Şimdi Ara

bmw e60 makyajlı kasa yolda kaldım

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2008 model bmw 520d aracım ile dün yolda kaldım.
    Bugün usta partülüler filtresinin dolu olduğunu söyledi.
    Ya içini boşaltcaz yada başka çare arayacağız.
    Arabanın çekişi çok düştü.



  • Bilen arkadaşlar,
    Partüküler filtresini çıkarırsam ilerde ne gibi sorunlarla karşılaşırım?
    Çıkarıldıktan sonra herhangi bir hata mesajı verir mi?
    Sonrasında ecu için ayar gerekiyor mu?
    Şİmdiden teşekkürler.
  • masraf yapmak istemiyorsanız iptal edebilirsiniz,dpf iptali aracın gücünüde arttırıyor diye biliyorum.İptal edildiğinde araç arıza lambası yakar,ama sildirebilirsiniz.Ayrıca dip gazda duman atma oluyor.
    Bendede 2008 e60 520d araç vardı yaklaşık 90.000 km kullandım. Dpf problemi hiç yaşamadım,aracı çok sakin mi kullanıyorsunuz?Dpfnin dolu olmasının önemli sebeplerinden biri aracı düşük devirde kullanmak.
    Bence dpfyi temizlettirin(bu işi iyi bilen iyi bir ustada), aracı çok sakin kullanıyorsanız 10-15 günde bir çevreyoluna çıkın 3. vitese alıp 3000 devirde 10 dk sürün..
    Not:Doğru bildiğim yanlışlar olabilir,bilen arkadaşlar düzeltirse sevinirim.
  • Depoya katkı bile koydum ama bir türlü temizlenmiyor. Ara ara ekranda partikül filtersi uyarısı çıkıyor gidiyor.
    Bugün motor lambası yaktı araba çekişten çok düştü 2-3 bin devir üzerine çıkmıyor bir süre sonra kendisi düzeliyor.
    Egzos kapkara oldu zaten.
    Sanırım çıkartıp kurtulmaktan başka çarem kalmadı.
    Motor arıza lambası mı yanık kalıyor yoksa partiküler filresi lambası gibi birşey mi var?
    Teşekkürler cevap için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzozi

    Depoya katkı bile koydum ama bir türlü temizlenmiyor. Ara ara ekranda partikül filtersi uyarısı çıkıyor gidiyor.
    Bugün motor lambası yaktı araba çekişten çok düştü 2-3 bin devir üzerine çıkmıyor bir süre sonra kendisi düzeliyor.
    Egzos kapkara oldu zaten.
    Sanırım çıkartıp kurtulmaktan başka çarem kalmadı.
    Motor arıza lambası mı yanık kalıyor yoksa partiküler filresi lambası gibi birşey mi var?
    Teşekkürler cevap için.

    Ben 165bin km'dir 520d kullanıyorum, henüz hiç dpf ile alakalı sıkıntı olmadı.

    Anlaşılan senin dpf bayağı dolu.

    Normalde otoyolda 15-20 dakika 4000 ve üstü devirlerde kullanıldığında temizlenmesi gerekir.

    Şöyle yapabilirsin, gece saatlerinde TEM'e çıkıp aracı triptronikte 3. vitese alıp, sonrasında cruise control'den hızı 100-105 km'ye kitleyip (devir 4250-4500 civarı olacak, yani redline'a yakın) bu şekilde hiç aralıksız 15-20 dakika seyir yapsan temizlenmesi gerekir.

    Lakin devamlı sorun oluyorsa, akla başka problemler de gelebilir, mesela enjektörlerin çok yıpranmış ise (kötü yakıttan) kalitesiz püskürtüyor olabilir, bu da yanma kalitesini düşürüp çok kurum yaptırtabilir.

    Senin iyi bir BMW servisine gitmen lazım. Istanbul için özelden pm atıyorum. İstersen oraya git, hatta gitmeden aç telefonda itişare et, çözerler sorununu, hem iş bilirler hem de güvenilir servistir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz 1985

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzozi

    Depoya katkı bile koydum ama bir türlü temizlenmiyor. Ara ara ekranda partikül filtersi uyarısı çıkıyor gidiyor.
    Bugün motor lambası yaktı araba çekişten çok düştü 2-3 bin devir üzerine çıkmıyor bir süre sonra kendisi düzeliyor.
    Egzos kapkara oldu zaten.
    Sanırım çıkartıp kurtulmaktan başka çarem kalmadı.
    Motor arıza lambası mı yanık kalıyor yoksa partiküler filresi lambası gibi birşey mi var?
    Teşekkürler cevap için.

    Ben 165bin km'dir 520d kullanıyorum, henüz hiç dpf ile alakalı sıkıntı olmadı.

    Anlaşılan senin dpf bayağı dolu.

    Normalde otoyolda 15-20 dakika 4000 ve üstü devirlerde kullanıldığında temizlenmesi gerekir.

