Şimdi Ara

BMW 5 SERiSi G30- (27. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
6.527
Cevap
102
Favori
565.800
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blade038


    quote:

    Orijinalden alıntı: rhye


    quote:

    Orijinalden alıntı: gonsales


    quote:

    Orijinalden alıntı: blade038

    Bmwnin 1.6 170 lik motoru hic bir durumda mercedesin 156 lik motoruyla kiyaslanamaz. Sanzumanla uyumu bike enfes bir zevk veriyor. Fakat bir gercegi soylemeliyim. F30 ve f10 kullanmis biri olarak ozellikle g30 da kasanin hafifledigini de varsayarsak buyuk bir anormallik var. Performans iyilesmesini beklerken nerdeyse basbasa diyebilirim fakat yakit konusunda bir sikinti var gibi geldi. Simdilik ilk 1000 km ye bagliyorum ama f10 dan 2 lt yuksek olarak devam etmekte. F30 ile 4 lt gibi bir fark mevcut 100km de. Tabi bu degerler sehir ici. Sehir disi simdilik cok bir fark yok gibi 0.5 1 lt civarlarinda. Velhasilikelam, g30 daki 170 lik motordan bekledigim iyilestirme hic olmamis. Tam tersine ellerindekini daha uyumsuz bir sasiye monte etmisler hissi aldim. Fakat izlemeye devam ediyorum. Yeni bilgileri paylasacagim..

    düşüncelerinize kesinlikle katılıyorum. F10 bana daha iyi hızlanıyor gibi geldi motor storke oranı ve piston çapı değişimleri beni çok kıllandırmıştı zaten.
    Yapılacak bir şey yok yazılım yada chip uygulaması düşünmüyor değilim..Keşke 1592 cc lik N kodlu eski motoru kullanıp 180hp gibi değere güncelleselerdi.
    yakıt şehir içi deeriniz nedir? ben f10 u ilk aldığımda 13 lt cıvarı yakarken 5000 km sonunda 11 lt civarı şehiriçi tüketim oluyordu.

    Motordaki teknik değişikliler tam olarak nedir hocam , detay vermeniz mümkün mü ?
    G30'da , f10'da kullanılan 1.6 ünitenin birebir aynısı kullanıldı diye biliyoruz.


    kağıt üzerindeki farklılık bu şekilde fakat tabi detay bilgisi nedir öğrenirsek bilen birinden çok güzel olur.

    bu kağıt verilerinin doğruluğunda bana göre soru işareti var ?

    BMW 5 SERiSi G30-

    1.konu şu strok denilen konu piston gidiş yolu uzunluğu diye biliyorum.
    ve ne kadar kısa olursa araç o kadar performanslı olur ( tabi piston çapı burada çok önemlidir )
    Piston çapı konusu f10 da g30 a göre daha yüksek görünüyor.
    Kulaktan dolma hatırladığım bir konuda aracın performansını artırmak için chip uygulamaları öncesi strok değerini düşürmek için silindir kapağı taşlanırdı. Kafa karıştırıcı bir durum ama burada bu verilerin bir sonuca bağlanması için şanzuman aralıkları ve herhangi bir değişiklik varmı bakmak lazım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: blade038


    quote:

    Orijinalden alıntı: rhye


    quote:

    Orijinalden alıntı: gonsales


    quote:

    Orijinalden alıntı: blade038

    Bmwnin 1.6 170 lik motoru hic bir durumda mercedesin 156 lik motoruyla kiyaslanamaz. Sanzumanla uyumu bike enfes bir zevk veriyor. Fakat bir gercegi soylemeliyim. F30 ve f10 kullanmis biri olarak ozellikle g30 da kasanin hafifledigini de varsayarsak buyuk bir anormallik var. Performans iyilesmesini beklerken nerdeyse basbasa diyebilirim fakat yakit konusunda bir sikinti var gibi geldi. Simdilik ilk 1000 km ye bagliyorum ama f10 dan 2 lt yuksek olarak devam etmekte. F30 ile 4 lt gibi bir fark mevcut 100km de. Tabi bu degerler sehir ici. Sehir disi simdilik cok bir fark yok gibi 0.5 1 lt civarlarinda. Velhasilikelam, g30 daki 170 lik motordan bekledigim iyilestirme hic olmamis. Tam tersine ellerindekini daha uyumsuz bir sasiye monte etmisler hissi aldim. Fakat izlemeye devam ediyorum. Yeni bilgileri paylasacagim..

