Şimdi Ara

BMW 520i - 1600cc 170 hp YAKIT VERİLERİ (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
495
Cevap
17
Favori
169.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hangi modda kullandiginizla ve nasil kullandiginizla alakali.. benim verilerimi tutturamayan arkadaslar surekli ayagi gazda (gereksiz yere) giden arkadaslar.. bilmiyorum sizde bu arac var mi.. cogu kisi internette vakit gecirmek icin hayatinda dahi gormedigi arac icin yorum yazabiliyor. ancak objektif olarak veriler bunlar.. ve ust limit 12.5 lt sport modda kullanarak.. Bunun ustunu yaktirmak icin epey bir caba harcamak lazim..


    Buarada o kadar pesin hukumlu insan varki.. Bir abimde istanbulda 15-16 lt yakar diyordu.. Benim araci kendide kullanip gordukten sonra temmuzda o da almisti bir tane..

    Buarada kisa mwsafeli 3-5 km li kullanimlarda tum araclar cok yakar.. Sizin bakacaginiz 300 km kullanimda ortalama ne yaktigi..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizler için bugün yol bilgisayarını sıfırladım, Beylikdüzü - Cihangir (Taksim) arası 35 km için veri hesapladım. İstikamet E-5 üzerinden olup, Okmeydanından tünel ile dolmabahçe ve sahilde oldukça fazla yokuş çıkarak Cihangir'e ulaşım şeklinde olmuştur. Yolun Avcılar - Bakırköy arası yol tamamen aşırı yoğun ve full dur-kalk trafik şeklinde geçmiştir. Kalan kısımlarda da yol orta akıcı düzeydeydi.

    Cihangir'de Fındıklı yokuşu ve Akyol yokuşunu çıkıp, Cihangir Caddesinde otoparka aracı park ettiğimde yakıt göstergesi 6.9 lt ortalama idi..

    Eğer Avcılar - Bakırköy arası 15km lik mesafede aşırı yoğun trafik olmasaydı eminimki ortalama yakıt verim 6.0 lt nin altında seyredecekti.

    520i aracı olan ve isteyene 150 TL/saat karşılığı "nasıl az yakılır" dersi verebilirim... Belirtilen veriler tutmadığı taktirde paranız iade :)

    NOT: Önceden bahsettiğim 7.5- 8.2 lt arası ortalama (eco modda), hiç kullanıma dikkat edilmeden kullanılarak elde edilmiş verilerdir. Az yaktıracağım dedikten sonra yolun yarısı yoğun trafikte seyirde dahi 6.9 lt yani ortalama 7.0 lt deyin siz, yakmak mümkün.. Ki boş yolda (ki yol boş olduğunda şehirlerarası yol olarak düşünebiliriz), o zaman fabrika verisi olan 5.5 lt yi yakalamak fazlasıyla mümkün..




  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    Bu şekilde tüketim hesabı yanlış olur.yol bilgisayarına bu saatten sonra dokunmayın 15-20 gün kalsın yada 1 depo bitene kadar kalsın ..Gerçek tüketim değerini o zaman alırsınız. @aykutanil
  • 520 f10 dizel araç sahibiyim şehir içi çok trafik olmayan birbölgede ortalamam 8 lt benzinli araçlar için yazdığınız hemde istanbul tarfiğindeki bu değerlere inanamıyorum aracım şehir dışı ortalama 115 km hız ile 1080 kmde 270 tl yaktı aracı 100000 kmde ikinciel olarak aldım bu verilerinizi okuyunca pişman olmalımıyım bilmiyorum ama benzinli araç dizelin torkunu gücünü vermez deyip avunacağım slmlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ercandiler

    520 f10 dizel araç sahibiyim şehir içi çok trafik olmayan birbölgede ortalamam 8 lt benzinli araçlar için yazdığınız hemde istanbul tarfiğindeki bu değerlere inanamıyorum aracım şehir dışı ortalama 115 km hız ile 1080 kmde 270 tl yaktı aracı 100000 kmde ikinciel olarak aldım bu verilerinizi okuyunca pişman olmalımıyım bilmiyorum ama benzinli araç dizelin torkunu gücünü vermez deyip avunacağım slmlar

    8 lt tuketim baya cokmus yanliz.

    D torku 380. Benzinli 250.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ercandiler E kullanıcısına yanıt
    Ercan Bey,

    Öncelikle aracınızı güle güle kullanın, en nihayetinde güzel ve zevkli bir araç, ben çok zevk alarak kullanıyorum.

