Şimdi Ara

BMW 3 serisi (F30) (401. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
70.298
Cevap
511
Favori
4.415.295
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 399400401402403
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer aracı aldıktan sonra standart jant ve lastiği değiştiririm diyorsanız; sipariş verirken uygun fiyata 16" jant + kış lastik ile sipariş verebilirsiniz.
    Dışardan da 17-18" jant + lastik alıp, mevsime göre değiştirirsiniz. Jantı lastikten sök tak bir hayli zahmetli duruyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremankara

    Kış lastiğiniz yoksa 1 cm karda bile sabuna basmış gibi kayarsınız,yokuşu bırakın düz yolda bile gidemezsiniz yokuş aşağı hiç inemezsiniz. @cseyfe kış lastiğiniz olsada asla önden çekişli araç kadar başarılı olamaz , çok dikkatli olmak lazım. kışın sürüş keyfi şürüş azabına dönüşüyor genelde.Ben Ankara'da şehir içinde 2012 kışında 10 km lik yolu bir akşam üstü 5 saatte (normal lastikle) 5 saatte tamamlayamadım arabayı yolda bırakıp yürüyerek eve gitmiştim.yerde 1 cm kar bille yoktu.sadece hafif kar yağıyor ve hemen eriyip buzlu su gibi oluyordu.Lastiklerde runflat old için YANAKLARI ÇOK SERT janttan sökmek çok zor hele yılda 2 kez değiştirmek mümkün değil JANT VE LASTİK TAHRİB OLUYOR. onun için jantlarla beraber kış lastiği alacaksınız borusandan oda 5000 tl civarında tutuyor.

    Bu yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum.
    Ben aralık ayında aldım aracımı, üzerindeki yazlıkları çıkarıp Continental'in run flat lastiklerini aynı janta taktım. Yani bildiğiniz lastikçide. Ne jantta ne de lastikte hiçbir tahribat olmadı. Normal lastikten söküm olarak hiçbir farkı yok. Yanakların sert olması dikey bir sertlik, lastik sökmek için yana esnemesinde hiçbir fark yok Ve Nisan ayında da tekrar yazlık lastikleri taktım. Yani yılda 2 kere gönül rahatlığıyla lastiklerinizi değiştirebilirsiniz.

    Karda kullanım konusunda ise genel olarak evet arkadan itişli olan araçlar dezavantajlıdır ancak ben hiçbir zorluk yaşamadım. Ankara'nın en yoğun karında bile yolda tık demeden devam ettim.(Oran'da oturuyorum)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Bu motorun(prince 1.6) tekerlekteki gücü 118i de 157hp (116i de 139hp)olarak olçülmüş


    Ben bu satırdan BMW 170 beygiri anca 157 beygir olarak aktarıyor 136 beygiri ise 139 beygir gibi kullandırabiliyor olarak mı anlamak lazım?

    Bu durumda 1.6 litrelik benzinli BMW'nin 136 beygirlik versiyonu 170 beygire göre daha verimli çalışıyor???

    Valla bazi yerde 118i tekerlekte 180 hp 320 Nm diyor. (Bu 139-157 ayni yerde olculmus gibi).Ama 320i ed ve 316i yi ayni zamanda test eden arkadaslar cok farkli bir performans hissetmemisler. En dogrusunu bizlerden arac sahiplerinin ayni yerde dyno yaptirmasi ile anlariz. Bu arada box uygulamarinin 0-100 km akselerasyonda ise yaramamasi ve 316i gercekte 162 hp ise ancak 174+ hp ye cikmasi ile aciklanabilir. (Tuningciler hep 136 hp den suna arttiriyoruz diyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi milest -- 29 Mayıs 2013; 13:20:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb

    Arkadaşlar bildiğiniz gibi f30 328i sahibiyim.
    Bugün Tahrik problemi yüzünden aracımı yolda giderken servise bırakmak zorunda kaldım. Ekranda yazdı tahrik diye. Aracı servise gösterin dikkatli sürün diyede uyarı yazdı.
    Gaza basıyorum ama araba gitmiyordu.

