Şimdi Ara

BMW F30 TAHRİK ARIZASI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
224
Cevap
13
Favori
344.986
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 model 65000 km'deki Bmw F30 3.16i aracımı bugün çalıştırdım çok fazla gitmeden ekranda "tahrik hatası motor tam kapasitede kullanılamaz" uyarısı çıktı. Aracıma çip hiç takılmadı ve aracı neredeyse hiç zorlamam. Bir tek uzun yolda 180 falan yaparım en fazla. Araç rölantide öyle bir titriyor ki korktum açıkçası. Araç gaz da almamaya başladı. Bu şekilde servise kadar gittim 30 km hızı geçmeden. Usta makineye bağladı kaputu açtı bobinleri kontrol etti ki sorun da ordaymış zaten. Bobinlerden birisi bozulmuş ama diğerleri de bitmek üzereymiş zaten. Bobin ve bujiler değişti. Toplam 1000 tl'ye mal oldu bana. Buraya yazdım ki benzer sıkıntı yaşayan arkadaşlar fikir sahibi olsun. Ustanın dediğine göre buji bobinler 40 bin kilometrede bir değiştirilmeliymiş. Benim daha hiç değişmemişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba

    4 gün önce bmw 320i aldım 2014 model

    Aldıktan 2 gün sonra tahrik arızası verdi ve araç sarsıntılı çalışmaya başladı. Ve çekişten inanılmaz düştü

    Hemen kartalda bi ustaya götürdüm Ateşleme bobini ve bujisi değiştirildi. Önce problem gitti ama 3 km yol yaptıktan sonra tekrar sarsıntılı çalışmaya başladı.

    Tekrar geri gittim aynı işlemi tekrarladılar ama düzelme olmadı.

    Aracın beyninde sorun olabilir dediler ama aracı bırakmadım.

    Ertesi gün aracımı yetkili servise götürmek için arabaya bindiğimde gayet güzel çalıştı hiç sarsma yada arıza göstermedi

    Yetkili servis bütün kontrolleri yaptı ama net bişey söyleyemedi. Silindirde yada enjeksiyonda sorun OLABİLİR dedi yani kesin değil

    2 gün sonra maslakta başka bi bmw ustasına getirdim

    Onlarda aynı işlemi tekrarladılar düzelmedi

    Manyetik valf ve turbodaki kauçuk kontrol

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI edildi onlar sağlam

    Ateşelem bobini ve bujilerin hepsi kontrol edildi onlar da sağlam

    Beyni söküp elektronikçiye gönderdiler o da sağlam çıktı

    Kompresör ile silindirlerde kaçak var mı diye kontrol ettiler o da sağlam

    Şimdi usta hiç sorun bulamadı

    Motoru söküp içine bakmamız gerekiyor dedi.

    Ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunf30

    Arkadaşlar merhaba

    4 gün önce bmw 320i aldım 2014 model

    Aldıktan 2 gün sonra tahrik arızası verdi ve araç sarsıntılı çalışmaya başladı. Ve çekişten inanılmaz düştü

    Hemen kartalda bi ustaya götürdüm Ateşleme bobini ve bujisi değiştirildi. Önce problem gitti ama 3 km yol yaptıktan sonra tekrar sarsıntılı çalışmaya başladı.

    Tekrar geri gittim aynı işlemi tekrarladılar ama düzelme olmadı.

    Aracın beyninde sorun olabilir dediler ama aracı bırakmadım.

    Ertesi gün aracımı yetkili servise götürmek için arabaya bindiğimde gayet güzel çalıştı hiç sarsma yada arıza göstermedi

    Yetkili servis bütün kontrolleri yaptı ama net bişey söyleyemedi. Silindirde yada enjeksiyonda sorun OLABİLİR dedi yani kesin değil

    2 gün sonra maslakta başka bi bmw ustasına getirdim

    Onlarda aynı işlemi tekrarladılar düzelmedi

    Manyetik valf ve turbodaki kauçuk kontrol

    edildi onlar sağlam

    Ateşelem bobini ve bujilerin hepsi kontrol edildi onlar da sağlam

    Beyni söküp elektronikçiye gönderdiler o da sağlam çıktı

    Kompresör ile silindirlerde kaçak var mı diye kontrol ettiler o da sağlam

    Şimdi usta hiç sorun bulamadı

    Motoru söküp içine bakmamız gerekiyor dedi.

    Ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun
    Klasik cahil sanayii ustası işleri.Sıkışınca Beyin de arıza var derler çıkarlar.Sağ da solda dolaşmayın aracınızı yetkili Borusan servise götürün,hazır sağlam yerleride bozarlar böyle giderse.Büyük hata yapmışsınız.Bunlar daha sonra hatalarınıda kabul etmezler,size çok pahalıya mal olur.Motor sökmek ne demek ya,bunlar zır cahil.Servise götürün basit bir arızadır o.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JN008 -- 30 Nisan 2018; 19:25:58 >
  • harunf30 H kullanıcısına yanıt
    Aynı arıza sonrası bende normal ustalardan çözüm olmayınca kosifler e bıraktım. 11 65 7 599 547 nolu parçayı değiştirdiler problem giderildi.

    Parça anladığım kadarıyla basınç ayarlaması yapan elektronik bir parça.

    https://www.pelicanparts.com/More_Info/11657599547.htm?pn=11-65-7-599-547-BOE
  • sergy S kullanıcısına yanıt
    Cihaza bağladıklarında sende de bu şekilde öi gösterdi arızayı?

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunf30

    Cihaza bağladıklarında sende de bu şekilde öi gösterdi arızayı?

    Benimkinde basınç düşüklüğü tarzında bir arıza vermişti.
  • harunf30 H kullanıcısına yanıt
    Diğer arkadaşlara katılıyorum, sanayideki cahil ustalara emanet etmeyin aracınızı.

    Istanbul'daysanız direk yetkili servise gidin, hiç boşuna yıpratmayın sağda solda.
  • Aynı hatayı bende alıyorum arkadaslar 28 mayısta aldım aracı 2013 3.20i ed model aracım. Aldıktan 5 gün sonra hata verdi. Kapattım açtım düzeldi. Yoluma devam ettim sorun çıkmadı ertesi gün yine yolda giderken bu sorunu yaşadım kapattım açtım düzeldi yakıt aldım biraz gittim yine hatayı aldım. Dün herhangi bir sorun yaşamadım ama bugün yine aynı hatayı aldım kapattım açtım düzeldi.

    -Aracımda Chip yok.
    -Hata aldıktan sonra arabayı kapatıp açınca sorun kalkıyor.
    -Herhangi bir stop etme olayı yok.
    -Rolanti de titreme ve devir sorunum yok.

    Tam olarak aynı şekilde sorunu yaşayan var mı?

    Bi parça bozuksa neden sürekli arıza yanmıyor onu anlamıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elvinjohnson

    Aynı hatayı bende alıyorum arkadaslar 28 mayısta aldım aracı 2013 3.20i ed model aracım. Aldıktan 5 gün sonra hata verdi. Kapattım açtım düzeldi. Yoluma devam ettim sorun çıkmadı ertesi gün yine yolda giderken bu sorunu yaşadım kapattım açtım düzeldi yakıt aldım biraz gittim yine hatayı aldım. Dün herhangi bir sorun yaşamadım ama bugün yine aynı hatayı aldım kapattım açtım düzeldi.

    -Aracımda Chip yok.
    -Hata aldıktan sonra arabayı kapatıp açınca sorun kalkıyor.
    -Herhangi bir stop etme olayı yok.
    -Rolanti de titreme ve devir sorunum yok.

    Tam olarak aynı şekilde sorunu yaşayan var mı?

