı hava kaçağı veya emme manifoldu üzerinde bulunan delik, yırtık vs'den dolayı tahrik arızası
    4. Motor ön tapalarında ve arka tapada yağ terlemeleri, yağ kaçakları
    5. Sürekli sert kullanımda yağ eksiltmesi

    Kısaca biraz narin bir motora sahip bir araç; ancak kullanıcı problemlere vakıf ise hiçbir problem yaşamadan binebiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimdegisti -- 2 Temmuz 2019; 9:23:18 >
    |
    |
    mangala bu mesajı paylaştı
  • legend1923 kullanıcısına yanıt
    Benim arkadaş tavsiyesi ile gidip memnun kaldığım yer Murat Mekanik (Bahçekapı mah. 2562.sk) Enes Usta var. Genç bir arkadaş ama mekanik konusunda bilgili ve ilgililer.
  • herkese selamlar.
    ben de 3 aydır f30 kullanıyorum. bilgili arkadaşlara bikaç sorum olacak.
    2016 kasa sonrası araçlarda tahrik hatası daha mı az karşılaşılıyor.?
    muhtemel hatayı almadan önce anlamamız mümkün mü.
    çoluk çocuk uzun yola çıkıyoruz 3 4 ayda bir.her defasında makinaya mı bağlatayım gibi bir algı oluştu.
    dsgden dolayı passatı sattım.şimdi de bu hata biraz endişlendirdi açıkçası
  • serkan7621 kullanıcısına yanıt
    Motor kodu tüm benzinli 1600 cc F30 modellerinde aynı olduğu için tahrik arızası ile ilgili daha az veya daha çok yorumu yapmak doğru olmayacaktır. Ancak yukarıda bahsettiğim konular ile ilgili servis bazında BMW'ye çok fazla derecede dönüş yapıldı ise yeni modellerde bir kaç parça farklı geliyor olabilir. Yani parça değişikliği konusunda aksiyon almış olabilirler.

    Bu araç konusunda size tavsiyelerim;

    1. 5000 km'de bir yağ kontrolü, 5-30 castrol veya motul kullanıyorum. Motul daha serin çalışıyor 10 derece kadar.
    2. 5000 km'de bir genleşme kabı su seviyesi kontrolü
    3. 40000-50000 km bandında buji+bobin değişimi
    4. 70000-100000 km bandında v kayışı değişimi

    Aracım M paket, şehir içinde çok sakin, uzun yolda eşek gibi kullanıyorum. 2 yılda 100000 km yaptım, bu dediklerimi harfi harfine uygulayarak araçta hiç bir problem, yolda kalma tarzı bir şey yaşamadım.

    2015 üstü Audi ve Mercedes kullanan biri olarak şunu diyebilirim. O araçlara göre 1 kademe daha ilgi isteyen bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nickimdegisti -- 14 Temmuz 2019; 1:24:8 >




  • Öncelikle cevap için teşekkür ederim.araç 53 binde ay sonu bakım için götüreceğim.ankarada önerebileceğiniz güvenilir servis var mı.ağaçlı otoyla görüşmüştüm 1100 tl bakım için fiyat vermişlerdi.bujilerde işin içine girerse pahalıya kaçacak gibi.
  • serkan7621 kullanıcısına yanıt
    Serkan Hocam garantiniz veya iyi niyetiniz devam ediyorsa Borusan Oto da sadece yağ bakımına sokun aracınızın garantisi devam etsin. Buji bobin kontrolü yapsınlar hem de. Eğer ki Buji ve bobinin değişmesi gerekiyorsa Efe Mekanik Şaşmaz da değiştirin orjinal parçaları ile. Taksit de yaparlar. Borusan şuan taksit işini bitirdi.
  • Benden önceki sahibi garanti bitince yetkili servise götürmemiş sonra da aracı ben aldım ilk bakımı olacak.o halde hepsini dediğiniz yere yaptırmak mantıklı.daha önce de duymuştum burayı. Tekrar teşekkür ederim korhan bey
  • serkan7621 kullanıcısına yanıt
    Dedikleri fiyat tatmin etmez ise bana pm ile yazarsanız cep numaramı veririm size bir miktar daha indirim yapabilirler belki.