    düşüncelerinize kesinlikle katılıyorum. F10 bana daha iyi hızlanıyor gibi geldi motor storke oranı ve piston çapı değişimleri beni çok kıllandırmıştı zaten.
    Yapılacak bir şey yok yazılım yada chip uygulaması düşünmüyor değilim..Keşke 1592 cc lik N kodlu eski motoru kullanıp 180hp gibi değere güncelleselerdi.
    yakıt şehir içi deeriniz nedir? ben f10 u ilk aldığımda 13 lt cıvarı yakarken 5000 km sonunda 11 lt civarı şehiriçi tüketim oluyordu.

    Motordaki teknik değişikliler tam olarak nedir hocam , detay vermeniz mümkün mü ?
    G30'da , f10'da kullanılan 1.6 ünitenin birebir aynısı kullanıldı diye biliyoruz.


    kağıt üzerindeki farklılık bu şekilde fakat tabi detay bilgisi nedir öğrenirsek bilen birinden çok güzel olur.

    bu kağıt verilerinin doğruluğunda bana göre soru işareti var ?

    BMW 5 SERiSi G30-

    Eyvallah , kağıt üstünde bir sıkıntı yoksa bazı farklar mevcut gözüküyor.




  • arkadaşlar bu nasıl iş ya; motoru güncelliyor diye umutlandık ama hayal kırıklığı yaşıyorum keşke eski performansta kalsaydı diyorum şimdi; yada rodajı bittikten sonra mı yakıtı düşecek acaba; yani rüzgar direnç katsayısını düşür;aracı hafiflet;motoru revize et ;sonuçta f10 arıyor olayım; chip vs düşenmeye zorlanayım; aracımı almadım kafamda kocaman bir soru işareti var: Bmw aceleye getirip motoru tam pişirmeden önümüze mi sundu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drnurtopu

    arkadaşlar bu nasıl iş ya; motoru güncelliyor diye umutlandık ama hayal kırıklığı yaşıyorum keşke eski performansta kalsaydı diyorum şimdi; yada rodajı bittikten sonra mı yakıtı düşecek acaba; yani rüzgar direnç katsayısını düşür;aracı hafiflet;motoru revize et ;sonuçta f10 arıyor olayım; chip vs düşenmeye zorlanayım; aracımı almadım kafamda kocaman bir soru işareti var: Bmw aceleye getirip motoru tam pişirmeden önümüze mi sundu?

    ya da klasik bmw pazarlama / satış politikası diyerek makyajlı kasayı 190 beygire dayayacaklar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rhye


    quote:

    Orijinalden alıntı: blade038


    quote:

    Orijinalden alıntı: rhye


    quote:

    Orijinalden alıntı: gonsales


    quote:

    Orijinalden alıntı: blade038

    Bmwnin 1.6 170 lik motoru hic bir durumda mercedesin 156 lik motoruyla kiyaslanamaz. Sanzumanla uyumu bike enfes bir zevk veriyor. Fakat bir gercegi soylemeliyim. F30 ve f10 kullanmis biri olarak ozellikle g30 da kasanin hafifledigini de varsayarsak buyuk bir anormallik var. Performans iyilesmesini beklerken nerdeyse basbasa diyebilirim fakat yakit konusunda bir sikinti var gibi geldi. Simdilik ilk 1000 km ye bagliyorum ama f10 dan 2 lt yuksek olarak devam etmekte. F30 ile 4 lt gibi bir fark mevcut 100km de. Tabi bu degerler sehir ici. Sehir disi simdilik cok bir fark yok gibi 0.5 1 lt civarlarinda. Velhasilikelam, g30 daki 170 lik motordan bekledigim iyilestirme hic olmamis. Tam tersine ellerindekini daha uyumsuz bir sasiye monte etmisler hissi aldim. Fakat izlemeye devam ediyorum. Yeni bilgileri paylasacagim..

    düşüncelerinize kesinlikle katılıyorum. F10 bana daha iyi hızlanıyor gibi geldi motor storke oranı ve piston çapı değişimleri beni çok kıllandırmıştı zaten.
    Yapılacak bir şey yok yazılım yada chip uygulaması düşünmüyor değilim..Keşke 1592 cc lik N kodlu eski motoru kullanıp 180hp gibi değere güncelleselerdi.
    yakıt şehir içi deeriniz nedir? ben f10 u ilk aldığımda 13 lt cıvarı yakarken 5000 km sonunda 11 lt civarı şehiriçi tüketim oluyordu.

