Şimdi Ara

BMW F30 320i ED / 316i RACE CHIP / CHIP TUNING (76. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.670
Cevap
33
Favori
139.606
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: omerenzo



    75 sayfa tartismadan sonra bir deneyin en kotu derim.

    Burasi yeri mi bilmem gaza gelmis durumdayim 420 satilip porsche macan alinir mi ne dersiniz arkadaslar? Racedekiler motorun buyuk potansiyeli oldugunu soyluyor?? Ne yapsam???

    BMW F30 320d den sonra Macan 2.0'a geçtim. 6.000 km oldu. Şimdilik race chip düşünmüyorum.
  • Automaniac82 A kullanıcısına yanıt
    doğrudur dostum aklımda 4,3 olarak kalmış
  • aracım 3.18i 3 silindir, 136 hp, 220 nm tork

    bu ürünü buldum tavsiye eder misiniz?

  • ben de bi tespit yapayım. kusur kalmayayım.
    aracın garantisi bittiyse yazılıma yönelin.
    bmw, araç kodlarındaki ilk harf kasa kodu. doğru mu?. doğru 3-5-7 kasa gibi
    devamı da yıllar yılı motor hacmi,cc yi gösterirdi. doğru mu?. doğru. 3-20 gibi.
    ancak, ülkemizde, 1600 cc üstü araçlarda inanılmaz ötv, bandrol ücreti olduğu için. 320 ied geldi. 1.6 motor. dizelide gelmeyince araç patladı.
    3.16 daki motor da, 2012-2015 boyunca biiiiiiirrrrrreeeeeeeebiiiiiiiiirrrrrrrr aynı.
    sadece, beygir gücü kısılmış, kısılmasa nolur, o zaman 3.20 ied yi kim alır?.
    yalnız, uygun yerde, uygun yazılım yapılırsa, hacklenmemiş bir programla, bu işi bilen coder tarafından. motor güç ve torku aynı oluyor.
    heee, intercooler farklı. o nu da içine sinmezse değiştirirsin.
    ben kendim için söyliyeyim. 3.16 ve 3.20 aynı donanımdaysa, 3.16 yı alırdım. motor kodları birebir aynı sonuçta.
    bu durum ne kadar olsa, aynı arabaya sırf ekinden dolayı fazla para veriyoruz diye dile getirilmeyen bir ukte olsada, 3.20 kullanan bazı arkadaşların içinde var. yoksa habire 3.16 yı tukaka etmezler.
    haa, bu yanlıştan dönülmesi için, 3.18 3 silindirli ayrı bir motora dönüldü, türkiye pazarında. doğrusu da bu. iki sınıf ayrıldı.
    ancak, bu 3 yıl bu iş böyle gitti.
    inanmayan da. aşağıda verdiğim ciddi linkten aracına bakar. 3.16 ile 3.20 nin chip tuning den sonra aynı güc ve torku ürettiğini görebilir.
    http://www.superchips.co.uk/




  • Allah Allah.
    Ben 316 yi 1.6 3 silindir, 320ied yi ise 1.6 ama 4 silindir biliyordum. Birsey daha ogrendim fark yokmuş..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012-2015 arası makyajsız kasalarda ;

    316i 1,6lt 136hp 4 silinidir
    320ied 1,6 lt 170hp 4 silindir

    Bu yukarıdaki motorlar birebir tüm parça kodlarına kadar aynı, yazılım farkı var ve galiba 320ied de soğutmanın daha kolay olması için downpipe 1-1,5 cm daha kalındı...

    2015 makyajlı kasadan itibaren F30 LCI diye de duyarsınız;

    318i; 1,5lt 136hp 3 silindir motor geldi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkurt80 -- 4 Temmuz 2016; 6:55:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 320i ed lerde heat exchanger da olması lazım 316 larda yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • w.antilles W kullanıcısına yanıt
    O ne ise yariyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • siteden baktı herhalde arkadaş. heat exchanger, ısı değiştiricisi, intercooler demek istedi herhhalde. üstte yazdım. eşanjör işte. 3.16 i yi, bir kaç saat 230-260 arası hızlarda sürerseniz, yağ sıcaklığı 3.20 den fazla artar. nası olcaksa o da ülkemizde yollarda.
  • Ben de 3.16i ile 3.20ied arasındaki farkları bir dönem araştırırken egzost devrelerinde küçük fark olduğunu, bazı egzost devre boru çaplarında fark olduğunu ve heat exchanger farkı olduğuna kanaat getirmiştim.İntercooler ile heat exchanger farklı şeyler, Şimdi tekrar realoem den baktığımızda yağ filtre haznesi civarında heat exchanger parçası görülüyor ama N13B16 motor kodu altında görünüyor dolayısıyla 3.16 da da var mı araç üzerinde bakmak gerek.Şekilde 4 numaralı parça heat exchanger. Evet yağı soğuttuğu doğru, bir cooler olduğu da doğru ama bildiğimiz intercooler değildir bu parça.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi helpgod -- 5 Temmuz 2016; 2:39:52 >




  • Yağ soğutucu..... İntercoolerın yağ soğutmaya etkisi minumum onun esas işi turboyu soğutmak..
    Ayrıca öyle 250-260 a çok gerek yok ben 320i ed ile aracı biraz sıkıştırınca yağ 120 dereceyi buluyor. Bu n13 motorların bir ısınma sıkıntısı var öyle çok fazla kurcalamaya gelmiyor. Pejo aynı bloktan 270 hp alıyor diye millet yazılıma yükleniyor ama bu motorda 210 hp yi geçmemek lazım. Pejo 270 hp yi bloğun alaşımını, pistonları, biyel kollarını vb. değiştirip aldı yani mukavemeti artırdı. Yazılımla blok patlatan n13 motorlar var. Avans vuran, ısınan sonunda bloğu ele alanları biliyoruz.