    Ancak yakıt konusunda pişman olma konusunda kesinlikle pişman olabilirsiniz. Ben 520i aracımı eco modda kullandığımda İstanbul şehiriçinde 8.5 lt yi geçmiyorum. Comfort modda da araç 10 - 10.5 lt civarı yakıyor. Sport mod ise 12 - 12.5 lt yi gerçekten hak eden bir performans veriyor. Keza bu sebeple Borusan'ın 2014 verilerinde dizel araç neredeyse hiç yok, hep benzinli satılıyor. Keza borusan showroom larına gittiğinizde dizel araç göremiyorsunuz bile 5 serisinde, hepsi benzinli 2014 yılında..

    Dizel aracı ben test amaçlı kullanmıştım, çok ciddi fark yaratacak bir performans farkı yok. Benzinlilerde çift turbo var, sanırım ikinci turbo dizel araçla aradaki performans farkını kapatıyor.

    Yine de güle güle kullanın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jonywayt


    quote:

    Orijinalden alıntı: ercandiler

    520 f10 dizel araç sahibiyim şehir içi çok trafik olmayan birbölgede ortalamam 8 lt benzinli araçlar için yazdığınız hemde istanbul tarfiğindeki bu değerlere inanamıyorum aracım şehir dışı ortalama 115 km hız ile 1080 kmde 270 tl yaktı aracı 100000 kmde ikinciel olarak aldım bu verilerinizi okuyunca pişman olmalımıyım bilmiyorum ama benzinli araç dizelin torkunu gücünü vermez deyip avunacağım slmlar

    8 lt tuketim baya cokmus yanliz.

    D torku 380. Benzinli 250.



    f10 dizel fabrika verisi 5.7 ben biraz performanslı kullanıyorum ve şehir içi 8 lt ye yakın gidiyor bence normal değer fabrika verisi 8.7 olan aracı istanbul trafiğinde 8.5 yaktırmak çok çok büyük başarı ya bmw fabrika verilerini hatalı veriyor yada benim araçta veya benim sürüşümde sıkıntı var ben birazda fabrika verilerine güvenerek ikinci el dizel aldım benzinli arac alsaydım 12 lt den aşağı düşüremem heralde




  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    aykut bey teşekkür ederim iyi dilekleriniz için keşke yakın olsakta sizden biraz sürüş dersleri alsam aracı yeni aldığım için biraz performanslı kullanıyorum galiba ama bu araçta başka türlü kullanılmıyor bence siz 8.5 değerini elde ederken aracı bmw gibi kullanmamışsınızdır çünkü fabrika verisinin altına inmişsiniz inanın bir önceki aracım benzinli ix 35 idi ayağımın altında yumurta varmış gibi gaza basabiliyordum bu düşünceleri tekrar yaşamamak adına dizel aldım varsın yaksın diyorum
  • bu aracın dizelini alacaklar için yazıyorum fabrika verileri şi:5.7 bence 7.5 altına nerede ve nasıl sürerseniz sürün mümkün değil düşüremezsiniz şd:4.2(büyük yalan) 5,5 altına ancak 90 km hızla 1.2 clio araç sürer gibi sürerseniz düşersiniz 120 km ortlama ile ancak 5.8 civarı yaktırabilirsiniz aykut beyin verilerine göre dizel ikinci el bile alınmaz
  • Ercan Bey,

    Size bir tüyo vereyim; az yaktırmak istiyorsanız ayağınız gaz pedalında gitmeyin, az dokunuyorum, basmaz diye düşünmeyin.. Gaza biraz fazla basın başlangıçta, hızını ve devrini aldırın, misal şehiriçinde yol açıksa 100km hıza ulaşın (zaten istanbulda şehiriçinde gece dışında ki gece bile mümkün olmayabiliyor bu) 100 km hızın üzerinde gidecek yol bulmak mümkün olmayabiliyor, sonra ayağınızı gazdan çekin heleki yokuş aşağı yolda, baktınız önünüzdeki araçla mesafe kurtarıyor ve yol düzleşti ve hızınız 90 km hızın altına indi 80 km oldu, tekrar biraz yüklenin sonra tekrar bırakın.. Dizelde eco mod varmı bilmiyorum ama eco modda 40-130 km arası hızlardan ayagı gazdan çekince motor gücü kilitleniyor ve hiç yakmıyor.

    Buarada ben eco modu gündüz vakti araç kullanırken kullanıyorum, ayarlardan eco modun performans ayarını yapınca comfort mod ile çok ciddi bir performans farkı hissetmiyorsunuz ve keza trafikli yolda sport modda kullanmak çok saçma, zaten gidecek yol yok ki kullanasınız.. Geceleri ama 2 de 3 de boşmboş yol denk geldimi sport modda bastırıyorum, 12-13 lt arası yakıyor en fazla sport modda.. Yani özetle benzinli aracın şehiriçi yakıt verisi hangi modda ve nasıl kullandığınıza bağlı olarak 7-13 lt arasında değişiyor.

