Direksiyon rengi konusunda elinizde kullandığınız kolonya ve dezenfektan gibi kimyasallar etkili olabiliyor. Pandemi sırasında el dezenfektanı kullanan arkadaşımın 30K kilometredeki aracında direksiyonda boya silinmesi var. |
BMW 3 serisi (G20) (1540. sayfa)

-
-
2023 g20 sahibiyim 30000 bakımına gireceğim yarın otomol Ankara 14 civarı borusan ise 22-24 aralığı fiyat verdi. İlerde olası bir arıza durumunda Borusan sıkıntı çıkartır mı? Sonuçta burasıda yetkili servis kafam karışık açıkcası
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Çıkaramaz. Borusan adı gibi fiyatı da abartmış. Otomolda yaptırın geçin.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Chatgpt şöyle bir açıklama yaptı
SZL = Sensor-Zentraleinheit für Lenksäule
Türkçesiyle:
Direksiyon Kolonu için Sensör Merkezi Birimi
Bu birim, genellikle direksiyon kolonu (yani direksiyonun bağlı olduğu ana gövde) üzerinde bulunur ve şu işlevleri içerir:
- Sinyal kolu, silecek kolu gibi kumandaların elektronik kontrolü
- Direksiyon açısı sensörü (örneğin ESP, şerit takip gibi sistemler için)
- Direksiyon üzerindeki düğmelerin (örneğin hız sabitleyici, medya) kontrolü
- Çoğu modelde direksiyon ısıtması ya da titreşim motorunun yönetimi
Kısacası, SZL modülü modern BMW araçlarda direksiyonla ilgili tüm elektronik sinyallerin toplandığı ve işlendiği merkezdir. Özellikle arızalarda veya modifiye işlemlerinde bu modülle ilgili hata kodları alınabilir.
-
Çok sağolun isimle ilgileneceğim direkt.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yetkili servis listesindeyse niye cikartsin ama belki sadece Borusan kendi ayrıca iyi niyet garantisi veriyorsa falan emin değilim kendi bunyesinde yapilmasini isteyebilir ama o da yine borusanin kendisine özgü kararıdır elbette.
Kendimde Tüm periyodik malzemeleri orjinal çektim bir süre önce ,yağ konusunda bence servis varil yağından iyi ve 2025 üretim lıqui moly 6 litre 5w-30 aldım kapalı kutu yeni.
üstüne arka balatalarimi değiştirdim
(balata kendim orjinal almıştım sadece değişim işcilik) 12k ya tamamini bitirdim.
referans için yazdım.
Sizde 30.000 de tüm periyodik bakım malzemeleri degisecekse rutinde bence iyi rakam orjinal servis için. Sadece kullanılan yağ markasinin ve filtrelerin hepsinin bu rakama degisecegini teyit etmekte fayda var genel kontrol yapıp değişime gerek yok diyorlar mi emin olmadigim için söyledim mesela yağ filtresi degismeyecekse bu km de 2k yapar zaten. Genel olarak da 2 ayda 1-2k oynasa bile 14.000 uygun görünüyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozc.elk. -- 24 Haziran 2025; 15:21:44 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Çoğu şehirde Borusan'ın kendi servisi yok zaten. Yetkili servis kavramının amacı bu olmalı. Aksi davranış tüketici hakkını ihlal demektir.
-
Bende de oldu, serviste yazılım güncellendi. Kamera devre dışı diye kalmıştı, aracı kapatıp açınca düzeliyordu.
Bi de çarpışma önleyici en ufak güneşte yansımada devre dışı kalıyor, kamera konusunda hala bi mercedes kadar iyi değil bmw. Mercedes geri görüşte de geniş açı sunuyordu standartta.ş Bu beni üzüyor malesef, en çok aradığım şeylerden birisi mesela
-
çarpışma önleyicinin devre dışı kaldığını nereden anlıyorsunuz? uyarı mı çıkıyor? Bende hiç çıkmadı bugüne kadar, kamera da hiç devre dışı kalmadı.
-
şanzıman bakımıyla ilgili bilgisi olan var mıdır? Aracım 80bin km de şanzıman yağ değişimi gerekli mi? Vuruntu vs herhangi bir sorun yok şuanda.
-
Smokemotion kanalında çok detaylı bilgilendirme var videoyu izlemenizi öneririm.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Servis önerisi olmadığı halde bu tür işlemlerin yapılması bana makul gelmiyor. Üretici zaten milyonlarca araçtan yapılan geri bildirime göre gerektiği şekilde aksiyonları güncelliyor. Ama bizim ülkede ustalar yağ değişimi yapıyor ve çıkan yağ için "bak bak bak nasıl değişmez bu yağ" diyor. Tamam da üretici değiştirme demiş, sen göz kararı nasıl bu yağın değişmesi gerektiğini söylüyorsun ki. Makineye mi soktun, değişen ve değişmeyen şanzımanlardan oluşan iki örneklem grubunu mu karşılaştırdın diye sorasım geliyor o videolara.
