Şimdi Ara

BMW ConnectedDrive hizmeti Türkiye'de sonlandırıldı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
1.028
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Az önce sms geldi. maalesef yasal düzenlemeler nedeniyle türkiyede hizmeti sonlandırmışlar. İşin uzaktan erişim, uzaktan klima kontrolü, aracımı bul tarzı konfor içeriklerini geçiyorum. Burdaki en kötü nokta bence SOS hizmetiyle olan kısım. Kaza anında araç otomatik BMW merkezini arayarak konum ve kişi sayısı bilgisi paylaşıyordu. BMW merkezi ise buna göre ambulans yönlendiriyordu. Sürücü de bilinç kaybı yaşansa bile merkezdeki kişiler ambulansa konum bilgilerini iletip biran önce ilkyardım desteği sağlıyorlardı. Bundan sonra bu merkezle iletişimi kesilecek. Araç sadece 112yi arayabilecek ve konum iletme özelliği de olmayacak. Bilinç kapanma durumunda çevrede birinin kazayı görüp 112yi aramasını dua etmekten başka yapacak birşey kalmadı. Aracın en önemli hayat kurtarıcı fonksiyonlarından biri olan SOS hizmeti saçma sapan bir yasal düzenleme sonrası maalesef sonlandırıldı. İnsan gerçekten hayret ediyor. Yasal düzenlemelerin amacı vatandaşın iyiliği değil midir? Araç sim kartlarına istisna getirilemez miydi?
    https://www.bmw.com.tr/tr/topics/offers-and-services/connecteddrive-for-users/connecteddrive-bilgilendirme.html

    Türkiye'deki BMW ConnectedDrive Hizmetleri Hakkında Önemli Bilgi.
    Değerli Müşterimiz,
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (“BTK”) 2018/DK-YED/27 sayılı kararı uyarınca araçlarda katma değerli hizmet sunumuna imkân sağlayan haberleşme sistemlerinde kullanılan SIM kartların ülkemizde mobil elektronik haberleşme hizmeti sunmak üzere yetkilendirilmiş¸ işletmecilerden temin edilmesi veya söz konusu işletmeciler tarafından kontrol edilebilecek şekilde programlanabilir olması, ayrıca kullanılacak sunucuların Türkiye’de bulundurulması gerekmektedir. Bu kapsamda sunulan bu hizmetlerin durdurulması zorunluluğu doğmuştur.


    BMW ConnectedDrive katma değerli hizmetlerimizin satışları 26.06.2019 tarihi itibarıyla sonlandırılmıştır. BTK kararında öngörülen yükümlülüklerin yerine getirilebilmesi, kapsamlı teknik çalışmalarının yapılmasını gerektirdiği için; BMW ConnectedDrive Genel Hizmet Şart ve Koşulları kapsamında zorunlu olarak tüm ConnectedDrive hizmetlerimiz 30.06.2019 tarihi itibarıyla sonlandırılacaktır.


    Bağlayıcı yasal değişiklikler nedeniyle oluşan bu zorunlu uygulamayla ilgili göstermiş olduğunuz anlayışınız için teşekkür ederiz. Tüm sorularınız için BMW İletişim Merkezi hattı 0850 252 10 10’dan bizimle iletişime geçebilir veya aşağıdaki Sıkça Sorulan Sorular bölümünü inceleyebilirsiniz.
    SIKÇA SORULAN SORULAR.
    Türkiye'deki BMW ConnectedDrive hizmetlerinin sonlandırılmasına ilişkin sıkça sorulan soruları ve cevaplarını sizin için derledik.


    1. BMW ConnectedDrive hizmetleri neden sonlandırılmıştır?
    • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (“BTK”) 2018/DK-YED/27 sayılı kararı uyarınca araçlarda katma değerli hizmet sunumuna imkân sağlayan haberleşme sistemlerinde kullanılan SIM kartların ülkemizde mobil elektronik haberleşme hizmeti sunmak üzere yetkilendirilmiş¸ işletmecilerden temin edilmesi veya söz konusu işletmeciler tarafından kontrol edilebilecek şekilde programlanabilir olması, ayrıca kullanılacak sunucuların Türkiye’de bulundurulması gerekmektedir. Bu kapsamda sunulan bu hizmetlerin durdurulması zorunluluğu doğmuştur.