    Keyifle sürün, güzel araç.. Dizeli de güzel, ancak şuan benzinlinin vergi, fiyat ve keza yakıtta çok farketmeme durumundan dolayı dizeli pek tutulmamaya başladı haberiniz olsun. Vakitlice bir değişim yaparsanız (az km bir 520i ile) faydası olabilir.

    Buarada aklınızda bulunsun eğer alınacaksa illaki dizeli alınması gereken otomobil markası : Hyundai.. Benzinlisi gerçekten çok yakıyor. Birara eski aracım servisteyken sigorta şirketi 1 haftalığına Hyundai Elentra vermişti, resmen sünger gibi içiyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykutanil -- 27 Eylül 2014; 19:15:35 >




  • Kosifler test aracında 520i ortalama yakıt tüketim değerinin 14.6 olduğunu görünce, 520d almaya karar verdim. 520i sürüşü konforlu, ancak benim kullanım parkurumda ve tarzımda o araç fazla yakar. Sonra polo, fiesta falan önüme kırmaya kalkar, gerek yok. Keyifli sürüşler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 gün önce kardeşime 116i aldık..Esenboğadan şehre geliş sırasında tüketim 7,8 lt oldu..(Daha önce f20 forumunda belirttim..)Bizde dedik, iyi gibi falan diye..
    tüketim değerine dokunmadık..Devamı tamamen Ankara şehiriçinde..ayrancı-cebeci arası..Tüketim;12 lt/100 km(Değeri sıfırlamadığımız halde)
    520 i de düşünemiyorum..15-16 lt altına inmesi mümkün olmaz..
  • Yakında prtalık tüplü 520 lerden geçilmeyecek

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İsteyene bu verileri bizzat kendi araçları ile (tutturabilisem ders ücreti alacağım, tutturamazsam üstüne ben para vereceğim) deneyebilirim. Bu yüksek verileri yazanlar sanırım 520d sahipleri, çünkü istesende yüklensende bu araca sport modda dip gazda dahi 15-16 lt yaktırmanız mümkün değil.. Dediğim gibi sport modda dip gaz 12-13 lt arası maximum yakıt değeri..

    Şehiriçinde eco modun performans değerini arttırın, kullanımı gayet seri oluyor ve yaktığı istanbul şehiriçinde dahi maksimum 9 lt en full dur-kalk trafikte (7 - 8.5 lt arası genelde, 0.5 lt de benden hediye olsun).. Eco nun değerini arttırınca comfort modda kullanmak mantıklı olmuyor şehiriçinde.. Ben trafikli yada istesemde 120 km hızı geçemeyeceğim yolda eco modla kullanıyorum, geceyarısı yol bomboşken sport modda kullanıyorum. Zaten bunun dışındaki kullanım mantıklı değil..

    Buarada 520 d diyenlere bilgi vereyim; şuan 10 adet 520i satılıyorsa, 1 adet 520d ancak satılıyor. İstediğiniz borusan bayisini arayıp teyit ettirebilirsiniz.

    Yakıt olarak dizelin benzinliye göre avantajı maksimum %10-15 şuan.. Ancak hadi diyelimki sizin dediğiniz gibi aynı sürüş modunda dizel 8 lt yakarken, benzinli 12 lt yaksın (yani %50 fazla) yaksin.. Şöyle bir durum ortaya çıkar:

    520 D İÇİN:

    Dizel için mazor lt fiyatı: 4,34 TL

    Şehiriçi Yakıt Tüketimi: 8 lt (Sürücünün hep şehiriçinde sürdüğünü farz edelim dizeli maksimum karlı olarak hesaplamak için.. Zaten şehirdışında benzinli ile dizel arasındaki yakıt farkı düşecek).

    Yakıt Tankı: 70 lt

    Bir depo : 303.8 TL ye dolar.

    Şehiriçi 100 km de 8 lt yakıyorsa; bir depo ile 875 km yol yapılır.

    Bir sürücü yılda ortalama 20.000 km yol yapsın, toplamda 6944 TL mazot parası öder.

    Buna ek olarak yılda 2385 TL/yıl MTV öder.

    Bakım ve kaskosu da daha pahalı ama bunları aynı olarak kabul ediyorum.