    Böyle bir problem yaşayan var mı aranızda?

    Arkadaşlar bu tahrik arızası ile ilgili Kosifler aracımı düzeltti.
    Aracımın egzoz vanos valfi bozulmuş ve yenisi ile değiştirildi. Normal haline döndü arabam.
    Aynı arıza ile karşılaşan olursa diye bilgilendirmek istedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: grievous

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremankara

    Kış lastiğiniz yoksa 1 cm karda bile sabuna basmış gibi kayarsınız,yokuşu bırakın düz yolda bile gidemezsiniz yokuş aşağı hiç inemezsiniz. @cseyfe kış lastiğiniz olsada asla önden çekişli araç kadar başarılı olamaz , çok dikkatli olmak lazım. kışın sürüş keyfi şürüş azabına dönüşüyor genelde.Ben Ankara'da şehir içinde 2012 kışında 10 km lik yolu bir akşam üstü 5 saatte (normal lastikle) 5 saatte tamamlayamadım arabayı yolda bırakıp yürüyerek eve gitmiştim.yerde 1 cm kar bille yoktu.sadece hafif kar yağıyor ve hemen eriyip buzlu su gibi oluyordu.Lastiklerde runflat old için YANAKLARI ÇOK SERT janttan sökmek çok zor hele yılda 2 kez değiştirmek mümkün değil JANT VE LASTİK TAHRİB OLUYOR. onun için jantlarla beraber kış lastiği alacaksınız borusandan oda 5000 tl civarında tutuyor.

    Bu yazdıklarınıza kesinlikle katılmıyorum.
    Ben aralık ayında aldım aracımı, üzerindeki yazlıkları çıkarıp Continental'in run flat lastiklerini aynı janta taktım. Yani bildiğiniz lastikçide. Ne jantta ne de lastikte hiçbir tahribat olmadı. Normal lastikten söküm olarak hiçbir farkı yok. Yanakların sert olması dikey bir sertlik, lastik sökmek için yana esnemesinde hiçbir fark yok Ve Nisan ayında da tekrar yazlık lastikleri taktım. Yani yılda 2 kere gönül rahatlığıyla lastiklerinizi değiştirebilirsiniz.

    Karda kullanım konusunda ise genel olarak evet arkadan itişli olan araçlar dezavantajlıdır ancak ben hiçbir zorluk yaşamadım. Ankara'nın en yoğun karında bile yolda tık demeden devam ettim.(Oran'da oturuyorum)

    ben de ankaradayım ancakönceki yıla göre bu yıl zaten kış gelmedi. oran'da da sadece sis oldu. kışın illaki arkadan itiş problem. hiç sorun yaşamamanız ayrı bir konu.

    jantta lastik değişimi her zaman zararlıdır aslında. sonuçta saten çarşaflar içinde kalmıyor jant, lastik sökülürken. metal kıskaçlara alınıyor. gönül rahatlığıyla yapılacak işlem değil. kaldı ki her lastikçi aynı ekipmana sahip değil. lastiği sıyıran ve dışarı alan parça bile her değişimde lastiğin yan kuşağına dolaylı zarar verir. lastiğin normal çalışma prensibine ters bir darbe var dikkat ederseniz. bu zarar çok ağırdır lastiği mahveder filan değil tabi ama ben lastiği yırtana da şahit oldum. münferit olay.

    fazladan jantınız varsa ne mutlu. yoksa büyük sorun mu? hayır, biraz kişisel tercihe bakıyor. konu siyah-beyaz gibi değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: milest

    quote:

    Orijinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Bu motorun(prince 1.6) tekerlekteki gücü 118i de 157hp (116i de 139hp)olarak olçülmüş


    Ben bu satırdan BMW 170 beygiri anca 157 beygir olarak aktarıyor 136 beygiri ise 139 beygir gibi kullandırabiliyor olarak mı anlamak lazım?

    Bu durumda 1.6 litrelik benzinli BMW'nin 136 beygirlik versiyonu 170 beygire göre daha verimli çalışıyor???