    Bi parça bozuksa neden sürekli arıza yanmıyor onu anlamıyorum.
    Merhaba arkadaslar. Aracımı yetkili servise götürdüm programlama yapmamız gerekiyor dediler. Programlama ile geçmez dedimse de belli olmaz diyerekten programlama yaptılar. Yaptırdıktan 1 saat sonra yine aynı hatayı verdi. Bu sefer önceki aracımı götürdüğüm özel bi BMW servisine götürdüm. Bilgisayardaki hatayı görmek istiyorum dedim. Bigisayardaki hatada '' VANOS egzoz: kontrol hatası,pozisyona erişilemedi '' diye yazdıyordu. Forumda bu hatayı alanların ne yaptırdığını bilerek manyetik valfi değiştirmelerini söyledim. O parçayı değiştirdim 150km yol yaptım şuan için sıkıntım yok.

    Manyetik valfi orijinal taktırdım. 900 lira parça ücreti 200 lira da işçilik ödedim.

    -Aynı sorunu yaşayan arkadaslara umarım yardımım dokunur.

    İyi forumlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunf30

    Arkadaşlar merhaba

    4 gün önce bmw 320i aldım 2014 model

    Aldıktan 2 gün sonra tahrik arızası verdi ve araç sarsıntılı çalışmaya başladı. Ve çekişten inanılmaz düştü

    Hemen kartalda bi ustaya götürdüm Ateşleme bobini ve bujisi değiştirildi. Önce problem gitti ama 3 km yol yaptıktan sonra tekrar sarsıntılı çalışmaya başladı.

    Tekrar geri gittim aynı işlemi tekrarladılar ama düzelme olmadı.

    Aracın beyninde sorun olabilir dediler ama aracı bırakmadım.

    Ertesi gün aracımı yetkili servise götürmek için arabaya bindiğimde gayet güzel çalıştı hiç sarsma yada arıza göstermedi

    Yetkili servis bütün kontrolleri yaptı ama net bişey söyleyemedi. Silindirde yada enjeksiyonda sorun OLABİLİR dedi yani kesin değil

    2 gün sonra maslakta başka bi bmw ustasına getirdim

    Onlarda aynı işlemi tekrarladılar düzelmedi

    Manyetik valf ve turbodaki kauçuk kontrol

    edildi onlar sağlam

    Ateşelem bobini ve bujilerin hepsi kontrol edildi onlar da sağlam

    Beyni söküp elektronikçiye gönderdiler o da sağlam çıktı

    Kompresör ile silindirlerde kaçak var mı diye kontrol ettiler o da sağlam

    Şimdi usta hiç sorun bulamadı

    Motoru söküp içine bakmamız gerekiyor dedi.

    Ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun
    Öncelikle hayırlı olsun ve geçmiş olsun. Biraz araştırdım sorunun nedenleri şunlardan biri olanilir diye tahmin ediyorum.



    1.Enjektör

    2.yakıt filtresi

    3.maf sensörü

    4.yüksek basınçlı yakıt pompası (içime doğan)

    5.akü



    Umarım yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 10 Haziran 2018; 4:21:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar merhaba. yakın bir zamanda ben de f20 aracımda bu sorunla karşılaştım. herhangi bir yazılım yok. Arabayı fazla zorlamadım. Çekişte herhangi bir azalma filan da yok. Servise gitmeden kendim halledebilir miyim acaba? Bilgisayara bağladığımızda aşağıdaki hata kodlarını verdi ama hata kodlarına dair bir veri yok. Bir de turbodan sökülen 3 vidalı borunun yeri tam olarak nerede?

     BMW F30 TAHRİK ARIZASI
     BMW F30 TAHRİK ARIZASI
  • harunf30 H kullanıcısına yanıt
    2012 85000km F20 116i aracım da aynı arızaları 4. piston için veriyor. Buji bobinler yeni, yakıt pompasını önceki sahibi 3 sene önce değişmiş, araba soğukken her seferinde aşırı sarsıntılı ve tekleyerek çalışıyor. Arabayı kullanamıyorum. Tüketim de arttı!