    Motordaki teknik değişikliler tam olarak nedir hocam , detay vermeniz mümkün mü ?
    G30'da , f10'da kullanılan 1.6 ünitenin birebir aynısı kullanıldı diye biliyoruz.


    kağıt üzerindeki farklılık bu şekilde fakat tabi detay bilgisi nedir öğrenirsek bilen birinden çok güzel olur.

    bu kağıt verilerinin doğruluğunda bana göre soru işareti var ?

    BMW 5 SERiSi G30-

    Eyvallah , kağıt üstünde bir sıkıntı yoksa bazı farklar mevcut gözüküyor.

    g30 da şehiriçi tüketim f10 a göre yarım litre düşmüş ama şehir dışında neredeyse 1 lt artmış ,anladığım kadarıyla şehir içinde daha düşük torkla kullanılacak çünkü max torku 2000 devirden sonra veriyor. f10 ise 1400 devirden sonra max torku vermeye başlıyor ve dolayısı ile şehiriçi tüketimi yüksek kalıyor.Yani düşük devirlerde g30 biraz daha cansız olacak f10 a göre.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drnurtopu

    arkadaşlar bu nasıl iş ya; motoru güncelliyor diye umutlandık ama hayal kırıklığı yaşıyorum keşke eski performansta kalsaydı diyorum şimdi; yada rodajı bittikten sonra mı yakıtı düşecek acaba; yani rüzgar direnç katsayısını düşür;aracı hafiflet;motoru revize et ;sonuçta f10 arıyor olayım; chip vs düşenmeye zorlanayım; aracımı almadım kafamda kocaman bir soru işareti var: Bmw aceleye getirip motoru tam pişirmeden önümüze mi sundu?

    Aracı almadıysanız bence tekrar gözden geçirin,5 yıl 2007 model 320 i(atmosferik 150bg)kullandım,benimde tüketimim şehiriçi 11 lt falan olurdu,depo o kadar hızlı biterdi ki 450km dedimi yakıt ikazı çıkardı.şimdi f30 dizel kullanıyorum memnunum,performans ve tüketim olarak.g30 alacak olsam dolu bir 520i yerine kısmen boş g30 dizeli gözüm kapalı alırdım.Kısmetse ben bir süre sonra bunu yaparım inşallah.Dizeldeki tork keyfinide başka bir arabada alamazsınız.BMW nin biraz güçlü olması lazım benim kanaatimce.Siz kaça alıyorsunuz bilmem ama dizel için fark vermeye değer.