    Valla bazi yerde 118i tekerlekte 180 hp 320 Nm diyor. (Bu 139-157 ayni yerde olculmus gibi).Ama 320i ed ve 316i yi ayni zamanda test eden arkadaslar cok farkli bir performans hissetmemisler. En dogrusunu bizlerden arac sahiplerinin ayni yerde dyno yaptirmasi ile anlariz. Bu arada box uygulamarinin 0-100 km akselerasyonda ise yaramamasi ve 316i gercekte 162 hp ise ancak 174+ hp ye cikmasi ile aciklanabilir. (Tuningciler hep 136 hp den suna arttiriyoruz diyor)

    valla ben önce 320yi akabinde 316yı kullandım aradaki farkı bariz hissettim... zaten bunu hissetmemiş olsam 320 üzerinde bu kadar durmam, aradaki farka değmez 316 alınır der geçerdim.
    320 den sonra 316 nın hızlanmasında, özellikle ara hızlanmasında, hissettiğim şey şu; sanki aracın gücünü bir kuvvet sıkıyor, sanki arkadan tutuyorda bıraksa 320 gibi yaylanıp uzayacak ama olmuyor, biraz daha düzlük istiyor gibi hissettiriyor... 316da güç daha kontrollü, daha doğrusal, tahmin edilebilir şekilde geliyor, 320 de daha ani ve yüksekten geliyor sanki..

    Tabi bu benim araçları kullandıktan ve mevcut kendi aracımla da mukayese ederek edindiğim kanaat... elbette herkesin kendi sürüş tecrübelerinden, ihtiyaçlarından ve beklentilerinden sonra çıkaracağı yorum farkı olabilir...




  • O değil de euro bu şekilde olursa kampanya yaparlar mı ? Yoksa ben siparişimi iptal etmek zorunda kalacağım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdinç34


    quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    bu direksiyon titremesi comfort icindeki servotronicte mi var?

    Aynen hocam

    bu sorun 2013 uretimlerinde duzeltildi diye okumustum gecmis sayfalarda. 2013 comfort sahipleri hala yasiyor musunuz bu sorunu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: milest

    quote:

    Orijinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Bu motorun(prince 1.6) tekerlekteki gücü 118i de 157hp (116i de 139hp)olarak olçülmüş


    Ben bu satırdan BMW 170 beygiri anca 157 beygir olarak aktarıyor 136 beygiri ise 139 beygir gibi kullandırabiliyor olarak mı anlamak lazım?

    Bu durumda 1.6 litrelik benzinli BMW'nin 136 beygirlik versiyonu 170 beygire göre daha verimli çalışıyor???

    Valla bazi yerde 118i tekerlekte 180 hp 320 Nm diyor. (Bu 139-157 ayni yerde olculmus gibi).Ama 320i ed ve 316i yi ayni zamanda test eden arkadaslar cok farkli bir performans hissetmemisler. En dogrusunu bizlerden arac sahiplerinin ayni yerde dyno yaptirmasi ile anlariz. Bu arada box uygulamarinin 0-100 km akselerasyonda ise yaramamasi ve 316i gercekte 162 hp ise ancak 174+ hp ye cikmasi ile aciklanabilir. (Tuningciler hep 136 hp den suna arttiriyoruz diyor)

    gercekte 162 ise bmw bunu neden 162 olarak pazarlamasin ki 136 yerine? isine gelir bu durum. iyi bi dynoda cikar gercek bg




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    3 serisi kullanan arkadaslar yorum yapabilir mi? kislari nasil geciyor bu arabada? karda yagmurda cakiyor mu? yokus cikabiliyor mu?

    genel anlamda arkadan çekişli arabalar kışı sevmez 3 serisi de bu gruba dahil... ben karda hiç çıkarmadım ( istanbul un karlı günleri sayılıdır zaten) kara gerek yok , hafif ıslak zeminde gaza kuvvetli basınca yanlamaya başlıyor zaten:) (ki hiç sevmem bu tip atraksiyonları) ama şu da var 4 tane kaliteli kış lastiği takılırsa gayet güzel iş görür kışın bence ... yağmurlu havalarda yokuşta zorlanma vs gibi sorunları yok ... f30 316i