    Şöyle yapabilirsin, gece saatlerinde TEM'e çıkıp aracı triptronikte 3. vitese alıp, sonrasında cruise control'den hızı 100-105 km'ye kitleyip (devir 4250-4500 civarı olacak, yani redline'a yakın) bu şekilde hiç aralıksız 15-20 dakika seyir yapsan temizlenmesi gerekir.

    Lakin devamlı sorun oluyorsa, akla başka problemler de gelebilir, mesela enjektörlerin çok yıpranmış ise (kötü yakıttan) kalitesiz püskürtüyor olabilir, bu da yanma kalitesini düşürüp çok kurum yaptırtabilir.

    Senin iyi bir BMW servisine gitmen lazım. Istanbul için özelden pm atıyorum. İstersen oraya git, hatta gitmeden aç telefonda itişare et, çözerler sorununu, hem iş bilirler hem de güvenilir servistir.

    Dediğiniz devir aralıkları çok yüksek degil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hk@n kullanıcısına yanıt
    Ben kendi çekimim olan resimde ki şekilde 200km/saat hızın altına pek düşmeden Ankara'ya gidip geliyorum, trafik olmadıkça 200'ün altına düşmeden, gerçekten.

    Devir 4500 civarında dakikalarca tam gaz 240-247 arası gittiğim olur. Zaten araç 247'yi geçmiyor, bu hızda devir kesici devreye giriyor.

    Mesela şimdi dağlara sağlam kar hele bir yağsın, kartalkayaya giderim, otobanda bolu doğu çıkışına kadar yine bu hızlarda giderim, gelirim.

    Uzatmayayım, araç 0 km'den beri bende, şu an 165 bin km'de.

    Motor kondisyonu, performans, yakıt tüketimi, vs vs, her şey tam manasıyla ilk gün ki gibi. Bunu serviste teyit ediyor.

    Motora iyi bakıldığı sürece, yüksek devirin zararı değil yararı olduğunu düşünüyorum.

    Zaten bu şekilde uzun yol yaptıktan sonra, arabanın performansı bi nebze iyileşiyor, alt devirler biraz daha canlanıyor, yakıt tüketimi azalıyor. Ama Istanbul şehir içi kullanıma geri dönünce, 10-15 gün içinde eskiye (normale) dönüyor.
     bmw e60 makyajlı kasa yolda kaldım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz 1985 -- 22 Aralık 2014; 18:13:38 >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Geçtiğimiz gün partiküler filtersinin içini kesip açtık. Tam manasıyla dolu olduğu söylendi.
    içini kurup çıkardık müşürlere zarar vermeden.
    Araba birden canlandı nefesi açıldı adeta...
    Bir süre beyaz duman attı ayağımı gazdan çekince ama şuan iyi durumda.
    Bu sebeple yolda kalacağımı hiç ummazdım ama artık tıkanma gibi bir sorunum olmayacak :)
  • oguzozi O kullanıcısına yanıt
    eğer böyle tamamen dolmasının sebebi mevcut olan bir sorun ise, bu sorunu bulup çözmen lazım, yoksa bi süre sonra yine dolabilir
  • Usta dolacak birşey kalmadı.
    Partiküler filtresinin içindeki porselen kısmı kırıp çıkardım daha sonra kaynak yapıp boş halde tekrar taktık.
    Yine dolup aynı sorunları verecekti. Çünkü sakin kullanıyorum ve genelde şehir içinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzozi

    Usta dolacak birşey kalmadı.
    Partiküler filtresinin içindeki porselen kısmı kırıp çıkardım daha sonra kaynak yapıp boş halde tekrar taktık.
    Yine dolup aynı sorunları verecekti. Çünkü sakin kullanıyorum ve genelde şehir içinde.


    Sorunun çözülmüş olmasına sevindim. Yalnız bi süre sonra yine dolacaktır gibime geliyor. Çünkü bence siz sadece semptomu tedavi ettiniz, asıl ana neden hala duruyor gibime geliyor.

    Yani dpf'nin tıkanması başka bir problemin sonucuydu, siz dpf'yi temizleyerek sonucu ortadan kaldırdınız, ama asıl neden çözülene kadar hala aktif kalacak.

    Bi kaç hafta, ay, ya da sene içerisinde dpf yine tıkanabilir.

    Dpf sadece şehir içi sakin kullanımdan dolayı tıkanan bir şey olsa, Istanbul şehir için kullanılan dizellerin (binlerce araç 1,3,5,7,x5 serileri vs) hepsinin habire dpf açtırması gerekirdi, ki yok böyle bir şey.

    Yine de umarım yanılıyorumdur, ki bi daha tıkanmaz, tıkanırsa haber edersen biz de öğrenmiş oluruz. Tıkanmazsa da haber etsen iyi olur, ukalalık yaptığım belgelenmiş olur. :)




  • Estf. yardım etmeye çalışıyorsun usta sende.
    Bu arada dpf'nin içini açtık porselen kısmı kırıp çıkardık, dpf haznesini kaynak yapıp tekrar monte ettik.
    Motor sesi biraz yükseldi birazda turbo sesini duymaya başladım fenada olmadı.
    dpf derdim kökten çözüldü.
    Ayrıca hiçbir hata uyarı mesajı yok bilginize..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.