    Yani 20.000 km şehiriçi kullanımında yılda cebinden kasko ve bakım masrafı haricinde 9330 TL para çıkar.

    ------------------------------------------------------


    520 İ İÇİN:

    Dizel için mazor lt fiyatı: 4,90 TL

    Şehiriçi Yakıt Tüketimi: 12 lt (Sürücünün hep şehiriçinde sürdüğünü farz edelim dizeli maksimum karlı olarak hesaplamak için.. Zaten şehirdışında benzinli ile dizel arasındaki yakıt farkı düşecek).

    Yakıt Tankı: 70 lt

    Bir depo : 343 TL ye dolar.

    Şehiriçi 100 km de 12 lt yakıyorsa; bir depo ile 583 km yol yapılır.

    Bir sürücü yılda ortalama 20.000 km yol yapsın, toplamda 11.766 TL mazot parası öder.

    Buna ek olarak yılda 859 TL/yıl MTV öder.

    Bakım ve kaskosu da daha UCUZ ama bunları aynı olarak kabul ediyorum.

    Yani 20.000 km şehiriçi kullanımında yılda cebinden kasko ve bakım masrafı haricinde 12.625 TL para çıkar.


    ------------------------------------------------

    Bu durumda birisi 520d, diğeri 520i kullanan iki farklı sürücü, dizelin daha az yakması muhtemel olan full şehiriçi kullanımda ve bazı arkadaşların dediği gibi dizeli 8 lt şehiriçi, benzinlisi 12 lt şehiriçi yaktığı kabul edilerek (gerçeği yansıtmıyor - ders ücreti karşılığı ispat edilir) bir hesaplama yapıldığında yılda dizel kullanan araç sahibi maksimum 3295 TL kar edecektir. Bu hesaplamada dizel aracın kaskosu, bakım masrafı daha pahalı olmasına rağmen bu değerler hesap edilmemiştir.

    Şuan 520 d ile 520 i arasında tam 71.000 TL lik bir satış fiyatı farkı bulunmaktadır, bu hesaplama ile (ki tüm verileri 520 d kullanıcısının avantajı lehine düşünerek hesap ettik), 21.5 YIL sonra DİZEL araca ödediğiniz fiyat farkını çıkarıp masrafları eşitleme şansına sahip olabileceksiniz. Olabileceksiniz diyorum, çünkü her ne kadar hiçkimse 21 yıl aynı aracı kullanmasa dahi, varsayalımki kullandınız, bir dizel aracın 21 yıl kullanımda varacağı 420.000 km de kaç kez motor değiştirmesi gerektiğini siz hesap edin .. Benzinlisi eğer düzenli olarak bakıma girerse 420.000 km de hala kusursuz ca çalışıyor olacaktır.

    Yukarıdaki tüm hesaplama bazı arkadaşların ısrarlı yazıları sonucu onların gibi düşünerek hesaplanmıştır, benim yakıt verilerimle dizel araç, benzinli aracla arasındaki fiyat farkını 100 YIL da çıkaramaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutanil

    Olabileceksiniz diyorum, çünkü her ne kadar hiçkimse 21 yıl aynı aracı kullanmasa dahi, varsayalımki kullandınız, bir dizel aracın 21 yıl kullanımda varacağı 420.000 km de kaç kez motor değiştirmesi gerektiğini siz hesap edin .. Benzinlisi eğer düzenli olarak bakıma girerse 420.000 km de hala kusursuz ca çalışıyor olacaktır.


    Dizel motorlar genel olarak benzinlilerden daha uzun ömürlüdür, bilginize
  • Eğer dizel motorların benzinli motorlardan daha uzun ömürlü olduğunu iddia edebiliyorsanız, bence hiç forumlara yazı falan yazmayın derim..

    Eski nesil atmosforik dizel motorlar, atmosforik benzinli motorlardan daha uzun ömürlüdürler evet, ancak günümüzde atmosforik dizel motorlu araç bulunmamaktadır.

    Dizel motorun yine de dediğiniz gibi uzun ömürlü olduğunu varsaysak dahi (ki pratikte asla değil), enjektör, turbo, dpf gibi pahalı bileşenler kesinlikle kısa ömürlü olup, dizel aracı motorunu yemesine ve sıfırdan yapılmasına sebep olurlar.

    Özetle piyasada bakarsanız 60bin km den sonra motorda problem çıkarır, hatta tekrar yapılır, kimse 100bin km deki bir dizel aracı almaya yanaşmaz. BMW 5 lerde de serviste tanıdığınız var ise ve objektif olarak size gerçeği olduğu gibi söyler ise, dizel araçlarda 60000 km den sonra dizellerin ne kadar büyük sorunlar açtığını söyleyeceklerdir.

