Şimdi Ara

BMW E30 yada E36 kasa 3.18-3.20 alacağım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
2.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar araç ilk aracım olacak. Biliyorum bu tip arabalarda aşırı temizi bulunmaz. Hem yaş bakımından hem de 'apaçi' dediğimiz tiplerin eline düşmesi bakımından. BMW tercih etmemin sebebi ise küçüklükten gelen BMW sevdam. Babamın arabası 1990 3.25i E30du. 0 almış zamanında. O arabayla başladı BMW sürme-binme isteğim. Lakin 2004 yılında satmıştık arabayı üzüle üzüle. Alacağım arabada değişen fazla olmayacak(yaştan dolayı değişen olur illaki). Boya takıntım yok. Hepsine ek olarak modifikasyon yapılarak dış görünüşü yada performansı değiştirilmemiş olacak. Sadece o BMW'nin sesini duymak için hafif bir egzoz kabulüm. Bir de hafif kararmış yahut özel yaptırılmış kademeli farlar elbette. Yanlama/drift düşkünü değilim.

    E36 kasalarda 3.18i ve is olanlara baktım, islerde gördüğüm durum içler acısıydı. Değiştirilmemiş hiç bir tane dahi araç yok. 3.18i'ler bu konuda daha temizler. 3.20i'ler daha düzgün ve toplu görünüyorlar gözüme.

    E30 kasalarda ise daha vahim; ne 3.16, ne 3.18, ne 3.20 ne de 3.25... Hiç bir şekilde oynanmamış, ne deniyordu şu amörtisörleri kısaltarak yapılan şeye; 'pıstırılmamış' ek parça eklenmemiş bir tane araç göremedim.

    Bu modellere bakmamın sebebi ilk aracım olacak ve daha 2 yıllık bir şoförüm. Kimse kusura bakmasın ama trafikte hiç tanımadığım, ne yapacağını kestiremeyeceğim adamların arasına 0 km bir araçla yada yeni model az kullanılmış bir araçla çıkamam. Bu duruma kendime değil başkalarına olan güvensizliğimden. Yanlış anlamayın, size yada bir başkasına özellikle güvenmeme gibi bir durum yok. Bildiğiniz gibi ülkemizde magandası, trafik teröristi, hapçısı, tozcusu her şeyi var.

    Sizce bu model araçları alırken nerelerine bakmalıyım? Satan kişiye araç hakkında neler sormalıyım? 20-22000 TL'ye kadar BMW olmak şartıyla önerebileceğiniz bir başka model var mı? Teşekkürler.







  • Hocam 27 bine benzinli lpg takilmamis buldum orj hali ile satiyor ilan sahibi boyle diyor km 290 binde e36 3.18i 95 model gri renk galiba

    Fiyati cok cok fazla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 21 Haziran 2016; 10:23:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • e36 lar çok güzel araçlar ama ederinden fazlaya satılıyor malesef şöyle m3 cabrio olcak hafif müzik eşliğinde üstü açık gidiceksin ama bu duyguları yaşamak bize haram
  • Eski bir E30 ve E36 kullanicisi olarak sana tavsiyelerim su:
    Ilk araban olacaksa E30 u aklindan cikar. Sanayiyle cok ugrastirir, araba yasindan dolayi yorgundur keyfini alamazsin.
    E36 lar icerisinde hala temiz kalmis birkac tane var. Sana tavsiyem 3.16,3.18,3.20 demeden temiz birsey alman. Ama bu tur araclar yine de ilk arac olarak alinacak araclar degil, seni uzer.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • illa alacaksan otomatiklere bakilabilir, manuele gore daha az hirpalanmis olabilir diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Genellikle en temiz olarak 316i bulursun. Apaçiler BMW'yi gazı bastığında yanlamaya ve arabayı devamlı tam gaz basıp canına okumaya aldığından 316i almaz. Bu nedenle en yenisi 18 yaşında olduğundan genellikle en temiz 316i bulursunuz.
    318i 1992 - 1994 model arası yaygındır. 1996'dan sonra 318i pek satılmadı. 1995 - 1997 model olarak en çok 320i bulunur. 318is ise en çok 1998 yılında e36 üretiminin sonunda getirildi. Yine 1998 model olarak donanımı oldukça zengin 316i'ler bulmanız mümkün.
    E36 318i ve 316i alırken 1994 modelin bir kısmı, 1995 model ve üzerini alın, bu araçlar yeni nesil M43 motorludur. Daha öncekiler E30'dan gelme M40 motorludur, M43 hem daha seri hem sorunsuzdur.
    318is'lerde de 1995 modelin altı M42, 1995 model üzeri M44 motordur. M42 motor 1800 cc, M44 motor 1900 cc 140 hp'dir. 318is hem seridir, hem yakıtı 320i'ye göre daha düşüktğr, hemde bakım maliyetleri 4 silindir olmasından dolayı 320i'ye göre daha düşüktür.
    Eğer motorunu rektifiye ettirip silindir hacmini 2800 cc'ye çıkarmicaksanız hiç 320i almayın. 1995 model üzeri M44 motorlu 318is alın hem alırken fiyat olarak daha uygundur, hemde yürütmesi daha hesaplıdır, gidiş olarak 320i'den farkı yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    Genellikle en temiz olarak 316i bulursun. Apaçiler BMW'yi gazı bastığında yanlamaya ve arabayı devamlı tam gaz basıp canına okumaya aldığından 316i almaz. Bu nedenle en yenisi 18 yaşında olduğundan genellikle en temiz 316i bulursunuz.
    318i 1992 - 1994 model arası yaygındır. 1996'dan sonra 318i pek satılmadı. 1995 - 1997 model olarak en çok 320i bulunur. 318is ise en çok 1998 yılında e36 üretiminin sonunda getirildi. Yine 1998 model olarak donanımı oldukça zengin 316i'ler bulmanız mümkün.
    E36 318i ve 316i alırken 1994 modelin bir kısmı, 1995 model ve üzerini alın, bu araçlar yeni nesil M43 motorludur. Daha öncekiler E30'dan gelme M40 motorludur, M43 hem daha seri hem sorunsuzdur.
    318is'lerde de 1995 modelin altı M42, 1995 model üzeri M44 motordur. M42 motor 1800 cc, M44 motor 1900 cc 140 hp'dir. 318is hem seridir, hem yakıtı 320i'ye göre daha düşüktğr, hemde bakım maliyetleri 4 silindir olmasından dolayı 320i'ye göre daha düşüktür.
    Eğer motorunu rektifiye ettirip silindir hacmini 2800 cc'ye çıkarmicaksanız hiç 320i almayın. 1995 model üzeri M44 motorlu 318is alın hem alırken fiyat olarak daha uygundur, hemde yürütmesi daha hesaplıdır, gidiş olarak 320i'den farkı yoktur.