    Anladığım kadarıyla enjektörleri değiştirmek gerekiyormuş, yetkili servis 7600 lira gibi fatura çıkardı ama sorun belli değil dedi. Özel servise de baktırdım onlarda anlamadı. Habire işçilik parası ödeyip duruyorum. Zorlanıyorum.
    Sormak istediğim bu tip arızalarla nasıl mücadele ettiniz?(Borusan'da 3 gün kaldı araba, yetkili servis bile sorunu tam olarak belirleyemiyor.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fifa_05

    Bende de tahrik uyarısı verdi.
    Aracı diagnoza bağladığımızda,
    quote:

    VANOS, egzoz: Kontrol hatası, pozisyona erişilemedi
    hatasını veriyordu.


    Bu hatayı Manyetik valften dolayı veriyormuş. Araçta 2 adet manyetik valf var. Vanos, Egzoz hatası verdiğinden 2 numaralı parçada sıkıntı olduğunu söyledi usta.
    Eğer Vanos, Emme hatası verseydi 1 numaralı valfte sıkıntı olacaktı.

    Şimdi gelelim parçaya. Bu parçanın kodu BMW'de 11368610388. Üreticisi Polonyalı Delphi firması.
    Yetkili serviste 200€ fiyat aldım. Piyasada da BMW logolu olana minimum 580 TL fiyat verdiler.



    Ama N13 motoru PSA grubu ürettiği için aynı parça Citroen ve Peugeotlarda da kullanılıyormuş.
    Ve parçanın barkod numarası v758776080. Benim araçtan çıkan parçada da aynı barkod numarası vardı.
    Ve Orjinal Peugeot-Citroen logolu parçayı çok daha uygun bir fiyata aldık.



    Parçayı taktık test ettik aracı sıkıştırdık yaklaşık 120km yol yaptım henüz bir uyarı vermedi.
    Umarım çözülmüştür.
    Bu mesaj sayesinde sorunumuzu ucuza çözdük eyvallah.Selenoid valf arızalanmış.Citroen parça koduyla aldım değiştirdik.Sonrasında aracı kodladık ve 10 dk çalışır halde bıraktık kalibrasyon için şuan şükür sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FA5T -- 1 Ağustos 2018; 19:8:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerfaruk_02

    arkadaşlar merhaba. yakın bir zamanda ben de f20 aracımda bu sorunla karşılaştım. herhangi bir yazılım yok. Arabayı fazla zorlamadım. Çekişte herhangi bir azalma filan da yok. Servise gitmeden kendim halledebilir miyim acaba? Bilgisayara bağladığımızda aşağıdaki hata kodlarını verdi ama hata kodlarına dair bir veri yok. Bir de turbodan sökülen 3 vidalı borunun yeri tam olarak nerede?


    Ekranda gördüğünüz şekilde hatayı bende bugün 2012 model f30 3.16 aracımda aldım. Başka arkadaşların paylaştığı gibi Tam tahrik gücü ile devam etmek mümkün değil gibi bir hata vermiyor. sürüşe devam etmek mümkün, yetkili servise kontrol ettirin yazıyor.

    çekişte herhangi bir problem yok, araç titremiyor, normal çalışıyor.

    sizde sorun ne şekilde çözüldü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kralarslan

    Ekranda gördüğünüz şekilde hatayı bende bugün 2012 model f30 3.16 aracımda aldım. Başka arkadaşların paylaştığı gibi Tam tahrik gücü ile devam etmek mümkün değil gibi bir hata vermiyor. sürüşe devam etmek mümkün, yetkili servise kontrol ettirin yazıyor.

    çekişte herhangi bir problem yok, araç titremiyor, normal çalışıyor.

    sizde sorun ne şekilde çözüldü?