    Yine tatmin etmez ise en son olarak Gençler BMW'ye gidebilirsiniz.
  • Tamam hocam bu ay sonuna kadar gideceğim aksilik çıkmazsa.tekrar teşekkür ederim 🙏
  • Ben de birkaç tane tahrik arızası ve soğutma suyu problemi yaşadım. Yardımcı olması açısından yazayım buraya da.

    Merhaba arkadaşlar,

    2012 Aralık trafiğe çıkışlı 116i 4 silindir 1600cc N13B16U0-136 beygir motora sahip Sportline arabam var.
    İlk sahibiyim, aldığımdan beri hiç ekstra birşey yaptırmadım ne yazılım ne de görsel değişiklik.

    Aşağıda neredeyse 7 senelik bu arabanın servis bilgilerini görebilirsiniz. Biraz sıkıntılı bir motor, çok az sıkıştırmama
    ve hiçbir şekilde yanlama, kaydırma falan yapmamama rağmen yine de arada sorun çıkardı hep.
    Herhalde 150.000 kmlere gelince arabayı elden çıkarmak gerekecek daha masraflı arızalar verme (şanzıman, turbo gibi) ihtimali var gibi.

    1. Bakım - 13.000 km (Aralık 2013)
    Yetkili serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)

    2. Bakım - 23.094 km (Mart 2014)
    Yetkili serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)

    3. Bakım - 34.000 km (Kasım 2014)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)

    4. Bakım - 47.315 km (Kasım 2015)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)
    4 adet buji değişti, Motor soğutma suyu antifiriz değişti. Fren hidrolik sıvısı değişti. Rot/Balans yapıldı.

    5. Bakım - 60.000 km (Kasım 2016)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)
    Klima gazı ve yağı değişti. Klima soğutma performansı düşmüştü, klima gazı değişince klima performansı düzeldi.

    ARIZA 1 - 64.641 km (Şubat 2017)
    Tahrik arızası verdi. Özel serviste yapıldı.
    Turbo soğutma pompası ve antifiriz değişti.

    ARIZA 2 - 67.326 (Mayıs 2017)
    Tahrik arızası verdi. Özel serviste yapıldı.
    Manyetik Valf değişti.

    6. Bakım - 72.000 km (Temmuz 2017)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)

    ARIZA 3 - 78.744 km (Eylül 2017)
    Soğutma suyu eksiltiyordu. 1000km'de 1 litre gibi. Özel serviste yapıldı.
    Su flanşı (arabanın altında bir parça) ve antifiriz değişti.

    7. Bakım ve ARIZA 4 - 82.831 km (Kasım 2017)
    Bobinlerden biri (4. silindir) devre dışı kaldı. Traktör gibi titriyordu araba. Özel serviste yapıldı.
    Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)
    4 Buji değişti, 1 bobin değişti. Fren hidrolik sıvısı değişti, V kayışı değişti. Kumanda Pili değişti.

    8. Bakım - 95.855 km (Haziran 2018)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)
    Klima yağı ve gazı değişti. Klima soğutma performansı düşmüştü, klima gazı değişince klima performansı düzeldi.

    9. Bakım - 107.850 km (Ekim 2018)
    Özel serviste yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi). Klima filtresi değişmedi.

    ARIZA 5 - 111.692 (Şubat 2019)
    Soğutma suyu eksiltiyordu. 1000km'de 1 litre gibi. Özel serviste yapıldı.
    Turboya giden yarı metal yarı plastik ve plastik 2 adet bağlantı borusu değişti. Borulardan damlatıyordu. Antifiriz değişmedi.