    Özetle burada konu biri 400 bin km gitsin, diğeri 500 bin km gitsin değil ayrıyeten.. Bir önceki hesaptada görüldüğü üzere, ki asla dizel ile benzinli arasında %50 yakıt farkı yok (gerçekçi veri %10-15 arası - benim kullanımımla benzinli daha az yakar eminim), dizelinin piyasada bir geçerliliği yok şuan için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aykutanil -- 28 Eylül 2014; 20:50:48 >




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 24 Aralık 2014; 22:11:04 >
  • aykutanil A kullanıcısına yanıt
    Emeğinize sağlık, süper bir paylaşım olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geng

    Bir aracın fabrika verisinden az yaktığını iddia ediyorsunuz, sizden başka hiçbir kullanıcının böyle bir iddiası yok.

    Başka forumlarda bu aracı kullananların en büyük şikayetinin yakıt tüketimi olduğunu da okuyoruz. 11,5- 12-13 lt yaktığı söyleniyor ortalamada.

    Bu aracı almaktan son anda vazgeçmiştim, yakıt tüketimini de göze almıştım, sonra kararımızı C180'den yana verdik.

    Bildiğim bir araç, bu araç ortalamada 11 lt'nin altında yakmaz, yakıyorsa da araç fazla dur kalk yapmadan ve uzun mesafeli kullanılıyordur, bu da şehir içi ve ortalama tüketim değil, uzun yol tüketimi olur.

    Hiç bir araç FABRİKA VERİSİNDEN AZ YAKMAZ.



    Merhaba,

    Öncelikle başkalarının söylediklerine inanarak şuan yanlış karar verdiğinize yönelik bir pişmanlık taşıdığınızı açıkça ifade etmişsiniz mesajınızın başında.. Öncelikle C180 de (yeni kasaları) güzel araç elbette, ancak 3 serisinin rakibi olan araçlar.. Ben kesinlikle heleki spor bir M paket 5 serisini, C180 e değişmezdim.

    Yakıt konusunda eğer dikkatli okursanız benimde 12 - 13 lt arası yaktığım durumlar söz konusu olabiliyor, sport modda kullanımda aracın yakıt verisi 12-13 lt arası.. Ancak sport modda kullanacak boş yol yokki sport modda kullanalım :) Ancak gece 2 de, 3 de biryere gidiyor yada dönüyorsam o modda kullanabiliyorum.. Yoksa maksimum 80-90 km hızla sport modda kullanmanın bir espirisi yok, birşey hissetmezsiniz, heleki sürekli dur-kalk trafikte..

    Buarada bmw nin 5 serisi i için şehiriçi yakıt verisi 8.7 lt.. Bu verinin hangi modda elde edilerek yazıldığı önemli, keza benim comfort modda şehiriçi verim 9.5 - 10 lt, sport modda 12-13 lt arası.. Ancak eco modda performansını ayarlardan düzenlerseniz, boş şehiriçi trafikte 6.5 - 7.5 lt arası, yoğun şehiriçi trafikte 8.0 - 9.0 lt arası yakmanız zor değil..Aralardaki 1 lt farkları bilhassa bıraktım, çünkü yakıt verisi aynı zamanda kullanıcının kullanımıyla da alakalı..

    Buarada şahsi fikrimi sorarsanız sadece yakıtı 12-13 litre yakarsa diye bu araçtan vazgeçtiyseniz yazık etmişsiniz derim. Keza yukarıdaki dizel-benzinli raç kıyaslamasında hesabı sizin 12 lt nize göre yaptım, o noktada bile yakıt durumu net olarak ortada. Ben de alırken söylenenlere bakarak 12 lt yakacağımı düşünüyordum çok net olarak, ancak aracı kullandıkça yakıt verisi beni şaşırttı. Keza insanlardan duyduğum eco modun hiç gitmediği yönündeydi, ancak eco moda ayar yapınca, eco modun şehiriçi kullanım için oldukça yeterli, hatta iyi olduğunu gördüm. Dolayısıyla her zaman kendiniz test edin, öyle karar verin.

    Sözümün arkasındayım, dediğim verileri isteyenin aracı ile test edebiliriz, kendi aracımdaki verileri tutturursam ders ücretimi alırım, alamazsam aynı ücreti ben size öderim :).. (Şehiriçi yolun durumuna göre 7.0 litre ila maksimum en yoğun trafikte 9.0 litre arası - kısa kullanım falan farketmez, hepsine varım )




  • ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 24 Aralık 2014; 22:11:36 >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.