    Alıntıları Göster
    Aracı bilgisayara soktuktan sonra hata kodlarının ne manaya geldiğini öğrenmeniz önemli. o hata kodlarından birinin içeriği (20A608) ilave su pompasının işlevini yerine getirmedğine dairdi. Aşağıdaki parçayı Ankara'dan getirtip özel serviste değiştirerek sorun çözüldü. https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/bmw-ilave-su-pompasi-f20-f30-11518616992-P260269441?cid=604001&gclid=Cj0KCQjwtb_bBRCFARIsAO5fVvEL41mP-TiCoVs7IibclWkNF8oHwG-O6yz8W53_CRtaW1ExLMD7K4UaAjy_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omerfaruk_02 -- 12 Ağustos 2018; 14:5:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerfaruk_02

    Aracı bilgisayara soktuktan sonra hata kodlarının ne manaya geldiğini öğrenmeniz önemli. o hata kodlarından birinin içeriği (20A608) ilave su pompasının işlevini yerine getirmedğine dairdi. Aşağıdaki parçayı Ankara'dan getirtip özel serviste değiştirerek sorun çözüldü. https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/bmw-ilave-su-pompasi-f20-f30-11518616992-P260269441?cid=604001&gclid=Cj0KCQjwtb_bBRCFARIsAO5fVvEL41mP-TiCoVs7IibclWkNF8oHwG-O6yz8W53_CRtaW1ExLMD7K4UaAjy_EALw_wcB&gclsrc=aw.ds

    Alıntıları Göster
    Merhaba;

    Aracım bilgisayar kontrolünde "turbo soğutma pompası" arızası vermişti. servis hatayı sildi. sizinde ürün örneğini verdiğiniz malzemenin değişmesi gerektiğini belirttiler ancak bir kaç gün geçmesine rağmen tekrardan aynı hata ekranda gözükmedi. muhtemelen bir anda bir sıkışma oldu ve ekrana düşen hata kendi kendini kontrol edip silmedi. aracın çekişinde herhangi bir problem yok. böyle bir hata alanlara rehberlik etmesi ümidiyle. saygılarımla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kralarslan

    Merhaba;

    Aracım bilgisayar kontrolünde "turbo soğutma pompası" arızası vermişti. servis hatayı sildi. sizinde ürün örneğini verdiğiniz malzemenin değişmesi gerektiğini belirttiler ancak bir kaç gün geçmesine rağmen tekrardan aynı hata ekranda gözükmedi. muhtemelen bir anda bir sıkışma oldu ve ekrana düşen hata kendi kendini kontrol edip silmedi. aracın çekişinde herhangi bir problem yok. böyle bir hata alanlara rehberlik etmesi ümidiyle. saygılarımla

    Alıntıları Göster
    Merhabalar. Bahsettiğiniz yöntemi ben de denedim. Birkaç gün sonra tekrar aynı hatayı verdi. Umarım sizde tekrarlamaz. Tekrar aynı sorunu alırsanız süreç hakkında bilgilendirmeniz dileğiyle. İyi günler.
  • 20 gün önce f30 2012 3.16i aracımda tahrik hatası ekranda kalmıştı ancak herhangi bir çekişte düşüş yoktu. servis turbo soğutma pompası sıkışması hatasını silmişti tekrar ekranda hata çıkmamıştı.

    bugün düz yolda ilerlerken birden araç sarsılmaya başladı ve ekranda "tahrik hatası , tam güçte çalışması mümkün değil hatası" verdi. çekiş inanılmaz düştü. sanki 1 buji eksik çalışıyor, ekzozdan kesik kesik hava çıkıyor.

    en az 30bin km'dir buji değişmedi. öncesinde de ne zaman değiştiğini bilmiyorum. bujinin değişmesi gibi basit bir işlemle düzelebilecek bir arızamıdır. yoksa turbo ile alakalı masraflı bir arıza çıkabilir mi? en erken 2-3 gün sonra servise götürebileceğimden dolayı merak içerisindeyim. daha önce tecrübe etmiş kullanıcılar var ise yardımcı olabilirlerse çok memnun olurum.

    saygılarımla
  • Bugün aracımı servise götürdüm. 1 adet bobin arızalı çıktı. bujilerinde oldukça eskidiği görülünce 4 bobin + 4 buji değişimi oldu. Yağ filtre değişimi ile beraber 1625 TL tuttu.
  • F30 aracında soğutma sıvısı eksiltmesi akabinde conta yanması deneyimleyen varmı var ise nasıl bir işlem uygulandığı hakkında bilgilendirebilirmi ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.