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hector_34 -- 29 Mayıs 2013; 18:26:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cseyfe

    quote:

    Orijinalden alıntı: milest

    quote:

    Orijinalden alıntı: egeliefe

    quote:

    Bu motorun(prince 1.6) tekerlekteki gücü 118i de 157hp (116i de 139hp)olarak olçülmüş


    Ben bu satırdan BMW 170 beygiri anca 157 beygir olarak aktarıyor 136 beygiri ise 139 beygir gibi kullandırabiliyor olarak mı anlamak lazım?

    Bu durumda 1.6 litrelik benzinli BMW'nin 136 beygirlik versiyonu 170 beygire göre daha verimli çalışıyor???

    Valla bazi yerde 118i tekerlekte 180 hp 320 Nm diyor. (Bu 139-157 ayni yerde olculmus gibi).Ama 320i ed ve 316i yi ayni zamanda test eden arkadaslar cok farkli bir performans hissetmemisler. En dogrusunu bizlerden arac sahiplerinin ayni yerde dyno yaptirmasi ile anlariz. Bu arada box uygulamarinin 0-100 km akselerasyonda ise yaramamasi ve 316i gercekte 162 hp ise ancak 174+ hp ye cikmasi ile aciklanabilir. (Tuningciler hep 136 hp den suna arttiriyoruz diyor)

    gercekte 162 ise bmw bunu neden 162 olarak pazarlamasin ki 136 yerine? isine gelir bu durum. iyi bi dynoda cikar gercek bg

    136 hp olan136 gibi, 170 olan 170 gibi 184 olan da 184 gibi gidiyor. Bmw nin aktarma elemanları ve arkadan itiş avantajından ötürü , x markanın 150 hp si gibi gidiyor 136 sı. Bu doğrudur fakat araçlar bahsedildiği kadar underrated değiller.

    Ayrıca 136 motorun 160 gibi güç verdiğini düşünseniz bu kez x markanın 160 hp sine geçileceğinden , sanki x marka daha verimli motorlar ve aktarma üretiyormuş gibi bir algı yaratır.

    Yüksek hacimli ve aşırı beslemeli araçlarda underrated olabiliyor. TSİ motorlarda da vardı, 170 çıkan 183 çıkan var fabrikadan. Ama 160 çıkan da var. 160 alt limit, 160 altı çıkmıyor ama yukarı doğru bazı araçlarda ufak farklar olabiliyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha once bmw sahibi olmadim. Bu araclarin 2. el durumu nasil? Cok deger kaybediyor mu? Satisi kolay mi?
  • Arkadaşlar bugün hayırlısıyla 320i ed aracımı Borusan'dan teslim aldım. Daha toplam 55 km kadar ve akşam trafiği dur kalk kullandığım için size performansıyla ilgili çok yorum yapamıyorum, kısmetse ilerleyen günlerde fırsat buldukça paylaşacağım...

    Bugün için tek söyleyebileceğim ilk defa bir BMW kullanıcısı oluyorum, ve ilk defa kullanımından zevk aldığım bir araç oldu... Bu arada 80-100km hızlara 4-5 dk da olsa çıkma fırsatım oldu... Şükür şu ana kadar titreme problemi ile karşılaşmadım ve hemen flaşlı bir koltuk altı fotosu çektim PAS olayıyla da karşılaşmadım, galiba Kasım sonrası üretimlerde ve 2013 lerde problem yok... Bir de daha 55 km de olan aracımın Borusan ve ev arası yoğun iş çıkış trafiğinde ve en son eve gelince olan tüketim fotolarını koyuyorum bence 170 bg bir araç için gayet güzel tabi daha da düşecektir diye ümit ediyorum ilerleyen günlerde...

    http://i39.tinypic.com/28is3rk.jpg

    http://i40.tinypic.com/9ld1jn.jpg




  • aracınız hayırlı olsun....
    Benim araç daha 130 km'de, yoğun trafikte şehir içi ortalamam 7.2
    gerçekten beklediğim değerlerden çok düşük..
  • Yoğun trafik ?
    İstanbul ?