  • JN008 J kullanıcısına yanıt
    Hocam benim 1.6 dışında şansım yok ötvsiz alacağım; onun için doldurdum zaten arabayı;ama üzdü beni bu yakıt olayı;sizi bilmem ama ben şimdi golften bu araca geçeceğim (yani ötvsiz olmasa benim için hayal zaten böyle bir araba memur maaşıyla) hayırlısı artık umudum yeni araç diye böyle sonuçların olması sonrasında tüketimin düşmesi yönünde; yoksa her türlü almak durumundayım gibi bişey benim için
  • JN008 J kullanıcısına yanıt
    Bende 320i ed'den yeni 520i'ye geçmeyi düşünen biri olarak okuduklarımdan sonra biraz aklım karıştı diyebilirim. Hissedilir derecede performans düşüşü vede yakıt artışı kötü olmuş diyebilirim. Teknik veriler ise tamamen saçmalık, mantık dışı. Bir aracın max torkunu 2000 devirde vermesi demek hem hantallaşması hemde yakıtının artması demek zaten. Teknik verilerdeki 7,6lt bence tamamen hayal ürünü bi veri. Şehir dışı veri ise tamamen saçmalık. (320i ed'ye baktım 1500 sanırım, hantal dediğimiz e180 1250 devirde max torkunu veriyor) Şöyle birşey belirtmişsin " f10 ise 1400 devirden sonra max torku vermeye başlıyor ve dolayısı ile şehiriçi tüketimi yüksek kalıyor. Bence bu f10nun daha bile az yakmasını sağlar. Yüksek tork arabanın çekişini arttırır, yakıtını değil. Sonuçta bu arabaya almak istiyorsak daha detaylı bilgiler paylaşalım. Kullanıcı arkadaşlar arttıkça aklımızda soru işaretleri de cevabını bulacaktır. Bende zorlanarak hayalimdeki arabayı almak istiyorum. Hayal kırıklığı yaşamak istemem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 1 aydan uzun süredir 5.30i xdrive kullanıyorum. Yakıt tüketimi daha önceki aracım olan c180 amg den daha iyi. Üstelik az yakmak için özel bir gayretim de yok.
  • Üst segmentin en iyi arabalarından birini alıp yakıt için üzülmek yerine aracın avantajlarının keyfini çıkarmak lazım. E180 olsun 5.20i olsun tank gibi araçlar, bırakın da yaksın, hem rodaj bitimi ile biraz daha rahatlar, 1.6 motor oldukları için az performans çok yakıt gerçeği var, bu araçların kapasitesi belli, vergi diliminden dolayı bu hallerdeyiz. G30 5.20i'den şüphesiz daha iyi performans bekleniyordu, F10 harika bir araçtı, değerini bilmek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • G30 cok guzel bir arac, zaten fazlasiyla F10 un çizgilerini tasiyor.Ufak dokunuşlar ile arac cok daha guzel oldu ama fiyatlar cok anlamsiz seviyelerde.

    Ankarada daha 1 tane Bmw G30 gormedim trafikte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geng -- 22 Ağustos 2017; 12:41:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • geng G kullanıcısına yanıt
    Ben de 1 tane gördüm Ankara'da o da park halindeydi

    Mesela Skoda Kodiak modeli de hiç denk gelmedi trafikte.

    Araba arayışı içerisindeydim ve F10 5 serisi de radarımda olan araçlardandı. 2016 model F10 5.20i Executive 190-200e alınabilyorken yakın donanımdaki yeni 5.20i 300bin civarında. Tamam vergiler çok yüksek ama arada bu kadar fark olması anlaşılır gibi değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdknt

    Ben de 1 tane gördüm Ankara'da o da park halindeydi

    Mesela Skoda Kodiak modeli de hiç denk gelmedi trafikte.

    Araba arayışı içerisindeydim ve F10 5 serisi de radarımda olan araçlardandı. 2016 model F10 5.20i Executive 190-200e alınabilyorken yakın donanımdaki yeni 5.20i 300bin civarında. Tamam vergiler çok yüksek ama arada bu kadar fark olması anlaşılır gibi değil.

    Bu fiyatlara g30 hayatta satamazlar beklesinler bakalım,Millet parayı sokakta mı buluyor.300 bin 1,6 motorlu arabaya !Akıllara ziyan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdknt

    Ben de 1 tane gördüm Ankara'da o da park halindeydi

    Mesela Skoda Kodiak modeli de hiç denk gelmedi trafikte.

    Araba arayışı içerisindeydim ve F10 5 serisi de radarımda olan araçlardandı. 2016 model F10 5.20i Executive 190-200e alınabilyorken yakın donanımdaki yeni 5.20i 300bin civarında. Tamam vergiler çok yüksek ama arada bu kadar fark olması anlaşılır gibi değil.

    Bunun vergilerle izahı yok. F10 190bine satılırken (ya da gırtlağa kadar full 220bin) kalkıp g30'u sırf yeni kasa diye 100bin TL yukarıdan itelemek, şark kurnazlığı.

    Almanyanın bu iki araç arasında bu kadar fark koyduğunu düşünmüyorum.

    Hesabını yapmıştık daha önceki sayfalarda. 25bin euro fark var. hadi max yarısı vergi de, 12bin euro fark mı çıktı iki kasa arasında almanya bmw'de?

    İkinci el fiyatlar da bir garip. 350bine de 450bine de 530i var. çok enteresan.