    Tüm müşterilerimize çeşitli kanallarla daha önce bildirilmiş olan BMW ConnectedDrive Genel Hizmet Şart ve Koşulları 2.4’ de belirtildiği üzere “ConnectedDrive sistemi, yerel otoriterlerce izin verildiği süre ve ölçüde işlevsel olabilecek olup; mevzuat düzenlemesi veya idari bir karar sonucu sistemin kapsam ve işleyişi değiştirilebilecek ve/veya işlevsiz hale getirilebilecektir.”
    2. Sahip olduğumuz bu hizmetleri daha sonra yeniden bize sunacak mısınız?
    • Yürürlükteki mevzuat gereği bu konuda bir öngörü yapılamamaktadır.
    3. Hizmetin sonlandırılması sonrasında otomobile herhangi bir işlem yapılmasına gerek var mı?
    • Otomobilinize herhangi bir işlem yapılmasına gerek yoktur, gerekli olması durumunda sizi bilgilendireceğiz.
    4. Otomobil üzerinden acil durum çağrı hattına bağlanabilecek miyim?
    • Manuel ve otomatik acil çağrı fonksiyonu yalnızca 112 acil çağrı merkezini arayacak şekilde devam edecektir. (112’ye konum iletimi ve 112’nin aracı geri arayabilme özelliği olmayacaktır.)

    5. Bu uygulama sadece BMW markasına özel bir durum mu? Diğer markalarda da bu tür hizmetler sonlandırılacak mı?
    • Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (“BTK”) 2018/DK-YED/27 sayılı kararı uyarınca araçlarda katma değerli hizmet sunumuna imkân sağlayan haberleşme sistemlerinde kullanılan SIM kartların ülkemizde mobil elektronik haberleşme hizmeti sunmak üzere yetkilendirilmiş¸ işletmecilerden temin edilmesi veya söz konusu işletmeciler tarafından kontrol edilebilecek şekilde programlanabilir olması, ayrıca kullanılacak sunucuların Türkiye’de bulundurulması gerekmektedir. Sunucularını yurtdışında bulunduran ve uluslararası SIM kart kullanan tüm otomobil markaları bu mevzuata uymakla yükümlüdür.
    6. BMW ConnectedDrive Portal’daki hesabıma ulaşabilecek miyim?
    • BMW ConnectedDrive portal hesabınıza erişim sağlayabilirsiniz.
    Hesabınız ile ilgili ek talepleriniz için BMW İletişim Merkezi hattı 0850 252 10 10’dan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
    7. ConnectedDrive’ın kapatılması otomobildeki hangi donanımların kullanımını etkileyecek?
    İptal Olacak Hizmetler :
    • Gerçek Zamanlı Trafik Bilgisi
    • ConnectedDrive Hizmetleri
    • ConnectedDrive Store
    • Uzaktan Erişim
    • 3D Remote View
    • Teleservice
    • Akıllı Acil Durum Çağrısı
    • Navigasyon Güncelleme (Yetkili Servisler tarafından güncelleme gerçekleştirilebilir)
    *ConnectedDrive uygulaması Apple Store ve Google Play’den indirilemeyecek ve mevcut uygulama devre dışı kalacaktır.


    Devam Edecek Olacak Hizmetler :
    • Müşteri İlişkileri, Yetkili Servis, Yol Yardım
    • Apple Car Play
    • 112 Acil Durum Çağrı Hattı;
    "Manuel ve otomatik acil çağrı fonksiyonu yalnızca 112 acil çağrı merkezini arayacak şekilde devam edecektir. (112’ye konum iletimi ve 112’nin aracı geri arayabilme özelliği olmayacaktır.)"
    8. Hizmetlerin durdurulması ile birlikte herhangi bir ücret iadesi yapılacak mıdır?
    • Otomobillerin içerisindeki ConnectedDrive altyapısı ve Akıllı Acil Durum Çağrı Hizmeti ücretsiz olarak sunulduğundan herhangi bir ücret iadesi yapılmayacaktır.

    9. Dijital içerik satın alan aboneliklerdeki iade şartları nelerdir?
    • ConnectedDrive Store ya da otomobilin içerisindeki ilgili ekran üzerinden satın almasını gerçekleştirdiğiniz süreli dijital içeriklerin kalan süreye tekabül eden bedeli tarafınıza iade edilebilecektir.


    İlgili geçmiş işlemlerin kontrolü ve iade taleplerinin değerlendirilmesine ilişkin otomasyon süreçlerimizle ilişkilendirilmesi gereği sebebiyle, ücret iade taleplerinin alınmasına 16.07.2019 tarihi itibarıyla başlanacaktır. Belirtilen tarih sonrası kimliğinizi teyit etmemiz ve güncel iade hesabınızı bildirebilmeniz için BMW İletişim Merkezi hattı 0850 252 10 10’dan bizimle iletişime geçebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zathura93 -- 27 Haziran 2019; 17:30:30 >







  • Lanet olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Operatörler aracılığıyla bu sistemi tekrar aktif edecekler gibi bir söylenti dolaşıyordu 1-2 ay önce. Bu konuda bilgisi olan var mı?
  • Merhaba;

    Bir Bmw sahibi olarak ben de connected drive mağduruyum ve konuyu yakından takip ediyorum. Makalenin üzerinden 1 yıl geçmişken ve e-Sim altyapısı da faal olmuşken acaba güncel bir gelişme var mıdır? Konu hakkında bilgi sahibi olanların son durum hakkında bilgilendirme yapmasını rica ederim. 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.