    Temelde 316 da 320i ed de aynı motor ama yağ soğutucu önemli parça. Ben sonradan yağ soğutucu büyütmek mümkün olsa benimkini büyüteceğim ısınıyor araç çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • helpgod kullanıcısına yanıt
    katkınız için teşekkürler.
  • w.antilles W kullanıcısına yanıt
    katkınız için teşekkürler. siz yazılımı nerede yaptırmıştınız. yağ ne kadar süreli 120 nin üstünde kalıyor?
    ilave not: işte tek bilgi edinebildiğimiz gösterge, yağ ısısının artması. yani onu da gösterge aracılığı ile görmemiz. o nedenle öyle yazdım. bazen yazıyla ifade edemiyorsun derdini. aslında beim de ciddi bir merakım bu konu. bakıyorum araca, yağ eksiltme yok. sadece ısı 120 dereceye yükseliyor. siz bu konuyla ilgili daha önce yazmıştınız sanırım. ilave gözleminiz oldu mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyoglubeyy -- 6 Temmuz 2016; 4:58:52 >
  • Mrb arkadaşlar,
    Bende yaklaşık 1 aydır 3.16i aracımda racechip ultimate kullanıyorum.Sizlerin de söylediği gibi 200KM de bir kademe arttırarak yükseltiyorum.Şu an 3. kademedeyim ve her kademe arasında güç artışını hissettim.2 gün önce pedalcommender montajı yaptım ve inanılmaz sonuç aldım.Bence racechip kesinlikle pedalcommander veya pedalchip ile kullanılınca %100 zevk veriyor.Şuan pedalcommander i kapattığım zaman sport ta bile araba gaz yemiyor yürümüyor gibi geliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CAPTAIN_34 -- 6 Temmuz 2016; 21:03:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uzun zamandir f30 316i icin chip box mu alayim chip tuning mi yaptirayim diye dusunurken bugun nihayet chip tuning yaptirdim.

    170-186 bg arasi bir sey olsun istiyordum, yaptirirken de soyledim bunu, chip tuning yapildi, dyno da 175 bg cikti, benin icin yeterli bir deger oldu.

    Sayisal sonucu bu, surus zevki olarak henuz cok bakamasam da bariz ivmelenme farki oldu arabada, bunun disinda turbo basinci arttigi icin turbo isligini duymaya basladim.

    Biraz daha kullanayim daha detayli bilgi veririm insallah.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sinnan S kullanıcısına yanıt
    Hangi firmaya yaptırdınız.?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • w.antilles W kullanıcısına yanıt
    megechips`e yaptirdim,

    araba dun cok guzeldi, dip gaz yapmadim hic, 0-100 de olcmedim, gunluk e-5 trafiginde kullandim. bugun tekleme yapmaya basladi, durdugu yerde 5bin devire kadar cikariyorum bir sey yok ama yolda giderken 2.500 devir civari gaz yemiyor, vuruntu yapiyor, yarin sabah gel bakalim tekrar dediler. iyisiyle kotusuyle tum sureci yazayim ki, benim gibi yaptirayim mi diye dusunenlere kaynak olsun.
  • sinnan S kullanıcısına yanıt
    Bizim epey bir arkadaş g-force var ona yaptırdı daha sıkıntı yaşayan olmadı. Bende yaptırmayı düşünüyorum ama istanbula yolum düşmedi işten güçten.
    Fazla zormalayın aracı sıkıntı gidene kadar. İsim vermeyeyim ama başka bir firmada 2 tane blok patlatan oldu yazılımla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinnan

    megechips`e yaptirdim,

    araba dun cok guzeldi, dip gaz yapmadim hic, 0-100 de olcmedim, gunluk e-5 trafiginde kullandim. bugun tekleme yapmaya basladi, durdugu yerde 5bin devire kadar cikariyorum bir sey yok ama yolda giderken 2.500 devir civari gaz yemiyor, vuruntu yapiyor, yarin sabah gel bakalim tekrar dediler. iyisiyle kotusuyle tum sureci yazayim ki, benim gibi yaptirayim mi diye dusunenlere kaynak olsun.



    motor kendini korumaya alıyor. 2.500 deviri yolda geçmiyorsa. sattığım kia sorento da oldu. yazılım yok bi şey yok. direk servise gittim. bi şey bulamadılar. mazot falan dediler. bakımı gelmemişti. tekrar bi peryodik bakım yaptılar. soğudum sattım aracı. sattığım kişiye de söyledim. çok temizdi, niye ucuz veriyorsun falan deyince, soğudum işte falan bu sebepten demiştim. alan kişiyle de bağımızı koparmadık. 6 ay kadar sonra, "turbo" arızası verdi. turbo ile ilgili olabilir. umarım değildir de.




  • 
Sayfa: önceki 7475767778
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.