Şimdi Ara

BMW F10 - F20 - F30 coding & retrofit (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
1.677
Cevap
90
Favori
233.648
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paipai

    quote:

    Orijinalden alıntı: milest

    arkadaşlar selam...
    yurtdışından yeni geldim,bu başlığın açılması çok iyi olmuş..
    1.sakın" code default values" butonuna basMAyın !!!
    2 2TB (SAT) sport automatic transmission 1.6 motorlarda çalışmıyor ugraşmayın.
    3. 544 (cruise control with brake) VO kodlandığında LIM uçuyor.. konu ile ilgili yazdım..

    Şimdilik bu kadar...
    Selamlar,

    F30 post forumlarinda hong kong tan bir arkadas f20 118i aracina 2tb kodlayip extra kablo cekip shift paddle lari da calistirmis eger 2tb 1.6 motorlarda calismiyosa bu arkadas nasil becerdi onu anlayamadim. Yanlis anlasilmasin illa 1.6 motorlarda calisir demiyorum konu hakkinda cok bilgi sahbi de degilim.

    Birde sorum olacak 320i ed sahipleri kodlama yapmadan vitesi M/S konumuna getirdigimizde gostergede vites leri S1, S2 olarak gorebiiyorlarmi ? Bugun aracimi ilk defa kullandim ve benim aracimda kodlama yapmadan vitesleri S1 , S2 olarak gosteriyordu.


    Benim araç 320i ed ve bununla ilgili kodlama olmadan M1/M2... Olarak gösteriyor S1/S2 vs vs değil ???

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceset114

    Aslında şuanki CAFD dosyalarını yedekleyip sonra tekrar yazabiliriz ama ben bu işlere hiç girmeyi düşünmüyorum.

    Racechip'i söküp öyle vereceğim. Zaten NBT, Touchpad, F1 vites ve tüm butonları dolu M direksiyon gözlerine çarpacaktır :)

    Pek sorun yaratacaklarını sanmıyorum hepsi orjinal BMW parçası sonuçta, zorluk çıkarırlarsa ben de BMW Almanya ile iletişime geçer ortalığı ayağa kaldırırım

    Hocam racechipi boşuna sökmekle uğraşma inan Borusandakilerin umrunda bile değil... Tabi yine karar sana ait ben sökmeden götürdüm, hiç oralı bile olmadılar bakımı yapıp verdiler aracı...Ayrıca yazılımı eskiyi yüklemekle de uğraşma o kadar profesyonel çalışmıyorlar, amaçları biran evvel bakımı yapıp bitirip aracı sorunsuz teslim etmek...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceset114

    Aslında şuanki CAFD dosyalarını yedekleyip sonra tekrar yazabiliriz ama ben bu işlere hiç girmeyi düşünmüyorum.

    Racechip'i söküp öyle vereceğim. Zaten NBT, Touchpad, F1 vites ve tüm butonları dolu M direksiyon gözlerine çarpacaktır :)

    Pek sorun yaratacaklarını sanmıyorum hepsi orjinal BMW parçası sonuçta, zorluk çıkarırlarsa ben de BMW Almanya ile iletişime geçer ortalığı ayağa kaldırırım

    bu noktada bende sıkıntı çıkaracaklarını sanmıyorum
    benim demek istediğim bu kadar kodlamayı tekrar yapmaya üşenmeyecek misiniz? yazılım güncellemesi yaparsalar :)




  • Benim bahsettiğim vitesi sadece sport konumuna getiriyoruz. Manuel moda degil yani ileri yada geri itmeden denediginizde ekranda ne gözüküyor M1,M2 mi , DS mi , S1,S2 mi ?
  • 07-10-2013, 07:58 PM
    I though about that, but isn't it weird that my car accepts VO coding to change 205 to 2TB without any errors?
    Moreover, people have been able to retrofit paddles to the f20, and as far as I know, it isn't possible to get paddles with the regular 205 auto, and they only work if you alter the VO to 2TB.
    And hardware-wise, the gearbox is the same, and the VO coding actually did alter some parameters...

    Bknz. Shawn usta ne demiş.........????

    You have too much faith in E-Sys VO Editor and Calculate FP. It will allow invalid option codes and calculate FP with no problem, and let you VO Code the car making the FDL changes, albeit all for naught.

    I tested it once on my F10, and added 552 LED Headlights from the 6 Series, and FP would calculate, even though 552 is not available on the 5 series chassis. More surprising though, it allowed 552 LED Headlights simultaneously with 522 Xenon Headlights, even though a car could have only one or the other.

    Alex68 made a good point that I did not catch last night. You have a F20 118i. Option 2TB is not allowed for 118i and 120d, only 135i and 135d. So, adding it and coding it does nothing



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi milest -- 30 Ocak 2014; 17:47:07 >




  • son kısımdan anladığım kadarıyla n13 te 2tb kodlamak hiçbir fark yaratmıyor. sport şanzıman çalışmıyor fakat herhangi bir hata da vermiyor.
    sayın ceset114 de bundan bahsetmiş zaten kulakçıkları çalıştırabildi fakat araç redline kalmıyor otomatik olarak bir üst vitese geçiyor ki bu da sort şanzımanın aktif olmadığını gösteriyor.

    peki üstadlar...
    bu coasting hakkında neler var elimizde?

    @ceset114 @milest
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kucukprens54

    son kısımdan anladığım kadarıyla n13 te 2tb kodlamak hiçbir fark yaratmıyor. sport şanzıman çalışmıyor fakat herhangi bir hata da vermiyor.
    sayın ceset114 de bundan bahsetmiş zaten kulakçıkları çalıştırabildi fakat araç redline kalmıyor otomatik olarak bir üst vitese geçiyor ki bu da sort şanzımanın aktif olmadığını gösteriyor.

    peki üstadlar...
    bu coasting hakkında neler var elimizde?