Özetle; servis/üretici değiştirme diyorsa değiştirmemek lazım
Bir örnek anlatayım. Mercedes 9g tronic ilk çıktığında 5 yılda bir veya 120 bin km diyorlardı. Yani 5 yıl dolduğunda araç 50 bindeyse bile şanzıman yağ değişimi yapılması gerekir diyorlardı. Ben 5 yılı doldurunca fiyat teklifi toplamak için 7-8 yere mail attım, hepsi 1200 euro gibi paralar istedi. Sadece Has-Mer "o şanzıman ile ilgili güncelleme yayınlandı, artık 5 yıl şartı kalktı, 120 bin km'ye kadar kullanabilirsiniz" dedi. Mercedes türkiye çağrı merkezi ve diğer servisler ise ısrarla yok öyle bir şey dedi. Mercedes almanya'ya mail attım. 120.000 km olarak güncellenmiş ve 5 yıl şartı kalkmıştır, 58 binde değişim yapmanıza gerek yok dediler. Bunun üzerine kendinden çok emin bir servis müdürü, mercedes tr'deki bir ürün müdürünü arayıp sordu. Hoparlör açıktı. Ürün müdürü önce yok kardeşim olmaz, olamaz öyle şey, hatta dur sana ekrandan okuyayım dedi. Birkaç saniyelik sessizlikten sonra "allah, allah değişmiş yaa bu" dedi.
Adamlar 5 yıl boyunca araçları takip etmişler ve 2020-'21 civarında aldıkları karar ile kuralı güncelleyip yağ değişim aralığını uzatmışlar. Bmw'de de değişim gerekseydi zaten buna göre kuralı güncellerlerdi. Bmw'nin "bakım gerektiği halde, bakım yapmayalım ki bozulsun, parça satarız" diye düşünmeyeceğini sanıyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
ek fikir olarak
Toyota Servisleri CVT şanzıman yağını değiştirip parasını alıyor. Audi 60 bin km de bir şanzıman yağ değiştiriyor. öyle bir mevzu gerçekten aşırı önemli olsaydı TR Deki bmw servisleri seve seve yağ değiştirirlerdi.
değiştirmesi de çok zor değil. 1 makineye bakar.
-
Ben önceki aracımı 135k kullandım servis hiç değişim önermedi.
-
Tamamen kişisel bi tercih tabii ki ancak bir çok değişim videosu izledim, belli bir süre sonrasında yağ ömrünü tamamladığı için karterde ve filtrede metal talaşları ve kurumlar gözleniyor. G20 için ZF8’de filtre kartere entegre olduğu için karter tamamen değişiyor. Şahsen aracım 7K km’de ama 50K’de değiştirmeyi planlıyorum. Preventative maintenance sayılır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Devilmaybad -- 26 Haziran 2025; 1:34:28 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Fakat japon gruplarında kullanilan cvt nin buna ihtiyacı var ve gercekten değiştirildiğinde çok fark ediyor ozellikle yüksek hızda ani fren tekrar gaz verdiginde bunu çok bariz anlarsınız. Çalışma prensibi yağ in değişimini istiyorsa üretici bilir zaten bunu önceden belirlenmiş km de bakım listesine koyar.
Zf firması kaç binde tavsiyede bulunmuş Aralık km ne mesela 80-100 k ise bu aralikta degistirmek şanzımanı rahatlatır ve suruste farklılık yaratır.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
ZF'nin 8HP şanzımanlar için önerisi 80.000-120.000 km aralığı veya 8 yıl. Değiştirmenize bence gerek yok daha erken
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Hayırlı olsun. Bizde düzgün çalışmıyor o teslimat bilgilendirmeleri, cuma cumartesi teslim ederler muhtemelen. Kocaelinde limanda duran aracı sipariş verince pdi sonrası tıra yükleyip bayiye gönderiyorlar. Danışmana sorarsanız o ne zaman yüklendiğini söyler, sonrası 24-48saatte teslim alırsınız. Zaten bayinin tescildeki aracısı sizi plaka için de arar teslimattan önce.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcanerg -- 25 Haziran 2025; 22:54:34 > -
Herkese merhabalar,
2024 sportline aracımda koltuklar çok sıcak bi hal alıyor. Sırt terlemesi yapıyor. Bu konudan muzdarip olan var mıdır? Aracın içini soğutmakta kolay değil, soğusa bile koltuklar terlertiyor? Çözüm bulan oldu mu?
Selamlar
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X