    10. Bakım ve ARIZA 6 - 116.855 km (Haziran 2019)
    Arabada 70-80 ile giderken gaza yüklenince silkeliyordu. Turboya giren Hava Filtre Körüğü çatlamış. Değişti. Özel serviste yapıldı.
    Bu seferde 2. bobin arıza verdi ayrıca. 4. bobin değişmişti 35.000 km önce(7. Bakım ARIZA 4). Kalan 3 bobini birden değiştirdim.
    Bakımda yapıldı. Standart şeyler değişti (yağ, yağ filtresi, hava filtresi, klima filtresi)

    GELECEK 11. Bakım - 130.000 km
    4 Buji değişecek (son değişim 82.800 km), Fren hidroliği değişecek (son değişim Kasım 2017). Standart bakım malzemeleri değişecek.

    GELECEK 12. Bakım - 140.000 km
    Antifiriz değişecek (son değişim Eylül 2017). Standart bakım malzemeleri değişecek.




  • Çok güzel özetlemişsiniz. Mutlaka zaman zaman gözle özellikle turbo çevresi yağ ve alt borularda su lekeleri kontrol edilmeli. İşin kötü tarafı bu kadar basit parçalar büyük masrafa yol açıyor. Bmw nin çok ısınan motorunda bunun olmaması imkansız..
  • urunguu kullanıcısına yanıt
    Klima gazı ve yağ değişimini çok şüpheli buluyorum. Aracım 94k da ve klima gazı eksilmesi , soğutma performansı düşmesi yaşamadım. Gaz eksilmesi biryerlerde kaçak varsa mümkündür ya da araç çok eskiyse ki illa kaçaktan azalacaktır zamanla ve sizde çok önceleri değişmiş ve yine değişmiş. Üç ihtimal var bence. Öncelikle klima performansını ölçmek için en soğuk derecede klima açılıp hava kanalı önüne basit derece konularak verdiği dereceye bakılır. Sanırım 4 derece olması gayet yeterliydi, sanırım 6 derece yukarısı çıkarsa gaz basıyorlar ama yine basmadan önce gaz seviyesini de ölçüp gösterirler.ilk ihtimal sizde bir sıkıntı yoktu ama siz de benim gibi pimpirikli olduğunuzdan üstüne gittiniz ve servis değiştirdi. İkinci ihtimal klima kompresöründe problem vardı ve hatta hala var ama burası v kayışından da besleniyor ki belki bunlarla ilgili bir durum da olabilir. Üçüncü ihtimal biryerlerde kaçak var gaz kaçırıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melihcelik -- 24 Temmuz 2019; 20:22:46 >




  • *flypgs* * kullanıcısına yanıt
    (doğru anladıysam) gösterge 120 dereceye çıktığı için motor açmaya kalkan servisten acilen arkanıza bakmadan
    uzaklaşın. BMW deki hararet göstergesi herkesin bildiği gibi su değil yağ sıcaklığını
    gösterir. dikkatli bakınca zaten yağ işaretini görürsünüz hararet kısmında.
    120 ve biraz üzeri normal çalışma sıcaklığı aralığı araçta.
    65 binde hala tahrik arızası ile karşılaşmamış biri olarak dikkatle takip ediyorum.
    bilgi verirseniz sevinirim. geçmiş olsun.
  • 2 ay önce aldiğim 3.16i modernline aracim gectigimiz hafta ust uste tahrik arizasi verdi. Bugun de yine ayni uyariyi alinca dogruca sanayiye gittim. İvedik’te cok sevdigim bi ustamin tavsiyesiyle yildirim bmw servisine goturduk. Daha araci bilgisayara baglamadan motoru acip turbo hortumunu gosterdi usta. Gercekten yirtilmis ve kucuk bi bez parcasiyla sarmislar. Hortumu orjinaliyle degistirdik ve arac kendine geldi resmen. Eski ve yeni parcalarin resmini ekledim, tahrik uyarisi alan arkadaslar ilk olarak buna bakabilirler.
     BMW F30 TAHRİK ARIZASI
     BMW F30 TAHRİK ARIZASI




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.