    @ceset114 @milest

    Evet tam söylediğin gibi üstte de yazmıştım, 2TB nin bir parçası olan F1 vites kulakçıkları kesin çalışıyor.
    Redline da bir fark göremedim. Belki strandart olarak bu dur? Video olsa daha iyi karşılaştırma yapabiliriz.

    S1-S2 olayı anlık olarak ekrana gelip gidiyor, gerek duymadığım için de tam kurcalamadım.

    Ama şundan yanayım, fabrikasyon olarak sunulmaması, bazı özelliklerin çalışmayacağı anlamına gelmiyor. Örneğin F1 vites




  • quote:

    Orijinalden alıntı: milest


    07-10-2013, 07:58 PM
    I though about that, but isn't it weird that my car accepts VO coding to change 205 to 2TB without any errors?
    Moreover, people have been able to retrofit paddles to the f20, and as far as I know, it isn't possible to get paddles with the regular 205 auto, and they only work if you alter the VO to 2TB.
    And hardware-wise, the gearbox is the same, and the VO coding actually did alter some parameters...

    Bknz. Shawn usta ne demiş.........????

    You have too much faith in E-Sys VO Editor and Calculate FP. It will allow invalid option codes and calculate FP with no problem, and let you VO Code the car making the FDL changes, albeit all for naught.

    I tested it once on my F10, and added 552 LED Headlights from the 6 Series, and FP would calculate, even though 552 is not available on the 5 series chassis. More surprising though, it allowed 552 LED Headlights simultaneously with 522 Xenon Headlights, even though a car could have only one or the other.

    Alex68 made a good point that I did not catch last night. You have a F20 118i. Option 2TB is not allowed for 118i and 120d, only 135i and 135d. So, adding it and coding it does nothing


    Hocam, polemik olayına girmek istemiyorum maksat bildiğimiz bilgileri paylaşmak.

    F1 vites sadece 2TB ile sunuluyor ve N13 motorda kesin çalışıyor.

    Diğer kısımlar için bir şey diyemem zaten ben donanım farkı olduğunu da düşünüyorum yazmıştım.

    Ayrıca Shawn ile benim iyi bir muhabbetim var, NBT ve F1 direksiyon retrofit yapmamda en büyük yardımcı kendisiydi hatta uzaktan aracıma bağlanıp kendisi 2TB kodlamıştı...

    Çokta uzatmanın anlamı yok, N13 te kulakçıklar çalışıyor ama redline olayı konusunda emin değilim.




  • 1- coasting ne olacak
    2- sayın @ceset114 aracınıza yazılım güncellemesi yaparsalar bütün kodlamaları tekrar nasıl yapacaksınız üşenmeden :) yedek CAFD lar yeni yazılımda çalışacak mı sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kucukprens54

    1- coasting ne olacak
    2- sayın @ceset114 aracınıza yazılım güncellemesi yaparsalar bütün kodlamaları tekrar nasıl yapacaksınız üşenmeden :) yedek CAFD lar yeni yazılımda çalışacak mı sizce?

    Kodlama sıkıntı değil yaparız :)

    Coasting için donanımsal diyorlar ana forumda ayrıca ben hep comfort kullanıyorum, eco pro sarmıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen hocam polemik degil amac zaten F1 vitesleri calistirmanin en acisiz yolu 2TB yi VO kodlamak. Tek isaret etmek istedigim bizim motorlarda bir sekilde SAT i kisitlamishlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E-sys 3.24.2 için link verebilecek varsa acil bekliyorum :)
  • Pm attim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Coasting" denilen opsiyon 2013 11. ay sonraki yazılımlarda var deniyor doğru mudur, tam olarak bilgisi olan var mıdır. Donanımsal özellik gerekiyor mu? Ayrıca bu yazılımlar: "launch control" ve "coasting" şanzımana zarar verebilir eğer extra donanım gerekiyorsa!
    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furious_tr -- 8 Mayıs 2014; 14:23:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redkid778

    Daha önce de bahsettiğim eco pro modda 50-160 ile giderken ayağınızı gazdan çektğinizde motorun şanzımandan ayrılıp, aracın kinetik enerjisi ile giderek yakıttan tasarruf etmesi olayını 2013 temmuzundan sonra üretilen tüm modellere koymuşlar. Bununla ilgili BMW Türkiye web sitesinde bilgi de var. Kodlama ile bizde araçlarımızda yapabiliyor muyuz?

    http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?p=14785620
     BMW F10 - F20 - F30 coding & retrofit BMW F10 - F20 - F30 coding & retrofit

    Yazılımla oluyor, ancak araç giderken zaman zaman şanzıman aşırı ısınma uyarısı veriyormuş yada şanzıman kendiliğinden N moduna geçip araba stop ediyormuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merak ettiğim bir konu var; 3.20i ED'de motor no olarak ne görünüyor? N13 mü?
  • Hazir fabrikadan ayarli olarak neden bu basit özellikleri acik olarak sunmuyorlar ilginç. Easter Egg olarak kullanicilara birakip sürpriz yapıyorlar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Hazir fabrikadan ayarli olarak neden bu basit özellikleri acik olarak sunmuyorlar ilginç. Easter Egg olarak kullanicilara birakip sürpriz yapıyorlar.

    Ülke bazında özellikler açık ya da kapalı.

    Örneğin Avrupa ülkelerinde gündüz farı sürekli açık ama ABD'de bu özellik isteğe göre açılıp kapanabiliyor. Bu özellik coding ile açılıyor.
    Buna benzer sebepler var + satış politikası :)
  • Evet üstad N13B16 diye geçiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emret06

    Evet üstad N13B16 diye geçiyor

    Sagolasin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.