    Ben 10 LT altına düşemedim toplam depoda, hassas kullanırsam belli mesafelerde 6LT bile görüyorum fakat depo ortalaması 10 LT
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isatil

    aracınız hayırlı olsun....
    Benim araç daha 130 km'de, yoğun trafikte şehir içi ortalamam 7.2
    gerçekten beklediğim değerlerden çok düşük..



    Teşekkürler isatil hocam sizin de aracınız hayırlı olsun Allah kazasız belasız güzel günlerde kullanmayı nasip etsin bize... Şu ilk 2000km bir bitsin yakıt tüketimi düşecek performans biraz daha artacak diye düşünüoyrum yani inanın dur kalk dur kalk acayip bir trafiğe denk geldik bugün ve değerler bence de şuan için çok çok güzel... Haaa performansı da bir yana arabalar arkada kayboluyor resmen ara hızlanmalarda... Basacam basacam da ilk 2000km basmayın dediler basamıyorum :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Yoğun trafik ?
    İstanbul ?

    Ben 10 LT altına düşemedim toplam depoda, hassas kullanırsam belli mesafelerde 6LT bile görüyorum fakat depo ortalaması 10 LT


    Ben bugün bir ara yaklaşık 3-4 dk boyunca 100km ile gideceğim bir yola denk geldim ortalama o sırada 5,5 lt ye kadar düştü... Ama sıkışık yere gelince ve dur kalklardan sonra biraz da performanslı kalkış yapınca hemen8,5 lt lere çıkmasını biliyor ama hiç 10 lt görmedim daha... Ama dediğim gibi daha çok erken benim için topu topu 55km cik kullandım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Yoğun trafik ?
    İstanbul ?

    Ben 10 LT altına düşemedim toplam depoda, hassas kullanırsam belli mesafelerde 6LT bile görüyorum fakat depo ortalaması 10 LT


    Ben bugün bir ara yaklaşık 3-4 dk boyunca 100km ile gideceğim bir yola denk geldim ortalama o sırada 5,5 lt ye kadar düştü... Ama sıkışık yere gelince ve dur kalklardan sonra biraz da performanslı kalkış yapınca hemen8,5 lt lere çıkmasını biliyor ama hiç 10 lt görmedim daha... Ama dediğim gibi daha çok erken benim için topu topu 55km cik kullandım

    Hayırlı uğurlu olsun yeni aracınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gaziantep
    Ancak bulunduğum yerde trafik çok yoğun yaklaşık 50m de bir trafik ışıkları var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: remziadnan


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkurt2002

    quote:

    Orijinalden alıntı: alwaysfc

    Yoğun trafik ?
    İstanbul ?

    Ben 10 LT altına düşemedim toplam depoda, hassas kullanırsam belli mesafelerde 6LT bile görüyorum fakat depo ortalaması 10 LT


    Ben bugün bir ara yaklaşık 3-4 dk boyunca 100km ile gideceğim bir yola denk geldim ortalama o sırada 5,5 lt ye kadar düştü... Ama sıkışık yere gelince ve dur kalklardan sonra biraz da performanslı kalkış yapınca hemen8,5 lt lere çıkmasını biliyor ama hiç 10 lt görmedim daha... Ama dediğim gibi daha çok erken benim için topu topu 55km cik kullandım

    Hayırlı uğurlu olsun yeni aracınız

    Çok teşekkür ederim remziadnan hocam hepimize yeni alanlara eski kullanıcılara heyecan içinde yeni aracını bekleyen herkese hayırlı uğurlu olsun güzel günlerde kullansın herkes, valla millet diyordur arkadaş sen nesin satiş temsilci misin nedir bu kadar övüyorsun, ama benim için yıllardır bir idoldü bu BMW ve ilk defa kullandığım için heyecanımı herkes mazur görsün




  • 
Sayfa: önceki 399400401402403
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.