    Sağ olun hocam.. Bugün bir 3.16i deneme fırsatım oldu. Araba 3. viteste 130 km/h'ye çok zorlanmadan çıkıyor. Fazla zorlarsam belki 140 bile olur. Yanlış anlamayın sadece arabayı test etmek amaçlı bastık o kadar. Motor durumu gayet iyi. İç döşemelerinde deforme yok. Arıza lambaları çalışıyor, vitesinde zorlama-çekme gibi sorunlar yok, çürüğü vuruğu kırığı yok. Araba komple boyalı yalnız. Yeni f10 kasalarda bulunan estoril blue denen renk. Ön çamurluklar değişmiş, ön-arka tampon orijinal m3 olarak değiştirilmiş, kaput çiziklerden dolayı keyfi değiştirilmiş. Adam 21000TL fiyat söyledi. Sizce alınabilir mi bu araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Theurer

    illa alacaksan otomatiklere bakilabilir, manuele gore daha az hirpalanmis olabilir diye.

    Doğru diyorsunuz hocam. Ancak otomatik şanzımanlarda belirli bir yaştan sonra sıkıntılar oluyormuş. Yıpratılmaması açısından haklısınız otomatik vites olması yanlama-drift yapılamaması anlamına gelir, lakin bu demek değil ki gaza dibine kadar basılmamış olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emre-45

    Eski bir E30 ve E36 kullanicisi olarak sana tavsiyelerim su:
    Ilk araban olacaksa E30 u aklindan cikar. Sanayiyle cok ugrastirir, araba yasindan dolayi yorgundur keyfini alamazsin.
    E36 lar icerisinde hala temiz kalmis birkac tane var. Sana tavsiyem 3.16,3.18,3.20 demeden temiz birsey alman. Ama bu tur araclar yine de ilk arac olarak alinacak araclar degil, seni uzer.

    Siz de haklısınız ama hocam adamı internetten numarasını alıp aradığım zaman dediği şey şu; 'çok sağlam araba alacaksan valla al bak yanlamasında sesinde ıvırında zıvırında sorun yok egzozda vana takılı açınca çok güzel patlıyor bir de hafif pıstırdık alacak olursan gel arabanın yanında konuşuruz fiyatı tekrar'. Bunları semtte büyümüş en fazla 21-22 yaşındaki adamdan duyuyoruz arada 'baba' kelimesi falan. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Balgambaz B kullanıcısına yanıt
    Alım rakamı konusunda birşey söyleyemem, otomobil ticareti yapmadığımdan bilgim yok. Ayrıca aracın kaç model olduğunu belirtmemişsiniz. Yerinizde olsam fazla oynanmamış, mümkün olduğunca orjinalliği korunmuş bir araba alırım. Boya olsun önemli değil, yeter ki döşemeleri, tamponları, direksiyonu vs orjinal olsun sonradan M görünüm yapılmış olmasın. Renk de orjinal olsun sonradan renk değişikliği yapılmış olmasın. Oynanış değiştirilmiş arabanın hiç kıymeti yoktur, orjinalliği mümkün olduğunca korunmuş araç her zaman değerlidir.
  • mbulur M kullanıcısına yanıt
    Hocam E30 alırsam 90 model, E36 alırsam 94 veya 95 model düşünüyorum. E30'larda gözüm kalıyor açıkçası. Ancak alırken egzozuna, pompalarına, miline, şanzımanına, kayışına, piston kollarına ve hortumlarına dikkat etmek gerekiyormuş. Yani aracı açtırıp inceletmek gerek detaylıca. Yukarıda E30 üzebilir demişlerdi ama hor kullanımın üstüne bir kaç ay düzenli olarak sakin kullanıldığı zaman motor sakinleşiyor bir kaç ay daha üstün performans sağlıyor diyor 2 yıldır E30 kullanan bir arkadaşım. Olmadı böyle sağlam, hurda belgesi olmayan ama çok da iyi durumda olmayan bir araç alıp motorunu elden geçirebilirim. Bahsettiğim arkadaşımın BMW servisi tanıdığı var. Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.