  • Arkadaslar arac bayram sonrasina kaldi.bi hevesle bayramdan önce bineriz dedik ama olmadi.tatilin 10 güne cikmasi, teslimati geçiktirdi.ayin 5 gibi teslim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red_s4

    Arkadaslar arac bayram sonrasina kaldi.bi hevesle bayramdan önce bineriz dedik ama olmadi.tatilin 10 güne cikmasi, teslimati geçiktirdi.ayin 5 gibi teslim.

    benim araçta kesin bayram sonrasına kaldı, ben şimdiden chiptuning uygulamalarını bile araştırmaya başladım. DTE isimli bir Alman firması var radarıma girdi g30 520i araçlara uygulama yapıyorlarmış 205 hp 300 nm tork bahsediliyor, biraz araştırdım ciddi bir firma izlenimi oluştu bende...
    Beklemeye devamm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donanımcı Aras


    quote:

    Orijinalden alıntı: erdknt

    Ben de 1 tane gördüm Ankara'da o da park halindeydi

    Mesela Skoda Kodiak modeli de hiç denk gelmedi trafikte.

    Araba arayışı içerisindeydim ve F10 5 serisi de radarımda olan araçlardandı. 2016 model F10 5.20i Executive 190-200e alınabilyorken yakın donanımdaki yeni 5.20i 300bin civarında. Tamam vergiler çok yüksek ama arada bu kadar fark olması anlaşılır gibi değil.

    Bunun vergilerle izahı yok. F10 190bine satılırken (ya da gırtlağa kadar full 220bin) kalkıp g30'u sırf yeni kasa diye 100bin TL yukarıdan itelemek, şark kurnazlığı.

    Almanyanın bu iki araç arasında bu kadar fark koyduğunu düşünmüyorum.

    Hesabını yapmıştık daha önceki sayfalarda. 25bin euro fark var. hadi max yarısı vergi de, 12bin euro fark mı çıktı iki kasa arasında almanya bmw'de?

    İkinci el fiyatlar da bir garip. 350bine de 450bine de 530i var. çok enteresan.



    aslında vergiler ile alakası bir miktar var, şöyleki geçen sene 0 km f10 aracımı alırken aracın ötv oranı %45 di sonra ötv oranı %60 oldu.
    bu oran değişikliği 2. el araç fiyatlarına çok ciddi oranda yansımadı ama sıfır araç fiyatları ciddi oranda etkilendi. Şu an 0 km f10 520i araç Luxury paket araç fiyatı 250.000 tl civarında . mpaket sıfır 520i fiyatı 260.000 tl üzerinde




  • gonsales kullanıcısına yanıt
    Araç garantiden çıkıyormu??? Araştırmalarımızn sonucunu paylaşırsanız sevinirim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: red_s4

    Araç garantiden çıkıyormu??? Araştırmalarımızn sonucunu paylaşırsanız sevinirim..

    garanti konusu servis ile aranızdaki ilişkiye bağlı. Zaten chip uygulaması yapan ciddi firmalar uygulamadan doğan hasarları belirli düzeyde karşılamakta.
    örneğin racechip ve dte gibi firmalar araç motoru için 2 yıl garanti vermekte.
    arabayı teslim alayım 1 hafta içerisinde karar vereceğim. şayet mutlu olmazsam kesin yaptırırım.
    motorun chip için potansiyeli oldukça yüksek 205 hp aracı çok zorlamadan mantıklı bir seviyeye taşıyacaktır.
    f10 520i araçlar 220-240 hp aralığında iyi uygulamalar yapıldı. bizim araç 205 hp 300nm tork değerinde tadından yenmez.
    hem sıkıntılı olan tork başlangıç seviyesini 2000 devirden 1500 devire de çekmiş olacağım.




  • gonsales kullanıcısına yanıt
    hocam benim merakım da şu şekilde; uzun vadede araca zararı oluyor mu bu tür işlemlerin; otomobil firmalarının emisyonu tutturabilmek için chip-tuning ile sağlanan güç/tork kazanımınından kaçındığını diyenler var yoksa bu tür işlemlerin zararı yok diyorlar; ne bileyim zar-zor alacağım otomobilime kıyarmıyım bilmiyorum; bu işlemlerin yakıt tüketimine etkisi nasıl oluyor sizce hocam; ne diyorlar 520i için?
  • 
Sayfa: önceki 2526272829
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.